Hi all, even voorstellen...

Brug%20naar%20Arnhem%20(Medium).JPG


Westervoort is om de hoek en heeft ook wel een soort van Westervoort harbour bridge, misschien kunnen we daar vast een beetje doen alsof ;)

Haha zo heb ik nog nooit naar de brug gekeken :up:
 
Als je TBK bent gaan doen met het oog op Oz, waar richt je je dan op? Zelf heb ik een hbo bedrijfskunde gedaan, maar zie weinig directe aanknopingspunten voor een VISA?

Op dit moment is richt ik niet direct ergens op. De regels veranderen toch ieder jaar, dus met een vierjarige opleiding kun je zomaar vier keer je neus stoten:confused:.
De opleiding heb ik gekozen omdat die het beste bij mij past. Zodra die is afgerond kijk ik verder wat ik ermee kan in Oz.
Natuurlijk is het wel de hoop en bedoeling dat het me er brengt, het is geen pretstudie.
Ik ben me momenteel aan het richten op een actueler werkveld, een management of ondersteunende rol.
De werkervaring zal ook meewegen, ben ik bang.

Keep us posted!
 
Op dit moment is richt ik niet direct ergens op. De regels veranderen toch ieder jaar, dus met een vierjarige opleiding kun je zomaar vier keer je neus stoten:confused:.
De opleiding heb ik gekozen omdat die het beste bij mij past. Zodra die is afgerond kijk ik verder wat ik ermee kan in Oz.
Natuurlijk is het wel de hoop en bedoeling dat het me er brengt, het is geen pretstudie.
Ik ben me momenteel aan het richten op een actueler werkveld, een management of ondersteunende rol.
De werkervaring zal ook meewegen, ben ik bang.

Keep us posted!

Lijkt me een gezond uitgangspunt om op de eerste plaats te kiezen voor een studie die bij je past (en daarmee hopelijk ook leuk vind). Jullie hebben al een keer een skill assessment aangevraagd zie ik en helaas niet goed gekeurd :( Aangezien jullie het met behulp van visa4you doen ben ik wel nieuwsgierig hoe zij vooraf jullie kansen hadden ingeschat?
Wij hebben vandaag ook met ze gesproken en ze zijn positief over onze kansen met een state sponsorship :) Zijn we natuurlijk heel blij mee, maar uiteindelijk ben je er dan natuurlijk nog lang niet... Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar jullie (of die van anderen natuurlijk) ervaring :rolleyes:
 
Hi Leonie & Marc,
Wij hebben ook gewerkt met Visa4You, maar hadden een recht toe recht aan partnervisum, dus dat was niet zo spannend (voor hun, voor ons was het lange wachten toch echt wel spannend). Wanneer je het aan je familie en vrienden vertelt verschilt voor iedereen heel sterk. Wij hebben het aan een heel beperkt aantal mensen verteld tijdens de visum procedure, ook omdat ik nog een eigen bedrijf had (dus opdrachten nog wel even mochten doorlopen), we nog een huis te verkopen hadden en we de werkgever van manlief niet wilden verontrusten. Dat was ook wel eens lastig, wie weet ook al weer wat... Na het visum het huis te koop gezet en toen dat eenmaal verkocht was hebben wij werkgever/opdrachtgevers ingelicht en mensen ingelicht die banden hadden met werk (oh ja, ook mijn schoonmoeder, die wist het ook niet eerder om paniek en krokodillentranen voorkomen). Dat was een hele opluchting, maar uiteindelijk begreep iedereen waarom we het soms niet eerder verteld hadden. Voor ons was dit de prettigste (maar niet altijd makkelijke) oplossing, maar dat zal per situatie verschillen! Veel succes met al die keuzes en natuurlijk de visumprocedure.
 
Heb het hele verhaal gelezen.... Kan me heel goed voorstellen dat je daar wel wat frustraties aan over hebt gehouden :confused: Maar vooral knap dat jullie je niet uit het veld laten slaan en blijven zoeken naar wat er wel mogelijk is! Ik hoop dat het jullie uiteindelijk toch gaat lukken :up: Blijft het voor jullie alleen TAS, of kijk je voor een werkever ook daar buiten?
 
Gewoon doorgaan hè!

Wij hadden ons op Tasmanië gericht, omdat we daar een thuis-gevoel hadden. Voorlopig staat er echter niets vast. De opleiding heeft voorlopig de hoogste prioriteit, dus actief zoeken doen we ook niet. Nog even ruim twee jaar doorbijten maar.

Hypothetisch gesproken:
Mocht er zich nu een kans voordoen ergens in Australië, dan schuiven we dat niet zomaar opzij. Echter een half afgemaakte opleiding is ook niet wat we willen, dus dat zou een lastige keuze worden.

Eenmaal in het bezit van het diploma gaan we natuurlijk weer de molen in. Misschien is het goed om er eerst weer een vakantie te houden, misschien openen er zich andere deuren... misschien blijven ze dicht...

Waar ik op dit moment wel al mee bezig ben, is het zoeken van een actueel werkveld. Enerzijds helpt dat bij de studie, anderzijds helpt het wellicht bij de grote overstap, ooit.

Ik ben wel benieuwd naar jullie pad, hou je ons op de hoogte?
 
Pittig, dat is wel wat ik overhoud aan het voorafgaande. Ik riep al 20 jaar (na mijn eerste visit to Oz) als ik een paspoort krijg, ben ik weg en zo geschiedde....trouwen en hup, gaan met die banaan. Dus iedereen in mijn omgeving die er toe doet, wist van mijn droom af en was dus ook niet verbaasd. Mijn Max heeft een andere relatie met zijn familie, dus daar is het gewoon wat het is. Mijn kant was en is veel meer betrokken, vind ik fijn en er is dus ook nog heel veel en vaak contact, ook met vrienden.
Maar iedereen weet dat we niet meer terug komen. Dit is ons nieuwe leven en we genieten elke dag. En kaarsjes stook ik graag voor iedereen en voor veel goede doelen!
 
hmmmm..... ok, geloof dat ik nu begrijp waarom er zoveel verhalen zijn over de "visa voor Oz rollercoaster" :(

So far so good; visa4you positief over kansen, juiste referenties met werkgever geregeld, voldoen aan alle eisen voor Vetasses, klaar voor IELTS (alleen general).....

Beroep van de lijst gehaald o_O:(:mad:
 
Dat is zeker balen! Is er ook geen kans om te gaan voor het beroep van Marc? Is er geen ruimte om een beetje creatief met je functieomschrijving en referenties om te gaan en te focussen op sales- management- en trainingservaring? Zoals @HardCore zei, dat lijkt me niet niks. En geldt het voor alle staten dat het beroep van de lijst is gehaald? V4Y zal jullie eventuele alternatieve routes wel kunnen wijzen!
 
Oh shit zeg...
Geldt het inderdaad voor alle staten?
Ik hoop dat er ergens een ingang voor jullie te vinden is door V4Y
 
No way!!! :eek::eek:
Wat ontzettend k*t!!!

Ik dacht dat ze de lijsten alleen elke 1 juli aanpassen :confused:
 
Ja, best een beetje k.t zeg maar :confused: weten het nu ook even niet meer? Fijn dat jullie meeleven :) Beroep staat alleen nog op de sol van WA, maar schedule 2, dan moet er eerst een baan etc zijn.

Er staan al niet zo veel financiële functies meer op de verschillende sol lijsten en deze voldeed volledig aan ervaring en opleiding. Als we naar iets anders gaan kijken wordt het toch behoorlijk creatief zijn met de werkgeversverklaring, zou ze misschien nog wel kunnen krijgen, maar dan gaat het wel een beetje rammelen zeg maar ;) iemand ervaring mee?
 
nee Gwen, ze passen aan op aanbod. Waarschijnlijk zijn de visa vergeven op dit beroep voor dit jaar/periode
 
WTF...

Dat zijn wel de dompers. Vele van ons (wij inclusief) kennen dit soort acties. Wij hadden gelukkig nog een andere staat over toen...

Rommelen met werk en CV is wel heel creatief en de assessors zijn ook niet helemaal op hun achterhoofd gevallen.

Even de klap incasseren. Hang gerust even in de touwen. Laat je tellen tot 8. En dan: Terug naar de tekentafel met V4Y. Kijken wat serieus je opties zijn. Maar kan me je gevoel nu helemaal voorstellen :(
 
Back
Top