Het grote auto topic

Ik ken een van de instructeurs, Wylie.
Waarom niet een Jimny? Stuk kleiner en betrouwbaarder dan een Jeep.
Jimny is wel erg klein!
Jeep is flink vooruitgegaan in betrouwbaarheid, en met 5 jaar garantie, capped service van $399 en 24/7 road side asssist durf ik het wel aan.
 
“...Groot genoeg voor 2 + hond + campeer/vakantie bagage...”

Ligt wellicht een beetje aan hoe groot je tent en je hond is. Maar een Jimny wordt dan al snel aan de krappe kant. Vind het coole bakkies maar voldoet niet aan de bovenstaande eisen lijkt me ;)
 
De Jimny is super leuk, maar niet echt als toer auto.
Ze zijn bovendien ook wat ondermaats qua veiligheid (aangezien dat een punt tegen de Wrangler was)
 
@FritsC ik las het even snel en dacht dat je een Trackhawk besteld had! Dat is echt een bizar kanon.

Trailhawk ken ik niet echt maar zal ongetwijfeld ook een prima uitvoering zijn.
 
Trackhawk: Voor de track
Trailhawk: Voor de trail

:)

De verwarring kwam omdat ik doorgaans mensen niet specifiek Trailhawk zie noemen, maar wanneer het een Trackhawk is wordt het altijd genoemd.

Beetje vergelijkbaar met het verschil tussen de Executive uitvoering van de 3 Serie en een M3.
 
Met Jeep is het meestal iets in de trend van:
Laredo
Trailhawk
Overland
Trackhawk
(volgens mij)

Waarbij de trackhawk eigenlijk de vreemde eend in de bijt is. Alle andere modellen zijn gericht op 'dirt'. De Trackhawk zit bij de eerste verkeersdrempel al vast, dus is echt iets anders. Vandaar dat mensen dat vaak duidelijk aangeven.

(De Jeep Grand Cherokee Trackhawk is wel een bizar kanon ook natuurlijk :eek:)
 
“...Groot genoeg voor 2 + hond + campeer/vakantie bagage...”

Ligt wellicht een beetje aan hoe groot je tent en je hond is. Maar een Jimny wordt dan al snel aan de krappe kant. Vind het coole bakkies maar voldoet niet aan de bovenstaande eisen lijkt me ;)

Noem ons gek, maar wij krijgen met z'n twee'en (zonder hond) onze Landcruiser helemaal vol. Het helpt misschien niet dat we een koelkast en lades ingebouwd hebben achteraan in de auto, maar anderszijds zijn die ook geen luxe als je 3d+ kampeertrips doet. Ik veronderstel dat je alles wel kan vol krijgen :)

De Jimny is super leuk, maar niet echt als toer auto.
Ze zijn bovendien ook wat ondermaats qua veiligheid (aangezien dat een punt tegen de Wrangler was)

Het rijcomfort is ook niet geweldig - je wil daar echt niet langer dan 5u aan een stuk in zitten. Ook op de autosnelweg is het niet relaxed rijden. Het is wel leuk speelgoed voor een dagtrip op een weekend en zeker capabel. Gewoon niet ideaal als een 'everyday' auto of voor touring. En als je ermee wil kamperen, zie dat je dan ultralight hiking gear hebt, want dingen als swags passen er niet in :)
 
Gefeliciteerd Frits met de nieuwe auto! :D

Ik heb jullie hulp nodig :). Zouden jullie mij kunnen adviseren bij het volgende:
Wij hebben afgelopen weekend fietsen gekocht (wat hebben we dat gemist zeg!) en willen nu een fietsenrek op het dak om ook naar de parken te gaan en de fietsen mee te nemen op vakantie. Onze Mazda3 heeft geen trekhaak en geef de voorkeur voor dakdragers.

De vragen: Waar moet ik op letten? Is dit makkelijk zelf te doen of moet ik naar een specialist (heb al een quote, bijna 1200 dollar!). Laat je de dakdragers altijd zitten of monteer je ze steeds wanneer nodig?
 
Last edited:
Gefeliciteerd Frits met de nieuwe auto! :D

Ik heb jullie hulp nodig :). Zouden jullie mij kunnen adviseren bij het volgende:
Wij hebben afgelopen weekend fietsen gekocht (wat hebben we dat gemist zeg!) en willen nu een fietsenrek op het dak om ook naar de parken te gaan en de fietsen mee te nemen op vakantie. Onze Mazda3 heeft geen trekhaak en geef de voorkeur voor dakdragers.

De vragen: Waar moet ik op letten? Is dit makkelijk zelf te doen of moet ik naar een specialist (heb al een quote, bijna 1200 dollar!). Laat je de dakdragers altijd zitten of monteer je ze steeds wanneer nodig?

Ik heb een vouwfiets die in the achterbak kan :)
Er zijn veel leveranciers die dakdragers leveren; heb je al eens op gumtree gekeken voor tweede hands?
Of je de dakdragers erop laat zitten is je eigen voorkeur; het zal iets meer benzine slurpen maar als je wekelijks fiets is het maar de vraag of je ze elke keer wil op/af monteren.
 
zo na de Prado Lease troubles (kort: nieuwe lease werd op laatste moment afgewezen omdat ons visum eind 2021 officieel verloopt) hebben we een oplossing gevonden om toch een stapje vooruit te zetten. We wilden immers ook graag een Prado ter vervanging van de Outlander om een camper trailer - gewicht 2400kg - te kunnen trekken. En door die lease afwijzing zou dat plannetje niet doorgaan. Tot @afterbang eens liet vallen: waarom ruil je je 2e auto - een Mitsubishi ASX 2015 - niet in voor een trekker. Het leek me een beetje raar om een 2e auto in te zetten als trekker en ook financieel niet echt binnen onze plannen maar....Een Jeep Grand Cherokee is tweedehands echt niet zo duur en kan als een diesel 3.5ton trekken. Uiteindelijk hebben we een Grand Cherokee gevonden in de buurt van Noosa, 2012, 195.000km maar serviceboekje zag er goed uit dus we hebben hem/haar (?) laten overkomen naar Cairns. Best een avontuur voor mezelf. Ik heb altijd het gevoel dat autodealers je proberen af te zetten en nu moet je gaan beslissen op afstand en maar hopen dat het goed aankomt en bevalt. Alsof ik in NL een auto is Spanje zou kopen, bijna. Maar hier dus niet zo bijzonder dus kreeg ik gisteren plots (ja het blijft Australie) een txt message of ik ergens in Cairns de Jeep kon ophalen.
De eerste km's bevielen best. Rijdt wat zwaarder dan de Outlander, de mediaconsole is idd van 8 jaar terug maar wel met een perfecte voice control. Richtingaanwijzers staan weer links (want rechts is gewoon geen hendel,niks...) en de handrem is een voetrem. Nu nog een Anderson plug laten installeren achter voor de trailer, nieuwe roofracks voor de roof top tent en we kunnen weer roadtrippen. De trailer is ook besteld maar wegens covid zijn we blijkbaar niet de enigen met plannen want de levertijd van normaal 6-8 weken is opgelopen tot februari...IMG_0162-1.jpg
 
Ook welkom bij de club!

De hendel links! Weet je dat dit één van de redenen was om een Jeep te kopen 😂
(Of beter gezegd; een niet-Japanner) de Defender is Europees, Subaru Japans. Elke keer wisselen van hendels werd me te gek. Dus mijn eis was een Europese verdeling van hendels op het stuur 👍

Veel plezierige kilometers!
 
OEX O’ride 4 geeft verdraaid weinig hits... Er is een OEX.com.au die Automotive electro maken. Maar kan dit apparaat niet 1-2-3 vinden...
 


OFX
Back
Top