Helft Australiërs vindt land te vol

Als je midden in Brisbane bent kost het je al 35 minuten om eruit te zijn.
Op een vrijdag rond 3pm al snel tegen de 50 minuten.

Geen problemos mijn cd'tje rocked draait rustig door totaan de 120minuten.

Jack>:D
 
tja, het is wel fijn als het praktisch blijft. Als je met jonge kinderen zit en allebei wilt kunnen werken, dan is het toch al gauw een puzzeltje om om de schooltijden heen te plannen. En dan is een lange reistijd lastig.
Toen wij nog kinderloos waren draaiden we onze hand niet om van een uurtje reistijd. Nu wel.
 
Geloof me dingen zijn niet altijd practisch hier, maar ik denk dat dit niet anders is als in NL. Als je echt om de schooltijden heen wilt werken zal je goed je best moeten doen of geluk moeten hebben,want dat wil iedereen natuurlijk... En laten we eerlijk wezen of je nu 30 minuten moet rijden of 45 minuten! Om de kids op te halen maakt dat niet veel uit maar omdat je iets verder weg woont scheeld het wel $100 mortgage per week:):up:
 
Plus dat je kids altijd in de omgeving van huis naar school gaan, het rijden betreft alleen je woon-werk verkeer. Ik moet 40 min rijden voor werk en mijn school, maar onze kindertjes zitten 5 min van huis op school.:up:
 
toch een praktische vraag: als het zo lastig is om 'om de schooltijden heen' te werken, hoe doet iedereen dat dan? Is er net als in Nl iets als een BSO?
 
Er zijn wel genoeg voor- en naschoolse opvang mogelijkheden voor kinderen tot 12 jaar. Maar voor kinderen boven die leeftijd is er niks. Ik kan helaas niks vinden dus denk ik dat de meesten dus hun oudere kinderen onderbrengen bij vrienden, kennissen en familie.
 
Plus dat je kids altijd in de omgeving van huis naar school gaan, het rijden betreft alleen je woon-werk verkeer. Ik moet 40 min rijden voor werk en mijn school, maar onze kindertjes zitten 5 min van huis op school.:up:

Als de kids naar een public school gaan klopt dat ja. Niet als je private gaan. :)
Dat is 20 minuten voor ons, valt nog reuze mee.
 
Blijft toch altijd goochelen met werkende ouders en schoolgaande kinderen. Het is een kwestie van de juiste balans vinden tussen werk en gezin. Gelukkig hebben wij die balans kunnen vinden:up:
 
Da's een mooi plan, maar het probleem is een universeel probleem; het meeste werk zit toch in/om de grote steden.
Veel mensen zullen dus om de grote steden gan/willen/moeten wonen.

Yep, klopt allemaal. Tijd om meer zaken decentraal te gaan regelen. Kleinere stadjes die zoveel mogelijk in eigen behoeften kunnen voorzien, zoals levensmiddelen verhandelen die lokaal geteeld worden...
Goed, de details moeten nog uitgewerkt worden, 't is zo maar een plan.

45 - 60 minuten reistijd is ons niet onbekend in Nederland. Hier hebben we alleen ernstig last van file's, maar voor zover ik weet is dat rond de grote steden in Australië ook zo. En aangezien het in dichtbevolkt Nederland nog niet echt lukt om meer werk te verplaatsen naar dun(ner) bevolkte delen zoals het noorden, zal dat in Australië ook niet zo eenvoudig zijn.

Kleinigheidje heb je allicht...

@Jack: That's not you. Go Hard!
 
@Jack: Ben zo blij dat jij altijd van die mooie oplossingen hebt!! Dirk en ik gaan inderdaad gewoon onze banen opzeggen. Daarna verkopen we het huis en komen dan gezellig bij jou wonen!!! HAHAHAA

Gelukkig niet nodig. Dirk (onze kostwinner) werkt in de stad en heeft dus het reistijd probleem. Ik werk lokaal en "mummy-hours", dus kan gewoon de kinderen naar school brengen en ben ruim optijd weer terug om de dames van school te halen. Het is soms even lastig om een baan met "mummy-hours" te vinden, maar ik merk dat de meeste moeders het hier doen. Parttime in een winkel, parttime in de bibliotheek, sommige werken bewust een zaterdag of zondag omdat papa dan thuis is bij de kinderen. Voor ieder probleem is er een oplossing.

En wij zijn trouwens Nederlanders... Wij noemen een land dus niet vol, maar "het is hier druk"
 
Da's een mooi plan, maar het probleem is een universeel probleem; het meeste werk zit toch in/om de grote steden.
Veel mensen zullen dus om de grote steden gan/willen/moeten wonen.

Bart
Ben ik met je eens Bart, wij wonen ook op een (redelijk)fijne plek....maar geen baan te krijgen...
 
@Jack: Ben zo blij dat jij altijd van die mooie oplossingen hebt!! Dirk en ik gaan inderdaad gewoon onze banen opzeggen. Daarna verkopen we het huis en komen dan gezellig bij jou wonen!!! HAHAHAA

Jullie zijn altijd welkome in het mooie Noosa.
Do you like kangaroos fam. de Wit?.

Cheers,

Jack>:D
 
Effe de agenda erbij pakken...

hmm... Barbie in Noosa,... nice
Alleen die reistijd hè, da's ff lastig.

Cheers!
 
  • Like
Reactions: M5
Alleen de heenrit kost je 8 uur , op de terug weg ga je back in time...:D

Hey Sacha, neem dan wel een xxxxlarge barbie mee want deze dudes zijn over de 2 meter.

xpdite.jpg
 
Heb jij geen messen? Kan toch gewoon in stukjes? Anders sleep ik de XXXXXL BBQ wel mee op mijn fiets!
 
Back
Top