IELTS 17 juni 2006

[quote author=kallie link=topic=4717.msg62609#msg62609 date=1150197237]
Slordig, kan me er niet goed toe zetten.

Heb wel luistertest en leestest geoefend, en cdtje (specimen IELTS) gedraaid mbt praten.
Nou als ik dat hoor moeten wij toch aardig uit de verf komen.

Groetjes, Mariette
[/quote]

Nog even een reactie op bovenstaande en ik wil je niet zenuwachtig maken, maar ik hoop dat je goed bent in schrijven. Ik ben daarop nu twee keer op m'n bek gegaan met niet meer dan een zes omdat ik dat deel niet geoefend heb. Uiteindelijk heb ik vorige week de hulp ingeroepen van een IELTS-docent van de university hier in OZ.
Hij vroeg me twee uitwerkingen van beide opdrachten per mail naar hem toe te sturen en afgelopen zondag ben ik bij hem thuis geweest in Peregian Beach om ze te bespreken.
Ik kan je vertellen dat er niet veel van mijn werk heel bleef.

Hij heeft me een hoop verteld over hoe je vooral task 2 opzet en tips gegeven en ik merk nu dat dan het verhaal eigenlijk vanzelf volgt.
In ben soms teveel een auto-didact en terugkijkend kan ik zeggen dat ik aardig op een dwaalspoor zat door alle informatie op Internet. Het is veel eenvoudiger dan ik dacht.

Nu maar hopen dat het a.s. zaterdag beter gaat en dat ik eindelijk die 7 haal en jij ook veel succes.

groet,

Annelies.
 
Kun je wat tips aan ons doorgeven hoe je de tekst opzet.
Verder moeten wij op voor de general, gelukkig en niet voor de acadamic.
Wij zijn heel blij met als laagste cijfer een zes, want meer hebben wij niet nodig.
Erwin weet zat te babbelen en te onderbouwen, maar haat spelling en ik ben gek op spelling en zinsbouw maar niet zo goed in statements and opinions.
Dus als we hem nu samen mochten maken, dan zaten we wel goed.

Nou als ik niemand meer hoor,spreek of zie allemaal toy, toy, toy, veel sterkte met de test!

Mariette
 
Gaat echt wel goedkomen hoor. Ik had een 4.5 nodig en dacht dat ik daar niet echt bovenuit zou komen. Uiteindelijk een band 7 als overall score!

Zal voor jullie duimen!! :up:
 
[quote author=kallie link=topic=4717.msg62680#msg62680 date=1150264263]
Kun je wat tips aan ons doorgeven hoe je de tekst opzet.
Mariette
[/quote]

zou ik wel willen mar ik had alleen maar tijd om de tips voor academisch niveau op te schrijven.

In ieder geval moet je opdracht letterlijk volgen en op elke vraag in de opdracht letterlijk antwoord geven. Dus absoluut niet gaan uitwijden over iets anders (mijn probleem), houd het simpel en zet geen Nederlandse zinnen om in Engelse. Gebruik geen woorden waarvan je niet zeker weet of je ze foutloos kunt schrijven
en ORGANISEER VOORAF.

Maar waarschijnlijk heeft iemand die lessen op general niveau volgt betere tips voor jullie?
In ieder geval heel veel sterkte overmorgen.

groet,

Annelies
 
Er is hier ook ergens eerder een topic over geweest waar wel wat tips instonden, waaronder ook koppelwoorden waar je bij het schrijven van je essay wel wat aan zou kunnen hebben. Ik weet alleen niet meer welk topic dat was.

Een tekst kun je goedlopend maken door die koppelwoorden te gebruiken, want een nederlandse tekst bestaande uit alleen maar losse zinnen leest ook niet lekker weg. De enige woorden die ik zo uit mijn blote hoofd kan bedenken zijn however, therefore, because.
Misschien een idee om van te voren op internet even vertalingen op te zoeken van veel gebruikte woorden die je niet zo weet? Ik heb altijd moeite met dingen als 'in verband met' (concerning) Dat soort dingen kan ik nooit onthouden ;)
 
misschien een hele stomme vraag maar wat is precies een IELTStest en is iedereen die naar australie vertrekt die verplicht te doen?
 
Het is afhankelijk voor welk soort visum je gaat, maar ga je bv voor een Skilled Independent heb je 120 puntjes nodig en aan de basisvoorwaarden voldoen.
Bv, je beroep moet op de SOL- lijst staan, afhankelijk daarvan kun je 40, 50 of 60 punten krijgen, voor je Engelse vaardigheden kun je 15 of 20 punten krijgen,
Ook voor je leeftijd kun je meer of minder punten krijgen, voor je werkervaring, etc, etc.

http://www.immi.gov.au/allforms/books_migrate.htm
Ga eerst maar eens een stukje lezen, voor een Sk Ind heb je Booklet 6 nodig.
Ik zou zeggen, print hem uit en veel leesplezier en ga vandaaruit is op het internet surfen want er is nog veel meer te lezen. :computer:

Voor iedereen zijn er andere mogelijkheden en regeltjes, dus dat kan je alleen maar zelf uitdokteren.

Veel succes met de voorbereidingen. :up:

Mariette
 
Oh sorry een heel verhaal, maar nog geen antwoord gegeven.

Een IELTS test is een Engelse toets die je moet ondergaan.
Dat is nl een van de basisvaardigheden, afhankelijk van je beroep ga je op voor de General of de Academic en afhankelijk van de uitslag kun je 15 of 20 punten halen.

Groetjes, Mariette
 
en het staat voor International English Language Testing System. Is iets van Cambridge University dacht ik.
 
Eerste drie onderdelen gehad vanmorgen, oei, oei, oei, wat viel dat tegen, was veel moeilijker dan het oefenen thuis, nog even een bakkie en dan gaan we terug naar de campus voor het laatste onderdeel.
Nou we hopen er maar het beste van, my vocabulary is going down under sealevel! :cry2: :cry2:

Mariette
 
He Kallie,

Nu een dagje later, weer helemaal relax.
Wat denk jezelf , oke .....?
Ik denk het wel, laten we het hopen.
Hoe ging trouwens het laatste onderdeel, speaking.

It will be fine.

Jack :evil:
 
Nou Jack wat een rust ineens als je niet meer hoeft. Maar over ruim een week weer iedere dag de brievenbus checken natuurlijk

Henriette, duim nog maar twee weekjes flink door, want 's ochtends viel vies tegen.

Maar ik moet zeggen, dat speaking boven verwachting ging.
Kwamen ruim voor tijd weer aan, Teuni was net klaar en er stond nog iemand die in kamer 1 was geweest.
Kregen we al te horen dat de dame in kamer 1 nogal bitchie was, dus ik al shaken. Erwin heeft daar geen last van, zal hem een zorg zijn wat een ander vindt of van hem denkt, maar ik ben nogal een gevoelig typje en ik moest natuurlijk naar 1.
Nou viel alles mee, klikte wel. Ik zal niet te enthousiast zijn, want hoe beter ik denk dat het gaat hoe slechter mijn cijfer.
Schrijven viel mee waren wel redelijke onderwerpen, lezen ging ook wel maar listening was een regelrechte ramp, en het zal er om hangen.

Nou ben ik maar de lifter dus hoef niet zo hoog te scoren, maar toch, ik heb ook m'n trots.

Nou op hoop van zegen.
Mariette
 
En?? Hoe is ie gegaan mensen?

Kathleen

ps. Wat HHHHEEEERLIJK dat het voorbij is....pffffff  :beach:
ps. 2. Grappig, lees net Kallie's bericht... bij mij was het dus precies andersom...
 
Ja, en bij ons zaten er een paar die al voor tweede keer zaten en vertelden ook dat deze luistertoets veel zwaarder was dan de vorige keer.

Hij ging zo snel en er zaten flink wat instinkertjes in, bv spelling van de naam en dan gelijk door naar de postcode die je dan geheid mist en dat stukje voor die zes sections die vraag ervoor kwam maar geen antwoord bij, dus maar wachten en ondertusen waren ze al bezig met die sections.
Toch mooi 5 antwoorden in het water gegooid.

Mochten we het niet halen kun je dan toch vast je visumaanvraag op sturen zonder de IELTS score, want aan het eind van de maand hebben we de X-rays en een week later de medicals. Natuurlijk willen we dan toch ons dossier op de stapel van de gelukkige wachtenden hebben.

Want ik blijf erbij Oktober, November willen wij Down Under zitten.

Mariette
 
Pffff, nou dat hebben we weer gehad, niet?
Ik hoop dat jullie allemaal mooie cijfers hebben.

Wat mijn ervaring betreft:
Luisteren ging beter dan vorige keer, maar dat zegt niets. Tot nu toe heb ik een 7 + 8 en ik dacht dat ik het de 2e keer redelijk verknoeid had.

Lezen ging over Amber en een goedje dat Amberiss of zoiets heet, en door Sperm Whales wordt uitgebraakt, de ontwikkeling van talen over de gehele wereld en het gebrek aan beweging bij kinderen en de gevolgen daarvan. De 1e scan had ik klaar in 20 minuten en dus nog tijd zat om alles nog een keer te lezen en de fouten er uithalen.
Helaas zegt dat niets over het resultaat want de beide vorige keren had ik een 7 terwijl het de 2e veel keer beter ging dan de 1e keer.
Je gaat gemakkelijk de mist in bij dat zoeken naar headings en de True, False en Not Given vragen en van die laatste hadden we dit keer een heleboel.
Enfin, daar heb ik in ieder geval wel een goed gevoel over.

En ja, dan die schrijftest, he?
Mijn tutor had me goed ingepeperd: "Stay with the topic, let us see that you understood the topic and the answer. Do not write about something else than the given words in the topic'
De tpoic was:
The best way to solve the environmental problems of the world is by raising the fuel prises' Do you agree or disagree.

Philips advies:
1 - rephrase the question
2 - give your opion in the strongest way in the thesis, BY writing it in the third person !!!
3 - construct the body with 3 paragraphs, like:
a - NO / YES + reason
b - NO + YES + reason
c - Best Way
4 - In conclusion / To sum up .......... and by using the Introduction again + intelligent remark about
    governments / future of the world, etc, etc. 

Ik hoop in de vrede dat het een beetje gelukt is, want tegen de tijd dat ik uit de 2 andere testen rolde was ik al zo gestrest dat ik nauwelijks helder kon denken. Afijn, we zullen het ergens rond 2 juli weten, nietwaar.

De spreektest was om 12.30 uur en ging over vogels, de beste leeftijd om meerder talen te leren, Engels leren in een Engelssprekend land, voor-en nadelen en dan de kaart met een topic: dit keer een beetje vaag " Can you tell about an important action that took place in an English lesson.
Where, Why and what" .
De rest ging over de invloed van het Engels in Nederland.


Tot zover mijn ervaring met de 3e IELTS test in OZ.
Jullie allemaal heel veel sterkte met wachten.

Annelies
 
Oh Annelies, ik hoop het zo voor je, zal ik voor jou duimen.
3e keer is scheepsrecht, toch?

Mariette
 
Back
Top