Ielts......het lukt niet!!!!

Rol

New Member
Hoi allemaal,

Bedankt alvast voor de vele informatie die ik in de tussentijd op deze site heb mogen vinden! Geweldig! :up:

Ik ben al geruime tijd bezig voor skilled visum.....ik voldoe aan de eisen en ik heb m'n papieren klaar voor te vertalen.

Klinkt allemaal positief....maar.... de ielts test lukt me niet!!! Ik moet een average van 7 halen(academic), een 7 voor alle onderdelen...zo niet....geen visa!

Het probleem zit 'm bij het schrijven. Iedere keer haal ik een 6. Eén puntje verschil... :-(

Heb al "soort les" gehad bij een voormalige aussie in nederland. Hij heeft me goed geholpen..maar niet goed genoeg.

Ik ga een leerkracht engels mailen voor hulp. Hopelijk dat hij/ zijn mij de laatste loodjes kan aanreiken.

Maar tips en/ of advies van members op xpdite zijn natuurlijk heel erg hartelijk welkom.

Ik dacht eerst dat het aan m'n spelling lag, daarna hard gewerkt aan m'n grammatica en opbouw/ inhoud.

Ik heb ongeveer een jaar de tijd voordat ik m'n definitieve visumaanvraag moet indienen....anders is alles voorbij.....

Dat zou jammer zijn want ik wil zo graag in de outback werken, in een community ( leerkacht).

Ik wacht met hoop op jullie reacties!!! Alvast bedankt :wink:

Groetjes Roland,
 
Hi,

Totaal niets met IELTS te maken... maar ik las in je bericht dat je teacher wilde zijn in Australie en kwam toevallig net onderstaande post tegen op Britishexpats, wellicht heb je er wat aan...

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=471227

Succes verder met je IELTS !
 
Heb je al de voorbereidingslessen van het James Boswell instituut geprobeerd? Ik weet niet of het wat is maar ze adverteren ermee op de pagina van het IELTS centrum in Utrecht (http://www.idp.com/nl/ieltstest/article164.asp). Mogelijk dat Amsterdam ook zoiets heeft maar daar ben ik niet bekend.

Succes Chantal
 
Hoi Roland

Dat is zeker balen! Maar niet opgeven de aanhouder wint! JAn is ook 4 keer gezakt op 1 onderdeel reading elke keer een 6,5 en hij moest ook net als jou vier zevens op academisch niveau. Erg frusterend vooral omdat ze niet wilden compeseren.
Hij heeft toen bij het BLTC een intensieve IELTS cursus gedaan wat hem goed heeft geholpen. Misschien heb je  ook cursussen alleen voor schrijven maar dat weet ik niet.
Wat is jouw probleem de grafieken of de topic?

Succes
Groetjes Erna
 
Hoi,

Ik, Ellen, moest als verpleegkundige ook vier zevens hebben. Heb zekere voor het onzekere genomen en een week de BLTC cursus gevolgd op het Spui in Amsterdam. Kosten ongeveer 370 euro. Heb er baat bij gehad want in één keer geslaagd.
Veel succes!!!

Ellen
 
Bedankt voor jullie reacties :up:

Voor Erna: ik weet niet of de moeilijkheid ligt bij graphs of topic.... ik ga binnenkort weer eens flink oefenen. Ik heb nog ruim de tijd....als het goed is!! :grin:

Doei...Roland
 
Hoi Roland

Was vergeten dat je het niet mag inzien, ook zo vervelend zo weet je nooit wat je probleem is. Je kan trouwens ook prive les nemen bij het BLTC ,misschien is dat iets voor jou zodat ze echt gericht kunnen kijken wat jou probleem is met writing.
Zet hem op en geef niet op :up:. De aanhouder wint!

Groetjes Erna
 
Ik vraag mij af waarom je IELTS academic doet. Ik ben zelf met de Skilled bezig en ik heb de general gedaan. Is volgens mij toch iets makkelijker dan de academic. De laatste is volgens mij alleen benodigd als je een visum wilt om aan een universiteit te gaan studeren.
 
[quote author=slatsr link=topic=7428.msg100078#msg100078 date=1190838756]
De laatste is volgens mij alleen benodigd als je een visum wilt om aan een universiteit te gaan studeren.
[/quote]

Dit is niet correct er zijn meerdere beroepen waarbij een general niet volstaat!
 
Hee Roland,

Baaaaalen zeg! Wij moeten nog, alleen heb ik het voordeel dat ik meelift en een 4,5 mag halen voor general.
Heeft iemand enig idee dan hoe het zit wanneer je meelift op de ander bij een Skilled Independant, zelf een 4,5 moet halen, diploma's heeft voor leerkracht basisonderwijs en daar misschien wel wat mee wilt doen in OZ? Moet je dan uiteindelijk wel een Academic IELTS doen, of inschrijven en daarmee is de kous af?

Succes nog in ieder geval!

Dijnnas
 
Hoi Roland,

Als je op de één of andere manier je Engels wil loslaten op mij per email, you're welcome. Kost niks, maar ik ben dan ook alleen maar een ervaringsdeskundige met de instelling van een mierenneuker :)

Hoe dan ook, succes!

Ireen
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7428.msg100105#msg100105 date=1190895161]
Wij moeten nog, alleen heb ik het voordeel dat ik meelift en een 4,5 mag halen voor general.

Dijnnas

[/quote]

Nou, als de envelop nog goed dicht was, zitten de goede "vibes" nog in het boek :lol:.
Dan is een bandscore van 8 op general niveau goed te doen :up:.

Bart
 
:grin: Haha, Ja Bart, Thanks! We kunnen aan de slag  :up:
Misschien kun je me tegen de tijd dat we examen doen nog een envelopje good vibes sturen? Nee hoor, we hebben er alle vertrouwen in.
ik heb je nog ge pm-t

Groetjes, Dijnnas
 
Ik weet niets van je situatie af en misschien is dit een beetje een radiciale oplossing, maar is het mogelijk dat je gewoon een tijdje in een Engelstalig land gaat wonen? Ik heb na een jaar in OZ mijn IELTS moeten doen en ik vond het eigenlijk extreem makkelijk (terwijl ik echt geen talenwonder ben). Maar het scheelt zoveel als je gewoon helemaal ondergedompeld wordt in het Engels. Heel veel succes.
 
Hallo allemaal,

Ik heb eens een beetje door de IELTS tests gelezen en dat valt echt niet mee volgens mij.
Zijn er veel mensen die gezakt zijn voor deze test ?

Aan de ene kant goed dat men zeer streng is, aan de andere kant wel een beetje jammer, want het zijn tenslotte papiertjes en zegt niets over je inzet, je motivatie en je kracht om iets te betekenen voor het land. Het zou jammer zijn als je niet naar Oz zou kunnen omdat je bv een test van IELTS op 1 puntje net niet hebt gehaald.

Maar misschien zie ik het te zwart/wit in.............  :?

Raphael
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7428.msg100105#msg100105 date=1190895161]
Hee Roland,

Baaaaalen zeg! Wij moeten nog, alleen heb ik het voordeel dat ik meelift en een 4,5 mag halen voor general.
Heeft iemand enig idee dan hoe het zit wanneer je meelift op de ander bij een Skilled Independant, zelf een 4,5 moet halen, diploma's heeft voor leerkracht basisonderwijs en daar misschien wel wat mee wilt doen in OZ? Moet je dan uiteindelijk wel een Academic IELTS doen, of inschrijven en daarmee is de kous af?

Succes nog in ieder geval!

Dijnnas
[/quote]
Per beroep verschillend. Maar als jij eenmaal in ozzie woont ben je inprinciepe gelijk aan elk ander Australiër. Dus dan zal je de zelfde papieren moeten hebben als zij nodig hebben om aan de slag te gaan als leerkracht.
Als je al Nederlandse papieren heb die jouw qualificeren als leerkracht, dan kun je proberen om een RPL (recognitioning of prior learning) te halen.

Mijn persoonlijken ervaring is, dat een RPL misschien wel voldoende is om een PR visum te krijgen maar RPL is niet altijd voldoende om ook daadwerkelijk aan de slag te kunnen je hebt soms of eigenlijk heel vaak nog speciale qualifications en ander papier zooi nodig om aan de slag te gaan.
Ik zou niet weten of dat ook zo is bij leerkracht. Het lijkt mij wel,.. maar goed ik heb er wel is vaker naast gezeten op dit forum.  :grin:
Als je eenmaal in ozzie woont is het eea veel makkelijker uit te vogelen dan van achter je computer in Nederland. Heel vaak zijn er heel wat instanties te vinden die je kunnen helpen met het bereiken met wat je graag wilt.

groetjes Barry :up:
 
[quote author=Eerainuh link=topic=7428.msg100106#msg100106 date=1190895229]
Hoi Roland,

Als je op de één of andere manier je Engels wil loslaten op mij per email, you're welcome. Kost niks, maar ik ben dan ook alleen maar een ervaringsdeskundige met de instelling van een mierenneuker :)

Hoe dan ook, succes!

Ireen[/quote]

Heeft voor mij gewerkt :up: :up:

Jack :evil:
 
[quote author=Rol link=topic=7428.msg96244#msg96244 date=1186313338]
Hoi allemaal,


Het probleem zit 'm bij het schrijven. Iedere keer haal ik een 6. Eén puntje verschil... :-(

Heb al "soort les" gehad bij een voormalige aussie in nederland. Hij heeft me goed geholpen..maar niet goed genoeg.

Groetjes Roland,
[/quote]

Hi Roland

Gezien de datum zal je probleem wel ongeveer opgelost zijn, zo niet, ik ben een "expert" op het gebied in het halen van zesjes op schrijven. Moest ook Academic zeven halen en heb de IELTS test drie keer gedaan voordat ik de zeven had.
Wat de schrijftest moet bewijzen is dat jij de vraag (topic/graph) begrijpt. Je moet dus de topic lezen en ervoor zorgen je woord in de topic laat terugkomen in je verhaal.
Dus geen gefantaseer er omheen (dat was wat ik deed). Als de topic is "The solution for the oil shortage in the world might be a rise of the petrol prices" zorg ervoor dat je hier een duidelijk standpunt in inneemt - YES, I agree that the solution ........, however other people etc.
Laat vooral al de woorden gebruikt in de topic terugkomen in je verhaal en liefst zo vaak mogelijk.

Dit is mij verteld door een leraar van The University of the Sunshine Coast na de 2e zes en het werkte perfect.

Veel succes, ik weet hoe het voelt als je de envelop openmaakt en er weer een zes op het formuilier staat.

Annelies
Op
 
Back
Top