afterbang
XPdite Sponsor
? Wat stond er scheef dan?Gelijk een paar dingen recht gezet
? Wat stond er scheef dan?Gelijk een paar dingen recht gezet
Punt1: 20 jaar oude auto's.Eerlijkheid gebied ook te zeggen dat je auto doelgroep het wellicht ook een beetje aantrekt? Het zijn 20 jaar of meer oude 4x4's. Daar zit gewoon een hoop puin tussen. Dan is Jeep ook weer een vak apart, de XJ en de Wrangler icm met die leeftijd hebben vaak al wat meegemaakt (mud hole, beach etc.) En, met het risico dat ik wat Westralians tegen het hoofd stoot, Je bent in WA. Ook weer een vak apart hahaha
Hahaha. Deed het zeer? Was niet persoonlijk bedoeld in any way, shape or form.Punt1: 20 jaar oude auto's.
Punt 2: WA
Het is niet 100% hetzelfde maar een vorm van WA is verplicht en zit in je Rego. CTP genoemd. De naam zegt het al. Compulsory Third Party.
Wat niet verplicht is schade aan derden qua auto schade e.d. die moet je zelf afsluiten.
Bij afsluiten verzekering kun je zelf aantal schadevrije jaren invullen. Ik heb de extra 3rd party damages verzekeringen bij QBE zitten. Behoorlijk ‘groene’ en ethische verzekeraar. En als ik het goed onthouden heb, volledig Ozzie owned.
We zeggen hetzelfde. Lees mijn stukje nog eensDe CTP ken ik, dat is meer voor inzittenden etc. Maar niet voor schade aan de auto van de tegenpartij. WA heeft altijd schade aan tegenpartij erin en is verplicht in Nederland.
Hoe heb je de schadevrije jaren vanuit Nederland naar Australië kunnen meenemen? Wat heb je daarvoor nodig qua bewijs etc. ?
Wij hebben naast de CTP een third party insurance, waarmee de verzekeraar (naast bij lichamelijke schade en overlijden) ook bij materiële schade aan de andere partij uitkeert.In Nederland is een WA verzekering verplicht, Australië niet. Hoe hebben jullie je auto verzekerd in Australië? En hebben jullie de schadevrije jaren vanuit Nederland kunnen meenemen naar Australië? Wat heb je daarvoor allemaal nodig?
Hier precies hetzelfde. Als tie gestolen wordt of ik rij hem zelf op een hoop dan kan ik zelf wel voor vervanging zorgen. Maar lichamelijke schade aan anderen wordt al snel te gek.Wij hebben naast de CTP een third party insurance, waarmee de verzekeraar (naast bij lichamelijke schade en overlijden) ook bij materiële schade aan de andere partij uitkeert.
Onze gedachtengang: verzekeringen zijn voor zulke hoge bedragen dat je het zelf niet meer kan ophoesten. Moeten we opnieuw een auto kopen, na diefstal? Dan kunnen we dat eventueel nog betalen, dus gaan we niet verzekeren.
. Met van die lekker op te pompen kussentjes ingebouwd in de stoel, voor in de onderrug. Heerlok!
Zie afbeelding.
Hooi!
A & S
Wij hebben naast de CTP een third party insurance, waarmee de verzekeraar (naast bij lichamelijke schade en overlijden) ook bij materiële schade aan de andere partij uitkeert.
Onze gedachtengang: verzekeringen zijn voor zulke hoge bedragen dat je het zelf niet meer kan ophoesten. Moeten we opnieuw een auto kopen, na diefstal? Dan kunnen we dat eventueel nog betalen, dus gaan we niet verzekeren.
Ik heb het laatst weer voor de Discovery en de Defender gedaan en het was voor beide rond de $250 from memory. Leeftijd, locatie, kilometers per jaar en eventuele openstaande demerit points zullen ongetwijfeld van invloed zijn.Snap ik. Verstandig! Wat kost de materiële schade aan derden extra per jaar/maand?
Ik heb het laatst weer voor de Discovery en de Defender gedaan en het was voor beide rond de $250 from memory. Leeftijd, locatie, kilometers per jaar en eventuele openstaande demerit points zullen ongetwijfeld van invloed zijn.
Nee. Per jaar.Per maand neem ik aan?
Nee. Per jaar.
Hieronder een voorbeeldje wat ik net ingevuld heb op QBE Insurance.
View attachment 2168
- Jeep Grand Cherokee 2012
- Meer dan 5 jaar schadevrij (dit is een zelfevaluatie en er wordt niet om papieren gevraagd)
- Bestuurder 50+
- 0 Demerit Points
Dus, het is een beetje hetzelfde voor onze 3 auto’s. Allemaal rond de $250. Maar zoals eerder gezegd. Alles hangt af van locatie, leeftijd enz.
Note: Er is een optie voor wel/geen Australisch rijbewijs. Dat zal waarschijnlijk uit maken voor de kosten(?) Dus wellicht goed om je AU rijbewijs te regelen voor je de verzekering aanvraagt(?)O das geen geld joh! Ik heb het nooit gedaan in Australië, maar zal het na dit bericht zeker doen!
Ik heb altijd de volle verzekering.