Ideeen voor goedkope vliegtickets

www.waarheenwaarvoor.nl  daar staat veel die met elkaar vegelijken maar je moet naar de totalen kijken want als je soms zo was het bij ons een ticket prijs ziet van 711  kan een ticket van 722 toch goed koper zijn als toaal het scheelde ons toch weer een paar honderd euro dat heb je als eerste verdient denk ik dan maar

jet
 
Heeft iemand als eens gekeken of het goedkoper is om vanuit het land van aankomst te boeken? Of kan dat niet?
Wij willen volgend jaar mei naar NL, dus is het mogelijk om een ticket te boeken buiten Australie?
 
Denk nu dat het niet veel goedkoper is omdat de AUD hoog staat tov de euro (1 - 0.58). Mijn laatste ticket vanuit Sydney was AUD 1500 via Trailfinders.com.au die het bij JAL boekten. Op de Aus site van trailfinders staat dat de vlucht moet beginnen in Australie, maar miusschien als je hun internationale nummer probeert...(?)
Greetz,

Michiel
 
Wat betreft goedkope vliegtickets, momenteel is het een goede tijd om tickets naar Nederland te boeken. We hebben net een retourtje Amsterdam voor in April met Malaysia Airlines geboekt voor 2 personen totaal 3400 dollar inclusief tax.
Malaysia was de goedkoopste maar andere maatschappijen hebben ook leuke prijzen!
 
Ook wij gaan in mei naar NL. Voor 2 volwassenen en 2 kinderen onder de 12 kost het ons $5850.
Dat is ook met Malaysian.
 
kijk ook eens op www.Etihadairways.com

zijn wij vorige maand mee gevlogen. Overstap in Abu Dhabi. Ze vliegen niet op Amsterdam maar op Brussel; dat komt goed uit voor iedereen onder de rivieren.

Retourtjes ca EUR 1150, dat is zo'n AUD 1800. Wellicht niet de goedkoopste optie, maar deze maatschappij heeft diverse prijzen gewonnen in 2009. Net even wat meer ruimte dan bij de bekende maatschappijen. Erg goed bevallen!
 
Even dit topic weer naar boven gehaald. Ik heb nl. dezelfde vraag als hieronder alleen kan ik er geen duidelijk antwoord op vinden. Heeft iemand dit eerder gedaan en was het goedkoper? Het zal gaan om Sydney - A'dam of Brussel - Sydney.

Heeft iemand als eens gekeken of het goedkoper is om vanuit het land van aankomst te boeken? Of kan dat niet?
Wij willen volgend jaar mei naar NL, dus is het mogelijk om een ticket te boeken buiten Australie?

voor oktober vanuit Sydney naar Amsterdam geld een prijs van AUD 2000,-
 
Via Duitsland is het idd goedkoper. :smile:
In het najaar zijn er tickets voor 800 euro vanaf Schiphol-Sydney :smile: :smile:
 
soms kan je goedkoper vliegen als je de tickets in 2 fases koopt bij verschillende maatschappijen als die bijvoorbeeld niet helemaal naar europa vliegen. Zo ben ik 3 jaar geleden met tigerairways van perth naar singapore gevlogen en van singapore naar amsterdam met qantas, zelfde weg terug. Wel direct bij de maatschappijen. Weet niet meer precies wat het kostte. Zo heb ik het ook gedaan toen we naar NZ vlogen in januari, Qantas heen, Air NZ terug. Gedeelte geboekt via Zuji.com.au. Probleem was toen wel dat toen ik boekte, mijn baby nog niet geboren was en toen ik haar toe wilde voegen ik lang en vaak aan de telefoon gehangen heb om zuji te bereiken!

O ja, ze vinden het niet leuk als je boekt via een site van het land waar je niet woont, maar met e-tickets lukt het vaak wel!
Jo
 
Een Argentijnse vriendin van mij heeft toen ik haar tig jaar geleden opzocht een binnenlandse vlucht voor mij geboekt. Als ik die zelf geboekt zou hebben dan zou ik heel veel meer kwijt zijn geweest dan wanneer het in het land (door locals) werd geboekt. Maar hoe dat nu is, I dunno..
 
Er zit wel een risico aan het boeken met verschillende maatschappijen...
Wij zijn in april naar NL geweest en vlogen met goedkopere airlines naar Perth en vanaf Londen. Een maatschappij voor de Perth-KL-Londen vluchten.
En toen barstte de vulkaan uit. En op de terugweg staakte de Franse luchtverkeersleiders. Dan mis je alleen die ene goedkope vlucht, EN je verbinding met de duurdere. Je bent dan niet verzekerd en ons kostte het dus nieuwe terugvluchten over het hele traject. Vlieg je met 1 maatschappij en gaat er iets mis, dan boeken zij je gewoon opnieuw in over het gehele traject.
Voor mij voortaan dus niet meer de 'goedkoopste' tickets, maar iig alle tickets met een maatschappij als het lukt.

Groet, Fae
 
Ben altijd aan het kijken voor goedkope tickets aangezien we zeker elke 2 jaar wel een keer Down Under willen (na er vorige jaar 1,5 jaar te hebben gewoond). En met 2 kids zometeen is het dan natuurlijk aardig prijzig (zeker met huidige dollar). Vandaar dat ik het leuk vind om te lezen wat iedereen voor ideeën en suggesties heeft voor goedkope tickets.

En ook daarom ben ik een leuke site gestart die allerlei info over goedkope tickets naar Australië verzameld, www.downunderdeals.nl. Hier wil ik alle info over boeken van (goedkope) tickets verzamelen en regelmatig eens een onderzoekje doen onder verschillende sites. Zo heb ik onlangs 8 websites met elkaar vergeleken voor een retourtje Sydney in november. Via Kayak kwam ik absoluut op de goedkoopste ticket (van de 8 vergeleken sites). Is dus een aanrader. Momondo.com is ook erg goed!

Als jullie nog tips hebben voor www.downunderdeals.nl, hoor ik het graag. Site is nog in opstartfase maar zal nog behoorlijk uitgebreid worden. Aan informatie over tickets geen gebrek :)
 
Ok, ik weet het 2 jaar later... We willen rond kerst op vakantie naar NL. De enige keer, daarna gaan we wel in onze winter weg. Maar we zijn dan een jaartje weg, dus wel zo leuk. (Voor de mensen die ons op facebook hebben, graag nog niks zeggen daar! :))

Wat is het stervensduur! De meeste prijzen zijn zo rond de 4.000 Aud met 2 personen of 3200 euro via Nl sites. Is dat een normale prijs? Is het verstandig om te wachten op een aanbieding of worden prijzen dan duurder? Vragen, vragen vragen... Hehe

Heb al op cheaptickets.nl, tix.nl, singaporeairlnes, malasia, kayak, TrA, ebookers, opodo, klm skyscanner gekeken.
Vertrek tussen 18 - 21 december terug rond 8 - 10 jan.

Iemand zelf afgelopen jaar gevlogen in deze periode? Wat was jij kwijt?
 
Is ook wel een hele dure periode vermoed ik. Februari t/m april kan met vroeg boeken of acties afwachten wel voordeliger worden.
 
Is inderdaad een dure periode, misschien kunnen jullie wat eerder weg? Ik heb voor mijn reis in 2011 en 2012 rond 10 december gekeken en betaalde toen €1050 en €1200 retour. Ik zoek meestal via Skyscanner. Ik denk dat het misschien ook nog uitmaakt ban welke 'kant' je boekt. Prijzen vanuit Australië zijn vast weer anders, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Leuk dat jullie hier kerst gaan vieren, daar zullen de familie en vrienden (en jullie natuurlijk) erg naar uit zien!
 
Die liggen nog klaar hehe. Is een eenmalig iets. Daarna gaan we wel tussen juni en augustus
 
Back
Top