Ursula said:De TGP wilde mijn visa aanvraag helemaal niet aannemen in eerste instantie om met TNT per express te verzenden en later deed men heel erg moeilijk toen ik zei dat het dan maar aangetekend met ontvangsbevestiging moest omdat ik zei dat mijn paspoort erbij in zat!!
Na veel geharrewar heeft men het uiteindelijk toch aangenomen (het is ondertussen aangekomen in Berlijn) Laatste keer dat ik gebruik maar van DIE service bij de TGP!!!
Ursula
Jeroen said:Dear Mr Janssen Andeweg.
Thank you for your email, the information you have provided indicates to this office that you are actively seeking professional contacts in the region. This office will continue processing your application and inform you as soon as possible.
Thank you again
Edward Rayner
Edward Rayner
Skilled Migration Programs Victoria
Maar wel weer een ge-eikel daaro he. Wat is het geval. Via een link kun je een "Word'-document ophalen en die moet je invullen, tot zover logisch.
Dan staat er ergens dat je 3 steden/plaatsen moet invullen waar je je wilt gaan vestigen. Ook gedaan, we hebben een paar grote plaatsen ingevuld, werk zat (hoop ik dan maar). Maar goed, het ligt wel in de bedoeling dat als we daar op korte termijn geen werk kunnen vinden, dan gaan we verder. Simpel toch? Maar dan nu de vraag of er contact is gezocht met locale instellingen voor het vinden van werk. Keuze uit ja of nee. Nee ingevuld, omdat ik op internet het een en ander gezien heb aan functies, waar ik best wel voor in aanmerking zou kunnen komen als we er zijn, kortom er is werk (maar of je dat krijgt?!). Spul via e-mail verstuurt, krijg ik een meeltje terug: of ik de contactgegevens wil overleggen met welke instanties is contact heb gehad ivm het vinden van werk. Beste man, ik heb nee aangevinkt. Krijg ik een meeltje terug: of ik de contactgegevens wil overleggen met welke instanties is contact heb gehad ivm het vinden van werk. Nou heb ik geen klompen, maar er brak er wel 1. Goed, goed, je wilt het zo, je krijgt het zo. Gelukkig wat snelle reacties en zie bovenaan het resultaat, maar dan zijn we er nog niet. Als dit figuur zegt dat het goed is, pas dan mogen we form 1244 insturen en dan zullen zij het formulier voorzien van stempel en handtekening. TTTTTTTTTTRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGG!!!!
Ach ja, ambtenaren heb je over de gehele wereld.
"Jeroen said:Voor Tasmanië moet je denk ik bij Lost zijn"]
Voor Tasmanië kun je contact opnemen via dit emailadres:
skilledmigration@development.tas.gov.au
Jeroen said:Voor Zuid Australië heb ik een e-mail adres voor je Immigration.SA@saugov.sa.gov.au
Zij kunnen je dan de meest recente benodigde documentatie per e-mail aan je sturen.
Voor Victoria, zie onderstaande link en dan moet je fact sheet 8 hebben
http://www.liveinvictoria.vic.gov.au/CA256E8400227764/HeadingPagesDisplay/Migrating+to+VictoriaSkilled+Migration+VisasSkilled+Migration+Fact+Sheets
Adres enzo staat helemaal onderaan. Voor de zekerheid geef ik je een algemeen e-mail adres: info@LiveInVictoria.vic.gov.au
Voor Tasmanië moet je denk ik bij Lost zijn, misschien kan hij je daarbij helpen.
Jeroen said:Voor Zuid Australië heb ik een e-mail adres voor je Immigration.SA@saugov.sa.gov.au
Zij kunnen je dan de meest recente benodigde documentatie per e-mail aan je sturen.
Voor Victoria, zie onderstaande link en dan moet je fact sheet 8 hebben
http://www.liveinvictoria.vic.gov.au/CA256E8400227764/HeadingPagesDisplay/Migrating+to+VictoriaSkilled+Migration+VisasSkilled+Migration+Fact+Sheets
Adres enzo staat helemaal onderaan. Voor de zekerheid geef ik je een algemeen e-mail adres: info@LiveInVictoria.vic.gov.au
Voor Tasmanië moet je denk ik bij Lost zijn, misschien kan hij je daarbij helpen.
"Jeroen said:Met alle plezier gedaan"]
Kun je misschien een volgende aangeven voor de aanvraag van SIR visa.
Dus waarmee je start incl. IELTS en andere benodigdheden ?
Dit is misschien wel makkelijk voor alle mensen die een poging willen doen om in de poel van SIR visa aanvragen te komen.
Jeroen said:Kijk eens hier: http://www.business.nsw.gov.au/business.asp?cid=414&subCid=415
een site met 4 regio's in NSW die een SIR opgezet hebben. Omdat onze interesse ook uitging naar NSW heb ik de site even doorgepluist. Illawarra komt binnenkort ook (staat nog niet op de site). Kort verslag:
Elek regio heeft een lijstje met gewenste beroepen en ze verschillen van elkaar. Vestiging en werken alleen in die regio. Aanvraag kost geld. Verwerkingstijd oplopend tot 5 weken.
Ik ga hier in ieder geval niet aan beginnen, ik vond de beperking van staat al niet prettig, maar beperking van regio, daar heb ik helemaal geen zin in.
Jeroen said:Ja, ja, ja, de datum dat we Nederland gaan verlaten nadert!
Na 5 weken geleden de aanvraag te hebben ingestuurd, hebben we vandaag al het verzoek voor de medicals binnen gekregen. Kijk, na al die elende mogen we ook wel eens een KLEIN beetje mazzel hebben.
Dit is %#*#% vlot, of niet?
YES! Ben eigenlijk hier wel blij mee. :lol: