Het huis wil maar niet verkocht worden.

Ja erg is dat he... die zorgen... Wij hebben op zich nog tijd genoeg, maar we willen het zo graag verkocht hebben. Dan ben je daar vanaf en kun je je op je vertrek gaan focussen.
 
je zou het bijna in de fik willen steken  :grin:
Maar de buurman zijn huis heeft vorig jaar al in de fik gestaan dus dat zou wel een beetje opvallen
Opblazen misschien dan maar  :grin:
 
Heb inmiddels wel iets te melden over de verkoop van ons huis. Een tijdje terug hadden we een kijker die een paar dagen later nog een keer is komen kijken. Tijdens de eerste bezichtiging bracht deze kijker al een bod uit en we zijn nu in onderhandeling. Deze persoon heeft het al over de aanvaarding gehad en zou best een aantal dingen uit de inboedel over willen nemen, dus dat zou wel gaaf zijn, maar goed... Eerst zien en dan geloven. Ben pas gerust als die persoon het koopcontract ondertekend ;)

Hoe gaat het hier verder met de verkoop van de huizen?
 
Wij hebben dit ook meegemaakt , kwam zelfs met z,n vrouw kijken en die vond het een leuk gezellig huis.
Helaas niks meer van gehoord en wij hebben de makelaar zelfs 2 weken terug laten bellen dat ze het voor 10.000 minder ook mochten krijgen, maar wederom helaas.
Ons advies geef heel je inboedel evt gratis weg als je echt heel graag snel weg wil.
Anders zit je misschien nog 2 jaar in dit koude landje.
wij denken er nu over om het maar te gaan verhuren.
19 maanden staat ons huis nu al te koop.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
succes .
 
Wij waren eigenlijk van plan om 15 kub mee te nemen. Verhuisbedrijf is al geregeld. We gaan het zeker niet gratis weg geven, omdat het gewoon te nieuw is daarvoor. Waar wij wonen liggen de prijzen redelijk laag. Zeker lager dan het westen van het land en als we de inboedel er gratis bij geven zouden we echt geld weggooien... We wilden eigenlijk al in 2005 weg zijn, maar dat is wegens omstandigheden niet gelukt, dus we wachten nu toch al lang genoeg. We hebben geen haast nu met de verkoop. Wachten eerst maar eens af tot het einde van deze week. Dan moeten we meer horen...
 
Wij hebben het zelfde probleem gehad. Ons huis heeft 18 maanden te koop gestaan. Maanden geen kijkers totdat we het helemaal zat waren. We hebben alles wat donker was (de keuken en de deuren) licht geschilderd. Wat meubels eruit zodat het ruimer was. Gordijnen weg, zodat we alleen vitrage hadden en het ook lichter was en de ramen groter leken. De makelaar heeft nieuwe foto's gemaakt en nieuwe advertentie's gemaaakt. Open huis gehad. En uiteindelijk is het toch gelukt.
Houd moed en haal alles uit de kast.
Ik zal in ieder geval voor jullie duimen  :up:

Cheers,
Jolanda
 
Hoi Annemiek,

Ik zal voor je duimen! Als het verkocht is...is dat toch
een lekker gevoel  :up:

groetjes Miranda
 
[quote author=rob en jolanda link=topic=7796.msg102644#msg102644 date=1195076443]
Wij hebben het zelfde probleem gehad. Ons huis heeft 18 maanden te koop gestaan. Maanden geen kijkers totdat we het helemaal zat waren. We hebben alles wat donker was (de keuken en de deuren) licht geschilderd. Wat meubels eruit zodat het ruimer was. Gordijnen weg, zodat we alleen vitrage hadden en het ook lichter was en de ramen groter leken. De makelaar heeft nieuwe foto's gemaakt en nieuwe advertentie's gemaaakt. Open huis gehad. En uiteindelijk is het toch gelukt.
Houd moed en haal alles uit de kast.
Ik zal in ieder geval voor jullie duimen  :up:

Cheers,
Jolanda
[/quote]

Dat hebben wij gedaan met onze computerkamer. Gewoon wat meubels anders gezet en je creeert een heleboel meer ruimte. Wij zitten gelukkig met de woonkamer en balkon op het zuiden, dus als de zon een keer schijnt is het ook snel lekker warm binnen en het is heel licht.
 
Hoi Rob en Sylvia,

Ik weet niet of jullie voor een bepaalde tijd weg moeten. Er zijn een aantal opties die je kunt doen, hangt ook af in welke situatie je zit.

Je kunt je huis uit de actieve verkoop halen, van funda, borden uit de tuin en bij de makelaar van de site. Je kunt hem nog steeds stil verkopen. Na drie maanden gooi je je huis weer in de verkoop en met de prijs die JULLIE er voor willen hebben en ga niet lager.

Als een huis te lang te koop staat en de verkoper gaat elke keer met de prijs naar beneden, werkt dat tegen de verkoop van je huis. Kopers krijgen argwaan, dat je desperate bent of wat dan ook, dan geef je je kracht weg. Dus vandaar deze optie.

Je kunt overstappen naar een andere makelaar of je trekt een tweede makelaar aan. Als het huis verkocht wordt, delen de makelaars de courtage etc. Zo zet je ook een competitie in tussen hun beiden. Ze staan er niet om te springen, maar het gaat om de verkoop van jullie huis.

Je kunt het ook onderverhuren, maar dan kun je het geld van de overwaarde niet meenemen, plus je kunt het moeilijker verkopen.

Onze huizen zijn altijd erg snel verkocht, maar deze keer ietjes te snel. Terwijl de prijs niet kinderachtig was, bij ons in de buurt meerdere te koop stonden en er nog kavels te vergeven waren. Binnen 6 weken foetsie....daar sta je dan en dan heb je 2 jaar te overbruggen. Dus nu wonen we in koopwoning en huren die totdat we volgend jaar vertrekken.

Heel veel succes,

Jacky
 
[quote author=cenmkuiper link=topic=7796.msg101593#msg101593 date=1193389816]
Wellicht de makelaar instrueren dat het huis eigenlijk voor een 'schijntje' verkocht wordt omdat de huidige bewoners ervan afmoeten vanwege emigratie?
[/quote]

Hmmm dat hebben wij per ongeluk gedaan, uiteindelijk zijn wij het huis kwijtgeraakt met verlies... omdat we toen geen andere keus hadden. Geen aanrader hoor!
 
Wat ik eigenlijk bedoelde met 'schijntje' was 'scherp geprijsd', waarbij je voor jezelf duidelijk de ondergrens hebt bepaald van wat je minimaal wilt krijgen (kortom beperkte onderhandelingsruimte bieden). Als ik zo om me heen kijk en ga vergelijken kan ik niet anders concluderen dan dat er vaak genoeg te hoog wordt ingezet op de vraagprijs. Sommige makelaars zijn hier bijzonder goed in........Wij hebben duidelijk gekeken naar een makelaar met goede naam, die ook nog eens in veel gevallen relatief snel de borden 'verkocht' kan plaatsen.

Had deze opmerking al wel genuanceerd.............voor een betere beeldvorming toch even de nuancering erbij gehaald.
Verkopen met verlies kan niet de bedoeling zijn, dat is inderdaad nogal vervelend!

@ Annemiek
Gaan de onderhandelingen goed? Ik hoop het van harte!
 
[quote author=cenmkuiper link=topic=7796.msg102737#msg102737 date=1195194409]
Wat ik eigenlijk bedoelde met 'schijntje' was 'scherp geprijsd', waarbij je voor jezelf duidelijk de ondergrens hebt bepaald van wat je minimaal wilt krijgen (kortom beperkte onderhandelingsruimte bieden). Als ik zo om me heen kijk en ga vergelijken kan ik niet anders concluderen dan dat er vaak genoeg te hoog wordt ingezet op de vraagprijs. Sommige makelaars zijn hier bijzonder goed in........Wij hebben duidelijk gekeken naar een makelaar met goede naam, die ook nog eens in veel gevallen relatief snel de borden 'verkocht' kan plaatsen.

Had deze opmerking al wel genuanceerd.............voor een betere beeldvorming toch even de nuancering erbij gehaald.
Verkopen met verlies kan niet de bedoeling zijn, dat is inderdaad nogal vervelend!

@ Annemiek
Gaan de onderhandelingen goed? Ik hoop het van harte!
[/quote]

Vandaag horen we als het goed is of de kijker het voorlopige koopcontract wil ondertekenen of dat hij nog verder gaat met bieden. Ben heel benieuwd, maar om de een of andere reden durf ik niet goed positief te zijn. Misschien om mezelf te beschermen tegen een eventuel negatief telefoontje.... We zien wel ;)
 
[quote author=Jacky link=topic=7796.msg102684#msg102684 date=1195120400]


Ik weet niet of jullie voor een bepaalde tijd weg moeten. Er zijn een aantal opties die je kunt doen, hangt ook af in welke situatie je zit.


Hi
het liefst vorig jaar al .



Je kunt overstappen naar een andere makelaar of je trekt een tweede makelaar aan. Als het huis verkocht wordt, delen de makelaars de courtage etc. Zo zet je ook een competitie in tussen hun beiden. Ze staan er niet om te springen, maar het gaat om de verkoop van jullie huis.

Dat wisten we nog niet bedankt
wij hebben ons huis volgende week op de voorpagina van een regionale gratis krant staan , en mocht dat ook niks worden dan kijken we voor een 2e makelaar of we gaan met een nieuwe in zee.

bedankt voor de info





Jacky
[/quote]
 
Geweldig Annemiek ;) Nu maar blijven duimen dat alles goed blijft gaan.

en ook dat alle andere huizen nu maar verkocht zullen worden.
 
Back
Top