Hallo allemaal
Ik heb een paar weken terug de academische versie gedaan en gezakt. Ik moet 4 zevens halen en dat had ik dus niet. Ik heb hem hier in Australie gedaan. Vond de tijd die je voor de onderdelen had erg weinig. Het luisteren, lezen en schrijven tegelijk, vond ik echt te snel gaan. De stukken tekst beantwoorden, kwam ik ook in de knoei met de tijd. Schrijven had ik voldoende tijd voor en dacht dat ik dat goed had gedaan, maar was helaas een 6. Het spreek gedeelte, was na 3 uur examen zonder pauze en na een 2,5 wachten en na 3 uur rijden en 3 uur mijn bed uit. Gewoon uitgeblusd, onaardige examinator. Ging voor geen meter.
Ik had heel veel geoefent, ook met ielts oefenmateriaal. Deze kwam niet overeen met de test, vooral het leesgedeelte niet. Was met het oefenmateriaal veel makkelijker. Ik vind vooral de 3 uur achter elkaar zonder pauze en het tempo erg zwaar.
Ik laat het een tijdje rusten en doe dan een her. Gelukkig heb ik die luxe, heb het alleen nodig voor mijn verpleegkundige registratie en gelukkig heb ik al werk als support worker, dus dat scheelt.
Vind het jammer dat je lang niet overal de test kan doen en dus vaak ver moet rijden en je om 8 uur al aanwezig moet zijn. Bovendien is het bijna 300 euro. En dan hebben ze verpleegkundige nodig zeggen ze. Woon hier al 1,5 jaar en ben al meer dan 12 jaar verpleegkundige en kan niet aan het werk als zodanig. Beetje krom, ze maken het er niet makkelijker op.
Voor ieder ander die de test nog moet doen, heel veel succes. De enige tip die ik kan geven is, zorg dat je een hotelletje neemt als je ver moet reizen, neem een flesje water mee en zorg dat je goed bent uitgerust. En geef de examinator een schop als hij weer voor de zoveelste keer langs loopt om je potlood te slijpen of om tussendoor op je blad te kijken, terwijl je geconcentreert bezig bent.
succes!