hoeveel % v salaris verwoon je gemidd, gezin 2 kids

heb ik mazzel, want ik drink niet, maar ik hoor dat ook de melk duur is, dus dat schiet niet op. :lol:

Ik koop eigen merk melk bij de Woolies, die is niet duur hoor.
Eén liter voor $3.49, is niet duur toch.

Ik hoop voor je dat je ook niet rookt, want dat is ook niet te betalen.

Wij verwonen trouwens niet veel omdat we in een bus wonen. We betalen $200 in de week, alles inbegrepen. En dan hebben we ook nog een zwembad, en het gras word gemaaid  :grin:
En het mooi is, dat als we het zat zijn hier.....inpakken en wegwezen.
Geen hypotheek, geen huurcontract en gezellig elke dag, net een hele lange vakantie.

Groetjes,
Jolanda

Inkomens in Australia lopen verschrikkelijk ver uit elkaar.
In de mijnen kan je een vermogen verdienen maar daar buiten verdient een ongeschoolde Aussie vaak amper de kost.
En ongeschoolde of amper geschoolde mensen zijn er hier erg veel.

[quote author=rob en jolanda link=topic=9367.msg128052#msg128052 date=1226436596]
[/quote]

Eén liter (EEN LITER?????) voor $3,49

Ik vind het knap aan de prijs....
Ff snel op Coles.com.au gezocht naar melk en daar is het $3.99 voor 3 liter....

jippie, hopelijk heb ik tzt een coles in the neighborhood  :up:

ben nogal een zuivelafnemer

nee ik rook ook niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cool:

[quote author=Maluka link=topic=9367.msg128058#msg128058 date=1226464705]
[quote author=rob en jolanda link=topic=9367.msg128052#msg128052 date=1226436596]
[/quote]

Eén liter (EEN LITER?????) voor $3,49

Ik vind het knap aan de prijs....
Ff snel op Coles.com.au gezocht naar melk en daar is het $3.99 voor 3 liter....

[/quote]

Ik schrok me dood van het bedrag voor 1 liter! Ben een echte melkdrinker en die bedragen zouden mijn faillissement betekenen  :grin:
Maar gelukkig is Coles er nog  :up:

Volgens mij is de orijd voor 3 liter woollies eigen merk melk $ 3.79
Duurder dan in Nederland maar lang geen 3.49 per liter. Ik weet niet waar jullie wonen, maar dat zal wel het ddurste stukje Australie zijn.

Cheers, Mariette

Zo ontzettend duur is melk hier inderdaad niet. En als je kunt wennen aan de smaak van houdbare melk betaal je ietsje meer dan een dollar per liter. Duurder dan in Nederland, maar Nederland is zuivelland, dus alle zuivel is daar goedkoop. Yoghurt is hier ook een stuk duurder.

Groetjes,
Rixta

Hahaha sorry, het is 2 liter  :lol:, en wij hebben geen coles in de buurt.

Ze hebben ook wel goedkopere melk, maar die vind ik niet lekker  :p er moet wel een lekkere melksmaak aan zitten en geen water met een kleurtje.

Cheers,
Jolanda  :up:

zo zie je maar, mij werd even geleden wijs gemaakt dat de melk bijna niet te doen was zo duur.
hier word de melk ook steeds duurder hoor.
de tweeliter is al 1,29 euro, dat is in aussie dollar ongeveer het dubbele.

ben hier ook al aan de houdbare melk v 59 cent de liter, proef je niet echt verschil in de muesli en voordeel is dat ik dan al gewend ben!

nu nog mijn huis verkopen, dat ligt iets gecompliceerder.
had ik maar een huurhuis  :cry:
maar dan had ik weer geen overwaarde :dance:

houdbare melk ik krijg het niet door mijn keel. Ik geef toch liever die $3,79 uit aan gewone lekkere melk.
Ik weet niet hoe het elders is maar hier bij ons schommelen de prijzen per dag enorm. Lijkt de beurs wel. Vandaag zijn bananen $4,29 en morgen zijn ze weer 2,79 en de dag erna ergens tussen in. De ene dag is de 1 liter cola goedkoop en een paar dagen later de 2,5 liter. En je moet snel zijn  als je het nodig heb, voor je het weet is het schap leeg. Wordt er niet goed van  :lol:. Tja en dan de koffie ik hou wel van een bakkie koffie maar ik vind de koffie erg duur. Heb nu wel een goedkope koffie gevonden die ook nog eens lekker smaakt maar het is goed zoeken. Voor dezelfde koffie betaal je bij de IGA het dubbele als bij de Bi-lo.

Moon
the roosters

Hi Lizzyhas,

Kan me herinneren dat ik bij de Plus 0,49 eurocent per liter betaalde voor de gekoelde melk, eigen merk. Nou dat vind ik dus echt geen geld. Voor die prijs heb ik het hier echt nog niet gezien hoor! En op Tasmania zitten toch echt heel veel koeien.
Feit is alleen dat de melk eerst weer naar het Noordereiland vertrekt voor verwerking en dan weer terug komt voor de verkoop.
Ja dat maakt het dan natuurlijk duurder.

Mariette

hi Mariette ben je weer terug? hoe was het om weer even terug te zijn geweest in Nederland? Toch weer blij om terug te zijn op Tassie, ik hoop het wel.

ja ik weet dit heeft niets te maken met het topic  :lol: Maar wat betreft melk ik denk dat het nu in Nederland toch ook wel wat duurder is geworden.

Hi,

Ik wil toch even weer de aandacht op dit topic vestigen.

De besteding aan huur conform advies australische overheid van 25-30% is dat van het bruto of netto salaris?

Verder het verzoek aan andere forummers die nog niet gepost hebben om ook hun ervaringen m.b.t. dit onderwerp aan te geven.

1) hoeveel % van je salaris (netto of bruto) geef je uit aan woonlasten (kale huur of hypotheek)
2) gezinssamenstelling
3) in welke stad/woonwijk is dat
4) en hoeveel was het % in nederland?

Bedankt voor jullie posts.
Cheers,
Loek

Hoi,

1) hoeveel % van je salaris (netto of bruto) geef je uit aan woonlasten (kale huur of hypotheek)

- 27%

2) gezinssamenstelling

- 2 volwassenen

3) in welke stad/woonwijk is dat

- Ocean Grove, Greater Geelong, VIC

4) en hoeveel was het % in Nederland?

- 15%

Cheers Sander

Thanxs Sander daar hebben we wat aan.
Is dat 27% van je bruto of van je netto salaris en heb je een huur- of koopwoning?
Cheers,
Loek

ps wie volgt?

Wij huren momenteel, 25% van ons netto inkomen.
Gezin met drie kinderen, of liever gezegd 4 volwassenen en 1 kind

Hobart area

Was in Nl ongeveer hetzelfde

Heel interessant topic met veel fijne info die je niet zomaar bij elkaar googled.
Keep up the good work!  :wink:

Back