hoeveel % v salaris verwoon je gemidd, gezin 2 kids

- 28% van netto inkomen, huurhuis

- 2 volwassenen

- Central Coast, NSW

- Zou niet weten wat het in NL was, zou ik op moeten zoeken. Volgens mij wel meer, maar dan had je ook een koophuis.

Ik las in de australische kranten dat het wonen al  bij de meeste mensen op 30%  van hun inkomen komt.

Is het niet zo dat je belastingtechnisch je huurkosten naar beneden kunnen halen??

Zonder lafha ook.

Hmmm, die gaat over het jaar 2006/2007. Beetje achterhaald?
Meestal net zo handig om gewoon op de belasting site zelf te kijken (www.ATO.gov.au).

Hoi allemaal,

nu we ons huurhuisje hebben hierbij onze bijdrage:
1) hoeveel % van je netto salaris geef je uit aan woonlasten (kale huur ) >> 24%

2) gezinssamenstelling >>  2 volwassenen + 1 kind (3.5 yrs)

3) in welke stad/woonwijk is dat >> Woy Woy Bay, NSW

4) en hoeveel was het % in Nederland >> 30%

Verder komen daar natuurlijk nog water en electriciteit & inboedel verzekering bij:
- Water: $50 p/mnd
- Electr: $60 p/mnd
- Verze: $400 p/yr

Internet doen we via een Optus pre-paid wireless verbinding, niet ideaal maar aangezien we voor een jaar huren en daarna een woning willen gaan kopen willen we niet "vast" zitten aan een provider. Vaste telefoon hebben we ook niet om dezelfde reden, Ingrid heeft een pre-paid en ik heb een zakelijke telefoon. Bellen met Nederland doen we via Skype.

Als er nog meer vragen zijn, stuur dan even een PM.

Groetjes,
Johan & Ingrid

[quote author=perthpete link=topic=9367.msg131969#msg131969 date=1234472457]
Hmmm, die gaat over het jaar 2006/2007. Beetje achterhaald?
Meestal net zo handig om gewoon op de belasting site zelf te kijken (www.ATO.gov.au).
[/quote]

Ah ja, ook al eens tegengekomen. Die is beter ja. Bedankt voor de reminder!

[quote author=Ingriddh link=topic=9367.msg131972#msg131972 date=1234477232]
Internet doen we via een Optus pre-paid wireless verbinding, niet ideaal maar aangezien we voor een jaar huren en daarna een woning willen gaan kopen willen we niet "vast" zitten aan een provider. Vaste telefoon hebben we ook niet om dezelfde reden, Ingrid heeft een pre-paid en ik heb een zakelijke telefoon. Bellen met Nederland doen we via Skype.
[/quote]

Veel providers hebben ook bij wireless verbinding een 2-jarig contract hoor. Voor mij persoonlijk is Wireless niet toereikend. Ik heb ADSL bij TPG en die heeft een contract van 6 maanden. Daarna kan je het per maand opzeggen. En de telefoon van Telstra (ja, perthpete, kon er niks aan doen, moest wel telstra nemen als ik bij TPG zit) kun je à la minute opzeggen....

(TPG heeft wel Naked DSL, maar dat geldt volgens mij alleen voor ADSL2+, ik zit nog in de contreien waar ze alleen nog maar ADSL hebben)

Back