Henk, Simone en doggies stellen zich voor! Nooit in Aussie geweest en ..visa

hai Ireen,

Wij hebben hier in NL het hele zwembad rondom geisoleerd en met deken. Met de nederlandse zon en koude nacht, gaat de watertemp steeds 2 graden omhoog en 1 graad omlaag en zo bouwen we vanaf eind maart de temp op. Eerste jaar toen we het zwembad net af hadden, eerste duik met pasen met 17 graden. Nooit meer... :shock: moest een tijd lang onder de douche staan voordat alles weer warm werd, maar ja dan wil je zo graag he.

He Sjoem waarom kiezen jullie voor Perth? Wij hebben  onze introductiecursus duiken op Malta gedaan, maar ik heb wel snel last van mijn oren helaas, Geen idee of daar wat aan te doen valt "oortraining"? want ik ga echt voor het onderwater leven, maar je kan vast ook geweldig snorkelen. Jullie hebben zeker al vele duikbrevetten? Malta was mooi, viel me erg mee zo in Europa, maar Curacao alleen maar gesnorkeld en toen ben ik 'verpest' geweldig gewoon, die papagaai vissen 4 meter uit de kant.

he Irene, je huis bekeken en zwembad, ziet er prachtig uit

[quote author=Scooby link=topic=10091.msg140172#msg140172 date=1244619583]
hai, zo een deken hebben wij ook, want anders wordt het in nl nooit warm, erop als het weeeeer bewolkt is s avonds natuurlijk. Waarom heb je gekozen voor een dak Pete?
[/quote]

Ah, als Ellen een uur lang baantjes aan het trekken is en de zon staat er volop op, dan zou ze levend verbranden. En om nou telkens in te smeren is ook zo'n gedoe... Een andere reden voor onze overkapping (die zit ook aan het huis vast trouwens) is dat we de hele buitenruimte visueel een beetje bij de keuken/eetkamer/zitkamer trekken. Groot voordeel is dat we zo in de zomer niet constant de lamellen moeten dchthouden tegen de zon... Ik weet niet of je de fotos op onze weblog van het zwembad al had gezien, maar het geeft wel een idee denk ik. Alleen heb ik geloof ik nog geen fotos met de overkapping erbij staan.... hmmmm, moet ik ook maar weer eens op het lijstje zetten :) ;-)

[quote author=Eerainuh link=topic=10091.msg140184#msg140184 date=1244626071]
Oh sorry Pete - I stand corrected. Waarom hebben jullie voor dat systeem gekozen?
[/quote]
No worries of course ;-) ;-) ;-)
Eeehh, ja gekozen om geen zout water te willen hebben. En vervolgens voor het meest onderhoudsvriendelijke systeem .. kwamen dus op de Chemigem uit.

Van wat er van gelezen/gehoord hebben is Perth ideaal qua klimaat, cultuur en natuurschoon 'in de buurt'
Maar we kunnen er natuurlijk helemaal naast zitten (voordat we allemaal boze reacties krijgen...)

Malta, lijkt me ook mooi om te duiken, nog niet geweest. Wel 5x in Egypte, maar daar ben ik nu wel klaar mee. Het schijnt dat als je vaker duikt dat je je oren automatisch wat makkelijker kan klaren, maar het is per persoon verschillend. We hebben gewone brevetjes hoor, ik wel advanced maar dat stelt ook niet zo veel voor, ervaring (aantal duiken) is belangrijker denk ik. Snorkelen is ook leuk en een stuk minder gesjouw!

[quote author=Scooby link=topic=10091.msg140187#msg140187 date=1244628941]
......... 17 graden. Nooit meer... :shock: moest een tijd lang onder de douche staan voordat alles weer warm werd, maar ja dan wil je zo graag he.
[/quote]

:-D, nee, zó graag wil ik nou nooit... gek hè?

Bedankt voor je uitleg Pete. Ik haat trouwens zeewater, maar gelukkig is een s.w. pool niet zó zout, yuk!

:thinking: He guys, hoe doen jullie dat stukje tekst van de ander aanhalen als je reageert?

So much easier

[quote author=Scooby link=topic=10091.msg140237#msg140237 date=1244673914]
:thinking: He guys, hoe doen jullie dat stukje tekst van de ander aanhalen als je reageert?
So much easier
[/quote]

Als je op 'antwoord' klikt en je scrolt vervolgens naar (in mijn geval) beneden, dan zie je rechts in de hoek (onder het tijdstip) 'voeg citaat toe' staan. Zoek even het juiste bericht waar het citaat in staat dat je wilt citeren en klik vervolgens op 'voeg citaat toe' van dat betreffende bericht.

Vervolgens staat je citaat in jouw schrijfstukje. Denk erom dat wat tussen [] staat blijft staan (tenzij je quote binnen een andere quote staat  :lol:) Mocht je niet het hele stukje willen quoten, delete je wat er niet tussen hoeft te staan.

ha even proberen
[quote author=alieNL link=topic=10091.msg140239#msg140239 date=1244674740]

Als je op 'antwoord' klikt en je scrolt vervolgens naar (in mijn geval) beneden, dan zie je rechts in de hoek (onder het tijdstip) 'voeg citaat toe' staan. Zoek even het juiste bericht waar het citaat in staat dat je wilt citeren en klik vervolgens op 'voeg citaat toe' van dat betreffende bericht.

Vervolgens staat je citaat in jouw schrijfstukje. Denk erom dat wat tussen [] staat blijft staan (tenzij je quote binnen een andere quote staat  :lol:) Mocht je niet het hele stukje willen quoten, delete je wat er niet tussen hoeft te staan.
[/quote]

hopelijk is het gelukt

[quote author=Scooby link=topic=10091.msg140241#msg140241 date=1244677318]
ha even proberen
[quote author=alieNL link=topic=10091.msg140239#msg140239 date=1244674740]
[/quote]
hopelijk is het gelukt
[/quote]
Ja gelukt .. :)
Overigens kun je ook meteen op 'Citaat' klikken in het bericht dat je wilt citeren. Je hoeft dus niet eerst 'Antwoord' te kiezen. Ook kun je meerdere citaten in 1 post zetten. Zoals ik nu ga doen. Eerst jouw bericht gekozen mbv citaat, en nu scroll ik naar beneden en klik op 'Voeg citaat toe' om meteen ook op Sjoem te reageren:

[quote author=Sjoem link=topic=10091.msg140207#msg140207 date=1244643011]
Van wat er van gelezen/gehoord hebben is Perth ideaal qua klimaat, cultuur en natuurschoon 'in de buurt'
[/quote]

[size=16pt]ABSOLUUT!![/size]
[size=6pt]En als er boze reacties komen dan is dat van jaloerse mensen [/size]  :evil: :evil:

Hallo Simone,

Wat antwoorden op je vragen aan ons: Het is hier in december en januari echt behoorlijk heet geweest aan de Gold Coast. Qua temperatuur zeggen de mensen hier dat Spring and Autumn het aangenaamste temperatuur is. Het is nu winter en tot nu toe nog steeds overdag heerlijk zonnetje (ca. 25 graden) en 's-avonds voelt het wel een stuk frisser aan (14 graden), maar dat komt denken wij door het grote verschil van dagtemperatuur. Voor wat betreft werk hebben we een eigen internetside opgezet ter ondersteuning van mensen die hun huisdier willen meenemen. Reclame maken op XPdite.net willen we niet, dus kijk zelf anders maar op www.verhuisdieraustralie.com.

Groetjes,

Piet en Madeleine

hai Piet en Madelene, website in mijn favorieten gezet, als ik er niet uit kom dan...

Alie ga dit weekend het fotoplaatsen proberen

groet Simone

[quote author=Piet/Madeleine link=topic=10091.msg140312#msg140312 date=1244805406]
Het is nu winter en tot nu toe nog steeds overdag heerlijk zonnetje (ca. 25 graden) en 's-avonds voelt het wel een stuk frisser aan (14 graden), maar dat komt denken wij door het grote verschil van dagtemperatuur.

[/quote]

Ik geloof dat het meer te maken heeft met het feit dat de luchtvochtigheid hoger is dan in NL. Het kan dan gemeen chilly aanvoelen.

Van de week was het 5 graden 's morgens, brrrr... Dan zit ik dus óp mijn kacheltje! ;-).

Ik geloof dat het meer te maken heeft met het feit dat de luchtvochtigheid hoger is dan in NL. Het kan dan gemeen chilly aanvoelen.

Van de week was het 5 graden 's morgens, brrrr... Dan zit ik dus óp mijn kacheltje! .

Ja, Eerainuh dat zou best eens kunnen. We slapen nu wat langer uit om 's-morgens in het zonnetje koffie te kunnen drinken. Anders is het best fris.

Piet en Madeleine

[quote author=Eerainuh link=topic=10091.msg140359#msg140359 date=1244855933]
Van de week was het 5 graden 's morgens, brrrr... Dan zit ik dus óp mijn kacheltje! ;-).
[/quote]
En in Nederland deed ik dat dan ook. Maar de Holden heeft geen stoelverwarming :cry:

Bart

@ Piet & Madeleine; niet slecht geregeld :)

Bart, een warme kruik op je stoel!! Hihihi.... (en in de zomer ijsklontjes)

Back