afterbang
XPdite Sponsor
Zoals ik al zei: AU is een Metric country, maar dat gaat zeker niet overal op. Er is hier nog heel veel gebaseerd op Imperial, ondermeer in de autowereld. Alles in de auto's zelf is gewoon metric. Maar in de voertaal gaat het toch over 33" banden, 2" lift en 35 Psi (pounds per square inch) in je banden.Bij auto's misschien?? In construction zie ik vooral mm
Maar ook in landmaten zie je acre's. Niemand zegt hier dat ze hectare's hebben, en iedereen heeft het over acres. (bij de real estate agent maak je een kans op vierkante meters land, maar in de description toch meestal acres's)
En waterleidingen (voor rural gebruik) zijn ook in stappen van 25.4mm... ik bedoel 1 inch En de standaardmaat van een watertank is 22.000 liter. Oftewel 5000 gallon. Oh en construction, waarom denk je dat alles 244cm bij 122 is (of tegenwoordig vaak afgerond naar 2400mmx1200mm.) Dat is 8'x4' feet
We zijn nog niet verlost van Imperial, de berekening die ik het meest maak in mijn leven is iets vermenigvuldigen met 25.4 of delen door 25.4 helaas.