Haha. Ik ben deze kerst alleen thuis dus ik had niks anders te doen dan Boxing Day Test cricket kijken. Ik snap wat je bedoelt, het is een hele rare uitslag. Je weet nog dat een Test Match maximaal 5 dagen duurt? Normaal gesproken komt er op een dag maar 1 team aan bod, die dus een hele dag lang een halve inning speelt (1 slagbeurt voor 1 team). Je ziet dan van die uitslagen als 'all out for 417' of iets in die hoogte (iedereen van het slagteam is uitgegooid door het bowlteam maar de slagmannen hebben wel 417 runs gemaakt). De volgende dag komt dan het andere team aan slag en die moet over die 417 heen gaan, en om te winnen liefst nog wat meer. Maar vandaag heeft Engeland iedereen van Australia al in een halve dag uitgegooid en Australia had nog maar 152 runs gemaakt. Dat is geen Testuitslag, lijkt meer op een T20

. Dus al op de tweede helft van de dag mochten de Engelsen slaan, en die halen nog minder runs, iets van 110 of zo en toen waren ze allemaal al uitgegooid door Australia. Het was ontzettend grappig om te zien. Op TV dan, maar als je peperdure kaartjes hebt voor dag 3 of 4 in de MCG zal je wel balen. Want nu is de kans megagroot dat deze hele Test Match morgenavond al klaar is

. Het zegt dus nog niks over wie er wint, maar wel dat de beslissing geen 5 dagen gaat duren waarschijnlijk.
Oorzaak van deze rare uitslag is onbekend. Er wordt gespeculeerd dat het aan de pitch ligt (dat zanderige grasbaantje in het midden van de arena waarover de bal heen en weer wordt geslagen tussen de stumps). Die pitch wordt dagelijks gemaaid en meerdere keren gewalst tijdens een match, maar blijkbaar was de grashoogte dit jaar anders dan andere jaren. En dan gedraagt de bal zich anders. Genoeg reden om daar op TV natuurlijk uren lang over te zeiken

.
FYI dit is de 4e Test Match in de Ashes Test Series, en Australia heeft de eerste 3 matches allemaal gewonnen. Dat betekent dat we de Series ook al hebben gewonnen, en dat de Ashes Trophy sowieso in Australia blijft. Maar begin januari volgt er nog een 5e en laatste Test in de Series, in de SCG in Sydney. Lijkt allemaal niet interessant meer, maar Australia kan dus wel nog een zgn. 'clean sweep' maken: alle 5 de Test Matches van de Ashes Series winnen.
Zo, ben je weer bij. En mogelijk is deze Test Match dus morgenavond al voorbij

.