Gwen's roundtrip

Die is ook te doen zonder 4wd.
Hemels breed rode zandwegen....Daarlangs Australia freedom.
Ben daar vele kamelen, wedge tailed eagles,Dingoes, emoes...zelfs de thorny devil (met veel geluk) tegengekomen.
Als je wat foto's van die omgeving terug wilt zien moet je even op mijn webshots kijken...erg mooie omgeving om als toerist daar te zijn.
Maar de asfalt road is ook okay.

Cheers,

Jack>:D

Klopt, veel 'off road' wegen zijn ook prima geschikt voor een normale auto, alleen vinden de meeste verhuurders dat niet zo leuk... Wat inderdaad zonde is omdat je dan weer mooie stukjes moet missen :)
 
Ik heb een reis uit zitten werken, en ik zou heel graag van jullie horen of dit realistisch is!
De data zijn fictioneel.. Maakt niet zoveel uit welke data in Juli ze reizen.

Mogelijke Australië Trip Papa en Mama

Trip:
1. Vliegen van Amsterdam naar Sydney, 3 juli, 3000 euro (2p)

2. Aankomst Sydney + 3 nachten verblijf en Sight Seeing, 4 tm 7 juli
City Hotel, Centrum Sydney, 345 euro (2p kamer, queensize bed)

3. Vliegen naar Darwin, 7 juli, 200 euro (2p)

4. Gwenny meeten in Darwin en 1 overnachting, 7 tm 8 juli
- Maleluca on Mitchel Hostel, 2p kamer met eigen badkamer en bed in vrouwen dorm, totaal 110 euro.
- Banyan View Lodge Hostel, 2p kamer met eigen badkamer en bed in vrouwen dorm, totaal 118 euro.

5. Van Darwin naar Alice Springs met Camper, 8 juli tm 16 juli
- www.britz.com.au, Britz Voyager, 1645 euro (incl Bonus Pack, GPS, Hema Road Atlas en Satellite Phone. Te boeken via Disma.
- Nachten camperen ongeveer AUD 375 (315 euro) voor 3p.

Dag 1 - 8 juli
Van Darwin naar Kakadu National Park (3 uur rijden).
Entree Kakadu NP = 25 AUD p.p. voor 7 dagen entree.
Hier kunnen we op een mooie, managed campspace met douche en toilet, camperen. AUD 30 totaal

Dag 2 - 9 juli
Kakadu National park verder ontdekken en een andere leuke campsite uitzoeken. Campsites zijn niet te reserveren; first come, first serve. Opnieuw AUD 10 p.p. voor de overnachting.

Dag 3 - 10 juli
Van Kakadu naar Katherine (4 uur rijden).
Camperen op Powered Camping Ground, Nitmiluk Campground, 58 AUD total

Dag 4 - 11 juli
Katherine.
Genieten van Katherine en omgeving, Katherine Gorge bezoeken, etc. Camperen op Powered Camping Ground, Nitmiluk Campground, 58 AUD total

Dag 5 - 12 juli
Van Katherine naar Tennant Creek, langs Mataranka (8 uur rijden).
Camperen op een camping. Bijvoorbeeld Outback Caravan Park. Kosten zijn onbekend.

Dag 6 - 13 juli
Van Tennant Creek naar Alice Springs (6,5 uur rijden).
Camperen op een camping. Bijvoorbeeld Glen Helen Resort voor 45 AUD totaal.

Dag 7 - 14 juli
Van Alice Springs naar Ayers Rock, via Kings Kanyon (6,5 uur rijden).
Kings Kanyon bekijken, doorrijden naar Ayers Rock en daar overnachten. Bijvoorbeeld Ayers Rock Campground voor 58 AUD totaal.

Dag 8 - 15 juli
Van Ayers Rock naar Alice Springs (6,5 uur rijden)
Vroeg opstaan om de zonsopgang te zien bij Ayers Rock en daarna auto terugbrengen naar Alice Springs. Camperen op een camping. Bijvoorbeeld Glen Helen Resort voor 45 AUD totaal.

Dag 9 - 16 juli
Auto terugbrengen en naar Adelaide vliegen.

6. Vliegen naar Adelaide, 16 juli, 300 euro (3p)

7. Aankomst in Adelaide + 3 nachten verblijf en Sight Seeing, 17 tm 19 juli
- Mercure Grosvenor Hotel Adelaide, 280 euro (klassieke 2p kamer). Gwenny zal hostel pakken in Adelaide.

8. Van Adelaide naar Amsterdam vliegen, 19 juli, prijs zit al bij de heenvlucht

Kosten papa en mama: €5960
Daar komt nog bij: benzine, eten en entree natuurparken/bezienswaardigheden.
 
Ziet er leuk uit! Hou je er rekening mee dat je met zo'n camper niet van de verharde weg mag?

Ook belangrijk wat vinden je ouders van het prijskaartje??

Chantal
 
Hoi Chantal,

Dit is niet zo'n gigantische camper, maar meer een groot 'busje'. Mag je daarmee ook niet van de verharde weg? Is wel iets goeds om nog even uit te zoeken ja.
Mijn ouders weten het prijskaartje nog niet, omdat ik eerst heel goed uit wil zoeken of dit allemaal realistisch is, voordat ik het aan hen voorleg. Wil niet dat dit hun top end budget is, ze hiervoor sparen en het later toch nog velen malen duurder blijkt te zijn ofzo.
Vandaar dat ik het ook even hier post :)
 
Klinkt inderdaad goed. Ze zijn er dan alleen wel heel kort. (maar 16 dagen) . Ik weet niet of ze gewend zijn ver te reizen, maar zo niet dan heb je toch wel een grotere kans op dat ze de eerste paar dagen moeten bijkomen.

wil je ze ook graag Sydney laten zien? Anders is het ook een alternatief om ze direct op Darwin te laten vliegen. Wat je dan ook kan doen is eerst naar Singapore. Dan daar 1 overnachting boeken en dan de volgende dag naar Darwin. Dan hebben ze iets meer tijd om aan het tijdverschil te wennen.

bij de camper is het wel belangrijk dat je ook checkt of je eigen risico afgekocht is... Meestal zijn dat de kleine lettertjes en dat kan toch ook snel 25 a 40 dollar per dag zijn.

Zijn de vluchten vanaf Alice maar 100 pp? Anders kun je voor het stuk Alice naar ADL kun je ook nog overwegen om de trein 'the Ghan' te pakken. Al is die ook niet heel goedkoop, maar wel leuk denk ik.
 
Dag 5 - 12 juli
Van Katherine naar Tennant Creek, langs Mataranka (8 uur rijden).

Dag 6 - 13 juli
Van Tennant Creek naar Alice Springs (6,5 uur rijden).

Dag 7 - 14 juli
Van Alice Springs naar Ayers Rock, via Kings Kanyon (6,5 uur rijden).
Kings Kanyon bekijken, doorrijden naar Ayers Rock en daar overnachten. Bijvoorbeeld Ayers Rock Campground voor 58 AUD totaal.

Dag 8 - 15 juli
Van Ayers Rock naar Alice Springs (6,5 uur rijden)
Vroeg opstaan om de zonsopgang te zien bij Ayers Rock en daarna auto terugbrengen naar Alice Springs. Camperen op een camping. Bijvoorbeeld Glen Helen Resort voor 45 AUD totaal.

Dag 9 - 16 juli
Auto terugbrengen en naar Adelaide vliegen.

Denk dat je je enorm gaat vergissen in de reistijden in dit stuk. Je zit wel ongeveer goed met je schatting voor het aantal uur ten opzichte van het aantal kilometers, maar het zijn enorme lange stukken om te rijden en dat kan je enorm op gaan breken. Ik spreek uit ervaring dat het vermoeiend is, want het is een vreemde omgeving dat vraagtook een stuk energie.

Kings Canyon is iets dat je niet kan "zien", maar dat moet je doen, een wandeltocht de canyon in of er om heen lopen, anders kan je het net zo goed overslaan. Ditzelfde geldt voor Ayers Rock, alleen zien is niet genoeg, om het goed te ervaren moet je hier echt een stuk gaan lopen en daar heb je gewoon tijd voor nodig.

Misschien is het handig om eens uit te zoeken of het mogelijk is om gewoon vanaf Darwin te vliegen/treinen(Ghan) en dan een huurauto te nemen vanuit Alice Springs of misschien door te vliegen naar Ayers Rock. Dit is trouwens wel direct mogelijk vanaf Sydney kan ik mij nog herinneren.
 
Bedankt voor alle behulpzame reacties!

Tommy: Mijn ouder willen zelf graag Sydney zien. Een reis die veel langer duurt zullen ze niet kunnen betalen. Vandaar dit aantal dagen. Bij de camper waar ik nu naar zit te kijken, heb je een pakket zonder eigen risico, dat vind ik ook wel erg belangrijk. De vluchten vanaf Alice kunnen 100 pp zijn als ze met Australian Backpackers zouden vliegen met Cathay. Dan kun je vantevoren al vluchten voor 80 euro erbij laten zetten. Het reisbureau kan ook zulke constructies maken, maar daarvan is de prijs nog niet bekend. Kunnen ze pas later in het jaar zien.

Zwerver: Dat klopt ja, had ik gezien, alleen mijn ouders hebben van die horrorverhalen in hun hoofd zitten dat mensen in hun camper aangevallen worden, dus denk dat zij een managed camp site wel erg fijn zouden vinden. Verder heeft de camper waar ik naar zat te kijken ook geen douche, dus is een managed camp site denk ik wel een must toch?

Sacha: Thanks voor de info! Ik was ook al erg onzeker over dat stuk.. Dus jij zegt: Naar Darwin vliegen, daar camper huren om bv 3 dagen Kakadu NP te doen, camper inleveren, naar Alice Springs vliegen vanaf Darwin en daar weer een camper huren om naar Kings Canyon te gaan en naar Ayers Rock te gaan, en dan met tussenposen weer terug rijden?
 
Dit beter!?

Mogelijke Australië Trip Papa en Mama



Trip:
1. Vliegen van Amsterdam naar Sydney, 3 juli, 3000 euro (2p)

2. Aankomst Sydney + 3 nachten verblijf en Sight Seeing, 4 tm 7 juli
City Hotel, Centrum Sydney, 345 euro (2p kamer, queensize bed)

3. Vliegen naar Darwin, 7 juli, 200 euro (2p)

4. Gwenny meeten in Darwin en 1 overnachting, 7 tm 8 juli
- Maleluca on Mitchel Hostel, 2p kamer met eigen badkamer en bed in vrouwen dorm, totaal 110 euro.
- Banyan View Lodge Hostel, 2p kamer met eigen badkamer en bed in vrouwen dorm, totaal 118 euro.

5. Van Darwin naar Kakadu National park en terug met Camper, 8 juli tm 11 juli
- www.britz.com.au, Britz Voyager, 874 euro (incl Bonus Pack, Hema Road Atlas en Satellite Phone. Te boeken via Disma).
- Nachten camperen ongeveer AUD 90 (75 euro) voor 3p.

Dag 1
Van Darwin naar Kakadu National Park (3 uur rijden).
Entree Kakadu NP = 25 AUD p.p. voor 7 dagen entree.
Hier kunnen we op een mooie, managed campspace met douche en toilet, camperen. AUD 30 totaal

Dag 2
Kakadu National park verder ontdekken en een andere leuke campsite uitzoeken. Campsites zijn niet te reserveren; first come, first serve. Opnieuw AUD 10 p.p. voor de overnachting.

Dag 3
Kakadu National park verder ontdekken en een andere leuke campsite uitzoeken. Campsites zijn niet te reserveren; first come, first serve. Opnieuw AUD 10 p.p. voor de overnachting.

Dag 4
Van Kakadu National Park terug naar Darwin en huurauto inleveren (3 uur rijden).

6. Van Darwin naar Alice Springs met de Ghan, 11 juli, 455 euro, aankomst 12 juli (vliegen mogelijk voor 300 euro?)

7. 3 dagen georganiserde trip van Alice Springs naar Uluru en terug, 12 tm 14 juli, 300 euro p.p. (kan ook geboekt worden bij een Ghan ticket).

8. Vliegen naar Adelaide, 16 juli, 300 euro (3p)

9. Aankomst in Adelaide + 3 nachten verblijf en Sight Seeing, 17 tm 19 juli
- Mercure Grosvenor Hotel Adelaide, 280 euro (klassieke 2p kamer). Gwenny zal hostel pakken in Adelaide.

10. Van Adelaide naar Amsterdam vliegen, 19 juli, prijs zit al bij de heenvlucht

Kosten papa en mama: €5470
Daar komt nog bij: benzine 4 dagen, eten en entree natuurparken/bezienswaardigheden.
 
Ik moet zeggen dat ik vooral de prijs van de kamper echt ontzettend veel vind! Een andere optie, vooral omdat je zelf aangeeft dat je waarschijnlijk alleen naar campings gaat waar er faciliteiten zijn, huur een 'normale' auto. Desnoods 4WD. Ik ben nu net terug uit Amerika waar ik 4,5 week met een vriendin ben wezen rondreizen en hier hadden wij een mini SUV (tja Amerika he ;)) voor ik dacht 945 euro (1e tank erbij, meerdere drivers, geen eigen risico etc.) via Alamo (bekend en goed verhuurbedrijf). En dit voor zo'n dikke 3,5 week (Seattle en San Francisco, begin en eindpunt, hadden we geen auto). Dus het bedrag dat jij noemt vind ik persoonlijk heel hoog, maar ja, Australie is anders dan de USA :)

Wij hebben 50/50 gedaan. Deels motels en deels kamperen. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je ouders jou op komen zoeken (sorry, deze info heb ik gemist aangezien ik zo'n 2 maanden niet op het forum ben geweest, wat ga je precies in OZ doen? ;))
wij hebben bij de Walmart (zoiets als K-mart/Big W) een hele goedkope tent gekocht, zelf slaapzakken en matrasjes meegenomen. Verder heb je nog een kookpitje nodig en wat pannen en plastic borden enzo, maar als je het heel basic wilt doen, is dat een optie. Denk dat je met een (grotere) huurauto veel goedkoper uit bent. Realiseer je wel dat het dan ook veel meer basic is (aangezien je basic uitrusting hebt). Afhankelijk van wat jij gaat doen in OZ en hoe lang jij er bent en wat je in die tijd gaat doen, kun je zelf misschien een eski/tent oid aanschaffen die je vaker zult gebruiken.
 
Nog een toevoeging..
In de parken zou je dus kunnen kamperen (wel basic, maar goed, je bent wss toch de hele dag in het park bezig) en je zou dan in bijv. de steden motels kunnen zoeken. Vroeg zijn, en dus vroeg reserveren, loont volgens mij. Waar je weinig keus hebt, of waar het duur is, zou je alsnog kunnen kamperen. Ik weet alleen niet of dit bij jouw ouders past (kamperen).

Kijk verder nog even goed naar de campings. Volgens mij kan het echt goedkoper. En kijk ook eens rond voor vliegtickets. Je bent nu nog vroeg, wie weet vind je deals waarmee je ouders veel goedkoper kunnen overkomen. Hoe dan ook, een reis naar OZ is en blijft duur. Toch denk ik dat een extra weekje (vooral als je geen kamper gaat huren) wel wat extra gaat kosten, maar op de totale reis heel erg meevalt. Wat het duur maakt zijn vooral vliegtickets, transport en soms dus accommodatie.

Kijk goed rond voor deals. Succes!
 
Hee Alie,

Ik ga van april tot eind september backpacken in OZ! Heb een half jaar onbetaald verlof gekregen op mijn werk, en ga er dus even tussenuit.
Mijn ouders willen mij inderdaad opzoeken, of najah, ik wil ook heel graag dat zij komen, maar of dat gaat lukken ligt aan de prijs en wat ze daarvoor krijgen.

Alleen bij Wicked Campers kom ik goedkoper uit, maar die zijn niet zo super heb ik gehoord. Camper huren in Oz zal wel gewoon veel duurder zijn dan in Amerika denk ik dan. Een gewone auto huren kan ook, maar dan heb je weer duurdere accomodatie nodig.
Mijn ouders zijn niet echt kampeerders en daar hebben wij thuis ook geen spullen voor, dus zo geregeld mogelijk is fijn. Ze zijn niet echt avonturiers..

Als jij zo naar de trip kijkt, waar zou je dan nog mogelijk dagen toevoegen? Sydney is erg duur om te verblijven, of je moet ver buiten de stad gaan zitten en elke dag met de trein naar het centrum.. Darwin vind ik maar een klein stadje waar je zo uitgekeken bent (het centrum zelf) en Adelaide is wel gaaf, maar in Juli niet echt een goede maand..
 
Gaaf dat je een halfjaartje naar OZ gaat!! I'm definitely jealous! haha

Hmm idd lastig aangezien je daar in de winter bent. Anders zou ik zeggen met een extra week zou je vanuit Adelaide via de Great Ocean Road naar Melbourne kunnen gaan. In de winter zou ik zeggen Queensland, maar dat ligt enorm uit de richting.. hmm lastig.
Denk dat je idd op een camper gaat uitkomen, blijf het heel duur vinden, vooral voor een klein busje zonder douche e.d. Misschien eens contact opnemen met Wereldcontact? http://www.wereldcontact.nl/ Ik weet dat je daar 15 euro (ofzo) moet betalen (voor een lidmaatschap van een jaar) en dan zoeken ze alles voor je uit (acco/transport daar en erheen) en boeken ze ook voor je (wat je wilt), ik vond altijd dat mijn oom en tante hele goede deals bij hen hadden (ken ik natuurlijk niet alle inside outs).

Hoe ga jij zelf rondreizen?
 
Ik ga die site eens bekijken!

Zelf vlieg ik met Australian Backpackers naar Sydney waar ik 5 dagen blijf om rekening te openen, belastingnummer aan te vragen, medicare regelen, etc.. Dan vlieg ik naar Adelaide waar ik een week blijf om gewoon weer even 'thuis' te zijn en daarna naar Perth om Sacha op te zoeken. Vanuit daar is mijn 'planning' om een maand widden WA te zitten, een maand boven WA, een maand NT (en met ouders reizen mogelijk), een maand van Cairns naar Brisbane reizen en een maand in Sydney en dan vanuit Sydney terug. Maar die planning ligt helemaal open.. See as i go. Hoe ik ga reizen weet ik ook nog niet. Ligt aan waar ik een leuke WWOOF/werkplek kan krijgen en of er andere backpackers met een auto reizen waar ik mee mee kan, vliegen, bus... Nogmaals See as i go.
 
Misschien eens contact opnemen met Wereldcontact? http://www.wereldcontact.nl/ Ik weet dat je daar 15 euro (ofzo) moet betalen (voor een lidmaatschap van een jaar) en dan zoeken ze alles voor je uit (acco/transport daar en erheen) en boeken ze ook voor je (wat je wilt), ik vond altijd dat mijn oom en tante hele goede deals bij hen hadden (ken ik natuurlijk niet alle inside outs).
Ik heb ze net gebeld en een mail gestuurd voor vrijblijvende offerte en mijn eigen plannetje erin. Ben benieuwd wat ik van ze terug krijg!
 
Hoi Gwen, verbaas me over de opmerking dat travelcar duur is. Mijn ervaring is juist dat ze niet de duurste zijn. (maar wel de beste) Je auto heeft geen reclame erop en je mag dus off road met elke auto. Iets wat bij Wicked (dat is echt puin, kun je je ouder niet aandoen) of de meeste andere (Britz, Avis, Hertz) niet mag. Wicked mag je zelfs niet 's nachts rijden (wat wij sowieso nooit doen: HEEEEl gevaarlijk) De 4x4's van Travelcar hebben lier, Engel fridge en outback drawers. En het bedrijf heeft europese (zwitserse) roots. Dus geen now worries, you will be alright without a spare wheel mentaliteit :)

Maar beetje off topic, sorry! ;)
 
Back
Top