Hi all, even voorstellen...

Het idee van @slatsr is inderdaad even een meest voordehandliggende oplossing.
Even contact met V4Y kan ook zeker geen kwaad.

Wij zijn ook al ervaringsdeskundigen, er is altijd een weg, maar hoeveel ben je bereid ervoor te geven?
Je kunt daar een studie gaan volgen;
Je kunt daar oriënterend op zoek gaan naar een eventuele sponsor;
Je kunt hier een opleiding gaan beginnen die je later (hopelijk) een gunstigere positie geeft.
Just to mention some...

Ik ben overigens bezig met #3.

Succes!
 
wat de rest zegt.... wat een domper voor jullie zeg. Vooral als je de knoop doorgehakt hebt en dan het verhaal niet doorgaat. Misschien kan je via nz naar ozzy?

iig sterkte
 
wat de rest zegt.... wat een domper voor jullie zeg. Vooral als je de knoop doorgehakt hebt en dan het verhaal niet doorgaat. Misschien kan je via nz naar ozzy?

iig sterkte
dat is geloof ik nog niet zo gemakkelijk. Je moet er 5 jaar wonen bijvoorbeeld, maar er is volgens mij een stoffig oud draadje over dit punt
 
And we're back on the list! :) We hebben de afgelopen maanden voor de struisvogeltactiek gekozen en ons vooral met andere dingen dan Oz bezig gehouden. In het hart nog vurig aanwezig, maar ja, we konden nu niets anders dan wachten tot juli.
Alleen SA heeft nu al zijn nieuwe Sol gepubliceerd en dat is direct bingo :D Nou is SA net 1 van de 2 staten (samen met ACT) waar we nog nooit geweest zijn, dus gelijk maar even wat desk research gedaan. Fijn klimaat, betaalbare huizen, maar ook hoogste werkloosheid en lagere inkomens dan de rest van OZ. Vond niet zo heel veel ervaringen hier op het forum over SA en wat ik wel kan vinden bevestigd dit beeld.

Al met al vooral blij dat we weer een mogelijkheid hebben en deze maand de andere staten even afwachten wat die doen.
 
Vond niet zo heel veel ervaringen hier op het forum over SA ...

Het komt mij juist over alsof er het meeste over SA geschreven en geklaagd wordt:confused:.
Het is een staat waar veel mensen naartoe gaan, er is hier op het forum dus wel een zeker beeld van SA geschetst.

Maar belangrijker is de positieve noot: er is weer hoop voor jullie.
Succes met de nieuwe kansen en te nemen stappen!
 
Ha HardCore! Hoe gaat het met de studie? Waar lees je dan over SA? In het SA deel is het al snel van een paar jaar geleden?
 
Het komt mij juist over alsof er het meeste over SA geschreven en geklaagd wordt:confused:.
Het is een staat waar veel mensen naartoe gaan, er is hier op het forum dus wel een zeker beeld van SA geschetst.

Voor Leonie en Marc, zal ik even heel kort schetsen waar ik in SA tegen aanloop.
Naar mijn idee is er iets scheef gegaan w.b. SOL en werkelijkheid. In mijn geval werd ik positief geassessed op Social Worker, stond nog net op de lijst, maar leek er af te gaan tegen de tijd dat wij zouden vertrekken. Op de nieuwe lijst (ik heb het nu over juli 2014) stond echter Diversional Therapist. Laat ik dat beroep nou al 25 jaar uitvoeren in mental health! Wie doet me wat, dacht ik.
Je gaat er dus heen met het idee dat de government je geeft: kom maar hier, we hebben mensen met jouw kwalificaties en ervaring hard nodig, erg welkom! Dat wordt bevestigd door elke Ozzie die je spreekt: "Ah! Looking for work in mental health? No problem, loonies enough here!" Dat laaste klopt overigens hoor... ;)
In werkelijkheid lijkt er echter helemaal niet zo'n tekort te zijn. Dat wil zeggen: Er komen genoeg banen voorbij op SEEK (minder voor social workers, wel regelmatig voor lifestyle officers -diversional therapist- in aged care.) Er zijn echter heel veel werkzoekenden.
En wat gebeurt er in crisistijd: dan gaan de bananen naar de locals. Ook als ze minder gekwalificeerd zijn. Eigen volk eerst. Snap ik ook nog. Maar de schijn blijft opgehouden worden dat er tekorten zouden zijn in bepaalde beroepen. De individuele werkgever haalt zijn schouders op bij jouw overzeese kwalificaties waarvan de overheid ze bejubelde. Tel daarbij op de funding in health and communitywork (jaarlijkse toekenning van subsidies, dan worden weer drastische beslissingen genomen qua personeelsbeleid).
Het enige dat mij in de zaterdagkrant opvalt zijn de vele advertenties voor hairdressers... Maar dat begrijp ik dan wel weer als je hier de gemiddelde haarmode op straat ziet... :p

Tot zover mijn 'geklaag' voor vandaag!

(kun je er geen genoeg van krijgen, meer in onze lastavaza)

Succes Leonie en Marc!
 
Voor Leonie en Marc, zal ik even heel kort schetsen waar ik in SA tegen aanloop.
Naar mijn idee is er iets scheef gegaan w.b. SOL en werkelijkheid. In mijn geval werd ik positief geassessed op Social Worker, stond nog net op de lijst, maar leek er af te gaan tegen de tijd dat wij zouden vertrekken. Op de nieuwe lijst (ik heb het nu over juli 2014) stond echter Diversional Therapist. Laat ik dat beroep nou al 25 jaar uitvoeren in mental health! Wie doet me wat, dacht ik.
Je gaat er dus heen met het idee dat de government je geeft: kom maar hier, we hebben mensen met jouw kwalificaties en ervaring hard nodig, erg welkom! Dat wordt bevestigd door elke Ozzie die je spreekt: "Ah! Looking for work in mental health? No problem, loonies enough here!" Dat laaste klopt overigens hoor... ;)
In werkelijkheid lijkt er echter helemaal niet zo'n tekort te zijn. Dat wil zeggen: Er komen genoeg banen voorbij op SEEK (minder voor social workers, wel regelmatig voor lifestyle officers -diversional therapist- in aged care.) Er zijn echter heel veel werkzoekenden.
En wat gebeurt er in crisistijd: dan gaan de bananen naar de locals. Ook als ze minder gekwalificeerd zijn. Eigen volk eerst. Snap ik ook nog. Maar de schijn blijft opgehouden worden dat er tekorten zouden zijn in bepaalde beroepen. De individuele werkgever haalt zijn schouders op bij jouw overzeese kwalificaties waarvan de overheid ze bejubelde. Tel daarbij op de funding in health and communitywork (jaarlijkse toekenning van subsidies, dan worden weer drastische beslissingen genomen qua personeelsbeleid).
Het enige dat mij in de zaterdagkrant opvalt zijn de vele advertenties voor hairdressers... Maar dat begrijp ik dan wel weer als je hier de gemiddelde haarmode op straat ziet... :p

Tot zover mijn 'geklaag' voor vandaag!

(kun je er geen genoeg van krijgen, meer in onze lastavaza)

Succes Leonie en Marc!

Heb ik weinig aan toe te voegen Mountains, je hebt het beeld goed geschetst ;)
Mijn tip: als je beroep ook op lijst andere staten voorkomt, misschien toch die andere maar overwegen...
En ga er ook niet zomaar vanuit dat je makkelijk werk zal kunnen vinden omdat je skills toevallig op de lijst staat, want zoals Mountains als aangaf, die lijsten kloppen niks met de werkelijkheid... Dat helpt dan alvast om geen valse verwachtingen te creeren.
Veel succes!
 
Last edited:
@Mountains en @kat, daar wordt een mens niet blij van :( Ik ga jullie lastavaza's straks zeker nog lezen, maar ben wel wat benauwder aan het worden met wat jullie schrijven. We zouden het ook niet zo erg vinden om op een (veel?) lager niveau te starten, als je dan iig wat inkomsten hebt en niet al je spaargeld er doorheen hoeft te jagen. Onze banen hier zijn financieel planner (zie ik wel behoorlijk wat vacatures van op Seek? en Business Consultant bij een bank (Lean/Sales/Leadership) en volg nog een opleiding tot internationaal geregistreerd mediator, enig idee of we hier een kans mee maken in OZ op dit moment? En als het helpt wil ik best in een winkel spijkerbroeken of telefoons gaan verkopen, zijn best bereid om in te leveren als we daar een relaxtere lifestyle voor terug krijgen. Ik ga nu eerst maar eens jullie lastavaza's lezen ;) bedankt alvast voor jullie verhaal, dat helpt enorm!

@afterbang Thx!
 
Wat dat laatste betreft, de wil is er vaak wel om 1 of zelfs meerdere stappen terug te doen. However....deze baantjes worden vaak ingevuld door jeugd, vaak studenten die goedkoper zijn en het is lastig om daar tussen te komen. Bovendien kun je van dat loon, hier in Sydney, geen fatsoenlijk huisje/appartementje betalen. En dan kan het inderdaad ineens hard gaan met je spaargeld. Of je moet roomshare willen doen ;)
Het is gewoon zaak dat je op de 1 of andere manier Aussie experience op kunt doen en daarmee je cv aantrekkelijk maakt voor locale bedrijven. Maar hoe? Als ik daar nu eens het antwoord op wist......
 
Back
Top