Ielts......het lukt niet!!!!

Ik heb de general test nu al 2x gedaan en moet 4 zevens behalen voor mijn benodigde 25 punten, telkens blijf ik hangen met een 6.5. De laatste keer zelfs voor mondeling, een examinator die er echt geen zin in had en natuurlijk weet ik dat ik hetzelf moet doen maar een examinator in een goede bui stelt je toch iets gerust. Ook voor mij geldt dat die 4 zevens er moet komen anders geen visa.

Dus succes met leren!
René
 
www.scottsenglish.com

Kijk eens op deze site: www.scottsenglish.com
ik heb de IELTS geoefend op deze site en ik vond het geweldig!
Het kost je wel wat, maar het is echt de moeite waard!
 
Hallo allemaal

Ik heb een paar weken terug de academische versie gedaan en gezakt. Ik moet 4 zevens halen en dat had ik dus niet. Ik heb hem hier in Australie gedaan. Vond de tijd die je voor de onderdelen had erg weinig. Het luisteren, lezen en schrijven tegelijk, vond ik echt te snel gaan. De stukken tekst beantwoorden, kwam ik ook in de knoei met de tijd. Schrijven had ik voldoende tijd voor en dacht dat ik dat goed had gedaan, maar was helaas een 6. Het spreek gedeelte, was na 3 uur examen zonder pauze en na een 2,5 wachten en na 3 uur rijden en 3 uur mijn bed uit. Gewoon uitgeblusd, onaardige examinator. Ging voor geen meter.
Ik had heel veel geoefent, ook met ielts oefenmateriaal. Deze kwam niet overeen met de test, vooral het leesgedeelte niet. Was met het oefenmateriaal veel makkelijker. Ik vind vooral de 3 uur achter elkaar zonder pauze en het tempo erg zwaar.
Ik laat het een tijdje rusten en doe dan een her. Gelukkig heb ik die luxe, heb het alleen nodig voor mijn verpleegkundige registratie en gelukkig heb ik al werk als support worker, dus dat scheelt.
Vind het jammer dat je lang niet overal de test kan doen en dus vaak ver moet rijden en je om 8 uur al aanwezig moet zijn. Bovendien is het bijna 300 euro. En dan hebben ze verpleegkundige nodig zeggen ze. Woon hier al 1,5 jaar en ben al meer dan 12 jaar verpleegkundige en kan niet aan het werk als zodanig. Beetje krom, ze maken het er niet makkelijker op.

Voor ieder ander die de test nog moet doen, heel veel succes. De enige tip die ik kan geven is, zorg dat je een hotelletje neemt als je ver moet reizen, neem een flesje water mee en zorg dat je goed bent uitgerust. En geef de examinator een schop als hij weer voor de zoveelste keer langs loopt om je potlood te slijpen of om tussendoor op je blad te kijken, terwijl je geconcentreert bezig bent.

succes!
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7428.msg100105#msg100105 date=1190895161]

Heeft iemand enig idee dan hoe het zit wanneer je meelift op de ander bij een Skilled Independant, zelf een 4,5 moet halen, diploma's heeft voor leerkracht basisonderwijs en daar misschien wel wat mee wilt doen in OZ? Moet je dan uiteindelijk wel een Academic IELTS doen, of inschrijven en daarmee is de kous af?

Succes nog in ieder geval!

Dijnnas


[/quote]

Misschien weet je het inmiddels al, maar als je als leerkracht wilt werken, moet je je registreren. Hiervoor heb jee een overall score van 7 nodig op academic niveau. Dus ja; je moet alsnog IELTS doen, of een andere test van soortgelijk niveau.
 
Hi Mammavark,

Dank voor je antwoord. Ik ga in eerste instantie gewoon voor de general 4,5 en zie in Australie wel weer verder.

Groetjes, Dijnnas
 
Als je meelift op je partner is die 4.5 genoeg.
Als je daarna in Australia wilt gaan werken als leraarkracht ...why not.
Ze zullen naar je diplomas en ervaring vragen en niet naar je Ielts-test.

Gemakkelijker kan het niet.

Jack :evil:
 
@Jack
Zoals mammavark al aangegeven heeft, moet je je laten registreren als je als leerkracht aan de slag wilt. Een van de voorwaarden voor registratie is minimaal een 7 op alle onderdelen van de academic test.
 
[quote author=Jack link=topic=7428.msg110991#msg110991 date=1202898672]
Als je meelift op je partner is die 4.5 genoeg.
Als je daarna in Australia wilt gaan werken als leraarkracht ...why not.
Ze zullen naar je diplomas en ervaring vragen en niet naar je Ielts-test.

Gemakkelijker kan het niet.

Jack :evil:
[/quote]

Maar moeilijker wel :)

Helaas, schijnt een hele toer te zijn om dat voor elkaar te krijgen heb ik hier vernomen. Academic is daarbij een vereiste.
 
[quote author=Eerainuh link=topic=7428.msg111013#msg111013 date=1202907686]
Jezus Lost, ik schrok me rot!

:-D

[/quote]

hahaha-024.gif
goeie Eerainuh
 
[quote author=Lost link=topic=7428.msg110998#msg110998 date=1202900697]
@Jack
Zoals mammavark al aangegeven heeft, moet je je laten registreren als je als leerkracht aan de slag wilt. Een van de voorwaarden voor registratie is minimaal een 7 op alle onderdelen van de academic test.[/quote]

Dat word dus werken in childcare.... :smile:

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=7428.msg111016#msg111016 date=1202908733]
[quote author=Lost link=topic=7428.msg110998#msg110998 date=1202900697]
@Jack
Zoals mammavark al aangegeven heeft, moet je je laten registreren als je als leerkracht aan de slag wilt. Een van de voorwaarden voor registratie is minimaal een 7 op alle onderdelen van de academic test.[/quote]

Dat word dus werken in childcare.... :smile:

Jack :evil:
[/quote]

Zie wel waar het op uit draait. Wat mij betreft kom ik achter de bar in een lawn bowls club. Iemand Cracker Jack gezien?  :eek:fftopic:
crackerjack.jpg


Marreh...IELTS
 
[quote author=Eerainuh link=topic=7428.msg111013#msg111013 date=1202907686]
Jezus Lost, ik schrok me rot!
[/quote]

Ik drie keer mijn bericht nagelezen en me maar afvragen waarom. Duhh... het is nog vroeg, ben net op mijn werk aangekomen en heb de slaap nog in m'n ogen zitten. :p
 
[quote author=Eerainuh link=topic=7428.msg111013#msg111013 date=1202907686]
Jezus Lost, ik schrok me rot!

:-D

[/quote]

Hhhhmmmmmm???? :thinking:  :dunno:      :wall:  :blond:
 
Mariët; BOO!?

Ik vind het wel een heel geestig plaatje :) (En misschien was ik half wakker dat ik schok, Lost, dè ken ok!)

:)
 
Beste Rol,

Ik moest het General examen doen en na een weekje intensive exam prep bij de BLTC haalde ik de eerste 2 examens een gemiddelde van 7,5 maar moest minimaal een 7 scoren op elk punt. ook bij mij zat ik met het schrijven, mijn 6.5 verpestte het voor mij. Wat ik gedaan heb om dat op te lossen zal zeker niet voor iedereen mogelijk zijn.

Ik heb een maand lang vakantie opgenomen en ben gehele maand in London geweest bij 'Regent', dit is een instelling voor studenten etc die een taal examen doen waaronder IELTS. Bij binnenkomst wordt je direct getest en in een groep geplaatst van jou niveau en dit wordt wekelijks opnieuw bepaald. Aan het einde van de week bespreek je met de docent de behaalde resultaten en waar het nog mis gaat, met als gevolg dat je de week erop bijvoorbeeld extra schrijflessen krijgt.

De kosten zijn niet gering, 1080 Pond voor 4 weken school en 880 pond voor een klein hok in het centrum van London met een gedeelde keuken en badkamer. Een zeer leuke school midden in de city met studenten uit alle hoeken van de wereld. Ik had de disipline om alleen maar te communiceren in het Engels en maakte contact met de natives. De school organiseerd elke dag wel iets, als een kroeg of theater avond of een bezoek aan 1 van de vele musea.

Ik heb 8 maart examen gedaan en gisteren de resultaten ontvangen de volgende resultaten voor luisteren, lezen, schrijven en spreken: 7.5-7.5-7.0-7.5 en mag dus zeer tevreden zijn, ik moest er zelfs een traantje voor weg pinken vanwege de last die van mijn schouders viel. Heb je interesse: http://www.regent.org.uk/ voor het adres van de school. Ik heb een top tijd gehad en heb London zelf als alternative gehouden als Australië niet zou lukken, wel om je gewicht denken want dat komt er rap bij met Tesco en al die pubs.

Succes!

René Kok

Succe
 
that writing is no cat-piss, al had ik wel een 7.5 voor het kletskwartiertje.Diezelfde woorden ook nog is op een fatsoenlijke manier neerpennen was mij kennelijk ook niet gegeven, don't break me the back open.Al weet ik niet wat er zoal verkeerd aan was? gelukkig kom ik wel weg met een 5.5 (general)  voor m'n beroep! :wink:
 
Back
Top