how to get the aussie way of speaking english??

Hi all!

Heb je je bikini/zwemkleding meegebracht schatje? Het is smoking hot" ofzo iets?  :grin: :grin:
heb je je kanarie binnen gehaald er is smog in aantocht. :grin: :grin:

Het is inderdaad...........heb je je boterhammen mee genomen liefie, 't is schaft tijd

Grioetjes and have a nice day!!
Syl
 
You'll pick it up no worries...

Just be yourself and after a while you'll be right.

I've spend the last 12 years there, and lots of people would bet that I'm a native born Australian!!

Well, not that many, but most people could vaguely pick an accent, but lots of them thought it was actually a Pommie (English) accent that I carried.

The slang? Well, that too. It'll go by itself. It did for me. It's only when you come back to civilisation (holland lol) that you realize how 'stralian your English has become!

Have fun!

HUGO
 
Klopt idd.. je krijgt heel snel een aussie accent ;) ook van mij dacht men vaak dat ik australier was (en als ik dat niet was, dan moest ik wel ergens uit Engeland vandaan komen..) Hoe vaak ik wel niet gehoord heb: 'what part of England are you from?'

En ja ook ik heb een behoorlijk aussie accent (nog steeds) .. het was wel grappig, zat bij de mondelingen en wij spreken als docenten Engels nooit Engels tegen elkaar.. dus mijn collega moest inwendig lachen toen ze mij hoorde ;)
 
Yes, I can imagine that...

It's only when you speak to English people that you realise how different 'stralian actually is he?

And then there is the different way different states pronounce things too he? (takin' the micky with the WA people by finishing every single sentence with "he"...)

I just love it though. Spend most of my 12 years there in NSW. Fell in love 4 years ago and a few months ago finally found out it was 'time' to come home and face the music!! So our PMV visa application is finally made. Should have done it years ago, but ah well, now at least we know we are realy serious, and that we can stand the sight of eachother!! To be honest, we can't stand being seperated, but have to for now...

So, where u live?

HUGO
 
:grin: :grin:
ook te lezen op de die site bij "Latest developments in Aussie language"

Flatypus - a cat which has been run over by a car.  :up: :grin: :grin: GEWELDIG

:grin:
 
Ach Lizzy, ik dacht vandaag nog aan jou, toen ik http://www.kevinbloodywilson.com/site/aussie-slang/ zat te lezen... Errug leuk :-D




.
 
hahah, leuk, was die eerste over mij dat je aan mij moest denken , mee toch :wink:


Aeroplane blonde:
One who has bleached or dyed her hair but still has a ‘black box’.
 
:-D Ja, daar moest ik ook zo om lachen... Maar nee, ik moest om puur taal-sociale redenen (what the f***??!) aan jou denken :).

Trouwens, over 'what the f*** gesproken, ik zat laatst een Bollywood film te kijken, en 'fuck' werd daar vervangen door 'fish'. What the fish! Vond ik wel grappig :), en ook een stuk minder lomp. Ik heb mezelf ook aangeleerd om 'Muck fe' te zeggen. (Als ik echt pissed off ben, dan foeter ik in het Nederlands, is het veiligst :-D).
 
Muck fe  :lol: :lol: you are killing me, ik zit hier met
een big smile achter mijn pc, gelukkig is er geen webcam
want die grijns ziet er niet echt intelligent uit.
Mijn tante (nu 78) zei altijd Sugar ipv Sh*t, kan ook.
En één van mijn Australische vriendinnen zei dat het
de woorden camel toe zeker niet gemist kunnen worden
in het Australisch  :grin:
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9671.msg137663#msg137663 date=1240968855]
(Als ik echt pissed off ben, dan foeter ik in het Nederlands, is het veiligst :-D).
[/quote]
Hmmm, pas op. Menig ozzie spreekt wel geen NLs maar als ze iets verstaan/spreken is het juist die scheldwoorden ;-). En dan heb ik het nog niet over de (en daar zijn er ook aardig veel van) Zuid Afrikanen... ;-) ;-)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9671.msg137663#msg137663 date=1240968855]

:-D Ja, daar moest ik ook zo om lachen... Maar nee, ik moest om puur taal-sociale redenen (what the f***??!) aan jou denken :).

Trouwens, over 'what the f*** gesproken, ik zat laatst een Bollywood film te kijken, en 'fuck' werd daar vervangen door 'fish'. What the fish! Vond ik wel grappig :), en ook een stuk minder lomp. Ik heb mezelf ook aangeleerd om 'Muck fe' te zeggen. (Als ik echt pissed off ben, dan foeter ik in het Nederlands, is het veiligst :-D).




[/quote]

hier komt nogal wat jong spul waar de hormonen uit de oren schieten over de vloer en dan pest ik ze weleens zeg ik:  na!!! als je hem leuk vind vraag je toch gewoon  fuckering!!

Mahaaaaaaaaaaaaaam.  :lol:

Ik zal schelden in het Bulgaars in Oz, lucht lekker op en geen hond die het begrijpt, er zijn redelijk weinig bulgaren in Oz  :grin:, alhoewel het wel 1 punt is voor je visum als je Bulgaars spreek , bizar, wat moet je ermee??????

Er komt er dus wel eentje bij in juli.
Maar die vloekt in het Nederlands , maar dat ga ik hier niet voordoen, das te erg.
Maar klinkt wel lekker met die RRRRRRRRR

Mijn vader zei altijd, je mag alles zeggen als je boos bent als je maar geen katote!!!! zegt, vervolgens scholden wij onderling vol passie met katote!!!!!  gewoon een onzinwoordje, heerlijk!
 
[quote author=perthpete link=topic=9671.msg137675#msg137675 date=1240978664]
Hmmm, pas op. Menig ozzie spreekt wel geen NLs maar als ze iets verstaan/spreken is het juist die scheldwoorden ;-). En dan heb ik het nog niet over de (en daar zijn er ook aardig veel van) Zuid Afrikanen... ;-) ;-)
[/quote]

Maar ik foeter alleen maar thuis of in de auto hoor! :) Je kan trouwens ook foeteren zonder scheldwoorden, dat bedoelde ik eigenlijk, flink mopperen. In een winkel hou ik me sowieso in, want ja, je weet nooit wie er achter je loopt hey ;-) En van nu af aan wordt het 'katote' :-D (zou dat van Camel Toe afstammen???) Wel een beetje onappetijtelijk, die Camel Toe, maar wel een goed scheldwoord. (Alhoewel, de Nederlandse vertaling klinkt ook effectief....  :whistle: )
 
Back
Top