Joh, dat was toch leuk dat je belde! Toch wonderlijk die techniek van die mobieltjes!
Ondertussen dus weer achter mijn bureau in Brisbane voor de laatste vier dagen. Ik wou dat ik in bed lag, vannacht teruggevlogen en nachtvluchten zijn echt niet fijn!!!!!!!!!
Hier komt het hele verhaal wat ik bewaard had:
Nou, ik ga er maar even voor zitten. Heb al zooooooooo lang geen nieuwe update gedaan. Trouwens ook niet op mijn blog, maar gaat nog wel (een keer) gebeuren (www.spaces.live.com/jetdownunder).
Ik mis gewoon de tijd om er een keer voor te gaan zitten....en niet alleen voor dat, ook voor de tax return, de nieuwe indeling van mijn huis, administratie, etc.etc.
Ik ben in Februari met de baan begonnen die nu (volgende week vrijdag) afloopt. En daar ben ik blij om. Het is tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik vind het hier nou niet echt geweldig. Ik mis goed management en inspirerend leiderschap, dus daar ben ik dan ook naar opzoek! Ik heb heel veel interviews, volgens mij is er nog zat werk!
Ben met name geinteresseerd in een echte consultancy baan, waar ik hopelijk wat invloed kan uitoefenen op het pad van de organisatie, en waar ik echt een bijdrage kan leveren aan het bedrijf. En het moet echt buiten staats- en lokale overheid zijn. Wil echt meer commerciele werkomgeving, andere snelheid zeg maar....
En dat gaat lukken hoor! Ben als met een aantal organisatie in gesprek en ook een paar echte management bedrijven (dus niet contracting) hebben belangstelling. Dus daarover meer.....als ik uit Nederland terug kom!!
Ik vlieg 10 aug naar Nederland (met China Airlines voor de geintereseerden) en ben 7 september weer terug in Brisbane. Heb er zo'n zin in! Vooral omdat het daar nog zomer is en blijkbaar lekker warm, en ik hier zit te bibberen van de kou! Mijn zusje Leontien heeft ondertussen een babytje gekregen, Gwen, dus daar kijk ik ook erg naar uit. En van mijn oudere zus, Wendy, hoorde ik dat Sofie (mijn kleine nichtje) spontaan in een gesprek zei "dat Henriette toch ook wel heel lief is, en dat ik gauw weer bij opa en oma boven woon". Er zijn dus mensen die uitkijken naar mijn komst!
Nog even 1 weekend naar Perth (vanavond) voor een cursus, dan nog 4 dagen werken en hupsakee! Overigens allemaal wel druk, want afgelopen weekend voor cursus in Sydney geweest. En zo ook in Juni en April. En in mei naar Melbourne geweest voor een weekendje weg, wat ik echt geweldig vond! Zo'n leuke stad! Heb genoten van al het lekkere eten, de cafeetje,s botanical gardens etc etc. Tijdens een lunch in Docklands zag ik iets over een Oxfam Australia Cycle Challenge in Yunnan in China. Daarbij reis je door Yunnan, terwijl je een fietstocht van 400 km maakt en de uitdaging is om $5500 in te zamelen waar een groot deel van naar Oxfam Australia gaat (die community aid werk doen wereldwijd, is de Novib in nederland).
Nou, da's echt iets voor mij:
1. Ik kan echt een difference in de world maken
2. Ga Yunnan provincie in China zien (stond al op mijn lijstje)
3. En ik wordt nog fit ook (want ik moet wel trainen!!!)
Dus ik heb me direct opgegeven (de reis van 30 nov tot 13 dec) en ben nu met een fundraising plan bezig. Ik ga nog een kletsdoos-draadje aanmaken met wat meer informatie, maar voor een ieder die een partner voor mij wil zijn in een echt verschil maken in deze wereld: sponsor mij en doneer geld via de Oxfam Australia Challenge website (en dan rechtstreeks op mijn naam doneren, zie kletsdoos draadje), of neem gewoon even contact met me op, dan hebben we het er even over. Natuurlijk geheel vrijblijvend, maar ik kan het niet alleen!!!! Dus ook daar druk mee....
Ik ben van plan om in ieder geval in Nederland 3x twee dagen minimaal 70km op een dag te gaan fietsen, want ik moet mijn k*nt toch aan dat zadel laten wennen. Helaas is Yunnan provincie onderdeel van het Tibetaanse plateau en wordt het voor deze Hollandse meid nog een hele uitdaging! (we gaan tot 3300m hoogte, help!)
Ook zit ik erover te denken om een 100km fietstocht te doen en sponsors te zoeken per gefietste kilometer! (er is een 100km Southbank tot Southport rit in Oktober)
Nou,.....wat is er nog meer.....ik heb het gevoel dat ik nog een aantal belangrijke dingen vergeet maar dat moet dan maar even wachten. Oh ja...ik heb sinds dit weekend weer een huisgenootje. Vond het wel even lekker in het huis alleen, maar toch wel fijn dat de hoge huur nu een beetje gedeeld wordt, vooral met het oog op 4 weken in Nederland en geen inkomsten in die tijd......
that's it for now.
Houd mijn Oxfam Australia China Cycle Challenge in de gaten!
toedeloe
Henriette