Hoe bescherm je jezelf?

Ja das waar van die muren en ramen enzo. In de winter was het wel behoorlijk koud, maar een paar goede verplaatsbare verwarmingen doen het dan errug goed en dan ist prima te doen. Alleen de was wil dan niet echt drogen, dat was wel heel vervelend. Maar al die dingen dien niet onder voo rhet heerlijke leven dat je er hebt.

[quote author=Syl link=topic=1670.msg15046#msg15046 date=1116053716]
Hahaha....nou Simone, wij zijn wel van het Aussie promotie team!! Verbrande velletjes, griezelig ongedierte en snijdende kou! what's next???

Groetjes
Syl
(die echt :up: al jaren happy is hier in Australia)
[/quote]
en ik nu al bijna een jaar, en eerder 9 jaar  :lol:

Er is altijd nog genoeg over de 'zeiken'. he he  :evil:

Zeg altijd maar zo, pas als je niet meer klaagt, dan klopt er iets niet.....!!!!!!!

Haha helemaal waar TUm, overal valt er wel wat te zeuren. In nederland zeuren we over de regen en in australie over de lange droogte en het watertekort, krijg je weer waterrestricties enzo.

Klopt als een bus. Of dat je maar 1 x in de 2 dagen mag tanken (afhankelijk van de beginletter van je kenteken). Echt waar, was in Victoria (Mornington Peninsula) in 1987. Zo lang je maar weet dat klagen leuk kan zijn maakt het niets uit.

Is het niet om te smeren dan wel om te tanken. Hoewel olie heb je niet in factor 30 hè??????
:-D

Maar kan wel kloppen ja dat er toen een oliecrisis was,.... toch!!!!!??

ja, leuk, dank je!!!!! Wrijf (ook zonnebrandgerelateerd woord!) er maar lekker in dat ik geen jeugdige twintiger meer ben (geintje). Eerder een aankomende veertiger.  :|

Nu stop ik ermee hoor, want het is wel behoorlijk  :eek:fftopic:. Hoewel we het smeren, olie en zonnebrand wel in onze antwoorden houden nietwaar!

Groetjes Miranda

Ja dat klopt! ;)  Van het smeren dan he ;)
Ik ben ook nog maar 23.... maar soms begin ik me al behoorlijk oud te voelen naast die 16-jarige pubers met hun turbotaal... Van de helft snap ik toch nix...

Ik ben weer in zo'n mood dat ik alles wil weten van Australie.....  Zit me suf te surfen ;)  Vraag me nu ook ineens af of tieners in Australie ook van die maffe gewoontes hebben wat woorden betreft, maar dat zal vast wel hetzelfde zijn als hier, want kinders zijn kinders ;)

Had ik toch nog een vraag die net gesteld is in dez topic. Hoe zijn de verhoudingen per staat. Is het in Queensland erger dan in Victoria? Hoe is het in WA, SA, NSW?
Is de kans op huidkanker overal hetzelfde op zonnige dagen?

[quote author=Annemiek link=topic=1670.msg14729#msg14729 date=1115794757]

Ik denk dat, door het groeiende gat in de ozonlaag, een goede zonnebrandcreme al niet eens meer voldoende is.

[/quote]

Trouwens het gat in de ozonlaag is weer aan het dichtgroeien. De aanvulling door O3 gaat redelijk snel. De verwachting bestaat dat de ozonlaag dit decennium nog, weer in dezelfde conditie is van voor de productie van gechlooreerde koolwaterstoffen.

Dat betekent inderdaad niet dat je je niet meer hoeft in te smeren maar wel dat de UVC en UVB weer goed worden tegen gehouden!

Groeten Sander

Sorry hoor, maar ik heb nog nooit zulke nonsens gehoord. Het gat in de ozonlaag is niet aan het dichtgroeien (de grootte van het gat in de ozonlaag verschilt per seizoen).
In Australie krijgt een op de vier mensen huidkanker. In Nederland is dit een op de vijf (en groeiende) dus ik zou me maar wel insmeren (met factor 30). Waar je ook woont.

[quote author=sophia link=topic=1670.msg17928#msg17928 date=1118662272]
Sorry hoor, maar ik heb nog nooit zulke nonsens gehoord. Het gat in de ozonlaag is niet aan het dichtgroeien (de grootte van het gat in de ozonlaag verschilt per seizoen).
In Australie krijgt een op de vier mensen huidkanker. In Nederland is dit een op de vijf (en groeiende) dus ik zou me maar wel insmeren (met factor 30). Waar je ook woont.

[/quote]

en... :blink:

[quote author=r2d2 link=topic=1670.msg17846#msg17846 date=1118589405]

Dat betekent inderdaad niet dat je je niet meer hoeft in te smeren

[/quote]

:sorry: dat zeg ik dus ook precies!

knippen & plakken:
De lage ozonwaarden hangen vermoedelijk samen met het seizoen: de ozonlaag boven het Noordelijk Halfrond is in de herfst het dunst. Ook luchtstromingen spelen waarschijnlijk een rol en verder is de temperatuur van belang. Mogelijk bestaat er een verband met het broeikaseffect dat niet alleen zorgt voor opwarming aan het aardoppervlak maar ook zou leiden tot afkoeling van de stratosfeer, waarin zich de ozonlaag bevindt. Of er werkelijk een verband bestaat tussen het broeikaseffect en de afbraak van de ozonlaag is nog volstrekt onduidelijk.

Dat de ozonlaag aan een herstel is begonnen is wel degelijk zo. Geen nonsens. De voorspelling over 5 jaar is inderdaad wel heel optimistisch (het is nog onduidelijk wat er aan broom- en chloorverbindingen in producten op Aarde aanwezig is), maar halverwege deze eeuw moeten de waarde weer op het oude niveau zitten. Een meetbaar herstel wordt volgens sommige organisaties pas in 2010 verwacht.  Een gat in de ozonlaag bestaat niet. Het is een verdunning van de concentratie ozon.. van een opening is geen sprake.

Ik probeer nog even de bron te achterhalen waar de schatting van 2010 vandaan komt.

GRoeten Sander

Laten we dan met een x aantal vliegtuigen erg hoog gaan vliegen, allemaal kopieerapparaten meenemen en enorme bergen gaan kopieren. Bij kopieren komt nl. ozon vrij....als we dan het deurtje van het vliegtuig open doen kunnen we de concentratie ozon weer op het oude niveau van vroeger terugbrengen :p

(geintje natuurlijk)

Sinda we in Austalie zijn vielen ons een aantal dingen heel erg op. Dat veel Australiers nog steeds niks kan schelen of ze wat opsmeren. Je ziet ook veel mensen met enge huidafwijkingen. In kranten staan veel advertenties voor huidkanker centra!
Doordat zoveel mensen 'sun damage' hebben kun je leeftijden niet schatten: we hadden een schoonmaakster in ons hostel die ik zielig vond omdat ze op haar leeftijd nog schoonmaakster was (ik dacht dat ze in de 70 was), kwam ik er later achter dat ze pas in de 40 was. Ik ken hier ook een vrouw die zwanger was en er zo gerimpeld uitzag dat ik dacht dat die zwangerschap een wonder was, maar het bleek nog best een jonge vrouw. Moraal van het verhaal: lange kleren aan, hoed op en smeren maar :p (ondanks sunblok wordt je zelfs hier nog bruin)

[quote author=Amulya link=topic=1670.msg33895#msg33895 date=1130596009]
Sinda we in Austalie zijn vielen ons een aantal dingen heel erg op. Dat veel Australiers nog steeds niks kan schelen of ze wat opsmeren. Je ziet ook veel mensen met enge huidafwijkingen. In kranten staan veel advertenties voor huidkanker centra!
Doordat zoveel mensen 'sun damage' hebben kun je leeftijden niet schatten: we hadden een schoonmaakster in ons hostel die ik zielig vond omdat ze op haar leeftijd nog schoonmaakster was (ik dacht dat ze in de 70 was), kwam ik er later achter dat ze pas in de 40 was. Ik ken hier ook een vrouw die zwanger was en er zo gerimpeld uitzag dat ik dacht dat die zwangerschap een wonder was, maar het bleek nog best een jonge vrouw. Moraal van het verhaal: lange kleren aan, hoed op en smeren maar :p (ondanks sunblok wordt je zelfs hier nog bruin)
[/quote]

Moet het even hebben over vrouwen die oud lijken van de zon.
Dan heb jij zeker nooit in Amsterdam en Rotterdam gekeken naar de vrouwen
die hier rond lopen, allemaal lekker onder de zonnebanken daarna nog in de zon zelf
als die er is.
De bruiner de mooier denken ze.
Het lijken wel ouwe lerentassen.
De schade die je maak aan je huid is meestal gedaan in de juigd jaren, en 25 jaar geleden
wist men niet dat het gevaarlijk was.
Daarom draagen de kinderen nu de specialen badpakjes waar geen zon door kan.
Gelukkig weten de ouders nu beter.
En je weet het is Australia!!!!!!

Volgens een vriend van mij uit Sydney en schijnbaar ook volgens de statistieken:
1 uit de 3 mensen in Sydney heeft een vorm van huidkanker.....
Scary maar waar.....(blijkbaar) omdat vroeger de mensen nog niet zo op de hoogte waren....

Daar heb je gelijk in Marina.
De mensen wisten niet beter, wij gingen de heledag naar het strand.
En toen had je alleen maar de Coccos olie,of babby olie,
en maar bakken.
Het is erg genoeg voor de mensen die het hebben.
Bescherm je kindtjes maar goed tegen de zon,
ze zullen je er later dankbaar voor zijn.

Gr Ineke  :wink:

Back