huisdier achterlaten

nee, dat dacht ik ook!
dat zijn mijn poepjes, mijn kinders, mijn alles!

Enne Jack, wie's ogen bedoelde je? die van de katten, of die van mij ;)  :lol: :grin: :evil:
 
Wat een schatjes! Nou, op naar de dierenarts, vol laten spuiten met allerlei narigheid, bloedproefje, frontline en gaan met die banaan!! Niet meer over nadenken, is even vervelend maar als dat eenmaal achter de rug is ben je blij dat je het hebt gedaan!!

Ik kan me niet voorstellen dat je je beessies achterlaat! Mijn dieren hebben het hier echt geweldig en ik ook! Moest mijn 2 konijnen achterlaten, daar had ik het al hartstikke moeilijk mee, maar die mogen echt niet mee. Hebben trouwens wel een prima huis nu, lekker veel ruimte, kunnen rennen, graven! Ook die horen niet in een hokje...wie dat bedacht heeft...
 
[quote author=nikk1988 link=topic=8313.msg119678#msg119678 date=1213892706]
nee, dat dacht ik ook!
dat zijn mijn poepjes, mijn kinders, mijn alles!

Enne Jack, wie's ogen bedoelde je? die van de katten, of die van mij ;)  :lol: :grin: :evil:[/quote]



Die van jouw natuurlijk :p

[quote author=robijntje link=topic=8313.msg119709#msg119709 date=1213953051]
Wat een schatjes! Nou, op naar de dierenarts, vol laten spuiten met allerlei narigheid, bloedproefje, frontline en gaan met die banaan!! Niet meer over nadenken, is even vervelend maar als dat eenmaal achter de rug is ben je blij dat je het hebt gedaan!! [/quote]

Kan me niet herinneren dat mijn vriend een proef kreeg met een banaan?!!?
Heb ik iets gemist?.

:grin:

Jack :evil:
 
jajaja, jack, ik lig helemaal dubbel door die flauw grap van jou, heerlijk na een dagje ( van 10 tot kwart voor 9 ) gewerkt te hebben, ff die flauwe humor, maarre, dan kunne mijn okgen mooi zijn, en hoe zien die van jou eruit dan??  :evil:

Like  :evil: eyes??

Kom ik net thuis,. ligt heel  Punkie ( grijs gecyperde ) de wang open, grote wond, veel bloed, pus,alles, ben me helemaal rot geschrokken, meteen me ma gebeld van wheee wat moet ik doen, de vellen hangen aan dat beestje  :oops: :cry2:

Dus ik water gekookt, latebn afkoelen, helemaal schoongemaakt en nog speciaal spul erop gedaan,
maak me zo zorgen om mijn meisje, stel nou dat t gaat ontsteken ...
 
hoe kan dat nou??
Dan moet ie toch al langer een plek op zijn wang hebben als het nu is opengesprongen?
Het arme dier, gauw naar de dierenarts ermee.
Beterschap voor punkie.
 
Meteen naar de dierenarts, spuitje, pilletje en dan komt het weer helemaal goed (behalve met je bankrekening...) :|

Wij zijn trouwens gek op bananen.
 
Grappig dat ik veel verhalen lees over hoe dieren hun baasjes zouden moeten missen;

Welnu, ik heb een tijdje geleden een poes geadopteerd. Ze was al 2 jaar en ik ben de 3de eigenaar. Bij de eerste had ze geen leuk leven, bij de 2de woonden teveel andere honden en katten en daar is ze bang van. Sinds ze bij mij woont heeft ze haar baasjes (waar ze ruim een jaar heeft gewoont) nooit meer gezien. Na 2 uur bij mij was ze gewent. Ze at goed, dronk goed en besloot dat ik haar nieuwe baasje was en zo lag ze dezelfde avond al op me rug tv te kijken. Ik heb nooit ook maar iets gemerkt van heimwee.

Ik begrijp zowel de reacties van mensen die hun huisdier meenemen, als die hun huisdier een goed thuis geven in nederland. Niet elke hond of kat zal de overtocht en het leven in australie waarderen en niet elke situatie is hetzelfde.
Daarnaast zijn honden en katten ook verschillend. Mijn poes is heel snel gewent toen ze bij mij kwam wonen... Het kan dus ook goed gaan een nieuw huisje te zoeken.

iedereen succes met de keuze die je gaat maken...
 
Onze hond gaat ook mee, zij is vliegt  op 22 september  om 11.55 uur. En wij zullen een week later afreizen. :up:
 
Hoi, ga je na die week je hond wel opzoeken? Dat is voor je hond best heel belangrijk om je weer te zien en dan kan je ook een reservering maken zodat je hond de kennel uit mag, even lekker rennen op het (afgezette ) graslandje. Wist je trouwens dat er een soort "uitlaatservice" is die voor ongeveer 25 dollar je hond kan laten rennen op het landje? Ze nemen dan ook wat lekkers voor je hond mee en geven hem wat aandacht. Het quarantaine station vertelt daar niets over, je moet er naar vragen.

Wij konden de laatste week niet meer zo vaak ons hondje opzoeken, nou en toen was dat een uitkomst. Is echt veel beter als ze een onderbreking hebben op zo een dag, echt zielig als mensen hun hond helemaal niet opzoeken...kan eigenlijk niet. Nou, dan is die uitlaatservice een uitkomst.
 
hoi hoi,

Update over mijn Punkie, mijn poepje met de open wang...

ik heb de wond met lauwe melk behandeld/schoon gemaakt, en de wond ziet er al een heel stuk minder ernstig uit!
Gelukkig maar, ik heb de tip van mijn oudtante gehad, en het help echt heel erg goed!
Ze is ook helemaal de oude weer, echt een mutsje!

Groetjes Nikki
 
Toch even een reactie van mijn kant. Wij hebben er bewust niet voor gekozen om onze hond in het quarantaine station te bezoeken en wel om de volgende reden.

Elke keer als je weggaat, wil hij mee. En dat afscheid vond ik zo zielig. Elke keer weer achterlaten. Het was voor ons even een maand doorbijten, maar daarna konden we hem echt meenemen.
 
Goed gedaan Vlasjes, :up:

Heb er zelf ook aan getwijfeld om mijn vriend te bzoeken of niet.
Heb het wel gedaan om hem alleen te laten weten dat we dicht bij hem zijn.
Veel plezier als je vriendje weer bij je is

Jack :evil:
 
Ik denk zelf dat je je hond wel moet opzoeken, natuurlijk is er steeds dat afscheid maar er is ook veel vreugde als je komt en het breekt de dag voor ze.

Ze kunnen even het hok uit, je kunt ze even lekker borstelen, kijken of je iets voor ze mee kunt nemen, en zoals Jack zegt, ze weten dat je er bent! Ook heel belangrijk!

Met mijn hondje was het zo dat ze het eten niet lekker vond, at heel erg weinig, dus ik bracht steeds voor een paar dagen eten mee wat ze wel lekker vond.
Bracht speeltjes die ze leuk vond en een lekker knabbelbotje, als die dan weer zoek waren kreeg ze weer een nieuwe van mij.
De hondjes wonen de ene dag aan de ene kant van de gang, de volgende dag aan de andere kant. Ze verhuizen dus steeds. Toen ik haar kwam opzoeken merkte ik dat ze niets dronk aan die ene kant, bleek dat als er water bijgevuld werd (automatisch) dat dat recht in haar bek spoot waardoor ze niet meer durfde te drinken. Was heel blij dat ik dat ontdekt had want haar verzorgster had dat niet opgemerkt.

Zo zijn er nog veel meer dingen waarom ik denk dat een bezoek aan je hond absoluut een must is en dat het afscheid nemen maar even niet anders is, ze weten ook dat je weer komt en dat is veel belangrijker denk ik.
 
Hoi Robijntje,

Tuurlijk ga ik mij lieve viervoeter bezoeken, ik neem haar niet voor niets mee. Ik was niet gaan emigreren als zij niet mee kon.
Ik heb een zoontje die is nummer 1, maar mijn trouwe viervoeter volgt wel op een hele goede 2e plek.
In ieder geval bedankt voor de tip van de uitlaatservice :up: , is misschien wel een optie om daar gebruik van te maken. Kan je je hond nou iedere dag bezoeken als ze in Sydney zit in het quarantiane pensioen?
 
Nee, niet iedere dag. in de weekenden kan het in ieder geval niet en ik geloof dat het nog een dag in de week niet kan. Ze geven aan dat het maar 3 dagen mag maar als je het vraagt kan het wel vaker behalve het weekend dan.

Voor ons was dat heel vervelend want mijn hondje verdomde het om te plassen of te poepen in haar kennel dus die plofte zowat als wij kwamen...dan had ik het veldje gereserveerd en kon ze zich even ledigen :smile:

Je moet ook heel erg opletten dat je het hok goed afsluit als je weg gaat en dat je zorgt dat je hond niet in contact komt met andere honden daar, ons hadden ze eerst niets daarover vertelt maar we hoorden later dat als je hond aan een andere hond snuffelt, de quarantaine periode tot 6 maanden kan worden verlengd!!

Goed om te weten dus en fijn dat je je hond opzoekt!! Dat verdienen ze wel na zo'n lange stressvolle reis, toch?

Heel veel succes!
 
goedendag iedereen, weet iemand hoe het zit met je katten meenemen?
Moet die dan ook een week ofzo alleen gelaten worden tussen andere dieren?
(Want 1 van de 2) Sammie gaat dat niet redden denk ik, das een echte bangerikje en een stresskip!


Groetjes Nikki
 
[quote author=nikk1988 link=topic=8313.msg120080#msg120080 date=1214388414]
goedendag iedereen, weet iemand hoe het zit met je katten meenemen?
Moet die dan ook een week ofzo alleen gelaten worden tussen andere dieren?

[/quote]

Hoe bedoel je dit Nikki?

Wij hebben onze 3 katten ook meegenomen en 2 zaten bij elkaar in de kennel en 1 zat er alleen. (dit omdat ze dus niet met zijn 3en in 1 kennel mochten). Ze worden dus niet alleen gelaten met andere dieren. Er is ons hier (in Spotswood) trouwens ook niks gezegd over een verlenging als je hond met een ander zou gaan snuffelen hoor.

Tevens werd ons aangeraden de dieren juist wel op te zoeken. Vooral de uitjes met de honden naar het speelveld waren een groot succes. De mensen van het quarantaine station hebben gewoon geen tijd om alle dieren een extra knuffel te geven dus dat kun je dan mooi zelf doen ;)
 
ja ik bedoel in die hokke, en voor hoelang dan? of ligt dat aan jezelf? want het idee dat sammie daar moet ziteen in een hok, die word helemaal gek denk ik! en de gedachte alleen al vind ik aan de ene kant zo zielig, maar ik kan m aan de andere kant niet in NL laten waar ik eigenlijk niet eens aan wil denken ook!
 
[quote author=nikk1988 link=topic=8313.msg120095#msg120095 date=1214393003]
ja ik bedoel in die hokke, en voor hoelang dan? of ligt dat aan jezelf? want het idee dat sammie daar moet ziteen in een hok, die word helemaal gek denk ik! en de gedachte alleen al vind ik aan de ene kant zo zielig, maar ik kan m aan de andere kant niet in NL laten waar ik eigenlijk niet eens aan wil denken ook!


[/quote]

dat ligt in zoverre aan jezelf dat als je op tijd begint met alle entingen dan is het minimaal 30 dagen ;)
 
Alle dieren moeten in quarantaine, minimaal 30 dagen. Je moet het je zo voorstellen, ze hebben die afschuwelijke vlucht achter de rug en dan komen ze in dat quarantaine station aan, krijgen hun eigen kennel, en daar voelen ze zich veilig. Ze krijgen een doos waar ze in kunnen kruipen, ze kunnen naar boven klimmen, ze kunnen naar buiten kijken. Als je 2 katten hebt dan mogen ze bijelkaar blijven.

Mijn katten hadden er helemaal geen probleem mee, ging eigenlijk heel erg goed terwijl ik er ook een hard hoofd in had...zoek ze wel op en neem wat lekker voor ze mee! En een borstel...want ze verhaarden als een gek, ik haalde er hele bossen af!

En dat van die honden, dat ze langer moeten blijven na kontakt met een andere hond is wel waar. ze zijn dan bang dat ze iets oplopen, echt belachelijk want op het veldje waar ze plassen en poepen komen wel meteen weer andere honden op als je weg gaat, dus jemig, waar slaat het op... Maar het is echt zo!! Informeer het anders dan zal je het horen. Ze vergeten het je alleen doodleuk te melden...
 
Back
Top