Henk, Simone en doggies stellen zich voor! Nooit in Aussie geweest en ..visa

Scooby

XPdite Sponsor
Hallo allemaal, al een jaar lees ik mee op dit forum en zal me nu eens netjes voorstellen.

Henk, Simone en onze duitse doggen willen naar Australie en zijn hopelijk bijna rond met hun visum. Zijn we de enigen.... die nog nooit in Australie zijn geweest en al hun visa 175 aanvragen? Ik ben zeer benieuwd.

Klinkt maf, maar omdat Henk vorig jaar 45 werd en we wel veel nagedacht hebben over emigreren naar een warm land, moesten we toch snel handelen. Ik zie het als een kanskaart op een groot avontuur met open einde.

Nadat Henk 1,5 jaar in Portugal heeft gewerkt en ik er ook een paar maanden ben gaan wonen hadden wij de smaak te pakken. Warm klimaat heerlijk, december lekker buiten lunchen. Geen last van de winterdip. Henk werd vanuit een nederlands bedrijf uitgezonden en verdiende goed, maar als je bij een portugees bedrijf zou werken heel veel minder. Voorbeeld het minimum loon was 3 jaar geleden 380 euro per maand en de levensmiddelen waren in die regio vergelijkbaar op prijsniveau van nederland. Geen idee hoe de mensen daar het redden, volkstuintjes, meer dan 1 baantje, familie. Dus verder zoeken wel een warm land met normale salarissen en zo kwamen we bij Australie uit, ook omdat ze mechanical engineers kunnen gebruiken.

Maar het is wel gek, dat je het land nog niet kent, anders dan van Mc Clouds daughters en Neighbours en dan al heel wat smackeroonies uit te geven en veel energie erin te steken. En wat ik jammer vind als ik op het forum ben dat ik al het enthousiasme nog niet echt kan delen, alleen de fantasie.

Ik hoop gauw uit eigen ervaring over Australia mee te kunnen kletsen op dit forum.

groetjes Simone

Welkom :up: Hoe ver zijn jullie met de aanvraag en wanneer zouden jullie willen vertrekken? Al enig idee waarheen (australie is groot)?

Heel veel succes met alles en hopelijk hebben jullie snel de tijd Down Under te ontdekken...

Hi Henk, Simone en de duitse dogs,
wat ik me afvraag, als je zo'n grote stap wil zetten -want dat is het- , waarom ga je niet een keer op vakantie naar Australie.
Gewoon om de sfeer te proeven, het is wel een "westers" land, maar de cultuur is behoorlijk anders dan in Nederland.
Het enigste nadeel is, je moet de honden thuis laten, voordeel wel is dat je een idee krijg waar je je wil vestigen. Midtown Sydney of bij Jack in Humpty Doo is namelijk nogal een verschil.

groetjes  Johan 

Je bent niet de enige die de grote stap doet zonder er geweest te zijn, wij zijn er ook nog nooit geweest, maar ik kan heel goed aarden en al helemaal als de zon schijnt, ik pas me wel aan hoor.

no worries. :smile:

Welkom!! Waar zijn jullie van plan jullie te vestigen??? Zoals hierboven (of hieronder) al wordt vermeld zit er idd een groot verschil tussen bijv. CBD Sydney of bijv. Fitzroy Crossing. Succes in ieder geval!

@ lizzyhas, met de nederlandse mentaliteit kunnen de meesten van ons het wel vinden in Australie, ben zelf een grote fan, en voel me half Australisch. Jaar gewoond toen ik 21 was en nog 5 keer op vakantie geweest.
Ik vroeg me gewoon af, waarom niet eerst kijken waar je naar toe ga.
Als je jonger bent is de stap gemakkelijker, later krijg je allerlei ongein als carriere, huis, etc.

groetjes  Johan

Hallo Henk, Simone en doggies,

Welkom  :hi: op het forum.  Ik was al 2 keer in Australie geweest maar mijn man was er nooit geweest toen we ons visum al hadden. Gelukkig na een vakantie was hij ook heel enthousiast en we vertrekken morgen  :smile:

Veel succes met jullie plannen, hopelijk hebben jullie snel een visum.

Groetjes,
Susan

Hoi Henk en Simone,
Ik vind het wel een beetje slecht dat jullie je pas na een jaar voorstellen hoor!  :grin: :wink:
Het is zeker een spannend avontuur, maar aangezien jullie geen kids hebben, is de stap toch 'makkelijker' te maken. Zeker omdat jullie nog nooit in Aussie geweest zijn.
Super dat jullie het gewoon gaan proberen!

hai, leuk zeg al die reacties, even kijken

Zonder kids is het zeker makkelijker, al kost het vervoer van de honden in de vrachtruimte zeker 2x zoveel dan als onze Scooby Doo gewoon naast ons in een stoel komt zitten. Wie weet, wat training, regenjas en een bolhoed? Aan de andere kant wordt het weer moeilijker om te huren met honden dan met kinderen, tenminste dat denk ik. In Portugal viel ook iedere verhuurder van zijn stoel, toen wij zeiden dat de honden  binnen sliepen, de meeste zaten daar aan een hok geketend in de tuin. Een prijzig huis gevonden, ze schrokken wel.... ik had gezegd dat de honden leken op Scooby Doo, maar ze had begrepen Snoopy!!!

Er was geen tijd meer om op vakantie te gaan, tussen het uitbroeden van het idee en de max. leeftijd om een visa te krijgen.

We denken aan Perth, meer mediterraan klimaat en nog niet zo druk bevolkt en goedkoper?

He leuk nog meer mensen die er nog nooit geweest waren. Sept 08 online visa 175, mei 09 case officer, 9-6-09 medicals. Dus als medicals goed zijn, kan het niet lang duren denk ik. Maar mijn medical is nogal onzeker, lichte diabetes en overgewicht, dus ben benieuwd.

Scutch heel veel plezier en geluk straks en we horen zeker wel hoe het bevalt he? Goede reis.

Lizzy waar in Australie willen jullie naar toe en waarom?

groetjes Simone

Hoi
Wij zijn ook nog nooit in australie geweest. Hebben ons visum en vertrekken aanstaande donderdag naar Adelaide.
We gaan ervan uit dat we ons daar heel goed kunnen inburgeren.

Wel spannend hoor allemaal maar we blijben positief en dan komt gewoon alles goed

Ik ben juist gaan emigreren omdat ik verliefd ben geworden op het land, tijdens mijn reis. Op zich heb ik een prima leven in Nederland, maar Australie is na mijn reis altijd in mijn gedachten gebleven. Zelf zou ik niet zo snel emigreren naar een land waar ik nooit ben geweest, aangezien het niet niks is ergens anders een nieuw bestaan op te bouwen. Ik zou eerst willen voelen of ik me er wel thuis voel. Maar dat is mijn eigen idee en kan voor iedereen anders zijn.
Hopelijk hebben jullie snel bericht.

hallo weer,

@Catkin wij hopen ook verliefd te worden op Australie en dan hebben we al een visum, tja leeftijd is de deadline.

@ Rene en Sas, spannend zeker, hebben jullie al woonruimte en werk geregeld? Leuk he geen idee wat je te wachten staat. Zie je wel tegen de lange reis op? Ik wel, nooit zover gevlogen. Goeie reis en heel veel plezier en laat je nog weten hoe het is daar?

Hoi Simone, Henk en honden,

Welkom op het forum en gefeliciteerd met de uitstekende keuze voor Perth! Wij spreken inmiddels uit ervaring, want we zitten er sinds afgelopen woensdag! Inderdaad, een superklimaat. Vandaag iets boven de 20 graden, onbewolkt en een zacht windje, strandweer dus en dat aan het begin van de winter. Wat wil je nog meer.....?

Veel plezier met bijlezen en misschien komen we elkaar wel straks in Perth tegen, het is nl. net een heel groot dorp hier!

Groetjes,

Sacha

he Sacha, hou jullie ook goed in de gaten hoor.

Dus jullie gaan eerste tijd geen werk zoeken en orienteren of waren jullie al eerder in Perth geweest? Wat voor woonruimte heb je gevonden, duur? 20 graden heerlijk wintertempje, kan je ook nog zwemmen of is dat te koud?

Ik zag dat je PerthPete gaat opzoeken, dat is echt een fenomeen op het forum, de wijze uil van Perth volgens mij en soepel in de heupjes. Ga ik tzt ook contact meezoeken al zal hij het wel druk hebben met de nederlandse enclave in Perth inmiddels.

groet Simone

Hoi Simone,

Het is maar goed dat Pete geen werk heeft, heeft hij tenminste tijd voor ons  :grin:

Dirk is ondertussen druk aan het solliciteren. Hij heeft inmiddels een gesprek gehad bij een recruiter en nu we eindelijk weer internet hebben, heeft hij net weer 8 sollicitaties verstuurd. Verder houden we ons bezig met het regelen van alle dingen die we hier nodig hebben. Onze meubels komen pas begin juli aan in Australie, dus we hebben nog even om een huis te huren voor langere tijd. Nu zitten we in een appartement in Maylands aan Guildford Road. Super dicht bij het centrum (10 km), bushalte voor de deur, dus zitten zo in de stad. Ideaal om alles geregeld te krijgen. Wanneer alles geregeld is en we een meer permanent huis gaan zoeken, zal het in de omgeving van Joondalup gaan worden. We zijn nu een beetje rustig overal aan het rond kijken maar moeten ook rekening houden met onze kids, dus hele dagen op huizen jacht is er niet bij. Wel hebben we inmiddels heeeeel veeeeel speeltuinen gezien  :lol:

O ja... zwemmen leek mij geen goed idee, maar er waren wel een paar enthousiastelingen in het water. Even doorbijten en dan zwemmen.... rare mensen die Aussies :cool:

Sacha

Hai  Simone!!

Wij zijn niet op vakantie geweest daar om dat we daar geen tijd meer voor hadden en het geld kunnen we ook wel beter gebruiken.

ipv zijn we wel half europa afgereisd om alles nog ff te zien , leuk voor de kinderen.

we gaan naar Sydney omdat mijn man daar voor dezelfde bank kan gaan werken als dat ie hier doet en hij heeft het daar heel erg naar zijn zin en zij met hem ook.

die match hebben we dan iig al.

We zitten de eerste 2 maanden in een gemeubileerd appartement in Cronulla, van daaruit willen we op zoek naar iets permanents.

he,

@Lizzy Dat is heerlijk, voorlopig financiele zekerheid  en genoeg collega's om jullie de weg te wijzen. Moeten jullie nog op een visa wachten of is dat al geregeld? Wanneer gaan jullie?

@ Sacha, leuk veel speeltuinen, heb er een paar gegoogled zit er netjes uit , lekker aan het strand. Dus ze hebben oog voor kinderen daar, is het een leuke stad? Een 'dorp' dus niet zo hectisch? 

Joondalup, waarom daar lekker dicht bij het meer? Wat voor werk gaat je man zoeken? Ben zeer benieuwd naar de belangstelling voor allochtonen.

Heb je een auto gehuurd of eerst per openbaar vervoer alles verkennen of is dat geen optie?

Hier regent het flink en is het 14 graden, geniet ervan

Simone

Hoi Simone,

Ben eigenlijk verbaasd dat onze grote Perth-Promoter hier nog niet op gedoken is! Zal nog wel komen denk ik...

Perth is inderdaad een zeer kindvriendelijke stad. Overal speeltuintjes en dat is toch iets waar je naar kijkt met 2 kleine kinderen. De suburbs ten noorden van de rivier zijn allemaal redelijk nieuw. Wij willen voor een nieuw huis gaan omdat mijn man een echt IT-er is, mag er alleen aan komen wanneer er een toetsenbord aan zit en anders niet  :grin:

Verder willen wij ook nog een beetje betaalbaar in de buurt van het strand wonen, max 15 minuten rijden met de auto en dat lukt hier prima.

Wij hebben een auto gehuurd via bayswatercarrental, die zitten hier om de hoek en zijn behoorlijk goedkoop. We betalen 225 dollar voor een week voor een Toyota Corolla Sedan met ongelimiteerde kilometers. Daar kunnen de maatschappijen op het vliegveld echt niet tegen op. Het openbaar vervoer is hier heel goed geregeld. In de binnenstad is het zelfs op bepaalde lijnen gratis. We rijden dus met de auto naar het centrum om daar 's ochtend dingen te regelen, parkeren net ergens waar het gratis is en stappen dan op de gratis bus. Aan het einde van de ochtend stappen we dan weer in de auto en gaan iets leuks doen met de kinderen (strand, park.... als er maar een speeltuin is  :roll:)

Tot nu toe merken we erg vriendelijke reacties van de Ozzies. Natuurlijk ben je een buitenlander, maar wel een europeaan en dat is fijn. Wij spreken nl. goed engels zonder al te veel accent. De meeste mensen hier zijn ontzettend hulpvaardig en echt negatieve reacties hebben wij nog niet gehad, maar dan zitten we hier ook pas een week.

Maakt niet uit voor welke stad of plaats je kiest, als je maar open staat voor nieuwe mensen. Vandaag raakte ik aan de praat met een man terwijl ik bij Customs stond te wachten op onze koffers die als luchtpost waren verstuurd. Van hem kreeg ik weer de tip dat de school waar hij werkt nog IT-ers kon gebruiken en dat hij daar moest solliciteren. Een vlotte babbel en een positieve instelling kan je heel ver brengen.

Moet nu even de kinderen uit bad halen (voor ze weer met de toiletborstel gaan spelen....)

Ik hoor het graag als je nog meer vragen hebt!

Groetjes,
Sacha (Assistent Perth-Promotor)

Hallo allemaal,

Welkom op het forum en gewoon je plannen doorzetten als je het koude Nederland en de boel eromheen zat bent. Wij zijn ook 40+ en vorig jaar geëmigreerd naar de Gold Coast en hebben het tot de dag van vandaag nog geweldig naar ons zin hier. Ruimte, zon en aardige behulpzame bevolking. Volgens de regering zit de recessie hier in een positieve lift van 0.4 % , dus dat komt t.z.t. ook wel weer goed. Met behulp van dit forum kun je zeker een boel goede voorbereidingen treffen en genieten van ieder z'n eigen story. In ieder geval veel succes met de voorbereiding.

Piet en Madeleine

hoi simoon,

ja we zitten nu op dit moment op t visum te wachten, het laatste stukje medicals is nu in Sydney aangekomen, maar ze hebben vandaag een nationale vrije dag zie ik, mijn dochtertje moest aanvuillend gekeurd worden, ze vonden haar klaarblijkelijk nogal een hoge bloeddruk hebben en wat stevig, dus ze moest naar een cardio en suiker testen, was gewoon allemaal goed hoor, maar dat heeft enorm vertraagd.

ik hoop dat het op tijd is.

Ik heb ook 2x een duitse dog gehad, heerlijke lobbers.

Je moet niet naar perth gaan hoor, maar naar sydney,  :wink: :wink:

Hoi Sach!!!! :roll:

Back