Helft Australiërs vindt land te vol

Heb jij geen messen? Kan toch gewoon in stukjes? Anders sleep ik de XXXXXL BBQ wel mee op mijn fiets!
Hier;
big-taste-grill.jpg

bbq2.jpg

Past hij toch wel op?
 
Jij begon... vragen of ik van kangaroos houd en of ik een grote BBQ wil meenemen... Maar moet eerlijk bekennen dat ik ze liever zie rond lopen dan op mijn bord heb liggen, maar zal een lekker stukje vlees niet afslaan :)
 
Ik begrijp wel dat Australiers de 'buitenlanders' zat zijn.

10 jaar geleden koste het me 2 jaar, een IELTS test, een boel geld etc. om Australie binnen te komen en nu zit ik in de taxi met Indians die geen engels spreken (en de weg niet weten), Afrikanen in de bus die naar elkaar gillen in hun moedertaal, ziekenhuis met verpleegkundigen die nauwelijks engels spreken. Ik vraag me echt af hoe die hier binnen zijn gekomen omdat ze zeker niet slagen voor de IELTS test die ik als skilled immigrant moest doen. Al die on-aangepaste 'buitenlanders' leveren redelijk veel irritatie op bij Australiers.

Ruimte zat, ja zeker.... Ruimte is niet het probleem maar water, gas, infrastructuur en electra wel.
 
Verpleegkundigen die geen Engels sprekenn? Verpleegkundigen moeten zelfs de Academische IELTS doen met een minimaal score van een 7. Mijn collega's die ook emigrant zijn spreken prima Engels. Mijn ervaring is dat als ze slecht Engels spreken dan zijn ze hier opgeleid. Ik heb al meerdere studenten van de uni gehad die belabberd Engels spraken maar wel de uni eis haalden. Daar ligt volgens mij het probleem, overschatting van de Australische opleiding!
En taxi chauffeurs die geen Engels spreken is volgens mij een globaal iets, wel eens in een andere wereldstad(bv New York) in een taxi gezeten?
 
Verpleegkundigen die geen Engels sprekenn? Verpleegkundigen moeten zelfs de Academische IELTS doen met een minimaal score van een 7.
Dat is het oa dus ook! Wil je je registreren voor nurse moet je acadamic Ielsts doen! Maar iedereen die als PCA'S rondlopen in ziekenhuizen of nursing places hebben die verplichting niet!!! Waarom niet?o_O Wil je hier wonen en werken dan moet je gewoon een bepaald niveau Engels beheersen!;)
 
Jammer dat dit gecompliceerde onderwerp alleen maar populistische one-liners oplevert.

Of een land wel of niet een bepaalde immigrantenstroom aankan is een gecompliceerd en uitdagend vraagstuk. Wat zijn de knelpunten van een snelle bevolkingsgroei en zijn er oplossingen mogelijk? Wat zijn de voordelen van een snelle bevolkingsgroei dmv immigratie? Waar ligt de balans en het bijbehorende "ideale" bevolkingsgroei?

De racistisch geladen opmerkingen van Martin en opmerkingen betreffende het gewenste taalnivo voor bepaalde beroepen beantwoorden deze vragen niet. Het is helaas wel een weergave van hoe de maatschappij met dit vraagstuk omgaat.
 
De racistisch geladen opmerkingen van Martin en opmerkingen betreffende het gewenste taalnivo voor bepaalde beroepen beantwoorden deze vragen niet. Het is helaas wel een weergave van hoe de maatschappij met dit vraagstuk omgaat.

Ik geef alleen maar een paar voorbeelden waarom veel Australiers het 'te vol' vinden, het zijn gewoon feiten die ik bijna dagelijks hoor. Ik denk dat ze het 'te vol' vinden omdat ze die buitenlanders een beetje zat aan het worden zijn.

En Mien, je kan een 7 halen voor je IELTS maar nog steeds een onverstaanbaar accent hebben. Voor Aged Care etc. heb je niet eens een IELTS test nodig (is dat een PCA?).
 
Dat is het oa dus ook! Wil je je registreren voor nurse moet je acadamic Ielsts doen! Maar iedereen die als PCA'S rondlopen in ziekenhuizen of nursing places hebben die verplichting niet!!!

Grappige benaming PCA (ik weet niet wat jij ermee bedoelt). Wij nurses kennen deze afkorting asl Patient Controlled Analgesia. Oftewel... jezelf lekker van morfine kunnen bedienen door elke 5 minuten op een knopje te drukken :)
 
Volgens mij wordt er met PCA, Personale Care Assistant bedoeld, zoiets als helpende of verzorgende.Gelukkig kom ik mijn vak ( Mental Health) goed verstaanbare collega's tegen! Handschriften daarentegen zijn soms onleesbaar( vooral artsen) en tja...geen electronisch patienten dossier.
 
Volgens mij wordt er met PCA, Personale Care Assistant bedoeld, zoiets als helpende of verzorgende.Gelukkig kom ik mijn vak ( Mental Health) goed verstaanbare collega's tegen! Handschriften daarentegen zijn soms onleesbaar( vooral artsen) en tja...geen electronisch patienten dossier.

Worden die door heel Australie anders genoemd dan? Wij noemen verzorgenden AIN's (assistent in nursing)...
 
Volgens mij wijken we van het onderwerp af.

Wat mij opvalt is dat iedereen langs de kust will wonen.
Als je even iets naar het binnenland gaat is het gelijk al rustiger.
 
Wat mij opvalt is dat iedereen langs de kust will wonen.
Als je even iets naar het binnenland gaat is het gelijk al rustiger.
Zelfs langs de kust zijn er nog best rustige gebieden. De Central Coast bijvoorbeeld vind ik een heerlijke omgeving in vergelijking met Sydney. Je bent nog steeds dicht bij alles wat je nodig hebt. Probleem is alleen dat de kantoorbanen daar niet te vinden zijn en de jeugdwerkloosheid is hoog. En dat zal toch vooral een reden zijn waarom iederen dicht bij de steden wil wonen, je hebt nu eenmaal een baan nodig.
 
Back
Top