Hoeveel geld heb je nodig om te overleven als je emigreerd?

[quote author=marc-el link=topic=144.msg40836#msg40836 date=1134806444]
Nu wil ik niemand schrik aanjagen maar dit vind ik wel de realiteit en dat mag ook gezegt worden dacht ik.
[/quote]

Heb toen het eea berekent daar uit kwam dat je goed kan rond komen van 15K zeker voor de eerst 6 maanden daarna beginnen de problemen. Maar het zou toch echt wel lukken om binnen 6 maanden iets te vinden wat geld oplevert.

@marc-el
Bedankt voor je support :cry: :cry:  :bye: We hebben nu al grote moeilijkheden om de 15k bij elkaar te krijgen. Hopelijk komen we nog wel op de  de 12K als we weg gaan Dus we zitten vol met zenuwen en gaan straks met knikkenden knieen het vliegtuig in :-(  :shout: DIE OPMERKING VAN JOUW DAT HELPT NIET!!
:-D: :lol1:   :lmao:

No worries mate :up:
gr Barry
 
Zo heb ik het niet bedoeld bear want het komt ook allemaal wel goed. En Ton ik zeg ook niet dat het niet haalbaar is met wat minder geld. en als je nu veel of wat minder geld hebt iedereen moet toch zijn schouders er onder zetten om er iets van te maken want je krijgt daar niets voor niets.

DUS MIJN WELGEMEENDE EXCUSES
 
Uuuh :? Mar-cel het is natuurlijk wel de bedoeling dat je niet alleen tekst leest maar ook de smilies. HEEL ERG BELANGRIJK :p :wink:
Anders heb je kans dat iemand iets veel te serieus opvat terwijl het met een lach en een dikke knip oog getypt is.  :up: :up: :up:
 
oke :-D :) :-( :-o :? :cool: :lol: :x :p :oops: :cry: :evil: :roll: :wink: :| :up: :dance: :bangingdoor: :congrats: :thinking: :spam: :eek:fftopic: :stupid: :blond: :tent: :fishing: :beach: :flipper: :surfer: :readinginbed: :group: :plane: :angeldevil: :dog: :laugh: :-x :-* :humble: :coffee: :applaus: :dizzy: :clap: :whistle: :wall: :loudcry: :stupid2: :later:
 
He Marcel,

Dit is wel een hele duidelijke manier om te laten weten dat je het hebt begrepen.

Ik denk dat je de smileys gevonden hebt.

Outback Jack :evil:
 
Hè Marcel,

Weet je zeker dat je niet een of meerdere smileys bent vergeten??

:lol1: :rotflmao:

Rene
 
Ik denk enkele smiley-d..veltjes................eeeuuuhmmm

Rene , mailtje gestuurd in je outlook express.

Outback Jack
 
Ja ik ben er wat vergeten maar ik wou het niet te duidelijk maken en jullie nog een beetje in het duister laten dus. :-D :-D :-D :-D

Groeten marcel
 
Ik ga er ook niet vanuit dat dat mijn minimum is...ik denk dat we ons persoonlijk met veel minder geld ook wel lange tijd kunnen redden. Dit is alleen een schatting naar wat ik denk mee te kunnen nemen. En daar zit dan het spaargeld bij in zoals ik die nu al maandelijks aan het sparen ben (gemiddeld 800 euro per maand kan ik sparen)....Reken dat eens uit over 2 jaar.... :)
En dan moet het huis ook nog verkocht worden en ik heb laatst al door een kennis van mij (die makelaar is) een snelle taxatie laten doen en hij ging er vanuit dat ik het huis met ongeveer 25K tot 30K winst kan verkopen...Als je dat allemaal optelt en er nog weer de emigratiekosten vanaf haalt is 40K a 50K voor ons denk ik wel haalbaar....maar niet noodzakelijk.....

[quote author=memswear link=topic=144.msg40796#msg40796 date=1134742773]
@maluka, is 40 'a 50 duizend niet heel veel om als minimum te hebben?
ik denk als je in nederland met ongeveer 15.000 euro wel een half jaartje
kunt overbruggen,dat dit dan toch ook wel genoeg in australie moet zijn.
[/quote]
 
En dan komt er ook nog eens bij dat wij niet direct op zoek gaan naar een baan, maar eerst een maandje of 3 (misschien langer, misschien korter) willen gaan rondreizen. Ik heb Oz nog nooit gezien en als je direct op zoek gaat naar een baan (en er een vindt) heb je daar de tijd niet meer voor. Als het even kan willen we ook geld overhouden nadat we helemaal gesetteld zijn, zodat we ook meteen wat op een spaarrekening kunnen zetten. Dit zijn dingen die je kunt doen als je aardig wat geld me kan nemen. Ik kan jammer genoeg niet zoveel apart zetten als Mark, maar dat komt, omdat ik ook minder verdien als hij. Tegen de tijd dat alles er bij mij af is, mag ik blij zijn als ik rond de 150 a 200 euri apart kan zetten :)
 
Wauw, dat zijn nog eens bedragen.... :) :-o ..... helaas haal ik dat allemaal niet, met een beetje mazzel zal ik tussen de 10 en de €15.000,- kunnen meenemen. :| :oops:

Voordeel voor mij is dat ik natuurlijk de eerste maan 2 maand een gratis onderkomen heb, en dat Katrina nog wat spaar centjes heeft in Oz.

Voor mij is dan ook het plan zsm werk te vinden in Melbourne wat centjes sparen en dan pas naar Brissie te vertrekken.

Maar goed, wij hebben dan ook het grootste deel van Oz gezien, dus wat ik nog niet gezien heb kan ik altijd nog een keer bekijken.

Ben benieuwd of het goed gaat komen, alhoewel ik daar een jaar heb rond gezworven met €3200,- en dat was ook prima te doen... :up:
 
Wij nemen ook ongeveer 15.000 euro mee, meer kunnen we echt niet opzij zetten. We zijn wel van plan om zo snel mogelijk werk te zoeken als we in Alice aankomen, dus normaal gezien moet dat lukken (hoop ik)...

Sara
 
[quote author=sarabaes link=topic=144.msg41202#msg41202 date=1135151879]
Wij nemen ook ongeveer 15.000 euro mee, meer kunnen we echt niet opzij zetten. We zijn wel van plan om zo snel mogelijk werk te zoeken als we in Alice aankomen, dus normaal gezien moet dat lukken (hoop ik)...

Sara
[/quote]

Als je een huis koopt met hypotheekaflossing,
leent de bank in oz je dit terwijl je net gemigreerd bent , hoe werkt dit,hetzelfde als in nederland, moet je aantonen dat je werk hebt en hoelang je werk hebt.

Of als je iets wil huren, doen ze daar moeilijk over,

Ik heb al veel negatieve verhalen over dit gehoord.

Jack :evil:
 
Ons plan was om ongeveer 3000 euro cash mee te nemen en de rest via overschrijving zo vanuit België naar Oz te sturen.....hoe hebben jullie dat gedaan? Toch niet al dat geld cash meegenomen?
Doen ze moeilijk als je zoveel geld wilt overschrijven?

Sara
 
Ik ga met geen rooie cent op zak  :-D
Heb er nog geen nacht minder om geslapen.
Zal zien wat ik deze laatste maanden nog achteruit kan zetten.
Hele procedure plus studie heeft nu eenmaal veel centjes gekost! Dus eigenlijk hebben ze al een paar duizend dollar van mij daar :)

Henriette
 
Wij gaan ons huis verkopen dus hopelijk blijft er na het afbetalen van de hypotheek nog genoeg over :wink:

Ben nu al wat dingen aan het verkopen via marktplaats waar ik toch vanaf wil :)
 
@Jack,
Hier kan je een huis kopen als je net in het land bent. Je krijgt daarbij ook $7000 dollar van de Australie. Een hypotheek krijgen is ook mogelijk, er zijn "geldverstrekkers" die aan New Arrivals en Pensioners enz. een bedrag lenen. Maar het fijne weet ik daar niet van.

Huren daarentegen is niet zo negatief hoor. Ik heb hier bijvoorbeeld gewoon kunnen huren terwijl San geen werk heeft en we net in het land waren. Ze vragen van je een soort bewijs van goed gedrag  :roll: die je vorige huiseigenaar (als je hebt gehuurd) voor je kan opstellen. Het zijn maar een paar regeltjes zoals: Deze persoon heeft altijd netjes op tijd zijn huur betaald en was een net persoon. Wij hadden een eigen huis in Nederland. Hebben gewoon aan REMAX gevraagd of ze zoiets voor ons op konden stellen. Geen probleem. Verder vragen ze dan om een bankstatement zodat je aan kunt tonen voorlopig op je savings te kunnen leven.
Onze ervaring is dus zeer zeker niet negatief.

Groetjes Lin
 
[quote author=Lin link=topic=144.msg52217#msg52217 date=1142627437]
@Jack,
Hier kan je een huis kopen als je net in het land bent. Je krijgt daarbij ook $7000 dollar van de Australie. Groetjes Lin

[/quote]

Beste Lin,

$7000 klinkt aantrekkelijk maar begrijpen doe ik er niks van , wil je dit uitleggen hoe dit in zijn werking gaat.

Gr,

Jack :evil:
 
Wij zijn hier een dik jaar geleden vrijwel zonder centen gekomen. Ik had in 2003 m'n huis en m'n deel van het bedrijf verkocht en van dat geld zijn we gaan reizen  :wink:
Dus met slechts nog wat zakgeld hier gekomen (ikzelf op toeristen visum), supergoedkoop gaan wonen en leven. Jeanet had een working holiday visum en is als nanny aan het werk gegaan. Gelukkig had ik na een maand al een baan en nu zijn we dus helemaal van scratch een leventje aan het opbouwen.

Net als Henriette hebben we er geen minuut minder om geslapen; we wisten zeker dat we het mooie huis en die mooie auto die we in NL hadden niet zouden missen en dat is uitgekomen. Eerlijk = eerlijk: we zijn nu wel aan het sparen voor een autootje want het is toch wel onpraktisch zonder  :|

Dus antwoord op de topic-vraag: het hangt er vanaf in welke situatie je zit (beroep) en hoe goed je het hier (meteen) voor elkaar wilt hebben.
 
Back
Top