Het grote auto topic

Prachtige omgeving! Vond vooral het laatste filmpje grappig! Beetje zoals de Toyota (?) reclame op TV waarbij de Hilux (?) al die vastzittende auto's uit de modder trekt :D
Hieristie (embedded) :).


En ik moest weer denken aan de campagne "Killing a Toyota" van Top Gear :).

 
Ah, die reclame kende ik niet @Beebmeep! Denk dat ik niet de doelgroep ben voor een Toyota.... ;)

Ter info; Toyota is een goed automerk, maar soms ook een beetje overrated. Ze gaan ook gewoon stuk enz. Land Rovers zijn zeker niet betrouwbaarder maar LR eigenaren maken in ieder geval grapjes over de tekortkomingen van hun auto's. Nissan en Toyota 4x4 die hards zijn mijn inziens soms te serieus. LR eigenaren lachen om een olie plasje onder de auto, of natte voeten in de auto enz. Maar to each their own of course!

Die TopGear afleveringen zijn trouwnes wel de beste gratis reclame die Toyota ooit gehad heeft denk ik! @Emulate
 
Last edited:
Ik kon het niet laten! Weer een boodschappen auto erbij :rolleyes:

Was op zoek naar een Land Rover Discovery 3 V8 als vervanging (aanvulling?) naast de Discovery 1 maar die D3 V8's zijn echt wel zeldzaam, en/of overpriced en had ik al gezegd; zeldzaam.
Kon wel voor een goede prijs een supercharged 5.0 V8 Range Rover Sport kopen dichtbij. Maar ik voel me nog iets te jong voor het uiterlijk of zo hahaha.

Met wat omzwervingen tipte een Defender maatje me om te kijken naar zijn soort boodschappen auto. Een Porsche Cayenne.
Die dingen zijn verbazend vriendelijk geprijsd en dikker gezaaid dan goede Discovery 3's (de diesel van de Discovery is vreselijk duur in onderhoud en vreselijk onbetrouwbaar. Met dank aan Ford)

Na wat verder zoeken en proefrijden met Cayenne V8 petrols ben ik toch weer op een diesel uitgekomen. Ik ben denk ik een diesel man geworden na zoveel jaren diesel (ook in NL waren mijn meeste auto's diesel, zeker de laatste 15 jaar daar of zo)

De 1e generatie Cayenne (de 955 en 957) zijn ook nog verbazend goed off road. Porsche had indertijd het idee dat mensen echt off road zouden gaan met een SUV, dus centre diff lock en een erg goede traction control is standaard. Rear diff lock is als extra te krijgen. Later ontdekte men dat de Cayenne's alleen maar rondjes in de stad reden, dus de huidige modellen zijn meer soft-roaders zoals de BMW X5 zeg maar.

Heb de te grote wielen en te platte bandjes vervangen met wat meer offroad gericht schoeisel, en gister ook de vering aangepast (2" lift)
Nu maar eens denken wat we tot er nog aan gaan doen om hem nog verder op te leuken, wat 'rally' verlichting denk ik, dat hebben we toch nodig hier om de walibis op de weg te spotten!

IMG_7824.jpegIMG_7826.jpeg
 
Walibi's????

View attachment 2218


Oh, wallabies :)

View attachment 2219

Um, gefeliciteerd, I think, je hebt er een PC Hoofttractor van gemaakt met die bandjes?
Ik claim een autocorrect typo voor de Wallabies :D

Het was zeker een PC Hooft tractor. Grote wielen, platte banden. Alleen geschikt voor mooi asfalt.
Nu is het meer een zand tractor. Kleinere wielen en grotere banden. Zeer geschikt voor zand en ander off road geneuzel.

Het is verder geen dure auto ondanks het logo, maar je merkt wel dat het oorspronkelijk wel een auto in het hogere segment was. Mijn vriendin... correctie: vrouw! merkte zelfs op hoeveel 'beter' de Cayenne aanvoelde dan de Jeep (ondanks dat de Jeep meer PK heeft)
 
Ik kon het niet laten! Weer een boodschappen auto erbij :rolleyes:

Was op zoek naar een Land Rover Discovery 3 V8 als vervanging (aanvulling?) naast de Discovery 1 maar die D3 V8's zijn echt wel zeldzaam, en/of overpriced en had ik al gezegd; zeldzaam.
Kon wel voor een goede prijs een supercharged 5.0 V8 Range Rover Sport kopen dichtbij. Maar ik voel me nog iets te jong voor het uiterlijk of zo hahaha.

Met wat omzwervingen tipte een Defender maatje me om te kijken naar zijn soort boodschappen auto. Een Porsche Cayenne.
Die dingen zijn verbazend vriendelijk geprijsd en dikker gezaaid dan goede Discovery 3's (de diesel van de Discovery is vreselijk duur in onderhoud en vreselijk onbetrouwbaar. Met dank aan Ford)

Na wat verder zoeken en proefrijden met Cayenne V8 petrols ben ik toch weer op een diesel uitgekomen. Ik ben denk ik een diesel man geworden na zoveel jaren diesel (ook in NL waren mijn meeste auto's diesel, zeker de laatste 15 jaar daar of zo)

De 1e generatie Cayenne (de 955 en 957) zijn ook nog verbazend goed off road. Porsche had indertijd het idee dat mensen echt off road zouden gaan met een SUV, dus centre diff lock en een erg goede traction control is standaard. Rear diff lock is als extra te krijgen. Later ontdekte men dat de Cayenne's alleen maar rondjes in de stad reden, dus de huidige modellen zijn meer soft-roaders zoals de BMW X5 zeg maar.

Heb de te grote wielen en te platte bandjes vervangen met wat meer offroad gericht schoeisel, en gister ook de vering aangepast (2" lift)
Nu maar eens denken wat we tot er nog aan gaan doen om hem nog verder op te leuken, wat 'rally' verlichting denk ik, dat hebben we toch nodig hier om de walibis op de weg te spotten!

View attachment 2216View attachment 2217
Nette wagen! Rijden prima! Goeie kleur ook.
 
Ik kon het niet laten! Weer een boodschappen auto erbij :rolleyes:

Was op zoek naar een Land Rover Discovery 3 V8 als vervanging (aanvulling?) naast de Discovery 1 maar die D3 V8's zijn echt wel zeldzaam, en/of overpriced en had ik al gezegd; zeldzaam.
Kon wel voor een goede prijs een supercharged 5.0 V8 Range Rover Sport kopen dichtbij. Maar ik voel me nog iets te jong voor het uiterlijk of zo hahaha.

Met wat omzwervingen tipte een Defender maatje me om te kijken naar zijn soort boodschappen auto. Een Porsche Cayenne.
Die dingen zijn verbazend vriendelijk geprijsd en dikker gezaaid dan goede Discovery 3's (de diesel van de Discovery is vreselijk duur in onderhoud en vreselijk onbetrouwbaar. Met dank aan Ford)

Na wat verder zoeken en proefrijden met Cayenne V8 petrols ben ik toch weer op een diesel uitgekomen. Ik ben denk ik een diesel man geworden na zoveel jaren diesel (ook in NL waren mijn meeste auto's diesel, zeker de laatste 15 jaar daar of zo)

De 1e generatie Cayenne (de 955 en 957) zijn ook nog verbazend goed off road. Porsche had indertijd het idee dat mensen echt off road zouden gaan met een SUV, dus centre diff lock en een erg goede traction control is standaard. Rear diff lock is als extra te krijgen. Later ontdekte men dat de Cayenne's alleen maar rondjes in de stad reden, dus de huidige modellen zijn meer soft-roaders zoals de BMW X5 zeg maar.

Heb de te grote wielen en te platte bandjes vervangen met wat meer offroad gericht schoeisel, en gister ook de vering aangepast (2" lift)
Nu maar eens denken wat we tot er nog aan gaan doen om hem nog verder op te leuken, wat 'rally' verlichting denk ik, dat hebben we toch nodig hier om de walibis op de weg te spotten!

View attachment 2216View attachment 2217
1733825532940.jpegik zat er nog eens aan te denken .... Je hebt de Porsche al wat meer 4x4 gemaakt.... Zou een bescheiden nudge Bar niet misstaan denk ik... Wel wat sjieker en in Chrome dan 😉 en dan matchende Chrome drempels natuurlijk. Kan best een stoer bakkie worden voor de boodschappen.
 
ik zat er nog eens aan te denken .... Je hebt de Porsche al wat meer 4x4 gemaakt.... Zou een bescheiden nudge Bar niet misstaan denk ik... Wel wat sjieker en in Chrome dan 😉 en dan matchende Chrome drempels natuurlijk. Kan best een stoer bakkie worden voor de boodschappen.
Ik zie nog wel eens verandering op bumper vlak komen ja! Qua stijl ben ik zelf helemaal niet van chrome, hier lopen we dan qua smaak niet helemaal met elkaar in de pas ;) Maar dat is maar goed, als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden!

In de woorden van Henry Ford over de T-Ford: Any colour as long as it is black! Voor bumpers en rock sliders en dergelijke geldt in mijn wereld hetzelfde: Any colour as long as it is black! :D

93ffdda2a79ae94e824acd935deea044.jpg

Deze stijl vind ik wel gaaf, maar wellicht een beetje overkill voor een grocery-getter ;) Dit geeft ook wat issues met mijn intercoolers. Die zitten voor de voorwielen en zouden met zo'n soort bumper wel erg gevoelig voor schade zijn (intercoolers kunnen verhuizen indien echt nodig)

Dit is iets 'christelijker':

b6147cf0566c50230b3626e8fe368efb.jpg

Zo zie je maar, over smaak valt niet te twisten!
 
Nu we het dan toch over grocery getter's hebben: Heb hem vandaag net voor de regen los barstte eens over 'mijn test track' gestuurd. Het is niet overdreven moeilijk, 1 steile klim, maar behoorlijk goed onderhouden fire trail. En 1 slechte afdaling met veel waterschade. Dit is hier in het bos aan het einde van onze straat, dus makkelijk om elke auto (of bezoeker) even te checken.

Alles ging zonder problemen, het rijd wel HEEL anders dan een Defender. Ik ga niet liegen; de Defender is king als het gaat over steile tracks vol met water erosie, gaten, geulen enz. Maar de Defender is natuurlijk meer een one-trick-pony.
De Cayenne doet alles met tractie controle, ABS. Het heeft airbags, climate control en allerlei andere luxe zaken. En het gaat gewoon op en neer over deze tracks. En als je dan het asfalt weer opdraait heb je plots weer je luxe shopping trolley terug waarmee je in alle comfort even naar Sydney kan knallen (zonder tussendoor te hoeven tanken zelfs, best zuinig)

Al met al een fijn autootje voor erbij al zeg ik het zelf!

23a54955-7b42-446a-8dbd-e2fecfdf1989.jpg

IMG_8370.jpeg
 
Ik zie nog wel eens verandering op bumper vlak komen ja! Qua stijl ben ik zelf helemaal niet van chrome, hier lopen we dan qua smaak niet helemaal met elkaar in de pas ;) Maar dat is maar goed, als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden!

In de woorden van Henry Ford over de T-Ford: Any colour as long as it is black! Voor bumpers en rock sliders en dergelijke geldt in mijn wereld hetzelfde: Any colour as long as it is black! :D

View attachment 2233

Deze stijl vind ik wel gaaf, maar wellicht een beetje overkill voor een grocery-getter ;) Dit geeft ook wat issues met mijn intercoolers. Die zitten voor de voorwielen en zouden met zo'n soort bumper wel erg gevoelig voor schade zijn (intercoolers kunnen verhuizen indien echt nodig)

Dit is iets 'christelijker':

View attachment 2234

Zo zie je maar, over smaak valt niet te twisten!
Dat zwart is ook erg mooi. Maar je had het over een grocery getter. Ik denk ik houd het wat subtiel.
Maar de stijl van de witte? Porsche kan ik me ook helemaal in vinden. Daar zou Rolls zich ook prima in thuis voelen. 😉

Ik zou dan toch, als je dan voor die stijl gaat van deze foto's, de stijl van de witte Porsche dan de "christelijke" versie zien.
En dan misschien nog wat hoger op de pootjes.
Al wordt het dan misschien minder grocery getter, maar erg ruige suv voor de camping tripjes in het weekend.
En ben je toch verplicht om je wagenpark uit te breiden met echt een grocery getter 😂.
 
Dat zwart is ook erg mooi. Maar je had het over een grocery getter. Ik denk ik houd het wat subtiel.
Maar de stijl van de witte? Porsche kan ik me ook helemaal in vinden. Daar zou Rolls zich ook prima in thuis voelen. 😉

Ik zou dan toch, als je dan voor die stijl gaat van deze foto's, de stijl van de witte Porsche dan de "christelijke" versie zien.
En dan misschien nog wat hoger op de pootjes.
Al wordt het dan misschien minder grocery getter, maar erg ruige suv voor de camping tripjes in het weekend.
En ben je toch verplicht om je wagenpark uit te breiden met echt een grocery getter 😂.
De witte is een soort oranje/zalm trouwens ;) Hier met de minder extreme bumper:

Screenshot 2024-12-11 at 12.02.58.png

En ja, je verhaal klopt best wel. Als het de enige auto zou zijn voor offroading, dan is all-in de weg. Maar we hebben al een zeer capabele Defender voor kampeer en 4x4 gebeuren. Dan staat er nog een Discovery 1, die stiekem ook heel capabel is...

En dan hebben we de grocery-getter. Dus die is meer aangepast voor de looks met af en toe een uitstapje van de gebaande paden dan dat het een cop attractor moet worden. Dat is wel een dingetje. Die ruige bumper staat niet tof, als je niet 33, of 35" tyres hebt bijvoorbeeld. En dat is ver van legaal. Nu is de lift en bandenmaat precies op de grens, wellicht een paar mm over de grens, afhankelijk van welk meetlint je gebruikt ;) En voor een auto die regelmatig in gebieden komt met meer agenten in vergelijking met de Defender wil ik het niet te opvallend en over de legale grens heen duwen.
 
Dat zei ik ook ;) Maar het geeft een idee dat zo'n dure kever gewoon heel goed bij blijft bij een aangepaste Toyota Prado/Lexus GX460. En dat voor een goedkope shopping trolley :)
 
De witte is een soort oranje/zalm trouwens ;) Hier met de minder extreme bumper:

View attachment 2237

En ja, je verhaal klopt best wel. Als het de enige auto zou zijn voor offroading, dan is all-in de weg. Maar we hebben al een zeer capabele Defender voor kampeer en 4x4 gebeuren. Dan staat er nog een Discovery 1, die stiekem ook heel capabel is...

En dan hebben we de grocery-getter. Dus die is meer aangepast voor de looks met af en toe een uitstapje van de gebaande paden dan dat het een cop attractor moet worden. Dat is wel een dingetje. Die ruige bumper staat niet tof, als je niet 33, of 35" tyres hebt bijvoorbeeld. En dat is ver van legaal. Nu is de lift en bandenmaat precies op de grens, wellicht een paar mm over de grens, afhankelijk van welk meetlint je gebruikt ;) En voor een auto die regelmatig in gebieden komt met meer agenten in vergelijking met de Defender wil ik het niet te opvallend en over de legale grens heen duwen.
Als ik dan mag kiezen... Nie deze uitvoering. Da vind ik een beetje ik wil wel maar......
Die van je eerdere post is dan toch wel stukken beter en mooier.
 
De witte is een soort oranje/zalm trouwens ;) Hier met de minder extreme bumper:

View attachment 2237

En ja, je verhaal klopt best wel. Als het de enige auto zou zijn voor offroading, dan is all-in de weg. Maar we hebben al een zeer capabele Defender voor kampeer en 4x4 gebeuren. Dan staat er nog een Discovery 1, die stiekem ook heel capabel is...

En dan hebben we de grocery-getter. Dus die is meer aangepast voor de looks met af en toe een uitstapje van de gebaande paden dan dat het een cop attractor moet worden. Dat is wel een dingetje. Die ruige bumper staat niet tof, als je niet 33, of 35" tyres hebt bijvoorbeeld. En dat is ver van legaal. Nu is de lift en bandenmaat precies op de grens, wellicht een paar mm over de grens, afhankelijk van welk meetlint je gebruikt ;) En voor een auto die regelmatig in gebieden komt met meer agenten in vergelijking met de Defender wil ik het niet te opvallend en over de legale grens heen duwen.
Mjah je wil ook nie na elke bocht aan de kant gezet worden door de volgende kip tijdens het ophalen van de doperwten en aardappels. 😉 Om even te controleren of alles wel volgens de regeltjes is.
 
Back
Top