[quote author=Hansie link=topic=6640.msg102526#msg102526 date=1194951806]
Nog even een update voor iedereen die het blog niet (regelmatig leest). Vandaag zijn we precies 3 weken in Sydney.
Wat hebben we allemaal gedaan:
- Bankrekeningen geopend (dat ging heel wat makkelijk dan bij Mammavark volgens mij)
- Tax File number aangevraagd
- Appartement gevonden
- Verhuisd, lopend
- Meubels gekocht: bed, bank, tafel, stoelen, buro's
- Apparatuur gekocht: Koelkast, wasmachine (frontloader) en stofzuiger
- NSW rijbewijs aangevraagd (zonder gaatje in ons NL rijbewijs, maar met dure vertaling)
- Medicare aangevraagd
- Aanvullende ziektekostenverzekering aangevraagd
- Inboeldelverzekering aangevraagd
- Telefoon aangesloten
- ADSL aangesloten
Verder wachten we met smart tot Mammavark in Sydney aankomt.
[/quote]
Hey Hans, ik volg jullie blog wel (leuk om te lezen!), maar ik heb nog een paar vraagjes voor je:
-bankrekening en tax file number; dat kan toch alleen als je al een adres hebt? Volgens mij hebben jullie dat toch gedaan voordat jullie het appartement hadden?
-appartement; via een makelaar of gewoon zo'n huizensite? En wat betaal je nou aan huur op zo'n plek?
-rijbewijs; moet je daar ook een vast adres voor hebben? Knippen ze normaliter een gaatje in je NL rijbewijs dan; dat lijkt me niet echt wenselijk :S Dus jullie hebben je NL rijbewijs door een NAATI vertaler laten vertalen en dat gebruikt? Enig idee hoe het zit als je A + B hebt; kan dat in Australie ook gewoon op hetzelfde pasje?
-ziektekosten; ik dacht dat iedereen normaal gesproken medicare had; tenzij je private health insurance neemt. Begrijp ik nu goed dat private health insurance als een uitbreiding bovenop medicare komt? Of is die aanvullende verzekering van jullie iets anders?
Maaruh, jullie zitten daar wel op een mooie plek zeg; ideaal
Hoe voelt dat nou; dat je nu echt bent verhuisd? En hoe gaat het met werk zoeken? Of zijn jullie daar nog niet echt mee bezig...
Gr!
ps. zo te zien hebben jullie twee flessen wijn leeggedronken toen jullie het appartement kregen?