help wat moet ik doen!!

ik praat er niet graag met  mensen over
want dan voel ik me niet op mijn gemak
op deze site zal mn ma tog nooit komen dus ik
durf er nu over te praten
alleen ozzie lijkt me wel heel er gaaf
met surfen en al die leuke dingen  :-D
haaien zijn wel een beetje eng =)



groetjes pim
 
eeey kijk eerst voordat je stemt op help wat moet ik doen!!!! (1)
want daar was ik mee begonnen
ik ben 14 jaar en een jongen

als je een ander antwoord hebt op de vraag zet hem dan bij de tekst gewoon hieronder




grotjes
 
kijk gelijk ff op help wat moet ik doen 2 !!!!!

ik heb een poll weggezet dus dan kunnen jullie stemmen :up:


groetjes pim
 
hoii

ik ben de zus van pim ik ben bijna 16...
ik vind het leuk dat jullie allemaal van die leuke berichten sturen naar hem..
hij heeft het er denk ik best moeilijk mee dus blijf hem maar flink steunen :up:
woont er al iemand van jullie in ozzie??
mijn e-mail aderes is daisykorendijk@hotmail.com  voeg me maar toe op msn als je dat wilt.
nou groetjes daisy
 
Hey Pim,

Ik sluit me aan bij wat er al gezegd is.
Misschien moet je een briefje maken met de positieve en de negatieve kanten, zowel als je in Nederland blijft als wanneer je naar Australië gaat. Het blijft een moeilijke beslissing, zeker als je moeder boos wordt. Is er niet een "volwassene" in de buurt die je in vertrouwen kan nemen en die eventueel met jou en je moeder om de tafel kan gaan zitten en jullie gesprek kan leiden?

Heel veel succes met je beslissing en kies wat in je van binnen wil :).

Groetjes,
Mel
 
Hy Pim,
Weet je wat het is... In NL mag je vanaf je 12e zelf kiezen of je bij je moeder of bij je vader woont. Je moeder kan dus wel 'dreigen' met allerlei dingen, maar ze heeft eigenlijk geen poot om op te staan volgens mij. Het is natuurlijk erg moeilijk om te bedenken dat je misschien ruzie krijgt met je moeder, maar ik denk dat ze zo doet, omdat ze bang is om je te verliezen. Als ze zo reageert hoopt ze misschien dat je "bang" wordt en daarom maar niet mee gaat, omdat je je moeder niet wil kwetsen.
Ouders hebben hun kinderen in bruikleen en ik denk dat je op je 14e oud en wijs genoeg bent om een heleboel dingen zelf te beslissen.

Ook ik denk dat je er voor moet gaan. Ga mee naar Oz en leer een ander land kennen. Je bent nog zo jong en je kunt dit soort dingen mee gaan maken. Pak die kans!
Denk je nou echt dat je moeder je nooit meer zou willen zien als je mee gaat met je vader? Ik denk dat dat echt wel mee valt ;)
 
Hoi Pim

Allemaal niet makkelijk hè, aan de ene kant je zusjes met je vader en aan de andere kant je moeder
(misschien ook wel met een partner of zo).

Ik kan je geen advies geven, maar ik heb wel vroeger,toen ik 15 was 2 jaar een vriendin gehad die ook zoiets had
(maar dan in Nederland). Haar tweelingzussen en broer woonden bij haar vader en zij (de jongste) woonde bij haar moeder.

Ze heeft altijdhet gevoel gehad in een spagaat te zitten. Ze wilde graag bij haar broer en zussen zijn, maar vond
het ook weer zielig voor haar moeder als die dan alleen zou zijn. Dus haar keuze was gebaseerd op
'het zielig vinden dat haar moeder dan alleen was'. Dat snap ik heel goed, maar het is ook wel jammer
want het was niet haar 'eigen keuze', want dan had ze bij haar broer en zussen gewoond.

Moeilijk joh,
maar ik ben het eens met Annemiek, dat je moeder je altijd zal willen blijven zien, .....daar ben je
toch moeder voor!!!

Succes met alles op een rijtje zetten, dat lijstje met voors en tegens is niet zo'n gek idee.

Groetjes Miranda  :)
 
[glow=red,2,300]jaa oke heel erg bedank voor jullie tips ik zal er weer eens heel veel over na gaan denken


maar ik vind oz wel heel gaaf want dit koude landje word me tog ooit teveel  :p[/glow]

[move][flash=200,200]http://groetjes pim[/flash][/move]
 
Beste Pim,

Betekend dit dat je hebt besloten om niet met je vader mee te gaan?

Wel jammer hoor!

Weetje, ik wilde je het volgende nog meegeven mocht je nog niet besloten hebben:

Ik ben zelf ook moeder van een zoon, en ik zou het verschrikkelijk vinden als zijn vader en ik uit elkaar zouden gaan en hij mee zou gaan naar de andere kant van de wereld. Maar weetje, als je moeder dreigt over ruzie met je maken als je besluiten om met je vader mee te gaan dan is dat eigenlijk manipuleren zodat jij doet wat zij wil. Eigenlijk is zoiets heel gemeen zeker omdat zij een volwassene is en jij nog maar 14. Helaas doen heel veel mensen dit. Maar als moeder zal ik je ook zeggen dat je nooit, maar dan ook echt nooit stopt met het houden van je kinderen. Wat ze ook doen!

Het zou zeer zeker een heel verkeerde beslissing zijn om om het verdriet van je moeder maar in NL bij haar te blijven. Maar als je hart je zegt om hier te blijven, dan moet je dat zeker doen, maar alleen als het je eigen keus is!

Weet wel dat als je tenminste 2 jaar in Australie woont je ook recht hebt op een Australisch paspoort - mocht je na de tijd terug willen naar NL en weer later besluiten om toch weer naar Oz te gaan, dan heb je je Australische paspoort en hoef je niet meer door het hele visum traject heen - misschien toch ook wel een goede reden!

In ieder geval heel veel succes met je beslissing!

Hgr, Jeanine
 
Hoi Pim,
Wat een moeilijke keuze zeg. Ik ben zelf een stukje ouder, 23 jaar, maar ook ik zou het een hele moeilijke keuze vinden. Australie is natuurlijk heel leuk en spannend maar je moeder achterlaten is niet niets. Ik hoop dat je een keuze kan maken, al denk ik dat je het nooit helemaal zeker weet; het is te moeilijk.
Maar wat anderen ook al zeiden, je moet doen wat JIJ graag wilt en eigenlijk dus even heel egoistisch zijn en niet aan je moeder of vader denken. En wil je Australie proberen maar vind je al het nieuwe wel erg spannend/ eng; je kan zo weer terug naar Nederland als het niet bevalt!
Sterkte!!!

Janine
 
[quote author=Jeanine link=topic=4880.msg66820#msg66820 date=1154357726]

Weet wel dat als je tenminste 2 jaar in Australie woont je ook recht hebt op een Australisch paspoort - mocht je na de tijd terug willen naar NL en weer later besluiten om toch weer naar Oz te gaan, dan heb je je Australische paspoort en hoef je niet meer door het hele visum traject heen - misschien toch ook wel een goede reden!
[/quote]

Voor zover ik weet kan je als kind pas na 5 jaar een Australisch paspoort aanvragen.
Ducee
 
:eek:fftopic:

Hoi Ducee,

Ten tijde van onze aanvraag (skilled independant) gold de regel dat een Permanent Recidency na twee jaar een verzoek tot Australian Citizenship mocht doen. Heb het nog ff voor je opgezocht op de immi-site en daar kwam ik tegen dat er een voorstel is wat per 26 januari 2007 zou moeten ingaan - waarin staat dat de aanvraagperiode met 1 jaar wordt verlengt van 2 naar 3 jaar. Maar is nog altijd sneller dan 5 jaar  :up:

Hgr, Jeanine

---------------
Residence Requirements
An applicant for Australian citizenship will be required to have been present in Australia as a permanent resident for a total of three years in the five years before making the application, including a total of one year in the two years before the application is made.

Timing of changes
The commencement date for the new legislation is subject to its passage through Parliament.
However, 26 January 2007 is being used by the department for planning purposes.
The changes will affect all applications for Australian citizenship made on and after the date the new legislation commences.
 
Hoi Jeanine,

Zou het dan verschil maken of je je Nederlandse nationaliteit wil houden? Dus dual citizenship? Ik heb nl meerdere keren om me heen gehoord dat kinderen pas na 5 jaar (ook) een Australisch paspoort kunnen aanvragen. Ik hoorde van iemand die dat pas gedaan had, dus na 5 jaar.
Maar als het 3 jaar is, zijn wij al op de helft (de kids dan he). Zou mooi zijn.
Ducee (ook skilled independent)
 
@Ducee & Jeanine

Ik weet dat als je ouder dan 18 bent, je GEEN dubbel paspoort (meer) kunt krijgen. Neem je de Australische dan vervalt de NL'se (hetgeen de reden is waarom wij het nog niet gedaan hebben) en kun je dus niet meer zonder visum naar NL.

Ik weet niet of dat ook geldt in geval van Pim die 14 is, misschien refereerde jij specifiek naar zijn situatie?

MICHIEL
 
ik weet nou niet goed wat ik moet doen ,,
ik zie mn pa maar  weken in het jaar ,,
maar ik kom daar wel op vakantie  :up: :lol: :cool: :cool:

groetjes pim
 
[quote author=michielsylvia link=topic=4880.msg67455#msg67455 date=1155104736]
Neem je de Australische dan vervalt de NL'se (hetgeen de reden is waarom wij het nog niet gedaan hebben) en kun je dus niet meer zonder visum naar NL.
[/quote]

Heb je een visum nodig om naar NL te komen?!
 
@FOL
Goeie vraag. Voor de duidelijkheid, de vraag is: heb je, als je alleen de Australische nationaliteit hebt, een visum voor NL nodig? Geen idee! Wie biedt?
 
Hey Pim,

Ben wel erg benieuwd hoe het nou afloopt en of je een keuze hebt kunnen maken.

Groetjes!
 
[quote author=Annemiek link=topic=4880.msg60681#msg60681 date=1148718070]
Hy Pim,
Weet je wat het is... In NL mag je vanaf je 12e zelf kiezen of je bij je moeder of bij je vader woont. Je moeder kan dus wel 'dreigen' met allerlei dingen, maar ze heeft eigenlijk geen poot om op te staan volgens mij. Het is natuurlijk erg moeilijk om te bedenken dat je misschien ruzie krijgt met je moeder, maar ik denk dat ze zo doet, omdat ze bang is om je te verliezen. Als ze zo reageert hoopt ze misschien dat je "bang" wordt en daarom maar niet mee gaat, omdat je je moeder niet wil kwetsen.
Ouders hebben hun kinderen in bruikleen en ik denk dat je op je 14e oud en wijs genoeg bent om een heleboel dingen zelf te beslissen.

Ook ik denk dat je er voor moet gaan. Ga mee naar Oz en leer een ander land kennen. Je bent nog zo jong en je kunt dit soort dingen mee gaan maken. Pak die kans!
Denk je nou echt dat je moeder je nooit meer zou willen zien als je mee gaat met je vader? Ik denk dat dat echt wel mee valt ;)
[/quote]

pim wil wel maar mag niet van zijn biologische moeder
zij moet een handtekening zetten volgens australische wetten maar ze zou er alles voor over hebben om Pim niet met zijn ( 2e familie ) naar australie te laten gaan  ( al werd het haar dood )
pim zal dus 3 zusjes achterlaten en zijn vader en 2e moeder
bij zijn moeder heeft hij geen zak te zeggen
:cry:
 
Back
Top