IELTS kriebels

Babette

New Member
Ahhhhhh :blink:

De zenuwen beginnen toe te slaan; donderdag de academic IELTS test!!

Ben volop bezig geweest met online oefenen, bbc luisteren, engelse krant lezen, etc etc....

Ook heb ik de diverse oefensites bezocht van dit forum... nu maar hopen dat het genoeg is!@

Cross your fingers!!!!!!!!!!!
 
ik moet ook nog, maar stel het elke keer uit.... :oops:, zie er erg tegen op....maar het is wel nodig. Mario heeft um al gedaan en meteen geslaagd........ :up:
Ik ga vandaag maar een datum prikken........ :shock: oeps wat zeg ik nu weer...... :lol:

Voor jou heel veel succes, zo te lezen heb je je goed voorbereidt, dus.... en ik hoor graag de uitslag van je.

Groetjes Jacqueline
 
Heel veel succes!!!
Laat weten hoe het ging want ik moet m volgend jaar doen! :shock:

Clair.
 
Veel succes! Je zal zien dat het meevalt!
En die (rot)zenuwen zijn nodig om alert te blijven  :wink:

Sterkte!
Groetjes Marie
 
Veel succes!
Het valt echt wel mee, ik heb het in september 2005 gedaan en 'mag' nu in april nog een keer omdat het verlopen is na een jaar. Omdat het skills assesment zo lang duurde is het allemaal niet gelukt binnen een jaar dus nu IELTS voor de 2e keer. En ik kan alleen maar zeggen dat het heel erg meeviel de eerste keer!
:up:
Succes!
 
Good luck, Babette! Academic, he? Gewoon her en der een "expression" er door heen gooien -> krikt je punt goed op!

go 4 it!  :up:
 
Succes ermee

Je leest dat bij de meeste de uitslag meevalt ze denken allemaal dat ze gezakt zijn.

Gewoon effe doen dus het komt wel goed

Groetjes Kees
 
Alvast heel veel succes!!! Het gaat zeker goedkomen met jouw voorbereiding!!

Groetjes,
Lela
 
Hi all!!

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes, zorgt ervoor dat de moed me op voorhand niet in de schoenen zakt!

Nogmaals Thanks! :up:
 
Academic he... Veel succes donderdag :) Ook veel plezier, want het is wel erg leuk in de tijd dat je moet wachten. Kletsen met mensen die ook hun test doen. Komt allemaal wel goed! Wel op tijd naar bed de avnod ervoor he ;) Goed uitgeslapen aan je test beginnen schijnt ook goed te zijn. Ga je naar Utecht? 2 jaar geleden was de thee uit de automaat echt niet te drinken ;)

Toen wij moesten waren er behoorlijk wat mensen die ook naar Australie wilden.
Wij hebben vandaag een datum geprikt voor onze tweede IELTS. Als het meezit gaan we 28 april weer naar Utrecht.
 
Nou niet goed, ben net een beetje over de schok heen.

We begonnen met de luistertoets en de leestoets achter elkaar.
Die waren allebei best pittig, maar wel om te doen. Had zelfs het idee dat beiden makkelijker waren dan de toetsen die ik gemaakt had op het internet.
Dus vol goede moed door naar het volgende onderdeel: writing.
Het verklaren van 2 taartdiagrammen was niet leuk, maar ook redelijk om te doen.
Volgende opdracht; een stelling; ben je het ermee eens of niet, en beargumenteer dat.

Nou, normaal gesproken is 1 van mijn sterke kanten redeneren, analyseren en beargumenteren.
Maar om de 1 of andere reden (was niet zenuwachtig) kreeg ik een mega black out. Kon niet meer logisch nadenken.
Het lukte me niet om helder te blijven denken en aan te geven waarom i het met die stelling eens was (jaja, zo ver was ik nog wel).
Zelfs in het Nederlands kreeg ik er geen zinnige reden uit en om een lang verhaal kort te maken, heb ik een slordig, half essay ingeleverd wat bij lange na niet aan de eisen voldoet.

Vervolgens de speechtest en daar ben ik volgens mij ook wel goed doorheen gekomen al weet ik natuurlijk niet of mijn level voldoende was voor de academic.

Conclusie: ik ben er 100% van overtuigd dat ik gezakt ben en baal dus als een stekker. :cry:

Maar helaas; gedane zaken nemen geen keer. Even alles laten bezinken, en wat sparen (tsja kost toch 180 euri zo'n testdag) en dan over een paar weken vol goede moed aan IELTS take 2 beginnen.
In de tussentijd ga ik vrolijk door met de voorbereidingen van de Skills Assessment; binnekort naar de notaris om  te certificeren en het eerste gedeelte van de documenten opsturen naar de NAATI-vertaler.

Ik geef nietop !!

Bedankt voor je belangstelling!

Babette
 
Balen dat je er zo een vervelend gevoel bij hebt. Achteraf valt het soms mee. Het schrijfonderdeel is volgens mij voor de meeste mensen ook het moeilijkste onderdeel (had daar zelf ook het laagste punt voor).
Nou ik blijf voor je duimen  :up:
 
[quote author=Babette link=topic=6759.msg85436#msg85436 date=1174726440]
Ik geef nietop !!
[/quote]

Goeie instelling!

Maar wie weet valt het allemaal wel goed mee! Ik dacht ook dat ik het niet goed had gedaan, ook op het schrijfgedeelte en ja, hier ook de laagste score. Volgens mij zitten er hier nog veel mensen die hetzelfde gedacht hebben...

Ik hoop en duim voor je mee!

groetjes,
An
 
Back
Top