Henk, Simone en doggies stellen zich voor! Nooit in Aussie geweest en ..visa

he,

@ Sacha, fijn dat je goede ervaringen hebt. Leuk dat zo een man gelijk meedenkt over werk. Spannend of en hoeveel reacties je man zal krijgen. Wij zijn wel klussers, maar niet uit hobby, maar om met minder geld een fijnere plek te kunnen bewonen. Wonen nu landelijk en willen dat in Aus. ook, met grond en ruimte voor een zwembad. We hebben hier ook een pool, zelf gemaakt, maar ja maar 5 maanden per jaar te gebruiken en dan nog daarvan maar 60%. We hebben er geen verwarming in gemaakt. Ben benieuwd hoe betaalbaar zulke properties kunnen zijn, maar dat zien we tzt wel.

@ Lizzy, hoop dat diabetes geen weigeringsgrond is, sinds een paar maanden heb ik dat ook helaas. Morgen weet ik meer, de medical.

@Piet en Madeleine bedankt voor jullie aanmoediging. Goed nieuws van de economie. Fijn dat jullie het zo bevalt, mijn grootste drijfveer is klimaat. Ik merk het hier aan mijn humeur als het lekker warm is, maar te heet is ook niet goed voor mij. Hoeveel maanden is het grofweg echt bloedje heet bij jullie? Hoe is het gegaan met jullie werk? Ben ik benieuwd naar.

Simone

[quote author=Sacha link=topic=10091.msg140012#msg140012 date=1244463184]
Ben eigenlijk verbaasd dat onze grote Perth-Promoter hier nog niet op gedoken is! Zal nog wel komen denk ik...

Sacha (Assistent Perth-Promotor)
[/quote]
Daar heb ik mijn assistenten voor, toch ....  :evil: :evil:

Maar zonder gekheid, Perth is wat ons betreft absoluut de beste keus. Met ook absoluut het beste (warm en droog) klimaat. Natuurlijk moet ieder voor zich kijken wat de beste plek voor zichzelf is. Op gebied van werk b.v. is Perth zeker een kleinere stad dan de Sydney / Melbourne area maar een stad van bijna 2 millioen moet normaliter toch wel genoeg te bieden hebben.

Wat voor werk doe jij / doet je man eigenlijk, ik geloof niet dat je dat al had gemeld hier? Hij is al 45 toch? Goede leeftijdsgroep trouwens ....
Geen kinderen, wel (hele leuke wat mij betreft) honden is ook ideaal hoor [nu even wachten tot alle geroep van de mensen met kinderen weer wat wegzakt ... :) ] ... Hoe oud zijn jullie DDs?

He PP,

Al veel van jouw hand gelezen, want we willen veel van Perth weten. DD zijn nog jong 2 en 2,5 dat zijn onze kids dus die moeten mee. Wordt wel moeilijker dan met kinderen volgens mij, huren met honden?

Mijn man is mechanical engineer, dus ik lift mee. Maar ik wil ook parttime gaan werken: administratieve duizendpoot, boekhouding, orders, personeelsadmin. maar zal daar wat australische cursussen moeten gaan doen. Zegt MYOB jouw iets? Boekhoudprogramma volgens mij, maar dat zie ik wel als we er zijn.

Hier wonen we landelijk waar de honden buiten zijn als we werken, hopelijk gaat zoiets ook in Australie lukken. En ik ga of voor een pool of voor dichtbij zee wonen, ben nl gek op water. Bevalt jullie zwembad? Wij hebben er zelf een gemaakt 5 jaar geleden en vinden het de beste investering ooit, maar ja veel minder gebruik dan je wenst met dit weer in nederland. April en mei waren wel fantastisch gelukkig, maar te weinig en daarom...Australie. Wat ik niet precies weet, hoeveel maanden per jaar is het zo warm dat je liever binnen blijft?

Mijn man heeft inmiddels al contact met Bart over die vacature en Vignes wil ook wel ns kijken, maar grof geschut zetten we in, zodra we het visum hebben. Mijn medical kan een struikelblok worden, dus het is nog wat ingehouden enthousiasme.

Ik zag ook dat jullie dansen, heel leuk. Hou zelf ook van dansen, alleen mijn man denkt dat hij het niet kan. Misschien ooit in Perth dat ik hem kan overhalen. Want vonden jullie dansen allebei al leuk of kan zoiets groeien?

groeten Simone

Simone, vooralsnog ben ik van mening dat mijn dochter er gewoon steeksgewijs eruit is gepikt, want het sloeg echt helemaal nergens op dat ze nog een keer moest voor die medicals.

Maar ik weet wel dat ze erg gebrand zijn op diabetes, daar zijn ze erg mee bezig op t moment.
Gezondheidszorg , las ik, heeft al heel veel kosten daaraan.

Aan de andere kant zijn er wel meer mensen met vervelender gezondhistorie binnen gekomen.

Maar hou er gevoelsmatig gewoon rekening mee dat ze kunnen verlangen dat je nader onderzoek moet doen, dan schrik je niet zo.

hai Lizzy, ik hou er heel erg rekening mee, afkeuring zelfs. Want ik heb wel veel overgewicht (162cm-90kg). Vraag me af of ik na afwijzing, ik later misschien als spouse nog een keer een aanvraag kan indienen zodra mijn suikerwaarde goed is, omdat ik ben afgevallen. Ik heb op het forum niet veel afwijzingen kunnen vinden, die mensen zijn natuurlijk zo teleurgesteld dat ze niet meer op het forum komen.

groeten Simone

Hi Simone,

Diabetes hoeft geen reden tot aflkeuring te zijn, Ik heb type 1 diabets en draag een insuline pomp. Wij zijn hier binnen gekomen op 457 visum en we zijn 54 en 55 jaar. We wonen nu 1,5 jaar in Innaloo en hebben het prima naar ons zin gehad. Gehad, de verhuizeres komen zo de dozen inpakken want we vertrekken morgen naar South Morang (Melbourne).

Heel veel succes met alles.

Groeten, Magda

[quote author=Scooby link=topic=10091.msg140030#msg140030 date=1244471885]
He PP,
Al veel van jouw hand gelezen, want we willen veel van Perth weten. DD zijn nog jong 2 en 2,5 dat zijn onze kids dus die moeten mee. Wordt wel moeilijker dan met kinderen volgens mij, huren met honden?
[/quote]

We hebben zelf helaas (NOT :)) geen ervaring met 'echt' huren. Toen wij aankwamen hebben we de 1e 2 weken bij vrienden ingewoond en daarna twee maanden een huis gehuurd wat normaliter verhuurd wordt aan vakantiegangers. Wel horen we af en toe dat het sowieso niet even makkelijk is om een huurhuis te krijgen (teveel geinteresseerden zodat de verhuurders meer dan genoeg keuze hebben), en honden (vooral dit formaat, misschien moet je proberen om niet meer te vermelden dan dat je 2 honden hebt, zonder het ras te vermelden?) maken dat waarschijnlijk nog een ietsje lastiger. De enige tip die ik wel kan geven is te proberen om (ook) via een makelaar naar huuropties te kijken. We kennen mensen die hier een huis hebben gehuurd waarvan de makelaar (waar ze al mee in contact waren) wist dat het waarschijnlijk bij hun zou passen, en wat ze dus al 'aangeboden' kregen voordat andere mensen een kans kregen ... Maar nogmaals, over huren kan ik niet meer melden dat hear-say info ...

Mijn man is mechanical engineer, dus ik lift mee. Maar ik wil ook parttime gaan werken: administratieve duizendpoot, boekhouding, orders, personeelsadmin. maar zal daar wat australische cursussen moeten gaan doen. Zegt MYOB jouw iets? Boekhoudprogramma volgens mij, maar dat zie ik wel als we er zijn.
[/quote]

MYOB zegt me in zoverre iets dat het een veel gebruikt boekhoud programma is voor (denk ik) vooral het 'midden en klein-bedrijf' hier. Waarschijnlijk zoiets als EXEL (ik weet niet meer of dat de precieze naam was, maar ik bedoel dus NIET het spreadsheet programma van MS hier :)) in Nederland? Engineering is ook niet mijn vakgebied (de mijne is IT) maar ik heb het idee dat engineering in zijn algemeenheid nog steeds een prima vakgebied is vwb werkgelegenheid (Bartman, Wilsil zijn o.a. XPditers die er betere info over zullen hebben :)). 

Hier wonen we landelijk waar de honden buiten zijn als we werken, hopelijk gaat zoiets ook in Australie lukken. En ik ga of voor een pool of voor dichtbij zee wonen, ben nl gek op water. Bevalt jullie zwembad? Wij hebben er zelf een gemaakt 5 jaar geleden en vinden het de beste investering ooit, maar ja veel minder gebruik dan je wenst met dit weer in nederland. April en mei waren wel fantastisch gelukkig, maar te weinig en daarom...Australie. Wat ik niet precies weet, hoeveel maanden per jaar is het zo warm dat je liever binnen blijft?
[/quote]
Landelijk is natuurlijk een ruim begrip, maar een huis met flink wat grond (niet zoals wij in de suburbs :)) moet hier zeker mogelijk zijn. Dat zou dan waarschijnlijk niet dicht bij zee zijn (hoeveel miljoen hebben jullie te besteden? ;-) ;-)) maar eerder in de richting van de Hills. Ook Mandurah zou een optie kunnen zijn, dichter bij zee dan de Hills maar ook verder van de stad af (wat qua werk weer lastig zou kunnen zijn). Er is nog iemand op Xpdite (Singelfooter, alleen niet al te actief) die zelfs richting Bridgetown gaan (daar enkele hectares gekocht meen ik) en ook met paarden aan de gang willen gaan. Dat is natuurlijk NOG verder van de stad af...
Ons zwembad bevalt uitstekend. Ook wij vinden het een inverstering die zijn geld dubbel en dwars waard is. Ellen is dol op baantjes trekken (vandaar ook de lap-pool ;-)) en ik vindt het al best om gewoon lekker wat rond te dobberen. Vooral in de warmere maanden, na je werk, een avondje dansen of een flinke wandeling ... We hebben enkele weken geleden het zwembad wel 'gesloten' dwz de solar heating op winterstand gezet en zwemmen er nu niet meer in. Maar je kunt er wel van uit gaan dat je je zwembad vanaf ongeveer Sep/Oct t/m April kunt gebruiken en als je koud water geen probleem vind misschien nog wel wat langer. Vooral als je een winterdag hebt met wel de hele dag zon en als je zwembad niet overdekt is kan dat nog aardig opwarem denk ik zo ..
Zo warm dat je liever binnen blijft ... hmmm, dat is niet zo heel vaak. Dat is eerder een aantal dagen per jaar (wat ons betreft). Zo ergens in de zomer (Dec - Mrt) kun je wel eens wat dagen hebben van meer dan 40 graden, en dan zou je waarschijnlijk liever binnen blijven (als je airco hebt). Het grappige is dat (onze ervaring is dat) je hier vooral in de winter overdag graag naar buiten gaat omdat het buiten al snel aangenamer is dan in huis. Natuurlijk kun je het met de kachel wel opwarmen binnen, maar zonnewarmte is toch altijd wel lekkerder :).

Mijn man heeft inmiddels al contact met Bart over die vacature en Vignes wil ook wel ns kijken, maar grof geschut zetten we in, zodra we het visum hebben. Mijn medical kan een struikelblok worden, dus het is nog wat ingehouden enthousiasme.
[/quote]
Lijkt me inderdaad verstandig om nog niet al te veel energie te stoppen in werk vinden. Zoals ook Magda aangeeft (en andere XPditers ook wel aangeven) denk ik ook niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken om de medicals... van de andere kant weten wij allen natuurlijk nooit wat de 'autoriteiten' voor interpretaties van de regels volgen...

Ik zag ook dat jullie dansen, heel leuk. Hou zelf ook van dansen, alleen mijn man denkt dat hij het niet kan. Misschien ooit in Perth dat ik hem kan overhalen. Want vonden jullie dansen allebei al leuk of kan zoiets groeien?
[/quote]
Ha, ha, ik zou je zeker aanraden om het eens te gaan proberen (dwz hem overhalen). In NL is het nogal de gewoonte dat je voor een hele cursus (een half jaar meestal?) moet inschrijven. Hier (in ieder geval bij onze en nog wat andere dansscholen) is het echter mogelijk om per les te betalen en te stoppen wanneer je wilt. Bij ons b.v.: 15 dollar p.p. per klas-les (van een uur) maar je kunt ook een complete cursus vooruit betalen (dat is dan nog steed smaar 8 lessen/weken :)) en dat komt neer op 12 dollar per les ...
Wat ons betreft: Feitelijk hebben wij elkaar leren kennen op de dansschool. Ellen danste al 1.5 jaar toen ik er ook mee begon. Ik moet zeggen dat ik ook altijd gedacht had dat dansen helemaal niets voor mij was (ik dacht geen ritme gevoel te hebben, en 'durfde' ook niet echt). Maar een min of meer 'do or dare' uitdaging met een collega zorgde dat ik toch ging beginnen ... En los van het feit dat ik zonder het dansen Ellen niet tegengekomen zou zijn, is het dansen absoluut onze meest favoriete bezigheid. Het is DE ideale combinatie van sport, hobby en gezelligheid. En je kunt het op elk nivo doen dat je wilt (en kunt :)) en als het enigzins meezit kun je het toch ver gevorderde leeftijd blijven doen ...

hai PP, bedankt voor je info, wat is een lap pool, 12 meter lang 2 meter breed? Ook leuk slotgracht om je huis heen.Tzt kijken wat we te besteden hebben als de tijd rijp is om ons huis te verkopen. Oh we hebben hier 1 hectare and het mag ook minder zijn. Fijn al jouw informatie, ik hou het onder de pet.

@Magda fijn dat je dit verteld, stelt me meer gerust. Goede verhuizing!

@wilbert bedankt, jij ook succes1

groeten Simone

[quote author=Scooby link=topic=10091.msg140071#msg140071 date=1244534799]
hai PP, bedankt voor je info, wat is een lap pool, 12 meter lang 2 meter breed? Ook leuk slotgracht om je huis heen.Tzt kijken wat we te besteden hebben als de tijd rijp is om ons huis te verkopen. Oh we hebben hier 1 hectare and het mag ook minder zijn. Fijn al jouw informatie, ik hou het onder de pet.
[/quote]
Zoiets ja .. : D'onze is 11 (en een beetje) lang en 2.80m breed (of was het nou 3.80 .. ????) amyway, een stuk langer dan breed in ieder geval. In ons geval geen slotgracht om het huis heen alhoewel we wel even overwogen hadden om hem ook het hoekje om te laten gaan ... Maar dat werd toch wel een veeeeeel te grote 'investering' ;-) ;-).
1 hectare is natuurlijk een leuk stukkie ... Zomaar eens een search op 5000m2 (dat is toch een halve hectare?) levert het volgende op: http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=s&cu=fn-rea&s=wa&ss=&ag=&t=res&snf=ras&chk=0&lead=&ty=&searchFormSource=advanced+search&tb=&u=&regionid=&is=1&pm=&px=&pme=any&pxe=any&cat=&minbed=&maxbed=&parking=&minlandsize=5000&p=10&o=def

EAT YOUR HEART OUT ....  :grin: :grin:

hai PP, even gekeken, wat een prijzen. Voorlopig nog maar even niet, ik ken nog te weinig buurten om een goed beeld te krijgen. Solar heating speciaal voor het zwembad aangelegd? Dus vanaf die tijd krijgt hij het niet meer goed warm op die energie alleen? Werken jullie met chloor of zoutwater?

groeten Simone

[quote author=perthpete link=topic=10091.msg140073#msg140073 date=1244535151]
[quote author=Scooby link=topic=10091.msg140071#msg140071 date=1244534799]

1 hectare is natuurlijk een leuk stukkie ... Zomaar eens een search op 5000m2 (dat is toch een halve hectare?) levert het volgende op: http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=s&cu=fn-rea&s=wa&ss=&ag=&t=res&snf=ras&chk=0&lead=&ty=&searchFormSource=advanced+search&tb=&u=&regionid=&is=1&pm=&px=&pme=any&pxe=any&cat=&minbed=&maxbed=&parking=&minlandsize=5000&p=10&o=def

EAT YOUR HEART OUT ....  :grin: :grin:
[/quote]

*KWIJL*  Ga vanavond toch maar een staatslot kopen... :lol:

[quote author=Scooby link=topic=10091.msg140078#msg140078 date=1244538162]
hai PP, even gekeken, wat een prijzen. Voorlopig nog maar even niet, ik ken nog te weinig buurten om een goed beeld te krijgen. Solar heating speciaal voor het zwembad aangelegd? Dus vanaf die tijd krijgt hij het niet meer goed warm op die energie alleen? Werken jullie met chloor of zoutwater?

groeten Simone
[/quote]
:) voor de duidelijkheid, solar heating in de uitvoering van simpele slangen die op het dak liggen waar het water doorheen gepompt wordt (verwarmd door de zon dus letterlijk). Maar inderdaad vanaf ongeveer ergens in mei krijgt ie het niet meer echt op temperatuur. maar zoals gezegd wij hebben een afkapping over het gehele zwembad, dus ook de zon kan er niet echt bij.....
Wij werken met een chloor systeem, een computergestuurd systeem (Chemigem) wat de Chloor en Zuur hoeveelheden regelt. Af en toe een keer een kan (25 liter) choor vervangen (in de winter 1 per 3 maanden of zo, in de zomer 1 per 3 a 4 weken) en 1 of 2 keer per jaar een kan zuur. Daarnaast alleen maandelijks nog even het water laten testen en op advies af en toe wat anti-groen erin en/of wat stabilisator. NB: We hebben ook een 'deken' over het bad, dat scheelt enorm veel (zo'n 75 a 80 procent) water (en daarmee ook chloor) verdamping. zonder een deken zou je gemiddeld zo'n 3.5 tot 4 keer de inhoud van je bad per jaar verdampen nu is dat minder dan 1 keer ...

Welkom op het forum!
Mijn man en dochter zijn ook nooit in Aussie geweest en ik alleen 2 dagen in Sydney,21 jaar geleden...
In okt vliegen we naar Melbourne maar NL hebben we(gelukkig)al verlaten.
Mijn man komt oorspronkelijk uit Indonesie en ik heb 3 jaar in Vanuatu,Fiji en NZ gewoond,en die regio blijft gewoon trekken.
Veel succes met alles!

hi Henk en Simone

wij (mijn vriendin Raymonda en ik) zijn ook nog nooit in Australie geweest, wel zat 't altijd al (vooral in mijn) achterhoofd: "Australie, dat moet ik gewoon eens proberen". Ik ben nu 38, dus kan er ook niet te lang mee wachten he. Beetje hetzelfde als jullie verhaal. Misschien is het raar dat je een (semi-)permanent visum aanvraagt voor een land waar je nog nooit bent geweest, maar wij hebben ondertussen juist de rest van de wereld verkend (Cariben/Maleisie/IJsland/rest van Europa). Straks genoeg tijd om Down under te kijken toch! Eind dit jaar zal 't moeten gebeuren (als we voor die tijd nou eens wat hoorden van die DIAC  :?

Laten we in Perth maar eens afspreken, op een mooie dag. het is hier maar weer koud voor de zomer.

cheers
Jeroen

Hoi Scooby, PP refereert naar wat we hier noemen een 'salt water pool': een zog. 'chlorinator' gebruikt hydrochloric acid (als ik het goed zeg) en zout om chloor te produceren. Zo'n zwembad heeft minder chloor in zich dan de ouderwetse waar gewoon chloor aan toegevoegd werd. Er ís overigens een ander systeem dat wordt gemaakt door deze jongens: www.nature2.com, waarbij er een minimum aan chemicals gebruikt wordt - wel een prettig idee :)

Een zwembad kan ook via gas verwarmd worden, en de keuze tussen solar heating en gas heating hangt bijvoorbeeld van je dak af, of van de maat van je zwembad (is it worth... ). Solar heating is milieuvriendelijk, maar het water moet toch ook rondgepompt worden, dus het ligt er maar aan hoe milieubewust je wil zijn, en op welke manier. Wij hebben solar heating, maar we gaan verhuizen en hebben daar zo'n klein zwembad (plunge pool) dat we het waarschijnlijk met gas gaan verwarmen.

Dus, opties galore!

Groetjes,

Irene

[quote author=Eerainuh link=topic=10091.msg140155#msg140155 date=1244601242]
Hoi Scooby, PP refereert naar wat we hier noemen een 'salt water pool': een zog. 'chlorinator' gebruikt hydrochloric acid (als ik het goed zeg) en zout om chloor te produceren. Zo'n zwembad heeft minder chloor in zich dan de ouderwetse waar gewoon chloor aan toegevoegd werd. [/quote]

Eeeeuuuuhhh, Ireen, wij hebben dus GEEN salt water pool. Vandaar de melding van de kannen chloor en zuur die we af en toe moeten vervangen. Het computergestuurde systeem (Chemigem) regelt daarmee het chloor en Ph-waarde nivo .. :) ;-).

hai, zo een deken hebben wij ook, want anders wordt het in nl nooit warm, erop als het weeeeer bewolkt is s avonds natuurlijk. Waarom heb je gekozen voor een dak Pete?

@ Jrene, lukt het niet in australie om zonder heating en met deken een groot deel van het jaar te verwarmen? Je zou denken met al die zonuren dat dat ook moet lukken?

@Jeroen, geweldig al die reizen, ook er langere tijd gewoond? Cariben vind ik geweldig, zou alleen niet weten hoe je daar een bestaan kan opbouwen, behalve in tourisme. Met een permanent visum heb je tenminste n betere kans op werk in australie. Waar willen jullie je gaan vestigen en afspreken in Perth doen we. Mooie dagen genoeg denk ik. Lekker bbq aan het strand.

@Claire spannend oktober, hoe voorzien jullie in je bestaan?( Ben ik altijd nieuwsgierig naar), NZ lijkt me ook mooi, maar veel kouder dacht ik.

groeten Simone
L

Hi Simone,

nee joh niet gewoond in die oorden, gewoon vakantie genomen. Beetje duiken en wandelen, op het strand liggen gaat ons niet goed af ,BBQen op het strand gaat nog net ;)

We nemen een vlucht naar Perth, maar als er na een aantal maanden geen werk is, dan kijken we weer verder.

Oh sorry Pete - I stand corrected. Waarom hebben jullie voor dat systeem gekozen?

Hai Simone, nou ja, het ligt eraan hoe koud je het wilt hebben :freezing:, en ik weet niet hoe het meer tegen de evenaar uitpakt, maar in geval van een zwembad zonder heating in Brisbane, wanneer de zon lager begint te staan en de dagen korter worden, dan is er niet genoeg hitte meer. De winterdagen zijn erg kort ook, en koel in de nacht. Solar heating is dan eenvoudigweg niet meer krachtig genoeg.

De pool cover houdt zeker veel warmte vast, maar als er niets meer vast te houden valt, dan houdt ook dat op. Het belang van een pool cover is overigens minstens zo groot wanneer het gaat om het tegenhouden van verdamping. Je kan aardig moeten bijvullen, zonder cover. In de afgelopen jaren zijn er waterrestricties geweest die het bijvullen van je zwembad met drinkwater verboden. Als je dan water blijft verliezen komt het waterpeil onder de skimmer box te staan. De pool cover heeft zo dus twee functies. Oh, 3 eigenlijk; er waait geen zooi in het water - alleen d'r bovenop dan ;-)

Ireen

Back