Henk, Simone en doggies stellen zich voor! Nooit in Aussie geweest en ..visa

[quote author=Eerainuh link=topic=10091.msg140489#msg140489 date=1245074682]

@ Piet & Madeleine; niet slecht geregeld :)

Bart, een warme kruik op je stoel!! Hihihi.... (en in de zomer ijsklontjes)

@@ Eerainuh,

Bedankt, altijd leuk om een compliment te ontvangen. Binnenkort gaan we uitbreiden voor Engelse klanten.

Groetjes,

Piet en Madeleine

Piet & Madeleine,

om eerlijk te zijn, ik bedoelde 'mooi geregeld dat je je bed later uitkomt om zo in de zon te kunnen koffiedrinken'! Dus ik snapte even niet hoe het zat met het uitbreiden voor Engelse klanten, zie je... :-D

Maar, inmíddels heb ik jullie website gezien, en ik vind het een leuk initiatief, en ik hoop voor jullie dat dat goed gaat lopen. :)

Good luck!

Eerainuh,

Madeleine en ik hebben ons rot gelachen. Zo zie je maar weer wat op zo'n forum tot verwarring kan leiden. Nu we 1 pagina terugkeken, zagen we 'onze' foutieve antwoord. In ieder geval alsnog bij deze bedankt !

Piet

Jullie zijn er alweer een tijdje, maar welkom! :smile: Herkenbaar dat je je zorgen maakt over het vinden van een huurhuis met...honden. Wij staan nog aan het begin van het traject maar het is wel iets dat me bezighoud, hoe vinden we straks een (betaalbaar) huis voor een gezin met 4 kids en 3 honden...
:happy: :dog: :cheer: :dog: :icecream: :dog: :nails: time will tell...ben benieuwd hoe het verder met jullie gaat eenmaal in Oz, succes met de medicals!

:lol: Eindelijk weer terug op het forum!

En er is veel gebeurd....Ielts gehaald, verbouwing flink eind op weg, medicals goedgekeurd en VISA gekregen, joehoe. :up: Dus nu de volgende stap .......onze eerste vakantie naar Australie. We raken nu al in de war van alle mogelijkheden, dus alle tips zijn welkom.

We gaan 4 weken, concentreren ons op Perth e.o. en in ieder geval 1 week nh Great Barriere Reef voor een tropische verrassing. Hoop veel tips te krijgen.
Maar daarvoor kan ik beter een apart item opzetten denk ik. En ik ga gauw lezen waar jullie al geweest zijn.

Simone

Bedankt Alie, Yep een 175. Ik heb het idee dat jij bijna 24-7 op het forum bent? Daarom ben je ook senior member he? Jij bent vast al heel Australie door geweest?

Heb jij een vakantietip voor me? Van de 4 weken vakantie ,willen 1 week of zo belanden op een plek ergens aan het Great Barriere Reef, waar je van het strand zo de zee in kan lopen en dicht bij een rif uitkomt om te snorkelen. Dus niet eerst met een boot of zo. Ergens geweest, leuke goedkope accommodatie, tip voor ons? Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

groetjes Simone :dizzy:

Ik heb in de andere topics wat leuke plaatsen doorgegeven. Slapen kan eigenlijk overal wel in bijvoorbeeld hostels en hotels. Hostels zijn wat goedkoper en kun je zelf koken. kan hier ook een kamer voor jezelf boeken. Vooral de kleinere hostels vond ik altijd erg gezellig. Meestal hadden deze een wat minder party gehalte dan de grote hostels.
Verder hebben ze daar ook vaak veel tips voor de bezienswaardigheden in de buurt. In veel plaatsen zijn ook hotels te boeken en B& B's kun je ook genoeg vinden.
Australie heeft erg veel moois gezien en in Perth ben ik eenmaal 3 en eenmaal 2 weken geweest. Erg mooie stad, met leuke dingen in de buurt. Wat verder weg in het westen is bijv. Nigaloo Reef, erg mooi!

[quote author=Scooby link=topic=10091.msg145318#msg145318 date=1250615987]
... waar je van het strand zo de zee in kan lopen en dicht bij een rif uitkomt om te snorkelen. Dus niet eerst met een boot of zo...
groetjes Simone :dizzy:
[/quote]

hmm, hier in Perth loop je ook gewoon vanaf het strand het water in met je snorkel spullen en kom je dan gewoon allerlei leuk spul tegen (wat reef-achtig spul bedoel ik dan). En inderdaad Nngaloo reef schijnt ook fantastisch te zijn .. (ben er zelf nog niet geweest). Eigenlijk vraag ik me af waarom je die 4 weken vakantie niet gewoon in  / rond Perth doorbrengt.. dat is toch ook je uiteindelijke bestemming? Houd de Great Barrier Reef over voor een keer een vakantie vanuit hier .. :)

Catkin, die hostels reserveer je die van te voren of denk je in november gewoon ter plekke binnen te kunnen lopen? Zijn er hostelsgidsen of ook een soort VVV waar je kunt zien wie waar zit

Misschien moeten we inderdaad niet teveel in 4 weken willen, maar ja we kennen Australie helemaal niet dus dachten we zowel oost als west te gaan beproeven. Ga eens serieus naar Ningaloo reef kijken, lijkt me fijn om na je jetlag eerst even week je strandvakantie te doen en daar te beginnen.

bedankt voor jullie tips Simone

In november kun je over het algemeen 'ergens binnen lopen'. Je kunt eens kijken bij www.yha.com.au, maar er zijn nog vele vele andere hostels. Meestal hebben de hostels in een plaats folders over hostels voor de volgende 'toeristische stop'. Daarnaast hebben hostel keten ook wel een gratis hostel gids waar je hostels in op kunt zoeken.
Succes!

Als je hier in Nederland lid wordt van Stayokay (€15,- per jaar als ik mij goed herinner) krijg je bij de YHA in Oz korting dat kan oplopen tot AUS$10 per nacht met 2 personen, heb je na een paar nachten al terug verdient. Wij hebben in Perth overnacht bij Britania on Williams geen YHA maar erg gezellig en midden in het uitgaanscentrum van Northbridge.

[quote author=ydewit link=topic=10091.msg145402#msg145402 date=1250684235]
Als je hier in Nederland lid wordt van Stayokay (€15,- per jaar als ik mij goed herinner) krijg je bij de YHA in Oz korting dat kan oplopen tot AUS$10 per nacht met 2 personen, heb je na een paar nachten al terug verdient. Wij hebben in Perth overnacht bij Britania on Williams geen YHA maar erg gezellig en midden in het uitgaanscentrum van Northbridge.
[/quote]
Klopt! Je kunt de YHA kaart ook na ?10 overnachtingen in YHA's hostels krijgen, maar meestal krijg je meer korting al je 'm van tte voren aanschaft dan wanneer je het op die manier doet. Er zijn YHA's waarbij er idd een heel groot verschil zit tussen member en non-member. Met deze kaart kun je overigens ook andere kortingen krijgen (trein/bus e.d.)

Er zijn overigens meer hostels dan alleen de YHA.. je kunt ook googlen op hostels + perth bijv. en dan krijg je ongetwijfeld tig opties.

E voila:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=hostels+perth+australia&meta=&aq=0&oq=hostels+perth

als je de zoekterm iets wijzigd dan krijg je wss nog meer.

ik denk dat we zo n kaart gaan kopen!

Volgende vraag: in de hostels moet je zelf slaapzak meenemen of lakens enzo?

[quote author=Scooby link=topic=10091.msg145497#msg145497 date=1250937914]
Volgende vraag: in de hostels moet je zelf slaapzak meenemen of lakens enzo?
[/quote]

In de meeste hostels zijn slaapzakken zwaar verboden (ivm bedbugs) en krijg je gewoon lakens/dekens e.d. (zit bij de prijs in) Slechts bij een enkeling zijn slaapzakken toegestaan en moet je betalen voor het gebruik van evt. lakens.

Back