Het verhaal van Albert en Jacquelien; We hebben HET VISA

ik zat nog even te denken, Albert moet voor zijn paspoort toch naar Den Haag. Dan kan hij net zo goed daar even vragen hoe dat nu zit met dat paspoort (wij hebben destijds niets gevraagd, maar er werd ook niets gezegd). Ben best benieuwd.

Ja dat klopt, dom dat wij niet zo ver na dachten.
We zullen in Den Haag vragen hoe het allemaal zit en wat we er mee moeten doen.
We laten het dan zeker weten wat ze hebben gezegd.
Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Jacquelien

Hallo,

Het valideren van een paspoort is niets anders, dat je er geweest moet zijn om het geldig te maken. Van iedereen die het land binnenkomt
word het paspoort gescand, dus word het geregistreerd en opgeslagen aldaar.
( Kunnen ze In Berlijn ook zien)

Nog een tip: Als je erna toe gaat neem dan je NL paspoort ook mee, omdat je anders problemen hebt om het land uit te komen.

George

Hi George

Waarom moest je je NL paspoort meenemen of laten zien toen je Aus weer uit ging.
Ik was onder de indruk dat je paspoort in Den Haag al geregistreerd word.
Laat ons even weten.

Gr Ineke

Ze deden bij de douane in Melbourne erg moeilijk.
George moest een visa voor Nederland hebben........  :roll:
Maar rijbewijs was kennelijk voldoende legitimatie om ons verder te laten gaan...

EDIT: paspoort wordt pas bij de douane gevalideerd doordat die dan gescand wordt (op verzoek krijg je een stempel :cool: )en in het systeem komt en niet in Den Haag.

Wat de reden dan is denk ik,is dat je ticket maar alleen naar NL was en niet terug naar Aus.
Dat had je zowiso al gebruikt.
Wat ook natuurlijk is omdat je nog in NL woont.
Als een Aussie met een one way ticket naar NL of een ander land
moet hij ook een visa hebben,
daarom vragen de doane of je een visa hebt, spaart de ambasade veel werk
als er moeilijkheden zouden komen.
Bedankt George  :later:
Bye the way waneer gaan jullie voorgoed naar Aus?

Gr Ineke

[quote author=Ineke link=topic=2387.msg35094#msg35094 date=1131312709]
Wat de reden dan is denk ik,is dat je ticket maar alleen naar NL was en niet terug naar Aus.
Dat had je zowiso al gebruikt.
Wat ook natuurlijk is omdat je nog in NL woont.
Als een Aussie met een one way ticket naar NL of een ander land
moet hij ook een visa hebben,
daarom vragen de doane of je een visa hebt, spaart de ambasade veel werk
als er moeilijkheden zouden komen.
Bedankt George  :later:
Bye the way waneer gaan jullie voorgoed naar Aus?

Gr Ineke
[/quote]

Aha! dat zal het zijn.. one way ticket to holland..... :lol:

We weten het nog niet Ineke.
Over een maand gaan we weer en dan tot half januari  :up:

Wat ook goed helpt om engels te oefenen is (misschien kinderachtig) engelse kinderboeken lezen of engelse tekenfilms kijken. Films zonder ondertitels kan ook. Wie weet kun je eens na vraag doen bij Heutink (of een andere uitgever van schoolboeken) of je geen schoolboeken kunt bestellen misschien? Als je hier even zoekt op IELTS, kom je misschien ook die link nog tegen waar je op internet IELTS oefenmateriaal kunt vinden. Komt helemaal goed met dat engels hoor ;)

Hoi allemaal,

Hier is weer een verslag van ons.

Albert is vorige week donderdag naar den haag geweest om zijn paspoort aan te vragen.
Het begon 's ochtends direct al goed met file's en een uur te laat op de ambassade. Albert heeft er gewoon 4 uur over gedaan om van het oosten naar het westen te komen waar je normaal 2 uur over doet..... nou dat maak je niet Australë mee.
ik kan je wel vertellen dat we soms denken dat er met gespeeld wordt,  want het zit ons ook niet echt mee
de papieren waren namelijk niet goed ingevuld!
Wat denk je.... het moest in blokletters maar dan ook nog in hoofdletters. dus dat weer opnieuw ingevuld!
en hop naar de volgende stap de pasfoto's............. waren ook niet goed............van een te verre afstand genomen.
Dus Albert door Den Haag rennen naar een fotograaf om daar nieuwe pasfoto's te maaken (die fotograaf had het trouwens regelmatig druk met mensen die net van de ambassade kwamen) we zijn dus niet de enige  :p
Tussentijds is Albert nog naar een postkantoor gegaan om een fax van mij te ontvangen, omdat ze op de ambassadezeker wouden weten dat Albert wel op dat adres woonde!!! ohhhhhh kan er ook nog wel bij ....... :-(
terug op de ambassade, pasfoto's en adrespapieren ingeleverd. de papieren met het adres er op waren wel goed maar.............de pasfoto's niet........er stond een stukje van een tand op  :x :-( :? :|:wall:
Weer terug naar de fotograaf...........vervolgens weer terug naar de ambassade.........pasfoto's ingeleverd.........en wat denk je.....

ZE WAREN OKÉ :up: :lol:

Maar door al die drukte zijn we vergeten te vragen hoe het nu precies gaat met het paspoort valideren, maar goed zoals ik uit jullie verhalen  begrijp gebeurt dat gewoon bij de douane.

als we het paspoort binnen krijgen  zijn jullie een van de eersten die het horen!!!!!

En op naar mijn spouse visum aanvraag............!!!

Groetjes,

Jacquelien

Soms weten ze wel hoe ze je leven moeilijk kunnen maken, of niet soms.

Maar ja, zelfs met het lopen door Den Haag heb je alles(?) voor elkaar gekregen? Ik hoop het.

En die files, wat kan je nog meer verwachten met 6,000,000 auto's in Nederland met 16,000,000 inwoners. Één auto op de (pakweg) 2,5 inwoners. En het zal nog erger worden!!!

Geen wonder dat er zoveel mensen hier weg willen.

Rene

Hoi allemaal,

Hier dan weer even een berichtje van ons.

Zoals jullie ,denk ik, wel gemerkt hebben zijn we de laatste tijd constant afwezig.

We willen toch graag even aan jullie kwijt waarom we afwezig zijn op het forum.

Een paar dagen na de bijeenkomst van XPdite in utrecht hebben we te horen gekregen dat Albert zijn moeder ongenezelijk ziek is.
5 december vorig jaar hebben we het bericht gekregen dat ze longkanker heeft en in het hele lichaam uitzaaingen heeft zitten.
De doktoren hebben ons toen medegedeeld dat ze waarschijnlijk nog maar twee maanden te leven had.
Nou je kunt je voorstellen dat het een ongelovelijke schok voor ons is was/is!!
Momenteel licht ze in het ziekenhuis, omdat de sitautie van haar steeds verslechterd.
We weten ook niet hoe lang ze het nog vol houd, maar we verwachten dat ze niet al te lang in ons midden is.

We hopen dat jullie nu een beetje kunnen begrijpen waarom we afwezig zijn.

Verder willen we nog even kwijt dat we in de tussen periode ook getrouwd zijn~~!!
Het was de bedoeling dat we dit jaar april zouden trouwen, maar omdat Albert zijn moeder het heel erg graag mee wou maken hebben we het verschoven naar 28 december vorig jaar.
We zullen zo snel mogelijk een paar foto's op forum achter laten.

Groetjes,

Albert en Jacquelien

Hoi Albert en Jacquelien,

Ook namens Katrina wens ik jullie alle sterkte toe de komende tijd.
Ik weet wat voor een vervelende ziekte het is aangezien mijn vader er 5 jaar geleden ook aan is overleden.

Ik hoop dat jullie trouwdag voor jullie en je moeder/schoonmoeder toch een geweldig fijne dag is geworden.  :up:

Ik wil jullie dan toch ook daar mee Feliciteren.  :)

Nogmaals veel sterkte en mochten we wat voor jullie kunnen betekenen laat het dan even weten.

Groeten Koen & Katrina

Heel veel sterkte toegewenst. Wat een dubbel gevoel moet dat geven, een huwelijk is een fijne gebeurtenis, temeer omdat ze er bij kan zijn, maar de reden waarom is gewoon KL*TE!!! (sorry voor het taalgebruik).

Groetjes en sterkte

Miranda

Veel sterkte de komende weken toegewenst.
Maar natuurlijk ook proficiat met jullie huwelijk.

Back