Het huis wil maar niet verkocht worden.

Waarschijnlijk verhuurd, maar met het visum wil het niet.
De medicals zijn wel aangekomen bij de lcu maar waar ze nu zijn weten ze niet
 
vorige week het huis in 2 regionale gratis krantjes gezet op de VOORPAGINA wat flink wat koste maar helaas geen ene reactie gehad. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

We zitten eraan te denken om het maar te gaan verhuren ook al heeft dat ook zijn nadelen.

Kan je het soms ook te koop laten staan en gelijk verhuren ?  graag reactie.

Is de rots vast company misschien iets voor ons ?

Wat is het zwaar om zo lang te moeten wachten (nu bijna 20 maanden)
 
We hadden het trouwens verkeerd begrepen. Afgelopen donderdag zou het eigenlijk getekend worden, maar de koper wilde het via een makelaar laten doen die ook de hypotheek regelt. Die papieren liggen daar nog en als dat goed is wordt het getekend door de koper en dan door Maluka. Daarna gaat er een kopietje naar de koper en dan pas gaan de 3 dagen bedenktijd in.... Wat duurt dat allemaal lang! We hoeven niet bang te zijn dat hij zich in die 3 dagen bedenkt, want hij heeft al een paar keer laten weten dat hij het zo ontzettend graag wil hebben, dus dat zit wel goed.

Rots vast ken ik niet. Wat is dat voor een organisatie? Verhuren kan ook wel, maar dan zou je het zo moeten regelen dat, als er iets kapot is, de huurders het zelf moeten regelen. Dat je daar dus geen verantwoordelijkheden voor draagt.
 
Wij hebben ons huis een jaar verhuurd gehad met rots vast. Is ons erg goed bevallen alles goed geregeld. Wij hebben gekozen om alles door hun te laten doen niet alleen het administratieve beheer, maar ook het technische beheer. Kost wel wat maar alles is dan goed geregeld als jij aan de andere kant van de wereld zit.

Succes met alles!
 
[quote author=bits link=topic=7796.msg103545#msg103545 date=1196169483]
Wij hebben ons huis een jaar verhuurd gehad met rots vast. Is ons erg goed bevallen alles goed geregeld. Wij hebben gekozen om alles door hun te laten doen niet alleen het administratieve beheer, maar ook het technische beheer. Kost wel wat maar alles is dan goed geregeld als jij aan de andere kant van de wereld zit.

Succes met alles!
[/quote]

Wat bedoel je met techniche beheer en had je je huis ook te koop laten staan ?
En wat zijn dan de kosten die dat met zich meebrengt.

bvd rob
 
Het is al weer een tijdje geleden. Wij zijn een jaar naar australie geweest en wilden ons huis niet verkopen dus hebben het laten verhuren via rots vast. Zij stellen het huurcontract op zoeken eventueel huurders zorgen dat het geld op tijd op je rekening staat etc. Daarnaast kun je ook voor kiezen dat als er iets in huis kapot wat jij als verhuurder moet repareren dat zij regelen dat dat gerepareerd wordt. Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat wij iets van 6% van de huur als fee moesten betalen.
 
Hoi Rob,

Ik heb mijn huis momenteel verhuurd via Rots Vast, omdat ik het ook niet kan verkopen. (sinds aug 2007)
Beheer houdt in dat zij alle zaken regelen tegen een vergoeding van 8% exclusief BTW van de verhuurprijs.
Zij ontvangen de huur en betalen jou dan het deel min hun %. Verder geef je aan Rots Vast een volmacht om (nood)reparaties tot een door jou opgegeven bedrag, maar meestal met een minimum van € 500, te laten uitvoeren. Ze zullen wel altijd proberen om contact met je op te nemen, of met jouw contactpersoon in Nederland.
Voor het opstellen van het contract rekende ze bij ons €135,- en voor een inspectie rekenen ze geloof ik € 90,- (voor en eind inspectie) Daarnaast zijn er nog wel een paar andere dingen maar wat mij betreft valt het wat kosten betreft wel mee.

Je kunt natuurlijk ook altijd nog voor een ander verhuurbedrijf / vastgoedbeheerder kiezen. Denk hierbij aan een lokale makelaar of een ander landelijk bedrijf zoals Direct Wonen.

Succes
 
Nou wij hebben het ook maar te huur gezet via rotsvast ( vanaf vandaag 6 dec 2007 )
Hopen dat ze snel iemand vinden dan pakken we de maand erop het vliegtuig om eindelijk onze lang gekoesterde droom uit te laten komen.
Het blijft wel te koop staan .

wil iedereen voor ons duimen :up:  bidden of whatever

cheers
 
Nou Sylvia en Rob ik hoop dat het echt wat wordt met verhuren, want dit is natuurlijk 3x niks zo. Mag ik vragen waar jullie huis te koop staat?
 
http://www.bazenvastgoed.nl/index.php?woningID=29

niet de mooiste van buiten (130 jaar oud ) maar gezellig van binnen en grotendeels verbouwd.
en 50 m van haven en strandje

KOPE ? Hure ?

groetjes rob
 
Vind het een leuk huis, maar persoonlijk zou ik nooit in Stavenisse willen wonen ;) Jullie hebben het visum al en wachten nu toch alleen nog op de verkoop van het huis? Hebben jullie al eens geprobeerd om het huis een maand of 2 uit de verkoop te halen? Misschien een andere makelaar, andere foto's en funda? Jullie zullen dit soort dingen vast allemaal al eens geprobeerd hebben...
50 meter van de haven he? Geen idee wat voor boten er kunnen liggen, maar als er ook redelijke zeil/motorboten kunnen liggen zou je ook eens kunnen kijken wat er mogelijk is wat betreft adverteren op havens? Veel mensen vinden het wel handig om de boot vlakbij huis te hebben liggen. Ik noem zo maar eens een zijstraat hoor ;)
 
Is die prijs voor het hele huis??
Daar zou je hier in de buurt alleen de schuur voor krijgen :p
Het ziet er wel leuk uit, ik hou wel van dat oude spul, je hebt alleen niet zoveel aan een waterpas :p

Bart
 
[quote author=Annemiek link=topic=7796.msg104314#msg104314 date=1196952143]
Vind het een leuk huis, maar persoonlijk zou ik nooit in Stavenisse willen wonen ;) Jullie hebben het visum al en wachten nu toch alleen nog op de verkoop van het huis? Hebben jullie al eens geprobeerd om het huis een maand of 2 uit de verkoop te halen? Misschien een andere makelaar, andere foto's en funda? Jullie zullen dit soort dingen vast allemaal al eens geprobeerd hebben...
50 meter van de haven he? Geen idee wat voor boten er kunnen liggen, maar als er ook redelijke zeil/motorboten kunnen liggen zou je ook eens kunnen kijken wat er mogelijk is wat betreft adverteren op havens? Veel mensen vinden het wel handig om de boot vlakbij huis te hebben liggen. Ik noem zo maar eens een zijstraat hoor ;)
[/quote]

Voor jonge kinderen is het hier geweldig om te wonen, (krabbetjes vangen , bijna een prive strandje en je kan op straat lopen zonder onder een auto te komen ) lekker rustig met maar 1400 inwoners.
Visum (PR) en alle paspoorten zijn allang binnen dus dat zit wel snor.
We hebben het nog niet uit de verkoop gehaald en hebben nog steeds de 1e makelaar.  ( die bijna het hele eiland beheerd vwb verkoop .)
Funda , marktplaats , huizensites en veel krantjes hebben we al geprobeerd.
Het probleem is dat veel mensen toch liever in bergen op zoom e.o willen wonen ( grotere stad op 28 km afstand van hier ).
Je kan hier grote en kleine bootjes in de haven leggen en er zijn al redelijk wat mensen komen kijken voor het huis maar de mensen willen het lieft moooi  moooi mooi ipv lekker goedkoop.    129.000 euro daar heb je inderdaad in de stad net een schuur voor .
Bedankt voor je zijstraatje
 
[quote author=Tekkel link=topic=7796.msg104321#msg104321 date=1196955084]
Is die prijs voor het hele huis??
Daar zou je hier in de buurt alleen de schuur voor krijgen :p
Het ziet er wel leuk uit, ik hou wel van dat oude spul, je hebt alleen niet zoveel aan een waterpas :p

Bart
[/quote]

Ja Bart Tekkel  Het hele huis en schuur met nieuw geisoleerd dak en 2 verdiepingen waar onze dochter lekker van geniet  8 bij 6 meter

hield iedereen maar van de oude huizen,  ipv een paar vierkante betonnen blokken die na 60 jaar weer gesloopt worden.
Bij ons in de straat hebben we zelfs prachtige huizen van 400 jaar oud en zie er gewoon goed uit.
Die hebben muren van 50 cm dik
 
Ik kom zelf uit Bergen op Zoom en ben dus opgegroeid in de stad. Zou er daarom al niet aan willen denken om in een dorp te wonen. Mijn broer woont nu in Tholen aan de haven en heeft zijn zeilboot zo voor het huis liggen. Hij vindt het ideaal, dus vandaar dat ik eraan dacht dat je misschien ook bij havens zou kunnen adverteren.

Uit de verkoop halen kan een voordeel hebben, omdat je op allerlei sites dan als nieuw huis er weer op komt. Wij zelf kunnen op funda geen statistieken bekijken, maar makelaars dacht ik wel. Die kunnen je dan volgens mij ook vertellen hoe lang een huis te koop staat. Ik kreeg de tip van 2 afzonderlijke mensen waarbij het geholpen had :)
 
Ik heb niet alles door gelezen dus is het mogelijk dat iemand anders al een goeide hit heb gegeven. Een vriend van heb zijn huis niet kunnen verkopen en dat huis was echt helemaal af, wat hij gedaan heeft is woningruil hij heeft dat 2de huis binnen twee maanden ververkocht met een betere winst op de koop toe. misschien is dat wat voor jullie, eerst woningruil en dat huis weer verkopen.......
gr Pat
 
Your not alone  :-(

Wij durfde niet eens aan het visum te beginnen omdat we wisten dat ons huis moeilijk verkocht zou worden. Het heeft bij ons 5 jaar geduurd !!  :x No kidding.( maar dit was een reacreatiewoning, is toch weer wat anders)
Dus wij zijn gruwelijk blij dat we gister eindelijk hebben getekend bij de notaris! het is verkocht!! wel met een onzettende schuld van hier tot Tokio, maar dat hebben we in de loop van de jaren ons al op voorbereid. We moeten nog 3 a 4 jaar hier blijven werken om die schuld af te lossen zodat we met toch wat geld kunnen vertrekken naar Australie.

Wisselen van makelaars kan wel helpen denk ik.We hebben er 3 gehad.

Succes in ieder geval allemaal!  :up:
 
[quote author=skippie link=topic=7796.msg105857#msg105857 date=1198855586]
Your not alone  :-(

Wij durfde niet eens aan het visum te beginnen omdat we wisten dat ons huis moeilijk verkocht zou worden. Het heeft bij ons 5 jaar geduurd !!  :x No kidding.( maar dit was een reacreatiewoning, is toch weer wat anders)
Dus wij zijn gruwelijk blij dat we gister eindelijk hebben getekend bij de notaris! het is verkocht!! wel met een onzettende schuld van hier tot Tokio, maar dat hebben we in de loop van de jaren ons al op voorbereid. We moeten nog 3 a 4 jaar hier blijven werken om die schuld af te lossen zodat we met toch wat geld kunnen vertrekken naar Australie.

Wisselen van makelaars kan wel helpen denk ik.We hebben er 3 gehad.

Succes in ieder geval allemaal!  :up:
[/quote]

wow 5 jaar dan zou ik echt opgesloten kunnen worden in een herstellingsoord.
We hebben net ( 2 minuten geleden) te horen gekregen dat ons huis verhuurd gaat worden ( via vastgoed )
Het blijft dus wel te koop staan.
gefeliciteerd met de verkoop skippy :up:
 
Gefeliciteerd met de verkoop Skippy, ondanks de schuld, maar je hebt lange termijn plannen
hoor ik, dus succes met alles!! Misschien valt er wel een leuk prijsje van de oudejaarsloterij
op je lotnummer  :up:

Wow, Sylvia en Rob, geweldig, een huurder!! Hopelijk voor een redelijke termijn? Nu duimen
dat je huis toch nog snel verkocht wordt!!!!! GEFELICITEERD!!!
 
Hoi,

Misschien nog een idee....naast al die andere....
Jullie zijn al aardig in prijs gezakt lees ik. Eigenlijk wel zonde. Wat ik zou doen (ken natuurlijk jullie situatie niet maar even afgaande op wat ik lees) is weg bij deze makelaar, het huis tijdelijk uit de verkoop halen, zorgen dat je voor zo'n duizend of tien aan je huis verklust/laat verklussen en inrichten zodat het er verder af uit ziet, de tuin een beetje aankleden al was het maar met wat potten en meubeltjes (kijk eens voor goedkoop deco spul, zaken zat die zoiets hebben), andere foto's nemen en zelf je huis te koop zetten. Dit laatste om zelf alles in eigen hand te houden. Eventueel kun je bv. makelaarsland inschakelen, kost je 795 euro. Dit is een NVM makelaar, je huis staat dus wel op funda. Je regelt alles zelf en hebt hen om de papiermassa en regeltjes na te komen. Dan zou ik verder zorgen dat je advertentie er goed uitziet, en deze ook in verschillende grote steden plaatsen. Er zijn toch altijd mensen die de stad zat zijn en jullie huis is op zich best een snoepie lijkt me, en de ligging klinkt heel idyllisch, alleen komt het er in de foto's niet goed uit. Zorg dat je desnoods foto's van het strand erbij zet of iets.
Dat van dat geld zeg ik omdat als je in prijs zakt je het toch kwijt bent, zorg dan dat het in ieder geval in je huis zit!
Ik ben er best van overtuigd dat je het huis kunt verkopen ondanks dat je in een klein plaatsje zit met een on-af huis. Je moet zorgen dat je de positieve kanten van je huis naar boven haalt, deze duidelijk in de aandacht zet, want dat is hetgeen waarom mensen jouw huis willen kopen! De prijs is natuurlijk van belang, maar het meest belangrijk is dat mensen verliefd worden op je huis, dan is het echt zo verkocht!
Misschien klinkt het allemaal wel overdreven maar ik ben ervan overtuigd dat wat de mensen graag willen zien je dat moet laten zien, ze kopen tenslotte een stukje droom. Wil natuurlijk niet zeggen dat je moet liegen over je huis...
Succes ermee en mocht je er nou helemaal niet uitkomen wil ik best eens naar zee komen rijden om mee te helpen hoor, doe ik graag....

Groetjes, Florence
 
Back
Top