Nee hoor Marina, je hoeft je niet zorgen te maken dat er in de biologische melk penicilline zou zitten. Als een koe in het uiterste geval ècht een antibioticum moet krijgen, dan wordt ze een tijd uit de melkproductie gehaald.
Gisteravond toevallig een docu zitten kijken over IDD; Iodine Deficiency Disorder. Heel toevallig, omdat ik net sinds een maand ofzo weet dat ik zwaar jodium tekort kom. (De schildklier heeft jodium nodig!! Plus, jodium is van groot belang vóór de geboorte. Ook is bewezen dat kinderen met een jodiumtekort een verschil van -15 punten in hun IQ kunnen oplopen). Enniewee, zo hoorden we dat Australiërs voorheen niet zo'n jodiumtekort hadden, maar heden ten dage wel. En waarom? Omdat vroeger de melkapparatuur (of iets dat in het productieproces gebruikt werd) met jodium werd schoongemaakt, en nu met chloor! Dus a) krijgen we dus niet meer die extra jodium binnen, en B) krijgen we in plaats daarvan chloor binnen! Wat ben ik blij dat ik biologisch eet!
Waar zou je normaliter jodium uit moeten halen, hoor ik vragen. Wel, uit natuurlijk ZOUT. Niet tafelzout, niet van dat witte fijne spul, maar natuurlijk zout. Wil je daar meer over weten, dan stuur ik wel een URL.
Brrrrrrrr!
Net lekker vlees bij de organic slager gehaald. Natuurlijk is een biefstuk wel rood hoor Annemiek, maar dan echt mooi bloedrood.
Overigens, over de PlofKip, in Australië zijn geen groeihormonen meer toegestaan, wèl groeibevorderende antibiotica. Tja.....
Eet smakelijk!