Hoe houden we de geemigreerde mensen op het forum actief?

Sacha

Ass. Perth Promotor
De titel zegt het al.

Ik lees en schrijf nu al weer een tijdje mee en merk dat heel veel mensen die al heerlijk in Australie wonen niet meer actief zijn op dit forum. Lost heeft de vraag wel een tussendoor gesteld wat we nu moeten doen om deze mensen te houden of terug te laten komen. Tijd voor een eigen draadje erover dacht ik toen.

Zelf vind ik het soms ook best lastig om nog mee te schrijven. Veel van de mensen die nu bezig zijn met hun visum kan ik niet helpen omdat de regels inmiddels zo veranderd zijn en merk dat het groepje mensen waar ik dan wel op mee schrijf steeds kleiner wordt. Gelukkig kan ik nog wel af en toe advies geven wanneer er vragen komen over hoe het nu is om hier te wonen en beb ik blij dat ik op die manier iets terug kan doen. Zonder dit forum was het emigreren toch een stukje moeilijker geworden :)

Kom dus maar op met de tips en adviezen om zo dit forum nog groter te maken en nog veel meer mensen blij te maken!!

Sacha
 
Goed topic Sacha! :up:

Ik denk dat de leden die al in Australie wonen en actief zijn op het forum, grotendeels hier komen voor de gezelligheid en om te kijken hoe het met bekenden gaat. Het is een feit dat vanlieverlee steeds meer bekenden afhaken en op den duur is het dan niet meer zo interessant om het forum te bezoeken.

Misschien dat we het forum kunnen uitbreiden door ook te focussen op expats? Er zijn natuurlijk al diverse topics die interessant zijn voor expats (forum uitjes in Australie, speelgroepen voor kinderen etc.) maar wellicht dat we dat iets kunnen uitbreiden? Ik heb nog geen idee hoe we dat het beste kunnen aanpakken en ook niet waar precies behoefte aan is.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeen.
 
Tja, wel jammer idd als je sommige een tijdje hebt gevolgd op Xpdite, en je benieuwd bent naar hoe hun leven is geworden in Australie, en ze dan niet vaak iets schrijven op het forum.
Maar ik begrijp het wel. De meeste komen op het forum voor info of/en de gezelligheid.Nou heb je vaak niet veel info meer nodig als je al eventjes in Australie woont, en voor de gezelligheid hoef je te ook niet te doen :wink: :wink: :evil:
Nee geintje,ik vind het nog steeds een super forum maar ik merk voor mezelf nu al (net vers een maand in Oz ) dat ik er niet vaak aan denk, of er niet de tijd voor neem om op t forum te kijken/schrijven.
Maar ik weet nog hoe leuk en interessant ik het vond toen we in NL woonden, om iets te lezen van de nieuw bakken Ozzies, dus probeer ik hier wel af en toe iets te melden. Leuk of minder leuke dingen, of het nu interessant is voor anderen om te lezen of niet... :p

En dan moet ik ook bekenen, dat ik niet vaak tips kan geven over visum aanvragen, want zoals je al zei Sacha, wij weten niet veel meer over de manier waarop tegenwoordig het Diac werkt. Het veranderd daardoor te vaak.
Het blijft wel altijd goed om, als je iemand tips kan geven, om maar gewoon mee te kletsen, of om jou verhaal te vertellen.Wie weet wie er iets mee kan. Ik heb altijd alle verhalen van mede emigranten interessant gevonden!

Hopen gewoon dat de meeste ge-emigreerden toch af en toe zichzelf laten zien op het forum.

groetjes Ingrid
 
Aardige topic, evenwel ik woon al 31 jaar in Australie en ben nog steeds wel (een klein beetje) aktief op dit forum.
Ben trouwens geen emigrant, maar gewoon verhuisd indertijd.

Groets
Jan
 
Ik woon hier inmiddels 5 1/2 jaar en volgens mij ben ik pas op dit forum gekomen toen ik hier al woonde. :smile: Ik vind het wel leuk om te lezen waar iedereen mee bezig is en af en toe kan ik nog wat goed advies geven.

Groetjes,
Rixta
 
Even aan het brainstormen:

Misschien is het gewoon leuk voor emigranten om een draadje met nieuws uit Nederland te hebben.
En de focus van het emigreren af te halen en meer ook over Australie zelf te schrijven en waar je bv tegenaan loopt in Australie als Expat.
Zoals op "british expat forum" en "poms in Oz" gedaan wordt.
De eerste focus ligt nu als je naar het forum kijkt op de emigratie zelf emigreren.
Dat trekt geen Nederlanders in Australie.
Als je dit omgooit door bijvoorbeeld de uitjes op de splitsen in Australie en Nederland en verder naar boven te plaatsten.
Dan krijgt het al een hele andere uitstraling.
Ook nieuws en actualiteiten kan je splitsen.
En bijvoorbeeld ook naast een algemeen Australie topic ook een Nederland topic.
Voor ons grappig om af en toe de dagelijkse dingen te bespreken als "carnaval in Kloosterburen"
En leuk om te lezen voor mensen die in Australie wonen en uit Groningen komen.
Ook de LASTAVAZA kan je de focus van het emigreren afhalen door hem op te splitsen in Australie en Nederland.
Maar pas als je er op klikt blijkt dit uit deze onderwerpen te bestaan, de eerste aanblik is de "LASTAVAZA Nederlanders (bijna) in Australie"
Ook zou ik dan het de forum titel "XPdite: emigratie forum Australie" dan omzetten naar bv "Nederlanders (bijna) in Australie" oid.
Alles legt nu de nadruk op het emigreren, daardoor komen er ook minder australiers op het forum.

Einde brainwave. :grin:




@ Jan H: wat leuk om te lezen!! In die tijd is een neef van mijn vader ook "die kant op gegegaan."
(Nou, ja 42 jaar geleden....)
Voor honderd gulden had hij een visum en stapte hij op de boot.
Mijn vader wilde ook mee, maar is er door omstandigheden niet van gekomen. :up:
(Die snapt ons gelukkig goed, al vind hij het niet leuk. :smile:)
 
In de 50er en ook een beetje 60er jaren nog zijn er zoals men weet duizenden Nederlanders naar Australie geemigreerd.
De meesten kwamen per schip en waarvan de overtocht weinig of niets kostte.
Velen hadden het zeer moeilijk om werk te vinden en de meeste Ned. emigranten zijn ook Australier geworden.
Ze werden eigenlijk gedwongen en velen kregen later spijt maar konden het niet meer terug draaien.
Ik heb veel respect voor die groep Nederlanders die het onder zeer moeilijke omstandigheden een geheel nieuw leven hebben opgebouwd en ook weinig gelegenheid kregen om Nederland weer eens te bezoeken.
Gelukkig is daar de laatste jaren verbetering in gekomen omdat men nu makkelijker en goedkoper het oude vaderland kan bezoeken.
De oer oude emigrant is dus nu gemiddeld bijna 80 jaar oud en ze hebben het redelijk goed, maar hadden natuurlijk ook niet door toendertijd dat Nederland sinds de 60er jaren zo,n welvarend land is geworden met gigantische mooie ouderdomsvoorzieningen welke vaak niet zijn te vergelijken met vele andere landen, ook Australie niet.
Ikzelf hoor niet bij die groep omdat ik was uitgezonden door mijn bedrijf op expat basis en dat al die jaren ben gebleven en verschillende keren per jaar Nederland bezoekt.
Een groot verschil!

Vandaag weer naar de Abel Tasman club, hebben 130 mensen geboekt voor een rijst tafel en de gemiddelde leeftijd zal daar vandaag , ik schat 73 jaar oud zijn. De emigrant dus. Altijd gezellig. Melbourne telt nog een dikke 20 Nederlandse clubs waarvan er een tweetal hun eigen clubhuis hebben, Abel Tasman in Carnegie en de Sunshine Club.
Groeten aan allen en veel succes met jullie plannen.
Jan

p.s. familie S.
Een draadje over nieuws uit NL??
Dat is toch echt niet nodig, we hebben hier net zoveel Nederlandse TV (24 uur per dag op BVN), lezen alle kranten op het internet, zet Radio 1 aan voor langs de lijn op zondag, alles dus net of je in Nederland woont. Geen verschil als je het mij vraagt.
Degenen die in NL geinteresseert zijn kunnen dus alles volgen/zien/lezen wat ze maar willen.
 
Hallo,

Heb je ook iets meer informaite over die clubs?
Leuk voor de neef van mijn vader als hij komt logeren als we er (eindelijk) zijn. :up:
Hij is overigens na twee jaar wel terug naar Nederland gegaan.
Maar de verhalen waar hij mee thuis kwam.... :-(
Eng hoor, bruggen bouwen in de Bush....
 
Nederlandse clubs in OZ.
Over het algemeen zijn alleen ouderen lid (emigranten 50er jaren) en je zult je als nieuwe emigrant over het algemeen daar niet thuis voelen.

Voor Algemeen en Sydney en omstreken

http://dutchfederation.org.au/affiliated.html

http://www.dictionaryofsydney.org/entry/dutch

voor Melbourne en omstreken:

http://www.dutchcourier.com/

hierin klik je op CLUBS, zijn er ong 25.
deze zijn alle lid van The Associated Netherlands Societies in Victoria Inc
 
De neef van mijn vader is rond 1968 geëmigreerd, ik denk dat hij het leuk vind er op visite te gaan als hij tzt bij ons logeert. :wink:
Ik heb de linken doorgegeven aan hem, bedankt!!!
Hij is 66 dus past er prima tussen. :grin:
 
Goed topic Sacha! :up:

Misschien dat we het forum kunnen uitbreiden door ook te focussen op expats? Er zijn natuurlijk al diverse topics die interessant zijn voor expats (forum uitjes in Australie, speelgroepen voor kinderen etc.) maar wellicht dat we dat iets kunnen uitbreiden? Ik heb nog geen idee hoe we dat het beste kunnen aanpakken en ook niet waar precies behoefte aan is.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ideeen.

En we kunnen Jack niet vergeten................. :grin: :grin: <_<

Hebben even zitten te brainen, en dat vanuit de mond van Jack :evil:

Iedereen wil weten wat het nieuws is in Australia.
Jack komt alleen met "croc news" zo op zijn tijd.
Erg interessant altijd, NOT.

We moeten news mensen hebben uit elk staat van Australia.

Daarin kunnen die mensen (met aanvulling van alle andere xpditers) het news van die state inzetten.
Neem bijvoorbeeld WA.
Als er markten open zijn of een evenement te doen zijn in WA.
Wanneer de stranden gesloten zijn.
Of een toernooi te doen is zoals een vis toernooi waar iedereen zich voor in kan schrijven offe een oldtimer optocht word gehouden etc etc.
Alles wat je maar tegen komt kan in die bepaalde rubriek van WA offe waar je voor schrijft.
Met zoals ik al schreef aanvullend van alle andere xpditers met comment en foto's als je er eventueel geweest bent afgelopen weekend.

Alle emigranten en iedereen in Holland Belgie en Rusland hoeven maar in te loggen op xpdite hun eigen state van Australia aan te klikken en op te zoeken en kijken wat er dat weekend (of komende weekenden) allemaal gebeuren gaat en wat de uitjes zijn en waar de uitjes zijn.
Hoe laat het open is en wanneer sluitings tijd is.
Alle kun je er in terug vinden.

Een soort kalender die werkt als een forum.

Well, mijn adem is leeg ik ga wat drinken.
Het is hot hier in the topend

Cheers,

Jack
 
Als het geen goed idee is mag het best gezegd worden.

I won't throw you in the topend billabongs....................not yet.

Jack :evil:
 
He Jack, ik hoop op nog meer reacties. Ik ga dit weekend alle ideeen eens op een rijtje zetten.

Ik vind jouw laatste idee eigenlijk nog het beste: Iedereen die naar Australie vertrekt en niet meer op het forum komt, wordt door jou in the topend billabongs gegooid. Oh wacht, dat had ik even niet goed gelezen... :grin:
 
Pfff... daar hoor ik dus gelukkig niet bij!! Ik zal eens goed gaan zoeken naar leuke verhaaltjes en nieuwtjes uit het prachtige West Australie. Maar voor wat betreft evenementen zal ik mij toch echt tot Perth en omgeving beperken. Soms vergeten mensen wel eens dat deze staat bijna de helft van het continent beslaat... best wel groot dus!

Verder zal ik in mijn eigen LASTAVAZA draadje iedereen natuurlijk om de hoogte houden, want ik ben niet meer aan het emigreren, maa rnog wel altijd aan het integreren en dat kan ook best leuk zijn om te lezen :rolleyes:
 
Zoals al eerder gezegd... Kijk naar wat de geemigreerde mensen zouden willen.
Ik denk dat je 3 groepen mensen kunt identificeren:
- Groep die nog niet geëmigreerd is; Hier ligt de focus nu
- De groep die net geëmigreerd is; Zij zouden mogelijk meer informatie over praktische hands on informatie willen over hoe het werkt in Australië, waar je bepaalde zaken kan vinden (de zaken die je past regelt als je er bent).
- De groep die al langer geëmigreerd is en eigenlijk alles wel op de rit heeft; Zij willen anderen helpen, contact houden met anderen, gewoon lekker kletsen over Australië, nieuws uit Nederland krijgen.

De invulling van wat ze willen heb ik nu even deels verzonnen of uit dit topic gehaald, maar misschien wel interessant om het gewoon eens aan personen uit deze groepen te vragen. Wie weet is de uitkomst wel dat het forum niet meer interessant is (welke insteek je ook neemt), 3 jaar nadat je geëmigreerd bent. So be it.
 
Lieverd, jij bent gewoon een zeer prettige uitzondering!!


Moet ik dat oppakken als.. :angry:
Of moet ik dit oppakken als... :grin:
Of misschien beter als... <_<
Misschien moet ik dit antwoord oppakken als... :?
Of toch beter als.... :cool:

well, well.......198...199....200.My oldest son (6) like to watch "the incredible Hulk
Ggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.................

Jack :evil:
 
Jack, ik zou het oppakken als :eek:lif001:

:razz: Skippie (f)

Dat is vals spelen , staat ..meen ik.. niet in Lost zijn rijtje.
Of lig ik hiermee ook alweer achter :angry:

Grrrrrrrrrrrrr.............

Jack :evil:
 
Back
Top