Ik kon het niet laten! Weer een boodschappen auto erbij
Was op zoek naar een Land Rover Discovery 3 V8 als vervanging (aanvulling?) naast de Discovery 1 maar die D3 V8's zijn echt wel zeldzaam, en/of overpriced en had ik al gezegd; zeldzaam.
Kon wel voor een goede prijs een supercharged 5.0 V8 Range Rover Sport kopen dichtbij. Maar ik voel me nog iets te jong voor het uiterlijk of zo hahaha.
Met wat omzwervingen tipte een Defender maatje me om te kijken naar zijn soort boodschappen auto. Een Porsche Cayenne.
Die dingen zijn verbazend vriendelijk geprijsd en dikker gezaaid dan goede Discovery 3's (de diesel van de Discovery is vreselijk duur in onderhoud en vreselijk onbetrouwbaar. Met dank aan Ford)
Na wat verder zoeken en proefrijden met Cayenne V8 petrols ben ik toch weer op een diesel uitgekomen. Ik ben denk ik een diesel man geworden na zoveel jaren diesel (ook in NL waren mijn meeste auto's diesel, zeker de laatste 15 jaar daar of zo)
De 1e generatie Cayenne (de 955 en 957) zijn ook nog verbazend goed off road. Porsche had indertijd het idee dat mensen echt off road zouden gaan met een SUV, dus centre diff lock en een erg goede traction control is standaard. Rear diff lock is als extra te krijgen. Later ontdekte men dat de Cayenne's alleen maar rondjes in de stad reden, dus de huidige modellen zijn meer soft-roaders zoals de BMW X5 zeg maar.
Heb de te grote wielen en te platte bandjes vervangen met wat meer offroad gericht schoeisel, en gister ook de vering aangepast (2" lift)
Nu maar eens denken wat we tot er nog aan gaan doen om hem nog verder op te leuken, wat 'rally' verlichting denk ik, dat hebben we toch nodig hier om de walibis op de weg te spotten!
View attachment 2216View attachment 2217