Het grote Kampeer topic

Bij auto's misschien?? In construction zie ik vooral mm
Zoals ik al zei: AU is een Metric country, maar dat gaat zeker niet overal op. Er is hier nog heel veel gebaseerd op Imperial, ondermeer in de autowereld. Alles in de auto's zelf is gewoon metric. Maar in de voertaal gaat het toch over 33" banden, 2" lift en 35 Psi (pounds per square inch) in je banden.

Maar ook in landmaten zie je acre's. Niemand zegt hier dat ze hectare's hebben, en iedereen heeft het over acres. (bij de real estate agent maak je een kans op vierkante meters land, maar in de description toch meestal acres's)

En waterleidingen (voor rural gebruik) zijn ook in stappen van 25.4mm... ik bedoel 1 inch ;) En de standaardmaat van een watertank is 22.000 liter. Oftewel 5000 gallon. Oh en construction, waarom denk je dat alles 244cm bij 122 is (of tegenwoordig vaak afgerond naar 2400mmx1200mm.) Dat is 8'x4' feet ;)

We zijn nog niet verlost van Imperial, de berekening die ik het meest maak in mijn leven is iets vermenigvuldigen met 25.4 of delen door 25.4 helaas.
 
Zoals ik al zei: AU is een Metric country, maar dat gaat zeker niet overal op. Er is hier nog heel veel gebaseerd op Imperial, ondermeer in de autowereld. Alles in de auto's zelf is gewoon metric. Maar in de voertaal gaat het toch over 33" banden, 2" lift en 35 Psi (pounds per square inch) in je banden.

Maar ook in landmaten zie je acre's. Niemand zegt hier dat ze hectare's hebben, en iedereen heeft het over acres. (bij de real estate agent maak je een kans op vierkante meters land, maar in de description toch meestal acres's)

En waterleidingen (voor rural gebruik) zijn ook in stappen van 25.4mm... ik bedoel 1 inch ;) En de standaardmaat van een watertank is 22.000 liter. Oftewel 5000 gallon. Oh en construction, waarom denk je dat alles 244cm bij 122 is (of tegenwoordig vaak afgerond naar 2400mmx1200mm.) Dat is 8'x4' feet ;)

We zijn nog niet verlost van Imperial, de berekening die ik het meest maak in mijn leven is iets vermenigvuldigen met 25.4 of delen door 25.4 helaas.

En om lengte van een persoon te duiden: 6 ft in plaats van 190 cm
 
Zoals ik al zei: AU is een Metric country, maar dat gaat zeker niet overal op. Er is hier nog heel veel gebaseerd op Imperial, ondermeer in de autowereld. Alles in de auto's zelf is gewoon metric. Maar in de voertaal gaat het toch over 33" banden, 2" lift en 35 Psi (pounds per square inch) in je banden.

Maar ook in landmaten zie je acre's. Niemand zegt hier dat ze hectare's hebben, en iedereen heeft het over acres. (bij de real estate agent maak je een kans op vierkante meters land, maar in de description toch meestal acres's)

En waterleidingen (voor rural gebruik) zijn ook in stappen van 25.4mm... ik bedoel 1 inch ;) En de standaardmaat van een watertank is 22.000 liter. Oftewel 5000 gallon. Oh en construction, waarom denk je dat alles 244cm bij 122 is (of tegenwoordig vaak afgerond naar 2400mmx1200mm.) Dat is 8'x4' feet ;)

We zijn nog niet verlost van Imperial, de berekening die ik het meest maak in mijn leven is iets vermenigvuldigen met 25.4 of delen door 25.4 helaas.

Die inchmaat velgen/banden is ook in NL ;-)
 
Die inchmaat velgen/banden is ook in NL ;-)
Yep, maar niet helemaal hetzelfde.

Als mensen het hier over 33" hebben gaat het over het wiel (velg + band = totale diameter)

In NL hebben we het wel over 17" velgen, goed punt, maar banden zijn dan weer 265/75/17 (bijvoorbeeld) Waar 265mm de breedte is, de hoogte van de band 75% van de breedte en dan, 17, de binnenmaat voor op de velg is dan weer wel in inches ja :eek: Maar de gehele diameter eigenlijk nooit benoemd wordt.

(bij fiets en motor velgen hebben we het ook nog over inches wereldwijd, er is dus iets met velgen :| )

En dan met een klein omweggetje terug naar kamperen. Welk bed size heb je in de camper/caravan/trailer? In NL is dat 140/160/180 cm. Hier is dat Double, Queen of King. Een Queen is bijvoorbeeld 6 feet wide.
 
OK, na alle buiten en binnenmaten, hier een echte camping update.

We zijn vorige week uit kamperen geweest:

Zaterdag: Aangekomen op kampeerplek 1 (@afterbang zijn spot, waarbij de diesel heater goed van pas kwam)
i.php

Zondag: Weggereden bij @afterbang en in 1 ruk door naar Rockhampton (waar je trouwens ideaal kan parkeren en gratis kamperen met een trailer; Kershaw Gardens)
Maandag: Aangekomen in Airlie Beach. Trailer opgezet (dat kan tegenwoordig in 15 minuten, oefening baart kunst) en de kinderen uit laten razen.
Dinsdag: Boottochtje. Heerlijk om 7AM vertrekken vanaf de haven en met een zeilboot naar Whitehaven:
20220719011045-bf2d9be3.png

20220719011041-dd4f8d71.png

20220719011036-ac8a8a99.png

20220719011032-6c9ed082.png

20220719011020-0e4f26f1.png


's avonds nog een wandelingetje gemaakt met de kids; wat natuurlijk ook wel klassieke plaatjes oplevert:
20220719011011-b8ba2cb3.png

20220719011008-e4d97f32.png


De dag erna een tripje naar een waterval gedaan:
20220719010951-b379e970.png

20220719010958-40b5cdf2.png

De koppies staan een beetje boos, want een tourguide vond het nodig om te roepen: "He, ik kom eraan met 14 betalende gasten, maak even ruimte"....

Donderdag en vrijdag zijn we teruggereden; via de A1, geslapen op het Boynedale Bushcamp. De dag erna door het Glassford State Forrest (daar zit een berg waar ze van zeggen: ga er niet overheen met een trailer, begint al 25km van te voren. De Prado kroop omhoog met 30 km/h overheen. 2 ton aan campertrailer is dan best zwaar.). Een paar tussenstops, waaronder de McConnell lookout en wat andere plekjes en toen waren we thuis om 8PM.

20220719010946-67c8406c.png

20220719010943-eb941845.png

20220719010936-1007ef6e.png


Nog wat andere foto's: https://a61.nl/ph/index.php?/category/1
 
Fijn! Een kampeer update :D @Zwerver Kershaw Gardens, is dat die met die gekleurde bankjes en zo?

@SteveSW Was jij ook niet kamperen afgelopen weekend? Als je lid wordt van Xpdite staat in de kleine lettertjes dat je updates moet geven :p
Ik zou het niet weten. Het was donker toen we aankwamen en donker toen we weer wegreden :)
 
Ik zou het niet weten. Het was donker toen we aankwamen en donker toen we weer wegreden :)
Ben er op de heen en terugweg vanuit FNQ gestopt voor de lunch, het heeft een mooie picknick area (heb even opgezocht of dit het was en het is het) Wilde het eigenlijk nog tegen je zeggen toen je vertrok: Dat is een leuk park. Maar ergens erbij ingeschoten.
 
OK, na alle buiten en binnenmaten, hier een echte camping update.
Dank, Zwerver! Wat heerlijk om te lezen en te kijken. Gratis meegenieten van QLD met bevroren tenen vanuit cold snap Melbourne, waar we mogelijk een historisch record gaan boeken van 0 C of zelfs -1 ot -2 C komende nachten.
 
Fijn! Een kampeer update :D @Zwerver Kershaw Gardens, is dat die met die gekleurde bankjes en zo?

@SteveSW Was jij ook niet kamperen afgelopen weekend? Als je lid wordt van Xpdite staat in de kleine lettertjes dat je updates moet geven :p
Je bent nooit geneigd om rond te bazuinen dat je een lang (Cairns Show) weekend naar Townsville bent geweest 😂. Maar oké dan.
Het was dan ook voor het goede doel: mogelijk gaat de dochter daar volgend jaar studeren en Townsville heeft prachtige campus en goede praktische opleiding.
En een uurtje ten noorden is onze favoriete camping aan de oceaan: Rollingstone Beach Resort. Fijn om nog eens de camper trailer van stal te halen en de RTT.
76517AF1-BD61-4543-AE32-751C671360D1.jpeg
 
Je bent nooit geneigd om rond te bazuinen dat je een lang (Cairns Show) weekend naar Townsville bent geweest 😂. Maar oké dan.
Het was dan ook voor het goede doel: mogelijk gaat de dochter daar volgend jaar studeren en Townsville heeft prachtige campus en goede praktische opleiding.
En een uurtje ten noorden is onze favoriete camping aan de oceaan: Rollingstone Beach Resort. Fijn om nog eens de camper trailer van stal te halen en de RTT.
View attachment 1801

Brownsville heeft best mooie plekjes, zoals deze. Well done @SteveSW . Is deze campground doorgaans erg druk of valt het mee?
 
Brownsville heeft best mooie plekjes, zoals deze. Well done @SteveSW . Is deze campground doorgaans erg druk of valt het mee?
Nu was het erg druk. Lang weekend Cairns en omstreken en gray nomads zoals overal nu in FNQ. Maar dat is hier geen issue want ruime plekken. Ze vroegen deze keer wel minimaal verblijf van 4 dagen wilde je front row beach staan (maar toen we uur later iemand anders aan de lijn hadden kon het plots wel voor 2 dagen; aussie method ☺️)
 
Nu was het erg druk. Lang weekend Cairns en omstreken en gray nomads zoals overal nu in FNQ. Maar dat is hier geen issue want ruime plekken. Ze vroegen deze keer wel minimaal verblijf van 4 dagen wilde je front row beach staan (maar toen we uur later iemand anders aan de lijn hadden kon het plots wel voor 2 dagen; aussie method ☺️)
Cool Waters caravan park staat bomvol met grey nomads met hun veel te grote caravans :). Doe je goed als we onze setup in orde hebben willen wij daar ook gaan staan voor een paar nachten. Er is er 1 dichterbij ook waar je aan het strand kunt kamperen, ik ben even vergeten welke het was, het was vlakbij innisfail maar niet Etty Bay. Flying Fish point misschien?
 
Van de week wat spullen besteld bij https://crashpadgear.com.au/ Blijken hun naai atelier hier net onder Noosa te hebben. Dus de spullen opgehaald. Goed om te zien dat veel hier gemaakt wordt.

En een tip voor zippers hier onder 👍

B4DC515D-4F61-4D08-80BA-1AF77E1ECEEA.jpeg

 
Van de week wat spullen besteld bij https://crashpadgear.com.au/ Blijken hun naai atelier hier net onder Noosa te hebben. Dus de spullen opgehaald. Goed om te zien dat veel hier gemaakt wordt.

En een tip voor zippers hier onder 👍

View attachment 1853


Yep heb ik ook, Made in Australia, top spul 👍
 
Back
Top