huis-tuin en keukenmiddeltjes tegen hoofdpijn?

Annemiek

XPdite Sponsor
Iemand nog een idee? Heb de laatste tijd weer aardig vaak hoofdpijn en begin me bijna zorgen te maken. Ik heb migraine-medicijnen, maar als je die inneemt, ben je een uur daarna een zombie voor een aantal uren. Net of je teveel gezopen hebt en de alcohol is in je armen en bene gaan zitten.

Vandaag dus weer op het werk. Niet echt migraine, maar stevige hoofdpijn... Al 4 paracetamols geslikt en nog geen grijntje verandering. Kreeg zelfs al de vraag "Je bent toch niet zwanger he?" en dat allemaal, omdat ik nu ook misselijk ben... Nee ik ben niet zwanger! :)

Iemand nog een ideetje wat werkt? Het kan volgens de tante van Mark liggen aan de pil, maar dat heb ik nog niet nagevraagd. Pure zuurstof schijnt te helpen, maar ik kan het bij de drogist niet vinden...
 
Een paar bakken sterke koffie schijnt te helpen (caffeine)... maarja, daar moet je dan ook van houden...
Genoeg slaap?? dat is bij mij welleens een probleem... maarja daar zul je misschien zelf ook al wel aan gedacht hebben.
Ook het teveel slikken van bijv. paracetamol kan averrechts werken...
Vervelend joh, sterkte!  :oops:
 
Te weinig slaap zou misschien kunnen. Het is zondag vrij laat geworden. Afgelopen nacht toch nog een uur of 7 slaap gehad...
Koffie lust ik niet...
Het liefste slik ik helemaal niets, maar soms helpt het... Ik heb ergens eens gehoord dat je juist hoofdpijn kan krijgen van paracetamol...
 
Ja dat klopt! Daarom neem ik over liever zo min mogelijk. Dit weekend was is ook best een "wreck" drukke week gehad, mezelf ontzettend lopen opwinden over van alles en nog wat.... tja toen was het vrijdag raak. Het hele weekend als een zombie door het huis gelopen, dat uurtje extra heeft bij mij niet echt geholpen hoor!
Bij mij is dat echt funest.... oh ja, ik ben ook kruidenthee gaan drinken (voor het geval je veel thee drinkt) dat is wel een stuk beter. Ik zat hier achter mijn bureau continue aan de thee en daar werd ik ook niet lekkerder op... Laat me weten als je een magisch middeltje gevonden hebt!
 
kruidenthee... ik heb nu green tea & mint op het werk. Ik heb eht niet echt vaak dat ik hoofdpijn krijg, omdat ik moe ben... Zo heel af en toe zou ik mijn vinger wel in mijn keel willen kunnen steken... Wat een zin ;) Het is niet echt een super oplossing, maar je kunt je er soms wel beter door voelen als hetgene wat in de weg zit, eruit is. Ik kan het alleen echt niet.....
Ik word nu trouwens naar huis gestuurd door collega's en baas, dus dat doe ik dan ook maar....
 
Hi Annemiek,

Helaas weet ik ook geen middeltje (uit grootmoeders tijd) :|, maar ik wens je wel heel veel sterkte.
Lekker (??) naar huis en uitrusten dan maar...

Groetjes,
Mel
 
Hoi Annemiek,
Van thee kun je inderdaad ook hoofdpijn krijgen,ik heb altijd rooibos thee,daar zit geen theeine ( ?) in.
Ook van bepaald eten/drinken kan ik het krijgen,misschien zou je daar voor jezelf op kunnen letten een tijdje,wat je gegeten hebt en daarna dus een aanval hebt gehad.
Zo heb ik nu een hele lijst met dingen die ik moet laten staan,maar het helpt wel!  :)
Ik gebruik zelf panadol plus.
Precies dezelfde kun je in Australie niet krijgen,dus ik moet nog even uitzoeken welke ik daar zal moeten gaan gebruiken wanneer het nodig is.
In 2003 heb ik wat gehaald,maar weet de naam niet meer,was een groen doosje.
Het hielp wel,dus daar ga ik nog achteraan!
Beterschap,ik hoop dat je snel opknapt.
 
Hoi Annemiek, ik heb langs mijn computer een flesje lavendel-olie staan, als ik hoofdpijn krijg, masseer ik dat op mijn slapen, en dat verzacht wel wat.
en ik drink weinig gewone thee, maar bijv. groene thee..
Maar bij veel stress is een knallende hoofpijn bijna niet te vermijden (tenminste in mijn geval, dus ik voel met je mee, heb aardig wat hoofdpijn lately ! ) :cry:

groetjes lin
 
Hi Annemiek,

Het zal geen r**t helpen, maar aangezien ik al voor de laatste (pakweg) 12 jaar (bijna) elke dag met hoofdpijn rond loop, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, kan ik oprecht zeggen dat ik met je mee leef. :|
Als het bij mij echt erg wordt, dan neem ik Paracetamol.
De heren doktoren hebben géén verklaring, ook na zoveel tests. (Het zal wel psychosomatisch zijn!)

Dus ik kan je geen middeltje geven, alleen mijn sympathie. Helpt dat een beetje??? :wink:

Sux6 Rene
 
Ik heb ook wel veel last van hoofdpijn en raar maar waar........bij mij wil een koud biertje nog wel eens helpen. Dan niet doorslaan en gelijk een hele krat leegdrinken natuurlijk...... :|
 
Toen ik gisteren dus naar huis ging en stond te wachten bij de lift werd ik zo misselijk dat ik eerst maar het het damestoilet ben gerend(t) (geen idee eigenlijk hoe je dat schrijft ;) )
Voor de toiletpot gezeten en....
Daarna ging het even wat beter, maar de hoofdpijn bleef. Thuis eerst op de bank gelegen en daarna werd de hoofdpijn wat minder.

Ik ben de laatste tijd ook vrij veel moe, vooral 's avonds. Ik ben daarmee naar de huisarts geweest en die had er geen verklaring voor. Ook voor de hoofdpijn niet. Het enige wat hij me kon zeggen was dat ik moest gaan sporten als ik moe ben. Een tijdje geleden zijn we begonnen met hardlopen, maar Mark heeft het de laatste tijd best druk, dus van hardlopen komt nog maar weinig. Nu het 's avonds weer vroeger donker wordt, wil Mark niet dat ik alleen ga hardlopen. Er komt nu dus nog maar wenig van.
De dokter vroeg me ook of ik niet te veel hooi op m'n vork neem. Mijn werkdagen zijn van 's ochtends 07.00-07.30 tot 18.00 Dat is best veel, ook al hoef ik niet hard te werken. En op zaterdag (de laatste 4 weken niet meer, omdat we steeds belangrijkere dingen te doen hadden) van 08.00 tot 17.00 in het asiel werken.

Ik weet het niet meer... Geen idee ook hoe ik erachter kan komen waar het aan ligt. Een jonge meid van 24 zou toch niet moe moeten zijn na een dag werken? Ik merk ook dat ik in de laatste 1.5 jaar veel vaker ziek ben dan voorheen. Sinds ik werk dus.
Je hoort steeds vaker dat de mensen van mijn leeftijd sneller vatbaar zijn voor een burn-out door het drukke leven, maar ik kan mijn leven toch echt niet druk noemen.
Eens kijken of ik op internet niet ergens oefeningen kan vinden waarmee je gewoon thuis een beetje kunt 'sporten' of bewegen. Misschien zelfs wel a la 'Nederland in Beweging' of hoe dat programma ook maar heet.
 
Ik heb sinds mijn zestiende migraine en heb minstens een keer per week een aanval. Hoe het komt....geen idee, niemand weet het. Ik heb alles al geprobeerd!
Het enige dat helpt is wat aspirientjes nemen of een combinatie van paracetamol én aspirine EN nadien in mijn bed kruipen en slapen.....niet altijd eenvoudig maar echt noodzakelijk.
Ik voel dus echt met je mee hoor.....

Sara
 
Hee Annemiek!

Klote voor je hoor (en de anderen die lijden). Ik denk dat je huisarts er zich wel een beetje makkelijk vanaf maakt, eerlijk gezegd.

Kijk, je kan wel zeggen dat een jonge meid van 24 niet moe zou moeten zijn, maar je bent het dus wèl, en dat is het gegeven waarmee je moet werken. Mogelijke praktische oorzaken kan je waarschijnlijk wel zelf verzinnen en daar zoveel mogelijk mee/aan doen.

Heb je je wel 's afgevraagd of het iets in je voeding zou kunnen zijn? Ik realiseer me dat het geduld vraagt om 't uit te vogelen, maar wel heel belangrijk, toch? Het kan zijn dat je intolerant bent of bent geworden. Ik voelde me een stuk beter toen ik eenmaal met tarwe en melkproducten was gestopt! Bijvoorbeeld :)

En altijd aardig voor je lijf blijven hè!
 
ja, dat kan ook inderdaad, mijn jongste kan niet tegen gewone melk (yoghurt weer wel op de een of andere manier....?) dus ik heb tegenwoordig alleen maar soyamelk, drink dat dus zelf nu ook regelmatig. Moet zeggen dat ik me een stuk beter voel!  gewoon eens proberen en even vol blijven houden.

In de winter vraagt iedereen overigens altijd of ik ziek ben. Ik zie er (en voel me dan) ook altijd moe. Oplossing; Meer zon, gewoon naar Australie gaan: komt het allemaal goed!!! haha  :up:
 
Ik heb gisteren ook onder de zonnebank gelegen (die we gelukkig thuis hebben). Ik zou trouwens niet weten van welke voeding je wat kunt krijgen. Nadeel is ook dat ik volgens mij ook iets van spastische darmen heb. 's Ochtends zuivel bijvoorbeeld gaat niet altijd goed. Vet eten ook niet altijd en te snel eten ook niet. Veel eten merk ik ook...
Mark was ook altijd veel moe en die slikt nu multivitaminen. Ik deed in het begin ook fanatiek mee, maar merk echt niets, terwijl hij niet meer moe is 's avonds.

Ben in ieder geval wel blij dat er hier mee mensen zijn die veel last hebben van hoofdpijn en ook niet weten waarom.

De dokter heeft trouwens niet gezegd dat een jonge meid van 24 niet moe kan zijn... Dat is wat ik zelf denk :)
 
Kijk, zo makkelijk kan het soms zijn! Geen melk. Ik eet op het moment even helemaal geen dairy, maar er zijn sommige kazen waar ik duidelijk meer of juist duidelijk minder op reageer. Maar het is en blijft tricky. Sommige producten leveren niet dirèct een probleem op, maar wel bij langer gebruik. Tja!

Je winterprobleem kan te maken hebben met Vit. D, of ook met melatonine. Ik PM je wel een web site waar je meer kan lezen daarover.

Doei!
 
Annemiekemens,

Een ding voorop; een mens van 24 kan wèl moe zijn. Je bent het toch!!!!

Afijn, hier voor de hoofdpijnlijders:

E-nummers die migraine kúnnen veroorzaken:

E102 Tartrazine
E127 Erytrosine
E133 Briljantblauw
FCF
Salicylaten
E210-213 Benzoaten
E221-228 Sulfieten
E280-283 Propionaten
E310-312 Gallaten
E422 Glycerol
E620-625 Glutamaten
906 Benzoïnegom
1516-1518 Acetins
Vanilline
Ethylvanilline

Dit zijn dus toevoegingen hè, voor de duidelijkheid.

Info komt trouwens uit het boek E=Eetbaar? door dr. J. Kamsteeg. ISBN 90 230 10671
 
Back
Top