IELTS 17 juni 2006

zo eindelijk ook in in de lucht na zaterdag,
dat luisteren, lezen en schrijven ging wel ok.
Maar toen dat mondeling,wet niet wat er gebeurde maar dat ging echt finaal de mist in.

Eerst al bij state your full name, volgens mij was ik niet helemaal wakker want na 2 keer vragen en 2 x mijn voor en achternaam noemen had ikpas door dat zij mijn doopnamen moest hebben, gewoon stom dus!!

daarna over wandelen, omschrijf een dagelijkse wandeling. doek ik nooirt dus lul maar een end weg. in plaats van doorvragen over wat ik vertel de volgende vraag:
"How does walking changes you attitude towards the envrinmen?"
Toen ging het dus echt mis.

wacht maar zie wel wat er gebeurt gisteren lekker genoten van het mooie weer

nu maar weer aan het werk
groetjes Teuni
 
Hehe, gelukkig reaktie,

Teunie, ik was al bang dat je bezweken was duurde zolang tot we iets hoorden!
 
bezweken door het warme weer ja, heb thuis geen computer tot mijn beschikking dus gaat meestal op mijn werk ff tussen door.

Heb net ff booklet 6 gecheckt,
Voor 20 punten moet ik op alle onderdelen een 6 hebben.
denk dat dat wel goed gaat komen muv mondeling
zoals ik al zo wacht af, moet nu mijn birevenbus en mailbox in de peiling houden voor belangrijke post.

Bij jou viel dat vrouwtje dus wel mee???
mooij, zal leuk zijn als we het allemaal in 1 keer halen!!!

groetjes Teuni
 
[quote author=kallie link=topic=4717.msg63196#msg63196 date=1150661189]
Ja, en bij ons zaten er een paar die al voor tweede keer zaten en vertelden ook dat deze luistertoets veel zwaarder was dan de vorige keer.

Hij ging zo snel en er zaten flink wat instinkertjes in, bv spelling van de naam en dan gelijk door naar de postcode die je dan geheid mist en dat stukje voor die zes sections die vraag ervoor kwam maar geen antwoord bij, dus maar wachten en ondertusen waren ze al bezig met die sections.
Toch mooi 5 antwoorden in het water gegooid.


Mariette
[/quote]

Als die vijf alles is wat je gemist hebt Mariette dan heb je een 8. De 2e keer had ik zeker 5 antwoorden fout en ik had een 8. Dus houd moed en ik zal voor je duimen.

Annelies
 
Hai Annelies,

Ik ben van het negatiefste uitgegaan en reken op zo'n 12 tot 14 missers in totaal bij listening.
Heb jij enig idee hoe ze rekenen, ik geloof dat ze 3 categorieen hebben:
0-15, 16-24 en 25 and above.
Hieruit concludeer ik dat, bij 14 fout ik toch net een voldoende moet hebben, maar wanneer heb je een vijf, zes of hoger.
het gaat mij natuurlijk niet alleen maar om mij, ik kan niet inschatten hoe Erwin het heeft gedaan en hij is de applicant.
En verder is schrijven ook heel moeilijk in te schatten, voor mijn gevoel ging het goed, maar misschien vinden zij de gebruikte uitdrukkingen te eenvoudig?

Heb jij een idee hoe het met jou is vergaan?

Groetjes, Mariette
 
[quote author=kallie link=topic=4717.msg63420#msg63420 date=1150787179]
En verder is schrijven ook heel moeilijk in te schatten, voor mijn gevoel ging het goed, maar misschien vinden zij de gebruikte uitdrukkingen te eenvoudig?

[/quote]

Dat heb ik dus ook, ging voor mijn gevoel wel aardig, had wel tijd tekort waardoor ik net niet aan de 250 woorden kom, weet ook niet hoe streng ze daar mee omgaan.

Gewoon rustig af wachten meer kan je niet doen,
Krijg je als spouse extra punten met "competent english"als je meelift??
 
Als je aan alle basic requirements voldoet krijg je "voor je spouse" met haar vaardigheden 5 luttele puntjes, overigens wel de puntjes die we nu te kort komen omdat ik de magische leeftijd van 45 jaar ben gepasseerd, dus zijn al mijn requirements eigenlijk nietig verklaard.
Vandaar dat Erwin een 6 voor alle onderdelen moet hebben, zijn precies die 5 punten die we anders tekort komen, Heeft hij slechts een vijf zullen we een STNI gaan aanvragen, alleen dan zijn we verplicht twee jaar te blijven zitten waar we zitten.

Groetjes en sterkte met afwachten, Mariette
 
[quote author=kallie link=topic=4717.msg63420#msg63420 date=1150787179]
Hai Annelies,

Ik ben van het negatiefste uitgegaan en reken op zo'n 12 tot 14 missers in totaal bij listening.
Heb jij enig idee hoe ze rekenen, ik geloof dat ze 3 categorieen hebben:
0-15, 16-24 en 25 and above.

En verder is schrijven ook heel moeilijk in te schatten, voor mijn gevoel ging het goed, maar misschien vinden zij de gebruikte uitdrukkingen te eenvoudig?

Heb jij een idee hoe het met jou is vergaan?

Groetjes, Mariette
[/quote]

Hi Mariette

Nee, eigenlijk niet, maar ik denk dat de middelste groep goed is vanaf een 5.5 en de 0-15 groep voor 7 en hoger. Maar ik zit ook maar wat te gissen want het is mij nog niet gelukt om deze informatie ergens te vinden.

Wat schrijven betreft ben je allereerst afhankelijk van de examinator die je treft. Zoals gezegd heb ik een tutor van de universiteit gehad. Hij is docent en ik verdenk hem er sterk van dat hij ook examinator is.

Hij vertelde mij dat je Essay in de allereerste plaats beoordeeld wordt op het feit dat je de vraag (agree or disagree on the topic) VOLLEDIG begrepen hebt. Dus als je de topic volledig uitdiept, de key-words steeds terug laat komen in de text en bij de vraag blijft zonder uit te weiden over iets totaal anders, dan ben je al een eind op weg naar een 7.
Ik had 2 keer een 6 omdat ik de vraag niet herhaald had in de Essay en de 2 KEY-words niet uitgediept had.

Het niveau  waarop je het Engels beheerst, moet verder blijken uit het gebruik van de juiste woorden en niet zozeer uit het gebruik van moeilijke woorden en ingewikkelde zinnen.
Als je dat kan zul je wel een 9 halen, tenzij je moeilijke woorden gebruikt zonder begrip van de juiste betekenis, dan zakt de score weer.
Tot zover mijn beschouwingen van het fenomeen IELTS, maar misschien kan iemand die een IELTS-cursus heeft gevolgd ons verder helpen?

groet,

Annelies 
 
Nou, heb nog van niemand iets gehoord, dus zullen wij als eerste!

Wij zijn allebei geslaagd! :-D Hellaas ben ik net de magische leeftijd al gepasseerd, waardoor wij die vijf puntjes mislopen en er nu dus toch vijf tekort komen, wij hebben er voor gekozen te gaan voor een STNI. De voorkeur is natuurlijk independent, maar goed bij gebrek aan beter.
Wij hebben al een soort van toezegging gehad toen wij in Januari in Tasmanie waren, en daar willen wij toch in eeerste instantie heen.
Dus STNI Tasmanie it will be!

Alleen was mijn X-ray niet goed dus nu hebben wij wel het een alleen nog niet het ander! Hopenlijk kunnen we het goed onderbouwen en krijg ik alsnog fiat.

Mariette
 
Proficiat Kallie,

Wat was er met de x-ray als ik vragen mag en als je het kwijt wilt.

Cheers,

Jack :evil:
 
Gefeliciteerd, Mariette. Geweldig dat jullie het gehaald hebben. :up:
Ik verwacht de uitslag op maandag of dinsdag omdat de post niet werkt op zaterdag.
Got my fingers crossed  :lol:

Annelies
 
[quote author=Jack link=topic=4717.msg64401#msg64401 date=1151782906]
Proficiat Kallie,

Wat was er met de x-ray als ik vragen mag en als je het kwijt wilt.

Cheers,

Jack :evil:
[/quote]

Zie laatste stand van zaken http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4633.30
Hen versluieringen in mijn longtoppen

:eek:fftopic: Wij hadden trouwens de formulieren dinsdag al weer terug van de ambassade, na ze vrijdag pas verstuurd te hebben.
We hebben zelfs de VOG verklaring al binnen van Rene, alleen nog niet van ons.
Wij hebben ze woensdag aangevraagd en gisteren kwam de eerste al binnen.

Nou als dat niet snel is, ik hoop niet dat de afwijzing ook zo snel gaat. :cry:

Mariette
 
Gefeliciteerd hoor! Fijn dat jullie t gehaald hebben! Hopen dat de rest ook allemaal gaat lukken hoor!
Ik heb de Ielts ook gehaald.  :-D
Groetjes
Francine
 
He Mariette,

Dat is al zolang geleden en littekens wil zeggen dat dit in het verleden was dus toon aan dat de situatie stabiel is en dan gauw naar Australie. :beach: :plane:

Moet lukken, :up:

Jack :evil:
 
Hai Francine,

Hardstikke gefeliciteerd hoor! ik hoop inderdaad dat de rest ook gaat lukken! Maar heb er een hard hoofd in. want er is nog meer dan alleen mijn longen.

Hey Jack, het gaat wel om oude littekens maar ook om recente versluieringen in de longen.
De GGD arts vertelde mij iig met deze foto niet binnen te komen. :cry:
Er zijn er zelfs die wel door de keuring komen maar uiteindelijk aankomen in Australie en voor minder worden teruggestuurd. :x

Het gaat hun erom dat het in de loop der jaren niet erger is geworden, dat ik geen gevaar vorm en zeer zeker geen geld ga kosten.
Ik kan gelukkig wel aantonen hoe het komt.
8 jaar geleden heb ik een keelontsteking en holteontstekingen gehad en die zijn een soort chemische reaktie gaan afgeven verder zaten mijn holtes dicht dus ik zat met een explosief hoofd vol met pus.
Al die bacterien zijn toen doorgereisd naar mijn longen.
Het ergste is dat de huisarts die ik toen had mijn niet serieus nam en mij niet doorwilde sturen. heeft dus al met al 6 maanden geduurd voor ik hieraan geholpen ben.
Heel toevallig is ook mijn dossier nog zoekgeraakt. Ze zeggen het te hebben meegestuurd met de andere maar hier hebben ze alles wel ontvangen maar niet mijn dossier.
Dus rara, Sindsdien heb ik vrijwel constant holteontstekingen.
volgens KNO en longartsen zal ik in Tasmanie geen last meer hebben vanwege de schone lucht en toch een droger klimaat. (Dat had ik ook niet afgelopen Januari, ik ging hier ziek weg en nog geen twee dagen na aankomst hoefde ik geen medicijn meer te nemen.)tenslotte is Hobart de op een na droogste stad in Australie! nietwaar Lost???
maar ja, dan moet ik er wel eerst inkomen.

Nou, ik heb je nu alles verteld dus hoef ik je geen PM meer te sturen.
maar wij zijn wel geslaagd voor de IELTS!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes, Mariette
 
Hé gefeliciteerd met het behalen van de IELTS. Nu nog even flink duimen voor de medicals (ik duim met jullie mee). Het zou zonde zijn dat om zoiets lulligs het hele emigratieverhaal afgeblazen moet worden.

Succes :up:.

Erna
 
Jeeh Mariette, ik duim met je mee! Wat een pech zeg, anders kan ik het niet formuleren... Ongelovelijk waar een keel en holteontsteking op uit kunnen lopen... Waardeloos dat een HA dat niet gezien heeft en jij met zoveel ellende hebt moeten lopen. Ik hoop écht dat het geen verdere problemen voor je geeft.

Groetjes Lin
 
Hoi Mariette,
Wat een vervelende situatie zeg. Dat t nu zo allemaal loopt. Ik hoop echt dat dit allemaal goed voor jullie zal uitpakken. En ik hoop van harte dat je ze kunt overtuigen en dat het allemaal goed afloopt zal in ieder geval voor je duimen hoor!
Groetjes,
Francine
 
[quote author=kallie link=topic=4717.msg64429#msg64429 date=1151826289]
volgens KNO en longartsen zal ik in Tasmanie geen last meer hebben vanwege de schone lucht en toch een droger klimaat. (Dat had ik ook niet afgelopen Januari, ik ging hier ziek weg en nog geen twee dagen na aankomst hoefde ik geen medicijn meer te nemen.)tenslotte is Hobart de op een na droogste stad in Australie! nietwaar Lost???
[/quote]

Klopt helemaal. :up:
 
Ik ben blij dat jullie IELTS gehaald hebben en nu op naar dat STNI dan maar! Mocht je willen verhuizen ooit, dan is twee jaar natuurlijk zo voorbij! Maar ik blijf het zo ontzettend shit vinden van die medicals...............ik wacht vol spanning en goede hoop af.

Henriette
 
Back
Top