Hoeveel geld heb je nodig om te overleven als je emigreerd?

[quote author=jason link=topic=144.msg33538#msg33538 date=1130411093]
Hm misschien zijn dit geen grote bedragen voor jullie allemaal, maar voor mij als student is het nogal wat  :-o [/quote]
hoi
Niet alleen voor jouw als student voor de '" jan met de pet’”   zijn dit ook grote bedragen. Mijn vrouw en ik mogen blij zijn als het überhaupt gaat lukken om zo'n 13.000 euro mee kunnen nemen. Nu op dit moment hebben we nog maar net de helft bij elkaar en vertrtekken al over 5maanden :lol: Gelukkig gaan we de laatste 2 maanden bij de buurman logeren zodat we bijna geen vaste lasten hebben. Dat betekent dat ik 3 maand salarissen + vakantie geld in me zak kan steken + nog 1 [sup]1[/sup]/[sub]2[/sub] maand salaris van me vrouw (parttime).
Maar goed, wat dat betreft is het eigelijk dus geen goed moment om straks in februari te vertrekken. De afgelopen 2 jaar hebben we ons spaar geld alleen maar zien in slinken en nog steeds hebben we het gevoel dat we elke maand kiet draaien of zelfs bij moeten leggen. Dat is dan ook de motivatie om te zeggen; nee we wachten niet langer we gaan er voor. Anders komt het er straks helemaal nooit meer van.

gr. Barry
 
Maar een mogenlijkheid is ook dat je na je krijgen van je visum dat je niet meteen gaat maar eerst nog een paar maandjes hier blijft om nog wat te sparen.
Ik denk dat het wel moeilijk is om niet direct te gaan maar eerst hier nog blijven als je weet dat je ook daar kunt zitten, :| maar zo krijg je wel wat extra geld, toch? :wink:

Groeten marcel
 
Zo doen wij het. We hebben ons visum al een tijdje maar blijven nog hier tot juli 2006, om te sparen...  :-(
Wel niet leuk en soms duurt het véééél te lang, maar we gaan toch liever met een (weliswaar klein) spaarpotje, je weet maar nooit...  :-D

Sara
 
wij zijn het ook van plan om het zo te doen al moet ik wel zeggen dat we al wel een spaarpotje hebben maar het net wat je zegt beter te veel als te weinig. :up:

Mij lijkt het ook heel moeilijk om hier te blijven terwijl je weet dat je kunt gaan vooral in de winter :|

Groeten marcel
 
Goeie middag... bijna weekend :cheer:

Was ook eerst de bedoeling om nog wat langer te blijven. Maar zoals ik al zei. We kunnen elke maand zeer weinig sparen. Niet zoveel als vroeger in ieder geval. Er zijn zelfs maanden dat we bij moeten leggen. Conclusie elke maand dat wij langer blijven werkt negatief voor ons en zeker niet positief. Of me vrouw moet ineens weer een full time baan vinden. Maar als ze dat al niet lukt in de afgelopen 9 maanden dan zie ik dat nog voor de volgenden paar maanden ook niet gebeuren.
Moraal van het verhaal. Je moet heel erg uit kijken met de opmerking we blijven nog wat langer want dan kunnen we dit en dat doen. Want niks is zeker in je leven!! Voor je het weet is alles veranderd. Dat kan al gebeuren in enkelen minuten of uren.
Wij hebben dat persoonlijk mee gemaakt. 1 of bijna 2jaar alweer geleden Dachten we ook van als we dit en dat zo doen dan hebben we over 2 jaar 30.000 euro gespaard nou niet dus. Toen was het ineens allemaal in een paar uur voorbij. Ineens twee kappotten auto’s voor de deur en ineens met z'n tweeen naar de CWI/ UVW voor een uitkering. Geloof me maar dat zie je niet aan komen. Dat is ineens! Leef bij de dag niet in de toekomst en zeker niet in het verleden want het kan alleen maar fout gaan. ........
Go wat een wijze worden van een broekie van 27 , ben ik niet gewend van me zelf :roll:  :lol:
Maar ja. Zoals als die yanks het kunnen zeggen  “who gives a fuck” we gaan gewoon. Ik heb nog wel wat stokken achter de deur voor als het spaar geld echt op is. Maar ik betwijfelt of dat gaat gebeuren. Genoeg werk daar!!  
Groetjes Barry
 
Hier ook zo'n verhaal, inderdaad het kan zo veranderen allemaal. Wij hadden ook een uitgeschreven scenario. Nu zit ik hier en San komt over een dag of 10. Van onze spaarcentjes zullen we hier moeten gaan leven totdat het visum erdoorheen is. We gaan huren en daar zullen de meeste centjes naar toe gaan. Het kopen van een koelkast en wasmachine en auto zullen de grootste uitgaven zijn. Verder zullen we het heel rustig aan moeten gaan doen. Als het visum er dan uiteindelijk is zal er niet veel van over zijn... But you can only take one day at a time. Iedere stap is er een en we komen vanzelf daar waar we willen zijn. :up:
 
Je hebt gelijk bear dat waren echt zeer geweldige woorden :up:
Maar ik moet zeggen dat je gelijk heb dat alles in een klap kan veranderen maar moeten we onzelf niet teveel mee bezig houden. :?
Iedereen weet van zichzelf wanneer hij of zij het beste kan gaan.
Want wat ik zei over dat extra sparen was gewoon een tip en verder niets en dat het nu voor ons misschien goed uitkomt wil inderdaad niet zeggen dat iedereen dat kan.
En als ik zo jou verhaal lees zou ik in jou schoenen precies hetzelfde doen dus.........

Succes verder :up:

Marcel
 
Wij moeten hier in Nl van een minimum inkomen rondkomen maar zijn toch begonnen om 50 euro in de maand te gaan sparen voor Oz.Jem oet ergens beginnen,volgend jaar kan ik part time(later hoop ik meer)voor mijn broer gaan werken,dan kan ik ook meer gaan sparen.
Verder bezitten mijn ouders in Indonesie diverse huizen,land en 2 tankstations alleen een gedeelte van dat bezit staat op mijn vaders naam,de rest nog van zijn broer die alles had ingepikt door documenten te vervalsen!
Maar goed,geleidelijk aan krijgt mijn vader alles weer terug,ze hebben hu n eerste huur al binnengesleept!(bijna 10.000 euro) en met 1 van de tankstations beginnen ze geld te verdienen.

Ze hebben aangeboden om mijn studie te betalen(35.000 dollar,voor 2 jaar)en mijn man behoudt zijn uitkering+pensioen dus we kunnen zelf in levensonderhoud voorzien maar anders hadden wij hoogstwaarschijnlijk geen schijn van kans!!Clair
 
moet nu bekennen dat ons scenario wat wij bedacht hebben ook nu al een beetje in de war is gegooid. :-(
Normaal duurt een visum aanvraag toch zeker 1 jaar tot 1,5 jaar.
Maar nu onze tra binnen 4 weken terug was en nu blijkt, omdat ik een beroep heb wat op de modl-lijst voorkomt onze visum aanvraag voorrang krijgt blijkt dat ons spaargeld ook minder wordt dan verwacht :cry:

Maarja wil ook weer zeggen dat we ongeveer een jaar eerder naar oz gaan (als alles goed gaat natuurlijk) :lol: :lol: :lol:

Groeten marcel
 
wat je nodig hebt is gemiddelt 600euro voor een enkeltje.... Verder rest komt het best wel goed. Dacht je dat al die backpackers ook met een zak geld richting oz gaan.....

o.k als je kinderen hebt dan is het wijs om wat extra's te hebben en anders maakt het geen drol uit.


edit: oeps beetje een oud topic...foutje bedankt...
 
Hallo,

We gaan met 3 kinderen naar Oz. Onze bedoeling is €5000,- mee te nemen.

We hopen dat dit genoeg is, tevens proberen we nog te sparen.

Maar dat zal wel moeilijk gaan :cry2:

Groetjes Wiepie
 
Hmm, 5000 Euro oftewel zo'n $8000 lijkt me wat krap, tenzij er al een baan op je wacht. Opstarten kost namelijk nogal wat: denk maar aan bv. de borg voor je huurhuis, da's gelijk aan 4 weken huur, oftewel daar gaat de eerste $1000 al... En zo zijn er nog wel meer kosten. Ik ben bang dat je blij mag zijn als er na de eerste week of twee nog $5000 van de $8000 over is. En hoe lang hou je het uit op $5000 (3000 Euro) met 3 kinderen? Ik heb er geen ervaring mee, maar schat een week of zes?
Ik denk dat je dus of meer zult moeten sparen, of niet al te kieskeurig moet zijn met het vinden van een baan zodra je hier aankomt; tenzij je een erg gewild beroep hebt...
 
Jeetje Wiepie
Dat is wel heel erg weinig. Mijn vrouw en ik gaan met ongeveer 10.000 - 13.000 eurie en dat vinden we persoonlijk eigelijk al te weinig maar we gaan er toch voor. We kunnen altijd nog in back pack mode over gaan als het eea nog niet genoeg blijkt te zijn maar met 3 kinderen wordt dat toch wat moeilijk. Of heb je misschien familie cq vrienden die je onder dak kunnen geven?

gr. Barry & Vanessa
 
Ik weet niet hoe lang jullie nog hebben voordat jullie vertrekken, maar ook ik vind het vrij weinig... Ik zelf kan ook niet meenemen (hou te weinig over om echt veel te kunnen sparen iedere maand), maar heb gelukkig een vriend die best veel kan sparen. Ook heeft hij een eigen huis wat ik de loop der tijd behoorlijk wat meer waard is geworden.
Ik zou proberen om zoveel mogelijk te sparen nu. Als je inderdaad al een baan hebt vanaf dag 1 dat je daar aankomt, moet je het die eerste maand met 8000 dollar wel redden. Ook als je daar familie hebt die wel even bij kan springen moeten jullie het wel redden, maar onderschat niet hoeveel geld het kost....
 
Helemaal eens met Hans! Het kost inderdaad nogal een lieve duit in die eerste "opstart weken" Je zult bijvoorbeeld ook al vrij snel in de buidel moeten tasten voor een redelijk betrouwbare auto. Zonder auto kom je hier niet echt ver namelijk. Mits je midden in de stad gaat wonen of vlak daarbij, maar daar hang ook vaak weer een wat duurder prijskaartje aan.

Alles is mogelijk natuurlijk maar het is niet echt een vet pot.

Succes in ieder geval!
Syl :up:
 
Kijk, dat scheelt alweer 10.000 euro.....  :up:
Ik weet niet hoeveel 3 kinderen consumeren, maar als je alles eens bij elkaar optelt

Ikzelf hoop inderdaad met een 40.000 a 50.000 euro de oceaan over te steken....(ben al druk aan het sparen dus)
 
@maluka, is 40 'a 50 duizend niet heel veel om als minimum te hebben?
ik denk als je in nederland met ongeveer 15.000 euro wel een half jaartje
kunt overbruggen,dat dit dan toch ook wel genoeg in australie moet zijn.
Uiteraard moet het natuurlijk wel zo zijn dat de reis kosten dan niet bij die 15.000
euro moeten zitten want met 3 kindertjes en 2 volwassenen ben je een kleine 5000
euro kwijt .

groetjes Manja :)
 
Moet maluka toch wel gelijk geven je beter teveel geld kunt meenemen als te weinig geld.
Er kan altijd iets gebeuren daar in oz, bv geen werk of dat je onverwachts naar huis moet (kan door allerlei problemen zijn)
En ik weet er is altijd wel iets te regelen, maarja dan moet je het wel weer regelen.

En je wilt toch ook niet als een kluizenaar daar leven en gevangen zijn in je eigen huis de eerste paar maanden, want je wil toch ook de omgeving verkennen, en onder de mensen komen etc.

Persoonlijk denk ik dat je minimaal 20.000 tot 25.000 nodig hebt voor je nieuwe leven op te bouwen maar hoe meer hoe beter.

Nu wil ik niemand schrik aanjagen maar dit vind ik wel de realiteit en dat mag ook gezegt worden dacht ik.

Ik hoop bij niemand een vervelende snaar geraakt te hebben. :|

Groeten marcel
 
Hoe meer geld hoe beter. (makkelijker)
Maar dat moet je dan wel hebben.
Het is belangrijker hoe je motivatie is, er zijn genoeg mensen vertrokken met niets
en zijn toch heel goed terrecht gekomen.
Je schouders er onder zetten en iets opbouwen vanaf de grond kan heel veel
voldoening geven.
Positief vertrekken en geloof in jezelf is soms meer waard dan geld.

Gr. Ton
 
Back
Top