Voor zeg max $550 per week kun je volgens mij een goed huis vinden om te huren, en zo hou je wat meer over voor andere dingen die je wellicht ook belangrijk vind (dus waarom $700 per week betalen, vind ik persoonlijk erg veel). Ik heb in Nederland altijd de 30% regel aangehouden en ben dat van plan om hier ook te doen. Nou moet ik zeggen dat dat hier wel iets moeilijker is dan in Nederland.
En inderdaad, zoals anderen al zeiden, als je huurt is dat gemakkelijker dan als je gaat kopen. Ik kan nooit en te nimmer een huis kopen, vergelijkbaar als mijn huurhuis, in een vergelijkbare buurt, op vergelijkbare afstand van het centrum, en ook nog binnen die 30% blijven. No way. Kopen is al gauw het dubbele......
Natuurlijk bouw je dan wel wat op....Tis maar net wat je belangrijk vind en hoe je eea wilt opbouwen (er zijn meer manieren natuurlijk).
Ik betaalde in Nederland veel meer aan de ziektekosten verzekering dan hier. Ik deel dus de stelling dat als je ziek bent, het hier heel duur is, maar als je (redelijk) gezond bent dat minder het geval is. Dan betaal je je blauw aan premies in Nederland. Ik heb overigens alleen een prive hospital cover (om de extra medicare levy te vermijden). Een dure extra's verzekering is voor mij niet interessant - opnieuw - voor een gezin lijkt me dit veel belangrijker.
Pensioen vind ik hier nog niet zo slecht geregeld. Behoorlijk wat eigen vrijheid hoe je eea wilt opbouwen en werkgever betaald altijd (in Nl niet altijd het geval). Ik heb begrepen dat de zekerheid van je pensioen in Nederland ook niet meer zo "zeker" is.
Wat betreft verzekeringen: goed uitzoeken, er zit veel verschil in!! En wat voor de een belangrijker is (bijv. een gezin) is voor de ander totaal onbelangrijk. Wat moet ik bijvoorbeeld met een verzekering die een bedrag uitkeert bij mijn overlijden als alleenstaand zonder eigen woning? Zo heb ik mij voor mijn inkomens verzekering lager verzekerd dan wat ik daadwerkelijk verdien. Ik ben uitgegaan van een bedrag waarvan ik denk goed te kunnen rondkomen. Dit heeft mijn premie aanzienlijk verlaagd. En dit bedrag is voor een gezin natuurlijk veel hoger!!!
Met een inkomen van 110.000 per jaar moet je goed rond kunnen komen. Bovengemiddeld. Desalniettemin is $110000 voor een gezin natuurlijk veel minder dan 110.000 voor iemand alleen of met zn tweetjes.
Veel plezier met budgetteren en rondkijken voor jullie ideale huis!
En als je eenmaal hier bent....dan wordt je er vanzelf zeer bedreven in..(als het je interesseert ten minste)
henriette