huis-tuin en keukenmiddeltjes tegen hoofdpijn?

Biologisch gaan eten!!! (organic), doe ik ook tegenwoordig en smaakt nog eens lekkerder ook!
 
Hoi Annemiek,

Ik heb zelf ook (helaas) last van migraine, voor mij geld gelukkig dat  een dosis paracetamol of ibuprofen, plat op bed, compleet donker en slapen, goed helpt. Jammer genoeg, werkt dit niet voor iedereen.
Mijn buurmeisje heeft er een andere oplossing voor gevonden (maar daar moet je wel het type voor zijn), zij gaat naar acupressuur en doet aan yoga. Schijnt bij haar wonderen te doen.
In ieder geval, veel sterkte als je weer zo'n vervelende aanval krijgt.

Groetjes Ellen
 
Omdat ik een organimaniac ben! :) Van tandpasta tot afwasmiddel, van mosterd tot koekies!
 
join the club zou ik zeggen.....! Leuk om een collega te ontmoeten haha!
Ik ga niet superver erin hoor maar wel met eten, wasmiddel e.d. recyclen enz. maar ik ben geen doorgewinterde geitenharen milieuactivist hoor  :p. Ik vindt het gewoon beter voor jezelf, je gezondheid en als ik mijn bijdrage kan leveren aan het milieu...
Ben ook vegetarisch, maar dat komt meer omdat ik geen troep in mijn lijf wil hebben (zie documantaire supersize me!).
Ben ook al druk aan het zoeken waar ik mijn organic en vegetarisch spul straks kan kopen in Perth. Maar dat komt wel goed geloof ik!!!
 
Ja inderdaad... ik ben het. Bij mijn ouders thuis was het altijd. Biologisch eten, omdat jij hoofdpijn hebt? Ach doe niet zo gek... Dat zal wel ergens anders vandaan komen. Dit was maar een voorbeeld hoor, maar zo werd er vaak gereageerd.
Waarom kan biologisch eten dan beter voor je zijn?

Op zich heb ik goede medicijnen voor mijn migraine, maar de bijwerkingenlijst is lang... De bijwerking die ik er van krijg is spierpijn in mijn schouders en pijn in armen en benen. Het lijkt dan net of ik teveel alcohol op heb en dat dat in mijn benen en armen is gaan zitten. Ik heb het nu 1 keer gebruikt en daarna ben ik naar m'n werk gegaan. Het duurde tot in de middag voordat dat gevoel weg was. Niet leuk, maar als ik vaak thuis blijf, krijg ik dat weer te horen op het werk. "kort durende ziekten leiden tot langdurige ziekten" wordt er hier blijkbaar gezegd. als het ziekengemiddelde omhoog gaat, dan krijgt mijn baas dat weer te horen van hogerhand en ik dus ook... Niet dat ik me daar nou druk om moet maken, dat weet ik wel, maar toch. Misschien dat ik eens een afspraak kan maken met onze ARBO-arts. Misschien dat zij me wel kan helpen...

Ik zie mezelf ook niet vegetarier worden, omdat ik vlees gewoon veel te lekker vind.
 
Je hebt ook biologisch vlees  :wink: haha.

Nee hoor, die reactie kreeg ik ook van iemand, terwijl die 1 x per maand alle "afvalstoffen" dmv een packing weg laat halen (in de klei weet je wel!) als die nou eens biologisch gaat eten, zijn er ook minder afvalstoffen haha (die logica kent zij nog niet).
Anyway, gewoon vanalles uitproberen, kan geen kwaad toch? Ik weet ook niet of er een homeopatisch iets voor is? sommige Homeopatische dingen werken totaal niet maar andere weer supergoed.
 
Ik zie echt tegen die zoektocht op zeg......
Heb in ieder geval wel gezien dat 'Nederland in Beweging' ook te zien is op je pc via www.tvopjepc.nl/programma/178 Is misschien een beetje suf programma met meestal oudere mensen in de studio, maar ik ga het gewoon eens proberen. Het gaat om een kwartiertje bewegen per dag geloof ik. Het is vrij intensief, dus ik ga het gewoon proberen...
 
Nou meid, als de oudjes het kunnen, dan lukt joe het zeker ook. Het gaat vaak ook 'maar' om het ontspannen en rekken.

En weet je, wij kopen ons vlees bij de bioslager, en hèbben ze daar lekkere eye fillets!! Man oh man. Je kan proeven dat je een happy cow aan het eten bent!  :)

Ireen
 
Ik zal het eens voorstellen thuis, want Mark is bijvoorbeeld fel tegen de jacht, omdat het zielig is voor die dieren. Eet het liefste gecultiveerde dieren (koe,kip,varken) Hij weet dat het een beetje hypocriet is om dan gewoon vlees te blijven eten, want eigenlijk vind hij het ook wel zielig. Biologisch vlees is dan inderdaad een oplossing. Wie weet helpt het mij ook.

Voor een gedeelte ligt het bij mij ook aan het drinken. Regelmatig drink ik te weinig, omdat ik heel vaak naar het toilet moet (ook al drink ik weinig) Natruulijk net als je in de supermarkt loopt, of als je op de trein staat te wachten, in de file enz... Dan drink ik dus minder, omdat ik dan minder moet plassen. Van Mark moet ik trainen om het op te houden, maar dat lukt meestal niet. Hij reageert dan op een bepaalde manier waarbij ik dan denk "Ik doe het niet voor m'n lol hoor... dat vele plassen!"
Misschien moet ik er maar gewoon vrede mee hebben dat ik nog vaker naar het toilet moet als ik mee ga drinken. Ben vandaag al goed begonnen met thee... groene thee, dat wel :)
 
Annemiek,

Als ik dit zo lees, lijkt het me verstandig, dat je je bloedsuikerspiegel eens laat controleren. Ik wil je absoluut geen angst aanjagen of zo, maar veel moeten plassen, regelmatig hoofdpijn hebben zonder verklaring, overmatig moe zijn zonder grote inspanningen geleverd te hebben, zijn allemaal symptomen van ..schrik niet... suikerziekte.
Daar kan je maar beter vroeg bij zijn!!!!

Er zijn naar verwachting 850.000 nederlanders met enige vorm van suikerziekte, maar meer dan de helft van deze mensen (ruim 450.000) weet dat niet!!

Sterkte,
Zilver
 
hmmmm... ja je weet maar nooit... Wel raar dat de dokter daar zelf niet mee kwam.
Het moe zijn is bij mij gewoon na een dag werken. Ik ben tekenaar van beroep en zit dus de hele dag achter mijn beeldscherm. regelmatig betrap ik mezelf erop dat ik redelijk zit te staren naar mijn beeldscherm, dus wie weet heeft het daar ook wel mee te maken. Ik krijg binnenkort een ander beeldscherm (heb nu een 24 inch sony breedbeeldmonitor), een flatscreen. Die zijn een stuk scherper en herlderder. Een collega tekenaar heeft er sinds kort ook een en dat is alleen maar een verbetering volgens hem. Ik ga dat eens afwachten en kijken of ik een afspraak met de arbo-arts kan maken.
 
Hey Annemiek,

IK heb ook nog iets toe te voegen,toen ik ongeveer een jaar of 15 was had ik altijd last van hoofdpijn en overgeven.Toen ben ik na een lange omweg  bij een iriscopist terecht gekomen deze constateerde een voedsel allergie dat betekende voor mij geen koffie ,thee (wel zonder theeine) varkensvlees ,chocolade en yochurt(wel biogarde en kwark) en een hele grote boosdoener KUNSTMATIGE KLEURSTOFFEN dat zijn ook de eerste 3 e nummers die volgens mij Ireen schreef ik heb een boekje met al die e nummers aangeschaft.

Als ik mij aan deze voeding houd gaat het goed ondanks dat mijn man een lekkere droge worst of mars onder mijn neus zit op te eten geef ik er niet aan toe.

Het is nu wel zo dat ik op een gegeven moment als ik het te druk heb wel als reactie hoofdpijn krijg dat is gewoon mijn zwakke plek.

Ook ik kwam 2 jaar geleden bij mijn huisarts met erge vermoeidheids klachten hij dacht direct aan te druk (4 kinderen enzo) .IK heb het idee als ze het niet weten dat je gewoon stress hebt of een burn-out lekker makkelijk maar door aandringen bloed geprikt en wat denk je een te langzaam werkende schildklier,hierbij ook veel hoofdpijn en overgeven.
Medicijnen gekregen en weer onder controle dus geen stress of burn-out.
Ik hoop wel dat je binnenkort weer van je hoofdpijn af bent want er is niet erger,ik zeg altijd doe mij maar een gebroken voet dat is wel heel vervelend maar je weet zeker dat het weer over gaat.

groetjes Manja
 
Hee Annemiek, waar kwam jouw dokter dan wèl mee, behalve dat je het druk zou hebben?


Over dat biologisch vlees, ja, enig idee hoeveel gezonder dat is??? Voorbeeldje; de bio-industrie krijgen koeien geen gras te eten, wat ze normaal eten, maar granen. Hierdoor is de verhouding Omega 3 en Omega 6 totaal uit balans. En dan - open deur - groeibevorderende antibiotica, waardoor de mens ook meer antibioticumresistent wordt. Dat zijn een paar redenen waarom tegenwoordig vlees eten helemaal niet zo gezond is. Brrrrrrrrr.....! En wat te denken over het bleken van kip? Nitraat in je ham en spek? Kleurtjes in je vlees. Hopen toegevoegd water....

Ai ai ai....
 
De rillingen lopen over mijn lijf, jakkes.

Heb ooit een documantaire over de "PLOF" kip gezien (cob kip) die zakken naar 6 weken op deze planeet te zijn gewoon door hun poten. Ze zijn zo gefokt om te eten dat ze zich zelf letterlijk doodeten. (snel meer gewicht he, daarom is een kilootje kipfilet maar 5 euro!)
bah bah, dat hoef ik niet hoor.
Als ik dan al vlees zou moeten eten, dan biologisch!
 
Oh jeetje... weet je. zo had ik er nog nooit over na gedacht..... Ik weet wel dat je biefstuk helemaal niet rood moet zijn, maar dat dat gewoon toegevoegd is. Veel mensen vinden het er al niet eens meer lekker uitzien als het wat grauwig is van kleur, maar dat doet er helemaal niet toe, want het is niet slecht...

Ik heb hier nu best veel dingen gelezen waar het aan zou kunnen liggen. Wie weet kan ik hier echt iets mee, maar, zoals ik hier al eerder zei, ik zie echt tegen die zoektocht op.....
Je moet enorm veel dingen gaan uitproberen en dan maar kijken wat er gebeurt...
 
Om Ireen even bij te vallen, ik heb een allergie voor peniciline. Heb in NL bij een dermatoloog gelopen, in de melk van NL koeien zit peniciline(!) Daar moest ik dus mee stoppen.
 
Getsie, dat wist ik dus niet! ben ik effe blij dat ik nu soyamelk drink.... alhoewel ik biologisch koop als ik al melk koop, dus daar zou dat niet in moeten zitten toch?
 
Nee hoor Marina, je hoeft je niet zorgen te maken dat er in de biologische melk penicilline zou zitten. Als een koe in het uiterste geval ècht een antibioticum moet krijgen, dan wordt ze een tijd uit de melkproductie gehaald.

Gisteravond toevallig een docu zitten kijken over IDD; Iodine Deficiency Disorder. Heel toevallig, omdat ik net sinds een maand ofzo weet dat ik zwaar jodium tekort kom. (De schildklier heeft jodium nodig!! Plus, jodium is van groot belang vóór de geboorte. Ook is bewezen dat kinderen met een jodiumtekort een verschil van -15 punten in hun IQ kunnen oplopen). Enniewee, zo hoorden we dat Australiërs voorheen niet zo'n jodiumtekort hadden, maar heden ten dage wel. En waarom? Omdat vroeger de melkapparatuur (of iets dat in het productieproces gebruikt werd) met jodium werd schoongemaakt, en nu met chloor! Dus a) krijgen we dus niet meer die extra jodium binnen, en B) krijgen we in plaats daarvan chloor binnen! Wat ben ik blij dat ik biologisch eet!

Waar zou je normaliter jodium uit moeten halen, hoor ik vragen. Wel, uit natuurlijk ZOUT. Niet tafelzout, niet van dat witte fijne spul, maar natuurlijk zout. Wil je daar meer over weten, dan stuur ik wel een URL.

Brrrrrrrr!

Net lekker vlees bij de organic slager gehaald. Natuurlijk is een biefstuk wel rood hoor Annemiek, maar dan echt mooi bloedrood.

Overigens, over de PlofKip, in Australië zijn geen groeihormonen meer toegestaan, wèl groeibevorderende antibiotica. Tja.....

Eet smakelijk!
 
Back
Top