[quote author=Scooby link=topic=10091.msg140030#msg140030 date=1244471885]
He PP,
Al veel van jouw hand gelezen, want we willen veel van Perth weten. DD zijn nog jong 2 en 2,5 dat zijn onze kids dus die moeten mee. Wordt wel moeilijker dan met kinderen volgens mij, huren met honden?
[/quote]
We hebben zelf helaas (NOT
) geen ervaring met 'echt' huren. Toen wij aankwamen hebben we de 1e 2 weken bij vrienden ingewoond en daarna twee maanden een huis gehuurd wat normaliter verhuurd wordt aan vakantiegangers. Wel horen we af en toe dat het sowieso niet even makkelijk is om een huurhuis te krijgen (teveel geinteresseerden zodat de verhuurders meer dan genoeg keuze hebben), en honden (vooral dit formaat, misschien moet je proberen om niet meer te vermelden dan dat je 2 honden hebt, zonder het ras te vermelden?) maken dat waarschijnlijk nog een ietsje lastiger. De enige tip die ik wel kan geven is te proberen om (ook) via een makelaar naar huuropties te kijken. We kennen mensen die hier een huis hebben gehuurd waarvan de makelaar (waar ze al mee in contact waren) wist dat het waarschijnlijk bij hun zou passen, en wat ze dus al 'aangeboden' kregen voordat andere mensen een kans kregen ... Maar nogmaals, over huren kan ik niet meer melden dat hear-say info ...
Mijn man is mechanical engineer, dus ik lift mee. Maar ik wil ook parttime gaan werken: administratieve duizendpoot, boekhouding, orders, personeelsadmin. maar zal daar wat australische cursussen moeten gaan doen. Zegt MYOB jouw iets? Boekhoudprogramma volgens mij, maar dat zie ik wel als we er zijn.
[/quote]
MYOB zegt me in zoverre iets dat het een veel gebruikt boekhoud programma is voor (denk ik) vooral het 'midden en klein-bedrijf' hier. Waarschijnlijk zoiets als EXEL (ik weet niet meer of dat de precieze naam was, maar ik bedoel dus NIET het spreadsheet programma van MS hier
) in Nederland? Engineering is ook niet mijn vakgebied (de mijne is IT) maar ik heb het idee dat engineering in zijn algemeenheid nog steeds een prima vakgebied is vwb werkgelegenheid (Bartman, Wilsil zijn o.a. XPditers die er betere info over zullen hebben
).
Hier wonen we landelijk waar de honden buiten zijn als we werken, hopelijk gaat zoiets ook in Australie lukken. En ik ga of voor een pool of voor dichtbij zee wonen, ben nl gek op water. Bevalt jullie zwembad? Wij hebben er zelf een gemaakt 5 jaar geleden en vinden het de beste investering ooit, maar ja veel minder gebruik dan je wenst met dit weer in nederland. April en mei waren wel fantastisch gelukkig, maar te weinig en daarom...Australie. Wat ik niet precies weet, hoeveel maanden per jaar is het zo warm dat je liever binnen blijft?
[/quote]
Landelijk is natuurlijk een ruim begrip, maar een huis met flink wat grond (niet zoals wij in de suburbs
) moet hier zeker mogelijk zijn. Dat zou dan waarschijnlijk niet dicht bij zee zijn (hoeveel miljoen hebben jullie te besteden? ;-) ;-)) maar eerder in de richting van de Hills. Ook Mandurah zou een optie kunnen zijn, dichter bij zee dan de Hills maar ook verder van de stad af (wat qua werk weer lastig zou kunnen zijn). Er is nog iemand op Xpdite (Singelfooter, alleen niet al te actief) die zelfs richting Bridgetown gaan (daar enkele hectares gekocht meen ik) en ook met paarden aan de gang willen gaan. Dat is natuurlijk NOG verder van de stad af...
Ons zwembad bevalt uitstekend. Ook wij vinden het een inverstering die zijn geld dubbel en dwars waard is. Ellen is dol op baantjes trekken (vandaar ook de lap-pool ;-)) en ik vindt het al best om gewoon lekker wat rond te dobberen. Vooral in de warmere maanden, na je werk, een avondje dansen of een flinke wandeling ... We hebben enkele weken geleden het zwembad wel 'gesloten' dwz de solar heating op winterstand gezet en zwemmen er nu niet meer in. Maar je kunt er wel van uit gaan dat je je zwembad vanaf ongeveer Sep/Oct t/m April kunt gebruiken en als je koud water geen probleem vind misschien nog wel wat langer. Vooral als je een winterdag hebt met wel de hele dag zon en als je zwembad niet overdekt is kan dat nog aardig opwarem denk ik zo ..
Zo warm dat je liever binnen blijft ... hmmm, dat is niet zo heel vaak. Dat is eerder een aantal dagen per jaar (wat ons betreft). Zo ergens in de zomer (Dec - Mrt) kun je wel eens wat dagen hebben van meer dan 40 graden, en dan zou je waarschijnlijk liever binnen blijven (als je airco hebt). Het grappige is dat (onze ervaring is dat) je hier vooral in de winter overdag graag naar buiten gaat omdat het buiten al snel aangenamer is dan in huis. Natuurlijk kun je het met de kachel wel opwarmen binnen, maar zonnewarmte is toch altijd wel lekkerder
.
Mijn man heeft inmiddels al contact met Bart over die vacature en Vignes wil ook wel ns kijken, maar grof geschut zetten we in, zodra we het visum hebben. Mijn medical kan een struikelblok worden, dus het is nog wat ingehouden enthousiasme.
[/quote]
Lijkt me inderdaad verstandig om nog niet al te veel energie te stoppen in werk vinden. Zoals ook Magda aangeeft (en andere XPditers ook wel aangeven) denk ik ook niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken om de medicals... van de andere kant weten wij allen natuurlijk nooit wat de 'autoriteiten' voor interpretaties van de regels volgen...
Ik zag ook dat jullie dansen, heel leuk. Hou zelf ook van dansen, alleen mijn man denkt dat hij het niet kan. Misschien ooit in Perth dat ik hem kan overhalen. Want vonden jullie dansen allebei al leuk of kan zoiets groeien?
[/quote]
Ha, ha, ik zou je zeker aanraden om het eens te gaan proberen (dwz hem overhalen). In NL is het nogal de gewoonte dat je voor een hele cursus (een half jaar meestal?) moet inschrijven. Hier (in ieder geval bij onze en nog wat andere dansscholen) is het echter mogelijk om per les te betalen en te stoppen wanneer je wilt. Bij ons b.v.: 15 dollar p.p. per klas-les (van een uur) maar je kunt ook een complete cursus vooruit betalen (dat is dan nog steed smaar 8 lessen/weken
) en dat komt neer op 12 dollar per les ...
Wat ons betreft: Feitelijk hebben wij elkaar leren kennen op de dansschool. Ellen danste al 1.5 jaar toen ik er ook mee begon. Ik moet zeggen dat ik ook altijd gedacht had dat dansen helemaal niets voor mij was (ik dacht geen ritme gevoel te hebben, en 'durfde' ook niet echt). Maar een min of meer 'do or dare' uitdaging met een collega zorgde dat ik toch ging beginnen ... En los van het feit dat ik zonder het dansen Ellen niet tegengekomen zou zijn, is het dansen absoluut onze meest favoriete bezigheid. Het is DE ideale combinatie van sport, hobby en gezelligheid. En je kunt het op elk nivo doen dat je wilt (en kunt
) en als het enigzins meezit kun je het toch ver gevorderde leeftijd blijven doen ...