Het grote Kampeer topic

Koekje erbij?

Pedders bedoel je denk ik :) Is een grote in die wereld maar weet er verder niet veel vanaf. GVM upgrade is niet iets wat je veel ziet voor een Defender ute of Unimog :D @SteveSW heeft het bij de dealer laten doen voor aflevering voor de Prado.
Yep. Voor registratie bij Pedders. Scheelt blijkbaar ook iets in kosten. Met een trailer en mogelijk een rooftop tent leek het ons geen kwaad kunnen om meteen ook een GVM upgrade te laten uitvoeren bij aanschaf. Kwestie van iets meer legale marge te hebben zonder nu meteen tot de limiet te willen gaan. Heeft ie meteen ook een lift. Anders dan dat beetje hoger merk je er (natuurlijk) niet direct zo veel van.
Omdat Toyota alles afgehandeld heeft bij Pedders kan ik daar weinig van zeggen. Na 1000km doen ze een korte check-up
 
Ik denk dat het voor iedereen wel een beetje een zoektocht is naar wat het beste bevalt. In NL hadden we een tent. Manlief wil niet meer op de grond slapen (vindt hij zichzelf te oud voor), dus in Australia een campertrailer gekocht. Was handig met twee honden (waaronder een bloedhond) maar teveel gedoe met opzetten, vooral omdat we vaak na een dag, of twee, weer verder trekken. En met een trailer ben je wel erg onhandig lang in bochtige offroad weggetjes of drukken plekken. Dus trailer weg en rooftop hardshell gekocht. Nog steeds erg blij mee, maar we missen bij slecht weer toch wel plekje om uit de kou/nattigheid te kunnen zitten. Daarom na lang zoeken uitgekomen bij een sobere slide-on.

Ja je wordt ouder dus je needs veranderen ook. in FNQ is op de grond slapen niet zo heel erg, omdat de grond er niet zo koud is als in Mexico.
Wij hebben nog heel even naar een troopie gekeken, maar de prijzen zijn buitenaards dus daar beginnen we maar niet aan. Wij zijn ook niet echt "een paar dagen op 1 plek" kampeerders, maar meer een nacht of 2 nachten, en dat is zelfs met onze swag setup een heel gedoe. Dat met de hond herken ik, wij hebben een labrador van 40 kg die het liefst tussen ons in ligt, dus een plekje (liefst eigen bed) in de Van moet er zeker gereserveerd worden, daarom zag ik die Lifestyle wel zitten met bunks, maar dan heb je weer geen toilet. Er is altijd wat.

Wat wel een voordeel is van het reizen zonder trailer, is dat je elke track mag doen. Met trailer is dat aanbod wel een stukje beperkter.
 
Ja je wordt ouder dus je needs veranderen ook. in FNQ is op de grond slapen niet zo heel erg, omdat de grond er niet zo koud is als in Mexico.
Wij hebben nog heel even naar een troopie gekeken, maar de prijzen zijn buitenaards dus daar beginnen we maar niet aan. Wij zijn ook niet echt "een paar dagen op 1 plek" kampeerders, maar meer een nacht of 2 nachten, en dat is zelfs met onze swag setup een heel gedoe. Dat met de hond herken ik, wij hebben een labrador van 40 kg die het liefst tussen ons in ligt, dus een plekje (liefst eigen bed) in de Van moet er zeker gereserveerd worden, daarom zag ik die Lifestyle wel zitten met bunks, maar dan heb je weer geen toilet. Er is altijd wat.

Wat wel een voordeel is van het reizen zonder trailer, is dat je elke track mag doen. Met trailer is dat aanbod wel een stukje beperkter.
Maar je kunt eventueel wel de trailer achter laten als base station.
Of zoals mensen in de Simpson nog wel eens doen. Hem achterlaten en op de weg terug weer oppikken en tussentijds swag of kleine tent.

Het is altijd wat joh ;) Met de Unimog moet weer kijken of het niet te smal is (zie Cape creek crossings) 😉
 
Maar je kunt eventueel wel de trailer achter laten als base station.
Of zoals mensen in de Simpson nog wel eens doen. Hem achterlaten en op de weg terug weer oppikken en tussentijds swag of kleine tent.
Ja en dan is daar ook meteen weer het voordeel tov een camper: je hoeft niet altijd je hele hebben en houden mee te nemen als je gaat offroaden of bijvoorbeeld even naar de winkel.

Het is altijd wat joh ;) Met de Unimog moet weer kijken of het niet te smal is (zie Cape creek crossings) 😉

Jij ploegt paden zodat later andere full size trucks en Silverado 2500 HD, en RAM 2500 het ook kunnen doen, zie jezelf als een pionier. Al denk ik dat Gunshot inderdaad niks wordt. Je bent waarschijnlijk wel een van de weinigen die het niet in de broek doet van Nolans Brook ;) Maar als deze het kan, dan kun jij het ook:

SLRV-Commander-white-background-1024x660.jpg
 
Ja en dan is daar ook meteen weer het voordeel tov een camper: je hoeft niet altijd je hele hebben en houden mee te nemen als je gaat offroaden of bijvoorbeeld even naar de winkel.



Jij ploegt paden zodat later andere full size trucks en Silverado 2500 HD, en RAM 2500 het ook kunnen doen, zie jezelf als een pionier. Al denk ik dat Gunshot inderdaad niks wordt. Je bent waarschijnlijk wel een van de weinigen die het niet in de broek doet van Nolans Brook ;) Maar als deze het kan, dan kun jij het ook:

View attachment 1796
Ik zag laatst een Unimog het doen. Waar een wil is, is een weg! Weet niet zeker of het de steilste was, denk net eentje minder steil, maar krap is tie ook. (
 
........s om dat via de dealer te regelen voordat de auto geregistreerd wordt zodat die in alle staten geldt. En ik zie dat de hond (of ik?) Nog 20Kg mag groeien.
Heb je nog geen keus gemaakt wie die 20Kg bij krijgt dan?? 😄😄Ik zou een Sint Bernhard pup kopen dan weet je zeker dat het de hond wordt. En is je man (je bent een vrouw als ik goed opgelet heb?) (waarschijnlijk) ook blijer. 😉
 
Same Sex relations komen hier ook voor ;)
Dat schijnt wel een wereldwijd iets te zijn ja😉. Maar... Iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt, ,👍 ik ben de laatste die daar wat van zou vinden.😉

Maar nee, Ik was meer in twijfel en keihard aan het graven in mijn teruglees gedachten, (lees te lui om terug te zoeken) is @Red dust nou man of vrouw? tijdens het typen van mijn bericht. 😉 En het volgend bericht wat ik las gaf het antwoord.🤣 Vandaar.......
 
Yep. Voor registratie bij Pedders. Scheelt blijkbaar ook iets in kosten. Met een trailer en mogelijk een rooftop tent leek het ons geen kwaad kunnen om meteen ook een GVM upgrade te laten uitvoeren bij aanschaf. Kwestie van iets meer legale marge te hebben zonder nu meteen tot de limiet te willen gaan. Heeft ie meteen ook een lift. Anders dan dat beetje hoger merk je er (natuurlijk) niet direct zo veel van.
Omdat Toyota alles afgehandeld heeft bij Pedders kan ik daar weinig van zeggen. Na 1000km doen ze een korte check-up
Thanks Steve. Hoeveel cm ben je omhoog gegaan? En mag ik vragen wat je betaald hebt voor de GVM + lift? Ta
 
Ja en dan is daar ook meteen weer het voordeel tov een camper: je hoeft niet altijd je hele hebben en houden mee te nemen als je gaat offroaden of bijvoorbeeld even naar de winkel.



Jij ploegt paden zodat later andere full size trucks en Silverado 2500 HD, en RAM 2500 het ook kunnen doen, zie jezelf als een pionier. Al denk ik dat Gunshot inderdaad niks wordt. Je bent waarschijnlijk wel een van de weinigen die het niet in de broek doet van Nolans Brook ;) Maar als deze het kan, dan kun jij het ook:

View attachment 1796
mmm, wij vragen ons ook af of we af en toe de slide-on zullen achterlaten als we de buurt willen verkennen en ergens langer dan een dag zijn. De tijd zal het leren.
 
Heb je nog geen keus gemaakt wie die 20Kg bij krijgt dan?? 😄😄Ik zou een Sint Bernhard pup kopen dan weet je zeker dat het de hond wordt. En is je man (je bent een vrouw als ik goed opgelet heb?) (waarschijnlijk) ook blijer. 😉
haha, zelfs met +20 ben ik nog niet heel erg zwaar en heb redelijk wat lengte voor een goede gewichtsverdeling 😁 We hebben bloedhonden gehad, soms 3 tegelijk, maar een kleiner formaat past beter bij onze huidige leefstijl en huis. Back on topic!
 
mmm, wij vragen ons ook af of we af en toe de slide-on zullen achterlaten als we de buurt willen verkennen en ergens langer dan een dag zijn. De tijd zal het leren.
Ook de reden dat ik het camper frame op poten heb gemaakt. Tijdens de bezoekjes aan 4x4 parken kun je elke cm extra manoeuvreer ruimte gebruiken. De eerste keer naar een park had ik het camper frame er op staan en raakte ergens in een plek verzeild waar ik dan toch een boompje mee pakte met het frame met serieuze schade aan het frame (gelukkig is het nu alleen nog een stalen frame, maar bomen zijn verdomd stevig)

Dus een paar weken terug het frame er af gehaald en blij dat ik het er niet op had. Ik ben nogal avontuurlijk dus kom gegarandeerd ergens op een te krappe trail uit. Maar zonder de camper past het eigenlijk altijd wel. Of je maakt wat ruimte. De tray is enorm sterk. Die kan wel een stootje hebben.

Nu is de Unimog + Camper natuurlijk iets anders dan een HiLux met Tommy. Maar toch 😉
 
En als je niet als een newbie over wilt komen ;) Ondanks dat dit een Metric country is. Vering gaat in inches. Dus 2” in dit geval 👍
 
Last edited:
En als je niet als een newbie over wilt komen ;) Ondanks dat dit een Metric country is. Vering gaat in inches. Dus 2” in dit geval 👍
2 inch is 50mm lift, je kunt ook 50mm noemen maar idd 2 inch is gangbaar. Veel mensen nemen de lift en grotere banden zodat je lift in totaal 3 inch is.

Pedders lees ik verschillende ervaringen over. Fulcrum levert een set voor de Pajero met kings
of lovells springs en billstein shocks en airbag man airbags geïnstalleerd voor 3200 en ze hebben vaak aanbiedingen voor 50% korting op de installatie prijs. Voor de Pajero is dit de best mogelijke suspension setup.
 
Last edited:
2 inch is 50mm lift, je kunt ook 50mm noemen maar idd 2 inch is gangbaar. Veel mensen nemen de lift en grotere banden zodat je lift in totaal 3 inch is.

Pedders lees ik verschillende ervaringen over. Fulcrum levert een set voor de Pajero met kings
of lovells springs en billstein shocks en airbag man airbags geïnstalleerd voor 3200 en ze hebben vaak aanbiedingen voor 50% korting op de installatie prijs. Voor de Pajero is dit de best mogelijke suspension setup.
De Jeep is ook bij Fulcrum geweest. Erg goede service. Billsteins, geen airbags. 2200$
Uiteindelijk was lift 2.5-3 INCH. Doel was om meer ruimte te creëren voor off road maar zonder het goede nivomat systeem van de Jeep voor de trailer te verliezen. Fulcrum heeft wat rondgevraagd en net trip gemaakt met de trailer en alles werkt perfect.
 
Back
Top