Hoeveel geld heb je nodig om te overleven als je emigreerd?

Iris

New Member
Hoi Allemaal,

De formulieren zitten op de bus, nu is het een jaartje wachten op het visum ( dat hopen we in elk geval).
Naast het visum is een andere onzekere factor : geld om te investeren. Ik hoor hier vrij weinig over op de forums. Kijkend naar het programma : "het roer om" dat een tijdje geleden op tv was, is ons gespaarde bedrag niks. We hebben geen koophuis in Nederland, dus er komt geen som geld vrij als we weggaan. Het enige wat we hebben is ons spaargeld en dat is behoorlijk wat, vinden wij, maar nog veel te weinig om een mooi huisje te kopen. Als we vertrekken hopen $AS 100.000 mee te nemen.

Ons einddoel is om een eigen guesthouse starten in een landelijke omgeving. We willen dus een redelijk groot stuk land kopen met een huis en iets om te verhuren. Dan is die 100.000 dollar helaas erg weinig.
Een hypotheek zal moeilijk zijn, omdat we buitenlanders zijn, plus dat ze in australie zowieso niet zo vrijgevig zijn als de nederlandse banken.

Wie zit hier ook mee?
Dromen we te veel?
Wat zijn jullie ideeen hierover?

groetjes Steffan en Iris
 
Hi Iris,

Het is helemaal afhanelijk van waar je heen gaat. Waar ik bv woon kun je een goed huis vinden voor rond de $100,000 maar als je naar de grotere steden gaat begint het toch ergens rond de 300,000 en up.

Ik weet weinig van prijzen over guesthouses maar ik denk dat je niet ver komt met $100,000. Er zijn banken hier in Australie die moeilijk doen voor een loan, maar er zijn banken die vrij makkelijk, dat komt dan wel met een hoegere rente.

In ieder geval veel succes met wat jullie willen doen. Waar een wil is is een weg.
 
Iris said:
...
Ons einddoel is om een eigen guesthouse starten in een landelijke omgeving. We willen dus een redelijk groot stuk land kopen met een huis en iets om te verhuren. Dan is die 100.000 dollar helaas erg weinig.
Een hypotheek zal moeilijk zijn, omdat we buitenlanders zijn, plus dat ze in australie zowieso niet zo vrijgevig zijn als de nederlandse banken.
Met $100.000 kom je buiten de steden een redelijk eind, maar inderdaad is het niet voldoende. Je zult dus een hypotheek moeten nemen, wat overigens niet moeilijker is omdat je een buitenlander bent. Tegen die tijd ben je immers een PR als het goed is en heb je vrijwel dezelfde rechten als een Aussie burger. (En zelfs als temp. resident is het mogelijk een hypotheek te krijgen). Het enige lastige is dat de bank natuurlijk het liefst een gegarandeerd inkomen ziet (langdurig contract) en als jullie guesthouse je enige bron van inkomen is, is dat misschien een beetje tricky. Maar dat is niet anders dan waar dan ook ter wereld denk ik. Als ik vergelijk watvoor hypotheek ik in NL kon krijgen, en wat hier in Australie, dan denk ik niet dat Australische banken minder 'vrijgevig' zijn... Het enige grote nadeel in Australie is momenteel de relatief hoge rente, maar daar doe je weinig aan. (Ik hoorde recentelijk dat de Australische nationale bank de rente expres heeft verhoogd o.a. om de groei in de huizenprijzen af te remmen omdat ze bang waren dat te veel mensen te duur gingen wonen en daardoor in financiele problemen zouden komen)
 
Iris said:
Hoi Allemaal,

De formulieren zitten op de bus, nu is het een jaartje wachten op het visum ( dat hopen we in elk geval).
Naast het visum is een andere onzekere factor : geld om te investeren. Ik hoor hier vrij weinig over op de forums. Kijkend naar het programma : "het roer om" dat een tijdje geleden op tv was, is ons gespaarde bedrag niks. We hebben geen koophuis in Nederland, dus er komt geen som geld vrij als we weggaan. Het enige wat we hebben is ons spaargeld en dat is behoorlijk wat, vinden wij, maar nog veel te weinig om een mooi huisje te kopen. Als we vertrekken hopen $AS 100.000 mee te nemen.

Ons einddoel is om een eigen guesthouse starten in een landelijke omgeving. We willen dus een redelijk groot stuk land kopen met een huis en iets om te verhuren. Dan is die 100.000 dollar helaas erg weinig.
Een hypotheek zal moeilijk zijn, omdat we buitenlanders zijn, plus dat ze in australie zowieso niet zo vrijgevig zijn als de nederlandse banken.


Het lijkt wel of ik mezelf hoor praten!! :D dat lijkt mij ook geweldig.. in de bergen met daarbij kampeermogelijkheid :) geweldig! maar ik probeer eerst maar te emigreren en gewoon te werken en dan kan ik dat altijd nog gaan doen :D
 
Ik wil ook uiteindelijk een eigen bedrijfje.... iets met dieren :?

Maar wij zijn nog jong en hebben echt haast geen spaar geld (misschien iets van 10.000 euro...)
Dus, dat wordt werken, en een goedkoop flatje huren in de stad, en sparen!
En uiteindelijk willen we een huis met een paar acres buiten de stad. En dus eventueel een eigen bedrijfje!

Ik ben wel voor het nu leven, maar in de stad hebben we toch niks aan een huis (ook nog geen kinderen, dus tuin met zwembad niet nodig). Dus maar goedkoop wonen en sparen. En van het stadleven genieten voordat we het zat worden (snel lijkt mij! :D )

Ach, we zien wel......
 
leuk dat er meer mensen zijn met dezelfde ideeen. Misschien kunnen we ooit nog wel iets voor elkaar betekenen als we eenmaal daar zitten. Misschien samen in iets investeren.
Simone, wij krijgen ons visum waarschijnlijk op hetzelfde moment.

Groetjes Iris
 
"Een hypotheek zal moeilijk zijn, omdat we buitenlanders zijn"
Bijna iedereen is hier een buitenlander ;-)
Ik ben nog geen bankpersoon gesproken die in Australie is geboren: een Vietnamees, een Duitser, een Chinees.
Voor een eigen huis geeft de overheid zelfs subsidies, ook aan niet-burgers. (Dat komt doordat die subsidies niet voor jou, maar stiekem voor bouwbedrijven zijn. Maar de corruptie moet natuurlijk niet te transparant worden.)
 
hallo,

Wij wonen nu net 2 maanden in australie en wij zijn met ongeveer 15.000 ausd aangekomen. We huren op dit moment een huis, en mijn vriend is hier gelijk begonnen met werken (die goed wordt betaald). Ik denk persoonlijk met het geld wat je wilt gaan doen dat je er niet ver mee komt. Een stuk land is erg duur. Wij gaan volgend jaar land van mijn schoonouders kopen en een huis bouwen en moeten dan ook geld lenen. maar zoals ik het bekijk gaat dat hier vrij makkelijk als je maar en vaste baan hebt. ik zou dus eerst gaan werken en dan je droom verwezelijken.

groetjes
 
mijn familie in Indonesie bezit veel,huizen en land dus geld(een paar ton)doen ze niet moeilijk over maar anders hadden wij dus geen schijn van kans want mijn man is al te oud en hebben nooit een vak geleerd.Clair
 
Volgens mij adviseerd de australische regering dat je ongeveer 930 aud per week nodig hebt om met een gezin te overleven de eerste twee jaar.
Dan kom je toch al gauw op zo´n 95000 aud voor twee jaar.
Maar de meeste hebben toch binnen het jaar wel werk dus moet het wel lukken met de helft dacht ik zo.
Dus moet het met 50000 aud ook wel lukken en dat komt neer op zo´n 30000 euro.
Dat is mijn mening, en ik hoop dat ik hier mee mensen geholpen heb die ook geen eigen kapitaal hebben (koophuis etc) :up:

Groeten marcel
 
Hey Marc-el, dat gezin waar jij het over hebt, uit hoeveel mensen bestaat dat dan? Wij zijn maar met ons tweetjes en zullen ongeveer een 15.000 euro meenemen. Niet veel, maar hopelijk genoeg?

Sara
 
met 3 personen, lees ik nu net maar dat dateert wel uit 1999.
Voor 2 personen adviseren ze 365 aud per week.
voor 1 persoon adviseren ze 225 aud per week maar dat is 6 jaar geleden dus het zal nu wel iets duurder zijn denk ik.

Als je het wil nalezen staat in booklet 6 op pagina 49 onderaan.
Dus kun je er nu van uitgaan dat je voor 2 personen zo´n 400aud per week nodig hebt.

groeten marcel,
 
Maar nu gaan ze daar wel uit van twee jaar omdat je na twee jaar recht heb op steun van de regering, dus ze gaan er eigenlijk van uit dat jij jezelf en gezin twee jaar kunt onderhouden zonder de steun van de regering als je de eerste twee jaar geen werk kunt vinden.
Dus volgens het reken sommetje (pin me er niet op vast)

365aud maal 104 (twee jaar) is 37960 aud is ongeveer 22000 euro.
Maar dit is in het slechtse geval maar bijna iedereen heeft wel een of ander werk binnen het jaar dus met je 15000 euro kom je een heel eind denk ik zelf (is mijn mening)

groeten marcel
 
Ja, het is toch de bedoeling om zo snel mogelijk werk te zoeken, dus hopelijk komen we er met onze 15.000 euro!
Thx Marc-el  :up:


S
 
Ik denk het ook wel,
Trouwens wij gaan ook niet met veel meer hoor.
succes verder :up:

groeten marcel,
 
Dit is een lastig onderwerp, wat is genoeg... Ik denk dat je je van tevoren wel beseft dat je een stap terug moet doen en er hard voor moet werken om hetzelfde te bereiken, echter als jet het er voor over hebt, heb je denk ik wel goede mogelijkheden voor de toekomst...

Wij hebben ook maar 15.000 euro, maar we zijn flexibel en willen alles aanpakken. Als je dat maar in je achterhoofd houdt, dan zal het denk ik wel lukken. (Wij hebben geen kinderen waar we rekening mee dienen te houden, dus wat dat betreft inderdaad petje af voor alle mensen die deze stap met kinderen durven te zetten).!!!!
 
Ach, wij gingen er vanuit dat we eerst wilden reizen, dus dan eet je al snel behoorlijk wat centjes op.

Ik denk, als je het niet te wild doet, en een beetje normaal leeft, dat je met 30-40 duizend dollar per jaar een heel end kunt komen. En da's als je helemaal niet werkt (zoals wij 2,5 jaar gedaan hebben!). MOet je uiteraard wel voor kiezen..... Ik heb soms ook wel eens getwijfeld in de zin van: "we eten ons toekomstige huis op....", maar achteraf heb ik geen centje pijn. Wat een geweldige tijd was dat! 2,5 jaar vakantie vieren, hmmmmmmmmmmmmmm.

Marc
 
Hm misschien zijn dit geen grote bedragen voor jullie allemaal, maar voor mij als student is het nogal wat  :-o Ik wil over een tijd als ik afgestudeerd ben eigenlijk zo snel mogelijk daarheen, om bij mijn vriendin te zijn en te gaan trouwen. Nou heb ik geen idee hoeveel ik dan ongeveer nodig zal hebben, maar ik kan wel zeggen dat ik nu in ieder geval nog niet eens in de buurt kom van de bedragen die hier genoemd worden. Mijn vriendin werkt gewoon, dus ik hoef haar niet te onderhouden, maar ik wil wel op zijn minst voor mezelf kunnen zorgen. Ik wil dan natuurlijk ook gewoon zo snel mogelijk een baan daar, maar hoe mijn kansen daarop zijn weet ik ook niet. Ik studeer hier bedrijfseconomie aan de universiteit, mijn plan was om zodra ik mijn bachelor heb daarheen te gaan, en dan te gaan werken, als ik nog verder wil voor een master doe ik dat dan eventueel daar wel.

Wat de toegevoegde waarde van mijn verhaal is weet ik ook niet, maar ik wou het gewoon even kwijt  :| Nou, in ieder geval ga ik maar vast zoveel mogelijk sparen  :lol:

Groeten, Jason  :)
 
Zoveel mogenlijk sparen moet je toch doen, maar het is niet zo de bedoeling om angst aan te jagen als je wat minder geld hebt. :|
Plus je hebt een voordeel, je hebt een australische vriendin die weet hoe het systeem daar in elkaar zit qua werk en sociale voorzieningen dus moet het wel lukken daar in oz met jou :up:

groeten marcel
 
Back
Top