Het begin met de SIR is gemaakt & SIR is binnen (17-01-05)

Dank jullie wel. Ik heb die avond er lang over gedaan om in slaap te komen; een stukje bewustwording zeg maar. Omdat het zo snel gaat (wat ik even niet goed begrijp, maar dat zal wel aan mijn knappe uiterlijk liggen :D ), moeten we van dit moment met een aantal dingen rekening houden en een aantal dingen gaan voorbereiden en een aantal dingen niet mee doen, maar ik heb me er nog niet echt in verdiept.

Mijn atavar veranderen? Dacht het niet; sinds ik deze heb, zijn er geen bekeuringen meer binnengekomen en loopt het als een speer :D . Maar ik zal wel even kijken; nieuwe fase, nieuwe atavar.

Zo, de medicals zijn achter de rug. En denk je dat dat ook vlekkeloos is verlopen? FOUT!

Foto laten maken:
Melden bij de balie:"Oh, kijk, jullie hebben alles meegenomen. Goed, even kijken. Ik denk dat jullie bij die en die moeten zijn. Oh, ik zie dat die niet op de lijst staat. Nou, dan doe ik er wel een groen stikkertje op, dat vind ik een mooie kleur. U mag daar even plaats nemen." (Oh en dan krijg ik de kriebels al een heel klein beetje)
Foto gemaakt, is goed, geen afwijkingen. We hebben nog gevraagd of alle benodigde documenten in de envelop zaten. "Ja hoor, maak je maar geen zorgen. Veel plezier in Australië."
Bloed prikken, ook goed (ben blij dat radio Noordzee niet aanstond :lol: )
Op naar ome doktor, papiertje verder ingevuld, handtekening eronder en keuren maar. Alles goed. "Mag ik dan nog even de foto's van jullie even bekijken?" "Nou, die zitten al in die envelop en ik wil niet dat die opgemaakt wordt, anders hebben we hommeles met de DIMIA." "Nou, normaal krijg ik die gewoon even te zien ter beoordeling en het is wel vaker misgegaan dat foto's niet meegestuurd zijn naar Oz. Even voelen, want normaal gesproken past die foto niet in die envelop." Ritsel, ritsel, ritsel, ritsel, twijfel, ritsel, ritsel. ZIT ER NIET IN! Even bellen. "Nee, sorry, er is niemand meer op de afdeling aanwezig." En mijn bloeddruk was nog niet gemeten! :lol:

Alles goed en wel, de arts regelt dat morgen en houdt ons op de hoogte en als ook de bloedtest binnen is stuurt hij alles verzegeld naar ons toe. Een weekje wachten dus. Geeft niet, de VOG is ook nog niet binnen; ik moet eerst een voorbeeld hebben voor ik het kan vervalsen. :lol:

Alles zal recht kom.

:D Lol, ik lach me dood om jouw avonturen, in ieder geval om hoe je het allemaal opschrijft. Je gevoel voor humor raak je er niet mee kwijt en zeker weten dat alles toch op z'n pootjes terecht komt hoor!!! Sterkte met het wachten op de verzegelde envelop.... :wink:

Ik kan me voorstellen dat je er moe van wordt. Het hangt er erg van af blijkbaar waar je je laat keuren. Wij hebben de foto's er los bijgekregen, die zitten in een grote envelop. De roze formulieren zijn wel dichtgeplakt en gestempeld, maar die grote envelop is gewoon open. Bij ons vroeg de paneldocter niet eens om de foto's. En waarom zou hij ook, ze al beoordeeld door een arts bij de GGD.
Ik wens je veel sterkte, het blijft altijd vervelend als je afhankelijk bent van dit soort mensen.
Isis.

Zo, de laatste fase is ingegaan; alle documenten zijn zojuist door DHL opgehaald en woensdag zal het naar verwachting in Adelaide zijn.

De papieren zijn in Adelaide gearriveerd! Dat is in ieder geval een zorg minder.

En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien kom ik in aanmerking voor een baan. Ik heb zojuist erover gebeld en het zou misschien iets kunnen worden. Wie weet.

Jeroen said:
De papieren zijn in Adelaide gearriveerd! Dat is in ieder geval een zorg minder.

En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien kom ik in aanmerking voor een baan. Ik heb zojuist erover gebeld en het zou misschien iets kunnen worden. Wie weet.

Dat is in beide gevallen goed nieuws dus.

Duimen voor de baan, maakt het wel allemaal wat makkelijker. Succes

Nou, eindelijk weer eens bericht; Happy New Year........Sorry to keep you waiting.............bla, bla, bla, .........

Dat van die baan wordt echt helemaal niks. Standaardverhaal: geen visum, maar als je in Ozzie bent, mag altijd contact met ons opnemen, bla, bla, bla.... :-D

25-11-2004 zijn de papieren ontvangen. Elke dag in de brievenbus kijken in de hoop dat we een reactie hebben van DIMIA. We verwachten in de komende dagen een antwoord. Spannend.

Een goede afsluiting van je eigen topic !!!!!!!!
cheer.gif

Hoort erbij.
Super goed jongens !!

Ik denk dat dit de afsluiter is:

Met een beetje de bibbers hebben we er toch voor gekozen om de paspoorten aangetekend naar Berlijn te sturen (het heeft even geduurd voordat ik EINDELIJK iemand aan de telefoon kreeg). We moesten een retour envelop bij sluiten met voldoende postzegels. Vandaag zijn beide paspoorten, voorzien van de benodigde stickers, weer in ons bezit. Ze snappen daar ook wel dat het belangrijke documenten zijn, want ook zij versturen het per ontvangstbewijs.

NO WORRIES!

Nu nog 1 detail:
We hebben de SIR aangevraag voor SA & Vic, maar die restrictie staat NIET in de paspoorten, het zou dus betekenen dat we overal naartoe mogen, als het maar regionaal is. Wie weet hier meer van, want zelf krijg ik geen antwoorden uit OZ.

Moet je je af en toe bij DIMA melden om te vertellen waar je woont? En wie gaat dat dan controleren? Lijkt me toch moeilijk om zoiets echt te kunnen handhaven.

[quote author=Jeroen link=topic=433.msg11592#msg11592 date=1111419664]
We hebben de SIR aangevraag voor SA & Vic, maar die restrictie staat NIET in de paspoorten, het zou dus betekenen dat we overal naartoe mogen, als het maar regionaal is. Wie weet hier meer van, want zelf krijg ik geen antwoorden uit OZ.[/quote]Niet alle restricties staan volledig aangegeven in je paspoort, maar reken er maar op dat ze wel in de computer van DIMIA staan. Ik zou het risico niet nemen als ik jou was. Stel dat je (toekomstige) werkgever je gegevens checkt bij DIMIA of vice versa, en DIMIA komt er op die manier achter dat je buiten SA of Vic aan het solliciteren bent. You might find yourself up shit creek without a paddle...

Back