Hoe houden we de geemigreerde mensen op het forum actief?

Ik heb hier een Duitse vriendin en kan het soms niet laten om dan zo maar even te zeggen "DO you want to drive my little tank?" in dat prachtige accent :grin:

Zijn we trouwens niet inmiddels heel erg ver van het topic afgedwaald? Maakt mij verde rniet uit hoor, want op deze manier houden we de oudjes ook actief :lol:
 
Leuk idee! Ik moet eerlijk bekennen mijn interesse in het forum ook een beetje verloren te zijn. Maar, kan er toch ook geen afscheid van nemen. Wij hebben er zo ontzettend veel aan gehad tijdens onze emigratie en onze start hier. En blijf altijd nieuwsgierig hoe het met iedereen gaat. Over visa's weet ik niets meer, alles is zo veranderd sinds 2005. Dus topics zoals Jack beschrijft lijken me ook erg leuk en zeker een motivatie om weer wat actiever te worden hier. :rolleyes:
 
Intersse in dit forum behouden? Hmm denk dat dit een moeilijke iets is. Als ik eerlijk ben dan was ik vast al wel afgehaakt als ik niet met een tweede aanvraag te maken had gehad. Denk dan ook even kijken de komende tijd minder zal worden, visa zijn immers binnen.

De informatie die op dit forum vermeld wordt is met name over wat je moet doen om een visum aanvraag zo goed mogelijk te doen en welke zaken je dan tegenkomt. Bij de 2e aanvraag realiseerde ik zelfs dat ik nauwelijks hulp aan het forum had, ja ik kon een beetje aflezen hoe lang het zou duren voordat we een visum kregen.

Maar wat mij opvalt is dat ik steeds minder de moeite neem om te reageren als wederom dezelfde vraag wordt gesteld. Klinkt raar en ik heb het vast ook zelf gedaan maar ik verbaas en erger mij er soms aan hoe makkelijk mensen denken om "even" naar Australie te verhuizen. Snap dat je de stress van een visum aanvraag misschien niet op de hals wilt halen en je gehele aanvraag bij een immigratie bureau neerlegt, maar de stress van zo'n aanvraag is half zo groot als het starten van een leven hier. Booklets lezen, waarom? Er is vast wel iemand op Xpdite die een antwoord weet...

Dit klinkt misschien erg negatief, maar het kost mij veel moeite om de interessante/leuke topics tussen de help ik zit midden in mijn aanvraag topics uit te vissen. Misschien is er de mogelijkheid om een splitsing in het forum te maken tussen nog in Nederland en reeds in Australie? Beide natuurlijk wel voorzien van een kletsdoos topic want een beetje onzin hoort er bij.
 
Helemaal mee eens Tweety,
Alleen die laatste zin van jouw, " Kletsdoos met onzin....".
Nou daar doen we niet aan we houden hier alles super serieus.

Mensen die onzin brengen moeten ze onmiddelijk verbannen....Onzin <_< tsjonge jonge........

Jack :evil:
 
Hey Tweety, mogen wij niet met jou en Jack meekletsen als koude kikkerlandbewoners? :cry: :grin:
 
Alleen die laatste zin van jouw, " Kletsdoos met onzin....".
Nou daar doen we niet aan we houden hier alles super serieus.

Mensen die onzin brengen moeten ze onmiddelijk verbannen....Onzin <_< tsjonge jonge........
Wat is er mis met een beetje onzin op zijn tijd? Tijd dat ik dan verbannen wordt :wink:

Hey Tweety, mogen wij niet met jou en Jack meekletsen als koude kikkerlandbewoners? :cry: :grin:

Natuurlijk mag dat en dat betekend niet dat ik niet ook nog eens af en toe naar wat topics met lopende aanvragen zal kijken. Het is in de huidige situatie gewoon moeilijk om wat topics te volgen en niet alles te hoeven doorspitten.

Sorry als ik hiermee mensen beledig maar ik ben sinds jan 2007 al lid van dit forum en hoe vaak ik dezelfde vragen al tegen ben gekomen. Eenvoudige vragen als hoe laat ik documenten certificeren, waar vind ik een panel arts etc etc. Ik realiseer mij ook dat ik mij hier in het verleden schuldig aan heb gemaakt, maar als je hier eenmaal zit en de visum procedure wat naar de achtergrond verschuift, zorgen dit soort vragen dat een forum wat minder interresant wordt.

Forum moet er zijn om advies te gevenen dat moet ook het eerste doel blijven!
Maar dit advies moet ergens op slaan en helaas doet dit het vaak niet. Nogmaals ik probeer niet om mensen zwart te maken, maar verkeerd advies kost al gauw een paar duizend euro en een droom welke verloren gaat.

Maar om terug te komen op de vraag. Voor mij persoonlijk zou een splitsing kunnen helpen om mij wat langer op Xpdite te houden.

Chantal
 
Haha just pulling your leg. Je beledigt niemand ;) heel goed dat je met ideeen komt.

Vroeger zat ik op diverse fora. Nu heb ik dat bepekrt i.v.m tijd. Maar wat je altijs op een forum hebt (maar ook bij familie/vrienden/collega's) is dat het geen professionals zijn. Advies dat je hier krijgt is vaak ten minste gebasseerd op een hoop ervaring, terwijl dat op veel fora erg tegen valt. Mensen vinden zichzelf daar al snel de expert of denken het te weten. Maar zoals je aangeeft het gaat hier om aardig wat geld, tijd en dromen. Wil je echter zekerheid, dan doe je het via een bureau...
 
Maar zoals je aangeeft het gaat hier om aardig wat geld, tijd en dromen. Wil je echter zekerheid, dan doe je het via een bureau...
Kijk uit wat je zegt. Mocht je een goed bureau hebben dan kan het inderdaad wat zekerheid geven, echter ik ben er van overtuigd dat het in veel gevallen net zo makkelijk zelf kan.

Sorry dit was :eek:fftopic:
 
Erg serieus allemaal die laatste 4 reacties,
Tijd voor een beetje onzin.

Jack :evil:
 
Het is al zover.
Enne we gaan ons best doen om 2011 nog mooier te maken dan het goede af gelopen jaar 2010.

Just keep going en don't give up.
If you fall......Get up and keep going.
There are plenty of different visas waiting for you guys.

See ya all in Australia,

Jack :evil:

A path with no obstacles doesn't lead anywhere.
 
Haha just pulling your leg. Je beledigt niemand ;) heel goed dat je met ideeen komt.

Vroeger zat ik op diverse fora. Nu heb ik dat bepekrt i.v.m tijd. Maar wat je altijs op een forum hebt (maar ook bij familie/vrienden/collega's) is dat het geen professionals zijn. Advies dat je hier krijgt is vaak ten minste gebasseerd op een hoop ervaring, terwijl dat op veel fora erg tegen valt. Mensen vinden zichzelf daar al snel de expert of denken het te weten. Maar zoals je aangeeft het gaat hier om aardig wat geld, tijd en dromen. Wil je echter zekerheid, dan doe je het via een bureau...

Wel om echt zekerheid te hebben hoef je natuurlijk niet met een burau in zee te gaan, maar je kunt (de meeste toch) ook zelf de hele procedure doen. Maar dan moet je inderdaad wel zelf alles door spitten toch?
 
Denk op dit moment heel erg veel aan Jack... Lees een boek over het leven en de dood van Bon Scot
 
Valt best mee, is geen dik boek en er is niemand die er mee op mijn hoofd slaat...
 
Het is al zover.
Enne we gaan ons best doen om 2011 nog mooier te maken dan het goede af gelopen jaar 2010.

Just keep going en don't give up.
If you fall......Get up and keep going.
There are plenty of different visas waiting for you guys.

See ya all in Australia,

Jack :evil:

A path with no obstacles doesn't lead anywhere.

It would be nice to meet ya one g'day in ozzie, but ...euhm, will it be 'safe'? :wink:

Happy 2011!
 
Back
Top