Het grote auto topic

Haha… die is goed. Elke drie maanden boeken wij u in om te controleren of wij u al nieuwe banden kunnen verkopen :)
Die beslissing ligt dan toch bij mij. Zij verslijten ze niet hè bij controle. Het is (in mijn geval) eerder omgekeerd: ik moest mijn vorige set vernieuwen hoofdzakelijk omdat de banden erg ongelijk waren afgesleten. Linker achterband was bijna kaal opzij (blijkbaar door gewicht auto en grote hoeveelheid grote rotondes hier). Nu roteren zij ze (ik ben ook lui @afterbang 😅)
 
Die beslissing ligt dan toch bij mij. Zij verslijten ze niet hè bij controle. Het is (in mijn geval) eerder omgekeerd: ik moest mijn vorige set vernieuwen hoofdzakelijk omdat de banden erg ongelijk waren afgesleten. Linker achterband was bijna kaal opzij (blijkbaar door gewicht auto en grote hoeveelheid grote rotondes hier). Nu roteren zij ze (ik ben ook lui @afterbang 😅)
Oh zeker. Ik moet altijd een beetje gniffelen bij dit soort aanbiedingen. Ik zeg ook niet dat jij niet door de marketing heen kijkt, maar deze is wel sneaky (net als de ‘je krijgt van ons alle beurten voor $199 als je een extended warranty afneemt’, waarna blijkt dat die $199 markt conform is).
 
Haha… die is goed. Elke drie maanden boeken wij u in om te controleren of wij u al nieuwe banden kunnen verkopen :)

ja daar lijkt het wel een beetje op, het is handig om je banden te laten roteren maar verder… deze banden gaan normaal gesproken 60-80k mee. Roteren doe ik zelf ook niet aan hoor, hier ook te lui.
 
ja daar lijkt het wel een beetje op, het is handig om je banden te laten roteren maar verder… deze banden gaan normaal gesproken 60-80k mee. Roteren doe ik zelf ook niet aan hoor, hier ook te lui.
Je kan ze ook zelf roteren. Krik eronder, momentsleutel in de hand en in een uurtje gepiept.

Nu we het toch over banden hebben....aangezien de meesten on-road rijden en af en toe eens off-road rijden...
Hebben julle een extra set velgen en wissel je dan de H/T en A/T banden of vinden jullie het wel best en rij je full time op de A/T ?
 
Je kan ze ook zelf roteren. Krik eronder, momentsleutel in de hand en in een uurtje gepiept.

Nu we het toch over banden hebben....aangezien de meesten on-road rijden en af en toe eens off-road rijden...
Hebben julle een extra set velgen en wissel je dan de H/T en A/T banden of vinden jullie het wel best en rij je full time op de A/T ?
Full time AT (en geen momentsleutel 😂)
 
Een van mijn vorige auto's had ik een dubbele set of banden.
Maar nu mijn auto wordt gebruikt als we gaan 4wd-en of op vakantoe gaan, wat meestal offroad is en dus full AT banden heft.
 
Je kan ze ook zelf roteren. Krik eronder, momentsleutel in de hand en in een uurtje gepiept.

Nu we het toch over banden hebben....aangezien de meesten on-road rijden en af en toe eens off-road rijden...
Hebben julle een extra set velgen en wissel je dan de H/T en A/T banden of vinden jullie het wel best en rij je full time op de A/T ?
Zelf als het gratis kan 😉? Ik heb ruim 20j in NL gewoond hè 😋
Ik rij nu fulltime Bridgestone Dueler AT. Zou goed moeten zijn voor 70% in road, 30% off road volgens de dealer. Tijd om maar weer eens off road te gaan dan anders klopt het niet meer.
 
Je kan ze ook zelf roteren. Krik eronder, momentsleutel in de hand en in een uurtje gepiept.

Nu we het toch over banden hebben....aangezien de meesten on-road rijden en af en toe eens off-road rijden...
Hebben julle een extra set velgen en wissel je dan de H/T en A/T banden of vinden jullie het wel best en rij je full time op de A/T ?

veel teveel werk!
Ik heb AT’s en rijdt 95% blacktop en 5% offroad en rijdt gewoon fulltime op de AT.
 
Voor de liefhebber van heel snel een berg op rossen, incl een stukje onverhard: Travis Pastrana heeft er in in.

 
Voor de liefhebber van heel snel een berg op rossen, incl een stukje onverhard: Travis Pastrana heeft er in in.

Als je van Hill Climbs houdt, dan is Pikes Peak wel wat voor je ;) (Helaas nu volledig geasfalteerd...) In Noosa is er ook een officieel hill climb circuit. Er was een paar maanden terug een race maar toen konden we niet gaan kijken, volgende keer beter.

Ander topic, als ik ooit nog zeg dat IFS (independent front suspension) niet goed is off road, verwijs me dan naar deze suspension porno filmpjes van desert racing hahaha

Als je ook van suspension porno houdt, een andere achtergrond muziek dan standaard en een beetje bogan in je bloed hebt, volg dan het kanaal van deze racer:

 
Als je van Hill Climbs houdt, dan is Pikes Peak wel wat voor je ;) (Helaas nu volledig geasfalteerd...) In Noosa is er ook een officieel hill climb circuit. Er was een paar maanden terug een race maar toen konden we niet gaan kijken, volgende keer beter.

Ander topic, als ik ooit nog zeg dat IFS (independent front suspension) niet goed is off road, verwijs me dan naar deze suspension porno filmpjes van desert racing hahaha

Als je ook van suspension porno houdt, een andere achtergrond muziek dan standaard en een beetje bogan in je bloed hebt, volg dan het kanaal van deze racer:


Die video doet me heel erg denken aan deze scene:
(1:20:14)
Ik volg een Youtube kanaal dat een Baja truck aan het bouwen is uit een Lamborghini Huracan chassis.

Lamborghini-Huracan-Jumpacan-9-1280x674.jpeg

Gaaf spul. Ideaal om verkeersdrempeltjes in de stad mee te negeren ;)
 
@Thijsvr Isle of Man.... Dat is echt wel up there. Ik heb het genot gehad om het circuit zelf gereden te hebben tussen de trainingen door. Dat mountain stuk in die scene.... subliem!
Als ik daarop terug kijk is dat 1 van die avonturen dat je denkt: En daarom worden mannen niet zo oud als vrouwen... :D

IMG_0646.jpeg
Op mijn zelf gelaste/omgebouwde Kawasaki Mongrel
 
Last edited:
@Thijsvr Heb zojuist de eerste Huracan B for Build aflevering aangeslingerd, ben benieuwd. Meer suspension porn hoop ik! 😉

Ik volg hem al jaren en ze doen soms de nodige twijfelachtige dingen. Er zal ongetwijfeld een moment komen dat je tegen je scherm staat te schreeuwen over iets wat ze doen, maar het is erg onderhoudend. Lekker beunen. Benieuwd wat je er van vindt.
 
Ik volg hem al jaren en ze doen soms de nodige twijfelachtige dingen. Er zal ongetwijfeld een moment komen dat je tegen je scherm staat te schreeuwen over iets wat ze doen, maar het is erg onderhoudend. Lekker beunen. Benieuwd wat je er van vindt.
Het eerste momentje was al snel.
Man grijpt een gescheurd stuk aluminium bij de B-pillar: Dit is vast niet structureel want ik kan het zo vastpakken…

Small explosion detected in SEQ… 🤯🤯🤯

Sinds wanneer kun je structurele delen niet meer vastpakken?
Maar we gaan het is eens aankijken. Ben benieuwd naar het vering stuk. Want dat is toch waar het om draait met dit soort voertuigen.
 
Spoiler alert: ook daar doen ze wat twijfelachtige dingen. De ride height in de foto die ik plaatste is een beetje een hint ;)
 
Ter verdediging, ik doe ook niet altijd de slimste dingen.
Trek vanochtend een schoon wit shirt aan.
Denkt: Oh ja, even iets checken bij de Unimog
Komt bij Unimog, grijpt tools en gaat aan de slag
Was: net wit shirt > Is nu: poetsdoek

:D
 
Zo de Prado met alles (nu ja, genoeg) is besteld. Nu alleen wachten: ze denken 6-8 maand. We leven al een tijdje in Australië dus het went (en ter hunner verdediging: het is een mondiaal probleem, soort chips pandemie)
En de Jeep krijgt bashplates en een lift dus kunnen we die tot dan inzetten voor wat 4WD fun (want ja je gaat straks niet met een nieuwe Prado de wildernis in 😂; dixit mijn partner)
 
Last edited:
Back
Top