Het begin met de SIR is gemaakt & SIR is binnen (17-01-05)

Jeroen

XPdite Hero
Dear Mr Janssen Andeweg.

Thank you for your email, the information you have provided indicates to this office that you are actively seeking professional contacts in the region. This office will continue processing your application and inform you as soon as possible.

Thank you again

Edward Rayner

Edward Rayner
Skilled Migration Programs Victoria

Maar wel weer een ge-eikel daaro he. Wat is het geval. Via een link kun je een "Word'-document ophalen en die moet je invullen, tot zover logisch.
Dan staat er ergens dat je 3 steden/plaatsen moet invullen waar je je wilt gaan vestigen. Ook gedaan, we hebben een paar grote plaatsen ingevuld, werk zat (hoop ik dan maar). Maar goed, het ligt wel in de bedoeling dat als we daar op korte termijn geen werk kunnen vinden, dan gaan we verder. Simpel toch? Maar dan nu de vraag of er contact is gezocht met locale instellingen voor het vinden van werk. Keuze uit ja of nee. Nee ingevuld, omdat ik op internet het een en ander gezien heb aan functies, waar ik best wel voor in aanmerking zou kunnen komen als we er zijn, kortom er is werk (maar of je dat krijgt?!). Spul via e-mail verstuurt, krijg ik een meeltje terug: of ik de contactgegevens wil overleggen met welke instanties is contact heb gehad ivm het vinden van werk. Beste man, ik heb nee aangevinkt.  Krijg ik een meeltje terug: of ik de contactgegevens wil overleggen met welke instanties is contact heb gehad ivm het vinden van werk. Nou heb ik geen klompen, maar er brak er wel 1. Goed, goed, je wilt het zo, je krijgt het zo. Gelukkig wat snelle reacties en zie bovenaan het resultaat, maar dan zijn we er nog niet. Als dit figuur zegt dat het goed is, pas dan mogen we form 1244 insturen en dan zullen zij het formulier voorzien van stempel en handtekening. TTTTTTTTTTRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGG!!!!

Ach ja, ambtenaren heb je over de gehele wereld.

Jeroen said:
Dear Mr Janssen Andeweg.

Ach ja, ambtenaren heb je over de gehele wereld.

Ha Jeroen,

Sommige ambtenaren zijn ook niet mijn grootste vrienden (anderen weer wel :roll: ). Ik ben niet op de hoogte van het SIR visum maar is het niet zo dat als Vic toestemming geeft dat je dan binnen enkele maanden (weken?) het visum hebt? Met andere woorden, eigenlijk is je mailtje goed nieuws?

Jeroen

P.S. Beter om geen namen van officials in je mails op te nemen, zelfs ambtenaren hebben (een klein beetje) recht op privacy.

Was dat maar zo!

Je moet dezelfde stappen als een normaal Skilled Visa nemen, maar voordat je de papieren naar DIMIA stuurt, moet (in dit geval Victoria) een staat je willen sponsoren. Als ze dat wil, moet de desbetreffende staat een formulier ondertekenen die je hebt ingevuld en opgestuurd, dan sturen zij dat weer terug, en pas dan begint de aanvraag bij DIMIA.
En dat gaat ook even duren.

Jeroen said:
Was dat maar zo!

Je moet dezelfde stappen als een normaal Skilled Visa nemen, maar voordat je de papieren naar DIMIA stuurt, moet (in dit geval Victoria) een staat je willen sponsoren. Als ze dat wil, moet de desbetreffende staat een formulier ondertekenen die je hebt ingevuld en opgestuurd, dan sturen zij dat weer terug, en pas dan begint de aanvraag bij DIMIA.
En dat gaat ook even duren.

Maar je hebt toch al de skills assessments, toestemming van VIC en je IELTS :)?: ). De rest is dan kinderspel :)?: ).

We wachten nu af op Vic toestemming gaat geven en de IELTS moeten we waarschijnlijk opnieuw doen; het jaar is bijna om, maar misschien kunnen we alles voor die tijd nog opsturen. Het is even afwachten.

Jeroen said:
We wachten nu af op Vic toestemming gaat geven en de IELTS moeten we waarschijnlijk opnieuw doen; het jaar is bijna om...
Misschien niet nodig: Als je een goede IELTS score had (7.5/8.0 of hoger) doen ze waarschijnlijk niet moeilijk over de 'houdbaarheidsdatum', maar het hangt ervan af of je case officer in een goede bui is.

Ha, Victoria ziet onze komst wel zitten :roll: . Ze hebben de benodigde papieren ondergetekend naar ons verstuurd; we hebben het vandaag ontvangen. Die van SA zal ook misschien binnenkort in de bus vallen, maar dan.

We zijn er nog niet helemaal over uit waar we naar toe willen, aangezien de eerste keus NSW afvalt. We mogen wel in Adelaide wonen en werken, maar niet in Melbourne. Adelaide heeft (in mijn ogen) meer mogelijkheden wat werk betreft.

Wat we zouden kunnen doen is beide ondertekende formulieren opsturen, maar wordt dat geaccepteerd. Ik weet het niet.

Jeroen said:
Ha, Victoria ziet onze komst wel zitten :roll: . Ze hebben de benodigde papieren ondergetekend naar ons verstuurd; we hebben het vandaag ontvangen. Die van SA zal ook misschien binnenkort in de bus vallen, maar dan.

We zijn er nog niet helemaal over uit waar we naar toe willen, aangezien de eerste keus NSW afvalt. We mogen wel in Adelaide wonen en werken, maar niet in Melbourne. Adelaide heeft (in mijn ogen) meer mogelijkheden wat werk betreft.

Wat we zouden kunnen doen is beide ondertekende formulieren opsturen, maar wordt dat geaccepteerd. Ik weet het niet.

Waar mag je dan wel in VIC wonen?

In principe mogen we in geheel Vic wonen en werken, echter er zijn gebieden, zeg maar area codes (983 stuks), maar dat niet mag. Een groot gedeelte van Melbourne, Mornington Peninsula (ik weet niet eens waar dat is) en geheel Gippsland zijn uitgezonderd. En volgens mij blijft er nog wel een aardig gebiedje over :D waar we wel naar toe mogen.

Jazeker, maar niet zo gedetaileerd en we hoefden geen bewijzen te leveren (Vic & SA).

Jij heb nog het een en ander moeten kopieëren :D . Hoever ben je ermee? Of heb je al bericht en heb ik iets gemist?

Ik wacht nog op een solvibiliteitsverklaring van de bank. Ik heb vrijdag mijn motor en auto laten taxeren en heb maandag de rapporten ontvangen. Mijn "sponsorship form" is al ingevuld en als ik de papieren van de bank krijg, kan alles op de bus. Ze hebben wel al laten doorschemeren dat ze me graag willen sponsoren :D .

Lost said:
Ze hebben wel al laten doorschemeren dat ze me graag willen sponsoren :D .

Graag zelfs; neem je zoveel geld mee dan :D .

Wel een geëtter; je moet van alles kunnen bewijzen. Het meeste kan ik me indenken. Andere er zijn soms dingen waarvan ik denk van; waar is dat nu in hemelsnaam voor nodig. Maar goed, ik zal het wel verkeerd zien.

Enne, SA is ook getekend en gestempled binnen; we kunnen nu kiezen.

Ik heb een taxatie rapport moet laten maken van mijn auto en motor (zoveel geld neem ik dus niet mee :p). Nu willen ze dat ik die rapporten ook laat vertalen door een beëdigd vertaler. Wat een onzin! Aan de andere kant is het ook wel grappig: hoe meer geld ik van hun moet uitgeven, hoe minder ik mee kan nemen :lol:.

"Lost said:
Ik heb een taxatie rapport moet laten maken van mijn auto en motor (zoveel geld neem ik dus niet mee :p). Nu willen ze dat ik die rapporten ook laat vertalen door een beëdigd vertaler. Wat een onzin! Aan de andere kant is het ook wel grappig: hoe meer geld ik van hun moet uitgeven"]

Kun je de rapporten niet zelf vertalen? Zo moeilijk zal het toch niet zijn. Je laat de taxateur jouw vertaling op zijn/haar bedrijfspapier afdrukken en ondertekenen. Veel goedkoper en een stuk eenvoudiger.

De hele papierwinkel, totaal 1,5 Kg :D is onderweg naar Australië, eindelijk.

Afgelopen vrijdag had ik een afspraak gemaakt met een medewerker van de burgelijke zaken voor het gecertificeren van de kopien. Ik had hem van te voren gewaarschuwd dat het er nog al wat waren. Die arme man realiseerde zich op dat moment niet dat hij op maandagmorgen van 9.00 tot 11.00 (!) bezig zou zijn met 'strafwerk'.

Kosten 0,0

Helemaal perfect, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik me wel bezwaard heb gevoeld toen ik die man zo bezig zag. NOT! Ik heb eindelijk een ambtenaar zien werken! :lol:

Maandag middag op het postkantoor ook nog een beetje peultjes gepoept; de NIEUWE baliemedewerkster wist niet precies hoe de documenten voor TNT ingevuld moesten worden. Bellen, bellen, bellen. Het komt wel goed. Het is nu toch weg.

Jeroen said:

Afgelopen vrijdag had ik een afspraak gemaakt met een medewerker van de burgelijke zaken voor het gecertificeren van de kopien. Ik had hem van te voren gewaarschuwd dat het er nog al wat waren. Die arme man realiseerde zich op dat moment niet dat hij op maandagmorgen van 9.00 tot 11.00 (!) bezig zou zijn met 'strafwerk'.

Kosten 0,0

Helemaal perfect, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik me wel bezwaard heb gevoeld toen ik die man zo bezig zag. NOT! Ik heb eindelijk een ambtenaar zien werken! :lol:

Maandag middag op het postkantoor ook nog een beetje peultjes gepoept; de NIEUWE baliemedewerkster wist niet precies hoe de documenten voor TNT ingevuld moesten worden. Bellen, bellen, bellen. Het komt wel goed. Het is nu toch weg.

Goed geregeld, 0,00 is beter dan de 5 euro per kopie die ze bij ons vragen (en dan moet ik ook nog mijn eigen stempel meenemen).

Tip voor het verzenden: FedEx, komen ze gewoon thuis opgalen, betalen per eenmalige machtiging of credit card en je hoeft niet in de rij te staan bij het postkantoor.

Jeroen_1 said:
Jeroen said:

Tip voor het verzenden: FedEx, komen ze gewoon thuis opgalen, betalen per eenmalige machtiging of credit card en je hoeft niet in de rij te staan bij het postkantoor.

En je hebt de zekerheid dat het überhaupt aankomt ! :p

Ik heb 2 keer de vergissing gemaakt het aan PTT POST /TPG toe te vertrouwen en het is nooit aangekomen ! :evil:

Aussielover said:
Jeroen_1 said:
Jeroen said:

En je hebt de zekerheid dat het überhaupt aankomt ! :p

Ik heb 2 keer de vergissing gemaakt het aan PTT POST /TPG toe te vertrouwen en het is nooit aangekomen ! :evil:

TNT zal daar iets beter mee omgaan. Wij hebben zelf ook een aantal keer iets per normale post gestuurd en dat is best stressvol omdat je nooit weet of het echt is aangekomen (ook niet bij een ontvangstbevestiging omdat je die niet altijd terug krijgt)

Back