hoeveel % v salaris verwoon je gemidd, gezin 2 kids

lizzyhas

XPdite Sponsor
Ik zou graag eens weten wat de standaard zo een beetje is dat men procentueel gebruikt van een salaris  voor huur per maand.

hier in Nederland gaan ze ervan uit dat je 30% van je salaris mag gebruiken om verantwoord uit te geven aan wonen.

hoe ligt dat verhoudingsgewijs  in Australië??

Ik neem aan net wat anders omdat sommige kosten van levensonderhoud anders liggen daar en ook de belasting op je salaris is vriendelijker.

[quote author=lizzyhas link=topic=9367.msg127062#msg127062 date=1224355690]
ik bedoel 700 aud  huur  per week.

[/quote]

bedoel je het nu per maand of per week? Per week is het heel veel en per maand erg weinig :)

Wij verhuren iets meer dan 30 % van ons salaris. Gas water en licht is stukken goedkoper dan Nederland, dus dat maakt een hoop goed.

Hoi,
Ik lease en betaal, na rent assistance van mijn baas en centrelink, nog steeds 40% van mijn inkomen aan huur (dus excl. water en elektra). Mind you, ik werk parttime = 24 uur. Nu was dat % in NL nog iets meer en dus kan ik nu beter rondkomen dan in NL. Standaard gaan centrelink en banken ervan uit dat je max. 25% van je inkomen aan wonen betaald geloof ik. Ander voordeel is dat je soms uit salary sacrifice je huur kan betalen, volgens mij geldt dat ook voor hypotheek. Dat is dus betalen van je brutosalaris.
Voor $ 700.00 per week huur je een paleis en met twee inkomens moet dat volgens mij goed te betalen zijn. Hangt natuurlijk van vele andere factoren af.
Ciao, Fae

bedankt voor je antwoord!

wat is centrelink??
en een rent assistence is dat inkomensafhankelijk en verbonden aan een bepaald soort visum??

Hallo Lizzy,

Ik kan je vertellen dat je voor 700 dollar per week geen paleis huurt en zeker niet op korte afstand van Perth. Een huurprijs van 500 dollar per week is heel normaal en dan heb je geen paleis, geen grote tuin en geen zwembad. wat ik heb begrepen wordt er van uitgegaan dat je maximaal 30% van je bruto inkomen verhuurt. Wat centrelink en rent assistance inhouden weet ik niet.

Groeten Magda

Centrelink is de plek waar je heen moet voor alle overheidsbijdragen, dus ook rent assistance (=huursubsidie), kinderbijslag, uitkeringen en wat er nog meer bestaat. Het is een extreem bureaucratische bedoening, waar je beter goed geinformeerd heen kunt gaan, want anders maken ze een zootje van je aanvraag. En ja, ik spreek uit ervaring. Rent assistance krijg je overigens in principe alleen als je ook een uitkering van Centrelink krijgt. En als daar al een uitzondering op wordt gemaakt moet je een erg laag inkomen hebben. Als je $700 per week aan huur kunt betalen zit je daar heeeeeeeeel ver overheen.

Groetjes,
Rixta

dank je Rixta, centrelink is idd niet v toepassing zag ik al na google.

waar we wel wat mee kunnen is salary sacrafice,

misschien als verlenging tzt van Lafha, er zijn dus wel wat mogelijkheden.
We  hebben namelijk ook 2 kids die 9000 dollar gaan kosten aan schoolfee, dus das wel lekker als die pijn een beetje verzacht word.

ik vroeg me daarbij gewoon af , gezien het feit van dat soort tegemoetkomingen , belastingtechnisch, en gezien het feit dat sommige dingen echt minder kosten daar ( energie benzine) wat je nu procentueel kunt uitgeven aan huur dus.

Ik begrijp alleen niet waarom Magda zegt dat je geen huis met zwembad hebt voor 700 per week, ik zie er massá's huizen met pool en 5 kamers en ruime tuin  op realestate.

Maar misschien is dat anders in Perth??

Misschien moet ik de vraag anders formuleren.

Hoeveel kun je uitgeven aan huur met een salaris van rond de 110.000 aud per jaar.

Ik weet natuurlijk niet hoe duur het leven verder is in Oz, daarom vraag ik me dat gewoon af.

Ik heb geen idee hoeveel % wij verwonen (ben nooit zo goed geweest in rekenen :)) Wel vind ik zelf 700 per week ontzettend veel geld voor een huurhuis maar met 110.000 per jaar moet dat wel te doen zijn lijkt me. Maar het lijkt me voor iedereen verschillend, de een haalt boodschappen voor 50 dollar per week de ander voor misschien 300.

volgens mij verdien je met 110.000 Aus per jaar best goed.... dus dan zal er toch wel een leuke huurhuis zijn te vinden?

Maar het is idd maar net hoeveel je uitgeeft aan je vaste lasten....

Even goed lezen Lizzy, ik heb geschreven dat je geen paleis hebt voor 700 dollar. Ik sprak over 500 dollar huur. Houd er wel rekening mee dat je per week betaald dit is dus als je een maandsalaris hebt je wel wat extra moet reserveren voor je huur omdat je anders na 3 maand salarissen een week tekort komt. ( er gaan 13 weken in een kwartaal)

[quote author=Rixta link=topic=9367.msg127081#msg127081 date=1224406970]
Rent assistance krijg je overigens in principe alleen als je ook een uitkering van Centrelink krijgt.[/quote]
Kinderbijslag?

Bart

Magda, ik weet dat de huren per week gaan hoor  en ik weet hoeveel weken er in een kwartaal gaan en zelfs per jaar.

ik geloof niet dat we elkaar kunnen volgen , ik jou iig niet.

Het was zeker niet mijn bedoeling om je te beledigen, sorry als dit zo over gekomen is.

Magda

Over het onderstaande, natuurlijk puur jaloerzie maar met een salaris van 110.000 zit je ruim 2x boven het gemiddelde. Iemand met zo'n salaris had vragen over huur en inkomen naar mijn mening zelf makkelijk kunnen uitzoeken.

Rene

Bron gegevens 2003-4: http://www.abs.gov.au/AUSSTATS/abs@.nsf/mf/5673.0.55.001

Hoeveel kun je uitgeven aan huur met een salaris van rond de 110.000 aud per jaar.

Ik weet natuurlijk niet hoe duur het leven verder is in Oz, daarom vraag ik me dat gewoon af.

[/quote]

je kunt heel veel uitzoeken, dat weet ik wel,de link ken ik,  maar als ik nou puur een vraag stel over hoe duur het leven nou werkelijk is in Oz met betrekking tot andere uitgaves en ik dan dus mij afvraag wat er dus sec  over blijft om te wonen, dan vind ik dat niet zo een gekke vraag

Ik weet niet wat een doorsnee uitgave is met een gezin van 4 personen, voor energie supermarkt, kleding etc etc etc,weet niet hoe duur het leven is daar.Ik woon er nog niet, maar bedankt voor de hulp om mij te herinneren dat ik zelf iets had kunnen opzoeken, daar is per slot het forum voor om mensen daarop te wijzen blijkt.

Beetje irritant dat ik allemaal niet relevante antwoorden krijg en bedankt.

ik stel voor dat we het topic bij deze sluiten.Wat mij betreft.

[quote author=Kokkinoski link=topic=9367.msg127093#msg127093 date=1224433465]
Over het onderstaande, natuurlijk puur jaloerzie maar met een salaris van 110.000 zit je ruim 2x boven het gemiddelde.
[/quote]

Ruim 2x het gemiddelde? Waar haal je dat in vredesnaam vandaan? In het algemeen wordt een ton per jaar hier gezien als een "bescheiden inkomen". Als jij gelijk zou hebben zouden wij met het salaris van een ziekenverzorger boven het gemiddelde zitten. Dacht het toch echt niet...

Groetjes,
Rixta

Back