huis-tuin en keukenmiddeltjes tegen hoofdpijn?

Het nadeel is wel dat biologisch vlees aardig wat duurder is dan 'gewoon' vlees, of heb ik het hier weer mis?
 
[quote author=Annemiek link=topic=3028.msg34786#msg34786 date=1131089026]
Het nadeel is wel dat biologisch vlees aardig wat duurder is dan 'gewoon' vlees, of heb ik het hier weer mis?
[/quote]

Annemiek,

Blond zijn is géén misdaad, hoor.  :blond:

:lol1: :lol1: :loldevil: :loldevil: :rotflmao: :rotflmao:

Rene
 
Tja, het is ietsje duurder, maar alles is door de massaproductie noujuist goedkoper geworden en we zijn aan die prijzen gewend geraakt. Kwaliteit kost nou eenmaal wat duurder.... maar ik heb het er dan wel graag voor over, wetende dat het daarmee goed zit!
 
[quote author=Rene-L link=topic=3028.msg34789#msg34789 date=1131089675]
[quote author=Annemiek link=topic=3028.msg34786#msg34786 date=1131089026]
Het nadeel is wel dat biologisch vlees aardig wat duurder is dan 'gewoon' vlees, of heb ik het hier weer mis?
[/quote]

Annemiek,

Blond zijn is géén misdaad, hoor.  :blond:

:lol1: :lol1: :loldevil: :loldevil: :rotflmao: :rotflmao:

Rene
[/quote]

Zeg het dan meteen goed.... Tomatenblond :)
 
volgens mij gebruiken de bakkers gejodeerd zout in hun brood en ik geloof wanneer je 4 sneetjes brood per dag eet je voldoende jodium binnen hebt.
Wij gebruiken JOZo huishoud zout daar is ook jodium aan toegevoegd.

wat de schildklier betreft is het ook een kwestie van aanleg,de schildklier wordt gestuurd door je hypofyse (een heel hormoon gevoelig kliertje),het is zelfs zo wanneer hij veel te snel of veel te langzaam werkt hij wordt stil gelegd met radioactief jodium en daarna met medicijnen wordt de werking nagebootst.

Kun je in Australie dan geen gejodeerd zout kopen? Wat gebruiken de bakkers dan in hun brood?
Hoe zit het trouwens met melk uit Duitsland wij kopen namelijk regelmatig bij Aldi of Lidl.

groetjes Manja
 
@ Annemiek: Marina zei het basically al: biologisch eten is niet zozeer duur, maar massaproducten zijn goedkoop. Het lijkt wel alsof de mensheid meer om de kwaliteit van z'n TV geeft dan om de kwaliteit van z'n eten. Ik haat die commercials op TV; Why shop at Bi-Lo? Because it's Cheaeaeaeap. Buhhhh.

@ Manja: Bakkers gejodeerd zout gebruiken? Hmmmm.... Nee. Hier volgens mij niet. Daarbij, dat is ook maar een borrel op een hoeheethetookalweer. En ja, je kan gejodeerd zout kopen, maar zoals de goede documentaireman al liet zien; een meter zout te koop, maar 1 potje iodized salt. Mensen zouden hier eigenlijk helemaal niet over hoeven nadenken, maar goed.  Hoe het met de melk uit Duitsland zit, geen flauw idee!
 
@sara,ik las dat er peneceline wordt toegevoegd aan ned melk,misschien hanteren ze in Duitsland wel andere regels dat zoiets bijvoorbeeld niet mag ofzo.

@eerainuh,leuk van die borrel,maar ik heb geloof ik al eens gelezen of gehoord(mijn zwakke punt ik ben vaak kwijt waar ik mijn info vandaan heb)dat een echt jodium tekort alleen in grote mate in ontwikkelingslanden voor komt.Gaf die docu ook aan waar dit precies veel voorkwam?

groetjes Manja
 
@ Manja; ik heb hetzelfde probleem :) Teveel boeken, teveel docu's! Ehhhh, van die docu gister miste ik het eerste kwartier, maar ik geloof dat ze in Tibet zaten...? En toen ging het verder over Australië, waarover gezegd werd dat steeds meer mensen aan jodiumtekort lijden. Waaronder ikke. Ik scoorde 37 op een schaal die boven de 150 moet liggen.... Want ja, we mogen toch geen zout eten hè, en vooral hartpatiënten niet (wat ik ben). En áls je het al eet, dan moet je ook nog weten wèlk zout te eten... Grrr!
 
Het is tegenwoordig toch al lang niet meer zo dat mensen met hart en vaatziekten zoutloos moeten eten? Dacht dat dat al weer achterhaald was... Tenminste... dat hoor je hier wel eens.
 
Het ligt er aan.... In veel gevallen maakt zout geen bal uit voor een hoge bloeddruk, maar in sommige wel. En alhoewel ik helemaal geen probleem heb met een hoge bloeddruk, zat m'n cardioloog toch laatst te .... noujauweetwel toen ik zei dat ik Celtic Sea Salt ben gaan gebruiken om m'n (onder meer) m'n vochthuishouding te reguleren. Het is een beetje een plaat die blijft hangen.... Maar, vergeet niet dat het zout dat de gemiddelde mens gebruikt slechts bestaat uit sodium en chloride, slechts 2 mineralen dus. Echt zout (om het zo maar te noemen) bestaat uit 84 mineralen. Maar goed, die cardio had daar een broertje-dood aan. Hmpf!
 
Zeg Ireentje....

Het zijn twee uiterste :-D Een druppel op de gloeiende plaat is iets wat zo goed als geen verschil/indruk maakt ........maar een slok op een borrel dat geeft aan dat "die ene slok" juist van betekenis is en wel degelijk verschil maakt.

Met vriendelijke groet
Drs. Syl  :-D  :cool:
 
Ja....  Da's waar.

Sjonge.

Ben 't kwijt aan het raken. En ik dacht nog zo dat René voor me aan het duimen was.
 
tsja, we zitten wel met een tijdsverschil te tobben natuurlijk, zal dat er mee te maken hebben..... :evil:

Vooral door duimen :up:
 
[quote author=Eerainuh link=topic=3028.msg34993#msg34993 date=1131178170]
Ben 't kwijt aan het raken. En ik dacht nog zo dat René voor me aan het duimen was. [/quote]

:up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

Ben nog steeds bezig hoor!!!!

R.
 
ik hoop dat Annemiek haar hoofdpijn ondertussen gezakt is anders wordt ze hier ook niet veel wijzer meer van ben ik bang :-D :-D.

Groetjes Manja
 
Back
Top