help wat moet ik doen!!

sylvia en rob

XPdite Sponsor
hoi allemaal ik ben pim ik ben net 14 jaar ik heb jullie advies nodig :
mijn vader en stief moeder [mn stief moeder is afkomstig uit austrlië afkomstig uit austalië]  en mn 3 zusjes gaan verhuizen naar australië mijn ouders zijn gescheiden
en ik weet niet wat ik moet doen bij mn moeder blijven of lekker mee naar austalië  :? ik wil graag jullie raad en advies ik weet niet wat ik moet doen ik zal mn moeder of vader dan alleen in de grote vakanties zien ,
:? ik heb geen i -dee
groetjes pim  :up: :wink:

Bacchus: 2 berichten samen gevoegd
 
hoi Pim

moeilijke keuze man, ik zou zeggen praat er goed over met je beide ouders en volg je hart!

groetjes,

pad
 
sluit me helemaal aan bij pad. doe ook wat jij denkt wat jouw het gelukkigst maakt :up:

veel sterkte met de keuze

Alex en Nan
 
het lijkt me wel vet! om engels te leren en alles te doen je maakt veel meer mee
1 ding het water gaa ik niet in dat vind ik wel doods eng :p
ik vind haaien nogal eng hahahahaaa....
laten we al wat oefenen om engels te praten of deze reply

oke m8y

groetjes pim 14 jaar.
 
onthou dat als je in australie niet kan wennen er altijd weer een vliegtuig naar nederland gaat.
met deze gedachte wordt het misschien een stukje makkelijker, hans
 
Whoa,

lastig parket.....

Wat voelt het beste voor je? En niet als een soort "snel gevoel", maar een gevoel dat blijft hangen. Persoonlijke tip: op jouw leeftijd zou ik elk avontuur grijpen dat ik kan krijgen! Maar onthou wel dat Australie en Australiers anders zijn dan Nederland en Nederlanders. Als je al gaat wordt het wel wennen!

And indeed, there are always planes going back to The Lowlands......

Good luck,
Marc
 
Hoi Pim
Precies wat Marc zegt je bent jong ga er voor. Je hebt gelukkig 3 zusjes dus je staat er niet helemaal alleen voor. Ik denk dat je snel gewend raakt aan dit anderen land en anderen soort mensen.
Maar ff als jongen onder elkaar ze hebben hier veel leukeren meisjes dan in Holland met heel leuk accent dus...... en je kan al op je 16e of 17e met je Auto rijbewijs beginnen...  :roll: :-D :roll: :wink: Geen geruk met brommer certificaten en scootertjes. Nee gelijk een Holden V6 turbo :cool: :-D :-D

Je moet het zelf weten jong, het leven bestaat alleen maar uit moeilijken keuzes....

Succes en Groetjes
Barry & Vanessa
[size=7pt]Als je je moeder teveel mist kan je altijd nog terug... :wink:[/size]
 
jaah australië lijkt me wel gaaf en over dat rijbewijs lijkt me helemaal gaaf !!!!
het strand ,surfen! wel eng met die haaien  :lol::p


groetjes pim
 
hey pim,
moeilijke keuze zeg :?!!! Het is  wel leuk om engels te leren enzo maar je begint wel helemaal opnieuw (geen vriende enzenz. of heb je al vrienden hier?) Ik woon in adelaide en zit net op shool. aardige mensen maar wel lastig.........

:)veel succes er mee :)

maxime 13 jr, Adelaide
 
ja ik woon er nog niet maar als we er gaan wonen gaan we als het goed is bij melborne wonen groetjes pim korendijk 14 jaar
 
Hoi Pim

In Australie gaan veel kinderen voor een aantal maanden, oudere voor 1 jaar op 'exchange'.  Ze zitten dus nog op de middelbare school en gaan naar een vreemd land, bij vreemde mensen wonen en daar naar school, meestal leren ze de taal op school.

Zo zou jij het wellicht ook kunnen zien. 

Kom voor een jaar op 'exchange' maar dan met je eigen familie.  Beslis na een jaar wat je wilt doen.

Succes met je beslissing

En zoals de andere ook al zeiden, het is maar een dag vliegen van elkaar weg.

Sidonia
 
Ik vergeet nog wat.

Er is in Melbourne op zatermorgen Nederlandse les voor kinderen die daar eindexamen in willen doen (tussen 14 en 18).  Er zijn dus meer tieners hier die Nederlands praten mocht je de behoefte hebben. 
 
[move]hoi pim

volg je hart
heb je hier ook veel GOEDE vriende?
mischien niet, ga dan mee.

dafthen
damiean(11jaar)
[/move]
 
eeeey ik woon er nog niet maar ik ga er woonen .... :-D dat kan nog wel 2 jaar duuren het licht er
aan waneer we het huis verkocht hebben  :| :|
als het goed is in de buurt van melbourne  :up:
daar gaat mn pa werken .....  :cool:
ik heb nog geen beslissing genomen  :lol:
ik wil wel graag naar ozzie maar dat gaat niet makkelijk met mn ma :-(
van har mag ik niet weg voor mn 18e dus ik heb niet egt een keus te maken als ik
nu zeg ik ga met mn vader naar ozzie mee dan krijg ik ruzie met mn moeder en als
ik zeg ik blijf ziek mn pa weer wining en heb ik nooit bij mn vader een deel van mn
leven mee gebracht....... :cry:
wat moet ik doen! :?
groetjes pim
 
en trouwens ik heb ook een msn adres allen ik ben niet zo veel meer online  :| :up:

:up:----> eminemgekpim@hotmail.com <---- :up:
das mn mail groetjes pim
 
je hebt een hoop om over na te denken zie ik, wat ik wel weet is dat je nu een kans hebt om iets mee te maken waar veel jongens van jouw leeftijd niet eens over na denken.
Bedenk idd dat je altijd terug kan maar wat als je het wel geweldig vind, wat als je wel je draai vind. wat als er wel een mooie toekomst voor je ligt.
WAT ALS.........je kan altijd terug,grijp die kans als je kan.
WANT EEN KANS ALS DEZE KRIJG JE MAAR ! KEER, NEEM HEM.....
en kijk dan wat je wil.
het ergste wat je kan overkomen is dat je het niet leuk vind daar.......FIRST PLANE BACK TO DOWN UNDER SEA LEVEL
SUCCES met je keuzes en vooral praten met je ouders......veel praten

groetjes marco
 
oke alleen als ik kies voor mee te gaan naar ozzie dan krijg ik miss wel ruzie met mn moeder want ze zei ik laat je niet gaan tot over mij lijk ik zal er tot de dood voor streiden  :| daarom durf ik niet egt te gaan
ik ben bang dat we ruzie krijgen en ik haar nooit meer zie ...... :-( :cry:

groetjes pim (14)
 
Je moeder kan wel heel boos zijn maar wat wil jij. Moet jij ongelukkig in nederland achter blijven en niet weten wat er had kunnen zijn. Wil zij samen met een kind leven dat ongelukkig is, Ik denk het niet.
Praat er met haar over en zoals je zei, het duurt nog wel even
 
ok ik durf niet egt tegen mn ma te zeggen dat ik mee wil wat nou als we wel ruzie krijen en als ik har nooit meer terug zal zien ........ :cry:
ik wil ook graag met mn vader mee en mn zusjes en mn moeder hier bij mn vader..... :-(
ik durf niet egt te kiezen

groetjes pim
 
Back
Top