Henriette's lastavaza mbt Brisfever

Dit weekend lekker weer naar de Sunshine Coast en ik wil nog een weekendje naar de warmte plannen (Cairns of Magnetic Island, wie stemt voor wat?????? ha ha, misschien moet ik er een poll van maken want ik weet echt niet wat
[/quote]

Magnetic Island heb ik super leuk ervaren
je hebt daar een lookout (bij een oude bunker)dan kijk je langs de witte stranden en over de prachtige blauwe zee en wandel je tussen de koala's en de eucolypthus bomen
dat is toch wel een van de mooiste plaatjes van me jaar OZ

Succes!
 
Hallo allemaal!

Het is inderdaad Magnetic Island geworden! Ik blijf 4 nachten weg waarvan wellicht 1 in Townsville zelf en 3 Magnetic Island. Heb er zin in. Dat gaat 16 augustus gebeuren.
Afgelopen weekend heb ik een cursus gedaan (Landmark Forum) en daar heb ik heel veel aan gehad ook al waren het 3 hele lange dagen. Het is een soort lifestyle cursus en gaat basically over het "mens zijn" , maar dat is wel heel erg in een notendop. Ik heb besloten om de Advanced Course te gaan doen en dat is in Sydney op 10, 11, 12 en 14 aug 's avonds. Dat betekent dat ik meer dan een week vrij moet nemen dus dat wordt uren draaien de komende weken. (ik ben contractor, dus uurtje factuurtje....en geen vakantiedagen etc.) om toch nog genoeg te kunnen sparen voor de trip naar Nederland. Maar wel leuk natuurlijk!

En nog een nieuwtje: ik heb mijn examen, accounting theory, gehaald!!!!! En dat had ik echt niet gedacht! Ben dus best wel trots op mezelf, had het voor mijn gevoel helemaal niet goed gemaakt en had er al helemaal niet veel tijd in gestoken. Ik wist al wel dat ik de opdracht (hier in Australie bevat elk vak in ieder geval een grote opdracht) heel goed had gemaakt. Dat was dus weer efficient gestudeerd!
Heb ondertussen trouwens wel besloten om niet verder te studeren vanwege de reden dat ik geen CPA wil worden. Ik hoef nog maar 1 vak om Associate member of CPA Australie te kunnen worden en wellicht dat ik dat nog wel een keertje doe, maar weet niet wanneer.......

Nou, tot zover even de update. Er moet weer gewerkt worden......

Henriette
 
Proficiat!! goed zeg, is ook niet het leukste vak, boekhouden toch?... wat is het laatste vak dat je nog zou moeten halen?

Lucy
 
:congrats: met het halen van je examen  :up:

Ben benieuwd hoe je het gaat hebben op Magnetic island. Je komt vast weer met een mooi verhaal thuis.
Alvast heel veel plezier!

Liefs Eutrice
 
Hoi

Gefeliciteerd met het behalen van je examen.
Nu een paar weekjes hard werken en dan zalig naar Magnetic Island, wij vonden het erg mooi daar.

Erna
 
Hi,
Gefeliciteerd met het behalen van je examen  :up:

Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal zijn op Magnetic Island.
Wij zijn het weekend naar Fraser Island geweest, en we hebben erg genoten.
Lekker crossen met de 4WD, geweldig. En het eiland is een paradijs.
Terug via Rainbow beach - dubble Island point.

Groetjes,
Jolanda
 
[quote author=lucy link=topic=4063.msg95067#msg95067 date=1184664990]
Proficiat!! goed zeg, is ook niet het leukste vak, boekhouden toch?... wat is het laatste vak dat je nog zou moeten halen?

Lucy
[/quote]

He Lucy,

Het was Accounting Theory, een struikelblok voor de meesten. Het gaat helemaal over de theorieen die achter de accounting profession zitten. Dus het tot je nemen van de hele context waarin accountants beslissingen nemen, van accounting regels tot ethische vraagstukken, historische achtergronden etc.

Het enige wat ik nu nog zou moeten doen is Auditing.
Hoe gaat het met jouw voorbereidingen? Als je een keer iets wilt vragen kun je natuurlijk ook altijd een pmtje sturen.

Henriette
 
Hoi Henriette,

gefeliciteerd met het het halen van je examen! :up:
Auditing is ook de enige die Margo nog niet heeft (en de 2 Australische)

Groetjes wilbert
 
Hoi,

Vragen heb ik zeker, Wilbert, nog bedankt voor je antwoord. De vragen ben ik even aan het verzamelen, dan stuur ik ze jullie.

Mijn voorbereidingen? Voor het moment ben ik verrast dat de australische vakken niet perse hoeven. Ik was dit voorjaar halverwege het vertalen van m'n opleiding, kreeg er wat genoeg van en besloot alvast met een vak te beginnen (waarvan ik in de veronderstelling was dat je anders emigratie wel kon vergeten). Ik wist dat ik een aantal maanden vrij zou zijn (nou ja, vrij... zwangerschapsverlof) waarin ik zou kunnen leren. Ben nu dus bezig met corporation law, eind aug laatste examen. En daarna staat auditing op het lijstje... Ik begin na m'n verlof in september met een nieuwe baan, controller, en heb in november 3 weken vrij bedongen ivm examen auditing. Misschien toch maar eerst de vertaling afmaken ipv studeren. Dilemma dus. Haha of die drie weken gebruiken voor een kort bezoekje aan tja, een tropisch oord??? Volop keus dus.

Da's in het kort mijn stavaza. Enne, als ik met vragen bij jullie terecht kan...heel graag! Ze volgen.


Lucy
 
He Henriette,

Gefeliciteerd met je 1ste jaar van je visa.
Ja , dit is alweer 1 jaar geleden.
We hadden een ''wedstrijdje'' wie het eerste zou zijn, jij had gewonnen.

Alles fijn....natuurlijk.

Well , catch ya up later.

Jack :evil:
 
Hey thanx!

Ik zal voordat ik naar Nederland ga nog even een update doen van de laatste paar maanden! Weer een hoop leuke dingen gedaan!

Henriette
ps. Jack, jij ook gefeliciteerd, of is het nog niet een jaar? Dan zeker bijna toch?
 
En ze heeft dan misschien geen tijd meer om haar draadje bij te houden, maar toch: GEFELICITEEEEEERD, met flapstaartjes!

          :balloons:              :cake:                :cake2:
 
He Reentje, Henriette heeft het veel te druk met stage lopen in die controletoren van airport Sydney.
Zelfs te druk om haar felicitaties on ontvangst te nemen van haar 26ste verjaardag :up:
Fijne dag Henriette en dat je al de 26kaarsjes in  keer uit mag blazen beloond met een wens die uitkomt.

de 22ste February is het voor ons 1 jaar.
Tijd gaat hard als je lol hebt :up:

See ya,

Jack :evil:
 
Ja Jet,

WAAR ben je nu, je zal toch niet zijn weggespoeld op Tasmanie???

Heb je hem nog ontvangen trouwens, hij is maandag op de bus gegaan dus moet hij ruimschoots op tijd binnen gekomen zijn.
Ben benieuwd naar de rest van je reis en je foto's natuurlijk.  :up:

Mariette
 
Nou, om 5 uur zat Jet met een paar vriendinnen in een kroeg in een overstroomd Brisbane. We zouden een hapje gaan eten, maar de snelweg stond her en der onder water en ik kon dus niet naar de stad komen. Regen? REGEN!!!! Maar da's hier, op het moment, heel mooi verjaardagsweer ;-)
 
Reentje, en aan een opblaas roeibootje denken we niet aan.

Cheers,

Jack :evil:
 
Haha, die had in een mum van tijd vol gezeten, zit je dan in je bootje, letterlijk op de snelweg! Maar 't had natuurlijk wel leuk gestaan, roeiend tussen de auto's door ;-)

Overigens is er vlakbij een tiener verdronken vandaag. Heftig, echt wel!
 
Back
Top