Het grote auto topic

Eerlijkheid gebied ook te zeggen dat je auto doelgroep het wellicht ook een beetje aantrekt? Het zijn 20 jaar of meer oude 4x4's. Daar zit gewoon een hoop puin tussen. Dan is Jeep ook weer een vak apart, de XJ en de Wrangler icm met die leeftijd hebben vaak al wat meegemaakt (mud hole, beach etc.) En, met het risico dat ik wat Westralians tegen het hoofd stoot, Je bent in WA. Ook weer een vak apart hahaha
Punt1: 20 jaar oude auto's.
Punt 2: WA
 
Punt1: 20 jaar oude auto's.
Punt 2: WA
Hahaha. Deed het zeer? Was niet persoonlijk bedoeld in any way, shape or form.

Je moet mij niet te serieus nemen hoor. Ik heb geen 1 auto onder de 20 jaar. De Jeep is van Ms. En ondertussen ook alweer 12 jaar.

Mijn Defender is 20 jaar oud. De Discovery 27 jaar. De Unimog 36 jaar en de Land Rover Series 1 68 jaar.

En ik woon in Queensland. BananaBender country. Die neem je niet serieus toch?

Los daarvan en daar blijf ik bij;
1 Oudere 4x4’s zit een hoop puin tussen. Dat zegt niets over jou goed onderhouden auto 👍
2. En dat WA een tikkie bogan is, ook 😂 Net als QLD trouwens, wat het Florida van Australië is 😉
 
Last edited:
In Nederland is een WA verzekering verplicht, Australië niet. Hoe hebben jullie je auto verzekerd in Australië? En hebben jullie de schadevrije jaren vanuit Nederland kunnen meenemen naar Australië? Wat heb je daarvoor allemaal nodig?
 
Het is niet 100% hetzelfde maar een vorm van WA is verplicht en zit in je Rego. CTP genoemd. De naam zegt het al. Compulsory Third Party.

Wat niet verplicht is schade aan derden qua auto schade e.d. die moet je zelf afsluiten.

Bij afsluiten verzekering kun je zelf aantal schadevrije jaren invullen. Ik heb de extra 3rd party damages verzekeringen bij QBE zitten. Behoorlijk ‘groene’ en ethische verzekeraar. En als ik het goed onthouden heb, volledig Ozzie owned.
 
Het is niet 100% hetzelfde maar een vorm van WA is verplicht en zit in je Rego. CTP genoemd. De naam zegt het al. Compulsory Third Party.

Wat niet verplicht is schade aan derden qua auto schade e.d. die moet je zelf afsluiten.

Bij afsluiten verzekering kun je zelf aantal schadevrije jaren invullen. Ik heb de extra 3rd party damages verzekeringen bij QBE zitten. Behoorlijk ‘groene’ en ethische verzekeraar. En als ik het goed onthouden heb, volledig Ozzie owned.

De CTP ken ik, dat is meer voor inzittenden etc. Maar niet voor schade aan de auto van de tegenpartij. WA heeft altijd schade aan tegenpartij erin en is verplicht in Nederland.

Hoe heb je de schadevrije jaren vanuit Nederland naar Australië kunnen meenemen? Wat heb je daarvoor nodig qua bewijs etc. ?
 
Ik heb (Engels) attest van schadevrije jaren opgevraagd bij mijn NL autoverzekering. Dat was toen ABN AMRO. Ben nu verzekerd via Commonwealth Bank.
 
Last edited:
De CTP ken ik, dat is meer voor inzittenden etc. Maar niet voor schade aan de auto van de tegenpartij. WA heeft altijd schade aan tegenpartij erin en is verplicht in Nederland.

Hoe heb je de schadevrije jaren vanuit Nederland naar Australië kunnen meenemen? Wat heb je daarvoor nodig qua bewijs etc. ?
We zeggen hetzelfde. Lees mijn stukje nog eens ;)

Ik heb geen attest van schadevrije jaren nodig gehad volgens mij. Werd op mijn blauwe ogen geloofd.
 
Ha mensen!

Nog dank voor het meedenken. We hebben uiteindelijk gekozen voor een Toyota Corolla Cross GX 2WD Hybrid uit 2023.
De eerdere leeslinks hebben ons overtuigd dat we ECHT een hybrid moesten hebben, en dat we ECHT geen grote auto nodig hebben.

Nu hebben we een vrij nieuwe, met airco, hybrid dus, die alsnog vrij robuurst voelt en lekker rijdt. Met van die lekker op te pompen kussentjes ingebouwd in de stoel, voor in de onderrug. Heerlok!

Zie afbeelding.

Hooi!
A & S
 

Attachments

  • Auto.jpg
    Auto.jpg
    32.6 KB · Views: 1
In Nederland is een WA verzekering verplicht, Australië niet. Hoe hebben jullie je auto verzekerd in Australië? En hebben jullie de schadevrije jaren vanuit Nederland kunnen meenemen naar Australië? Wat heb je daarvoor allemaal nodig?
Wij hebben naast de CTP een third party insurance, waarmee de verzekeraar (naast bij lichamelijke schade en overlijden) ook bij materiële schade aan de andere partij uitkeert.

Onze gedachtengang: verzekeringen zijn voor zulke hoge bedragen dat je het zelf niet meer kan ophoesten. Moeten we opnieuw een auto kopen, na diefstal? Dan kunnen we dat eventueel nog betalen, dus gaan we niet verzekeren.
 
Wij hebben naast de CTP een third party insurance, waarmee de verzekeraar (naast bij lichamelijke schade en overlijden) ook bij materiële schade aan de andere partij uitkeert.

Onze gedachtengang: verzekeringen zijn voor zulke hoge bedragen dat je het zelf niet meer kan ophoesten. Moeten we opnieuw een auto kopen, na diefstal? Dan kunnen we dat eventueel nog betalen, dus gaan we niet verzekeren.
Hier precies hetzelfde. Als tie gestolen wordt of ik rij hem zelf op een hoop dan kan ik zelf wel voor vervanging zorgen. Maar lichamelijke schade aan anderen wordt al snel te gek.
 
Back
Top