Ielts......het lukt niet!!!!

Hoi
OOk rene had moeite met zijn IELTS. De vorige keer weer net een half punt te weinig. WE hebben een herbeoordeling laten doen (dit kan alleen op schrijven en spreken) dit kost 85 Euro maar dat krijg je terug als er een fout gemaakt is  :smile:.

En wat denk je na de herbeoordeling.......
precies genoeg een 5. :up:
In ons geval had het dus zeker zin om een herbeoordeling te doen. zeker als je maar een half punt te kort komt.

misschien een tip voor iedereen die steeds een half punt te kort komt. Dus wij gaan nu door voor een skliied independant Visum HOERA :happysun: :happysun:
 
Hoi!

Ik heb IELTS vragen gezocht op het internet en geschreven tot mijn vinger er bijna vanaf viel... dezelfde onderwerpen kwamen heel vaak terug waardoor ik op den duur in no time argumenten voor en tegen kon uit mijn duim zuigen. Dit geeft je natuurlijk veel meer tijd om alles gestructureerd neer te pennen en wat tijd over te houden om alles na te kijken.

Uiteindelijk heeft het met toch een 7 opgeleverd, ben wel weken aan het schrijven en lezen geweest, niet echt een leukle periode. Maar toch heel blij met het resultaat!

Succes!  :up:
T
 
Oei, ik vind het best K* voor iedereen die moeite heeft met de IELTS. En ook het aantal uren harde werken wat erin gestoken wordt: petje af hoor! Ik heb me dat niet zo gerealiseerd, maar doe dat nu wel. Ik ben als een razende door die IELTS gerold met een 9 gemiddeld, met zero voorbereiding, vandaar die totale non-realisatie.

Ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en dan lijkt me een traantje wegpinken heel erg begrijpelijk!!!  :up:


Ook ik wil best stukken nakijken als je me die mailt......geen probleem. Schrijf maar raak (of bel gezellig als je wilt kletsen  :grin:)

Henriette
 
hoi henriette, heb je academishe gedaan of de generale? en hier of in nederland? zo te lezen is dat nogal een verschil.
ik had gemiddeld een 6, te weinig dus. ik had vooral moeite met het luisteren en schrijven tegelijk. had veel te weinig tijd.
 
Ik heb de gewone gedaan in Nederland, in Amsterdam. Gelijk met Jack toevallig!

Tja, ik kan er niet zoveel over zeggen. Wel kan ik me voorstellen dat het niet voor iedereen even makkelijk is, want een opstel schrijven (en dan ook nog een beargumenteerd stuk) in het Nederlands, laat staan in het Engels, is vaak al moeilijk genoeg.

De meeste "moeite" had ik waarschijnlijk in het begin, bij het luisteren, want ik wist natuurlijk totaal niet wat er ging gebeuren (want super onvoorbereid) en toen begonnen ze ineens te praten en moest ik vragen invullen. Was een soort wake up call voor me.....

Maar Engels is altijd een natuurlijk gemakkelijke taal voor me geweest, vandaar dat ik er gewoon zo doorheen rolde. En hier in Australie merken ze meestal niet eens dat ik uit Nederland kom (recent). Vaak moet ik Australische stukken corrigeren! Ze zijn niet zo goed in taal hier hoor! Hoe is het verder gegaan met je test? Ga je hem nog weer overnieuw doen? Je kan altijd even bellen voor een Engels babbeltje of een opstel oefening......(ondertussen ook hier aan de uni gestudeerd, dus weet ondertussen wel wat ze hier met Academic writing skills bedoelen  :up:)

Succes, hoe dan ook (voor iedereen).

Henriette
 
[quote author=henriette link=topic=7428.msg114939#msg114939 date=1206919714]
Ik heb de gewone gedaan in Nederland, in Amsterdam. Gelijk met Jack toevallig![/quote]

That's me , en koud dat het was......

Jack :evil:
 
Kom op, je hebt toch recent nog eindexamen gedaan (neem ik aan, als je studeerd) Het is echt niet veel moeilijker. Lees snel de vragen door, dan weet je waar je op moet letten. Easy peasy!

Bij Academic krijg je meer staatjes en grafiekjes enzo, daar moet je dan iets leuks omheen verzinnen.
 
[quote author=mammavark link=topic=7428.msg115075#msg115075 date=1207046526]
Kom op, je hebt toch recent nog eindexamen gedaan (neem ik aan, als je studeerd) Het is echt niet veel moeilijker. Lees snel de vragen door, dan weet je waar je op moet letten. Easy peasy!

Bij Academic krijg je meer staatjes en grafiekjes enzo, daar moet je dan iets leuks omheen verzinnen.
[/quote]

(Als je dit tegen mij zei..?)

Ik heb er ook geen problemen mee.. ik heb hem 100% zeker. Vooral voor mijn vriendin is het spannend! :)
 
ja...sorry! ik had het inderdaad tegen Luuk. Kwam anders misschien wat ongevoelig over, gezien de titel van het topic. Foutje...
 
[quote author=mammavark link=topic=7428.msg115212#msg115212 date=1207179555]
ja...sorry! ik had het inderdaad tegen Luuk. Kwam anders misschien wat ongevoelig over, gezien de titel van het topic. Foutje...
[/quote]
:)

Ik mag van mijn vriendin geen "IELTS" meer zeggen. Dan krijgt ze de zenuwen, haha.

Het kost natuurlijk behalve €180 ook gewoon een hele dag, en veel energie.

Ik denk dat ze het wel gehaald heeft, ze is slimmer dan ze denkt, haha.
 
Back
Top