IELTS kriebels

Zover ik begrepen heb moet je native english speaker zijn of een afgeronde opleiding volledig in het engels(dus niet highschool, maar iets wat daarna komt) hebben gedaan.
Check anders even de site van DIAC, daar staat het ergens.

wacht ff, ik heb het al gevonden!
Voor competent english moet je native speaker zijn of IELTS met minimaal een 6 op alle onderdelen
voor vocational english moet je een post-secondary study in het engels hebben gedaan of een IELTS met minimaal een 5 op elk onderdeel (pagina 36 Booklet 6)
 
Thank you very much, Wilbert
Nu alleen nog even na gaan of ik competent of vocational enlish nodig heb.....maar dat staat vast ergens in mijn visum aanvraag. Nou hoop ik natuurlijk vocational want dan hoef ik geen IELTS te zitten want ik heb een Diploma in Applied Science - Nursing.

Nogmaals bedankt

Mariette
 
voor skilled independent geldt dat de aanvrager competent nodig heeft en alle meelifters boven de 18 vocational.
 
Nog een vraag aan alle mensen die de laarste tijd IELTS(of langer geleden) hebben gedaan.

Mijn vrouw heeft de eer om over 2 weken te mogen, vooral bij schrijven heeft ze wat onzekerheid,
Heeft iemand nog voorbeelden van opdrachten of stellingen voor de General.

Ik weet van de mijne nog de stelling(24-5) : Moderne uitvindingen hebben meer problemen met zich meegebracht dan voordelen.
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=6759.msg91862#msg91862 date=1181063514]
Ik weet van de mijne nog de stelling(24-5) : Moderne uitvindingen hebben meer problemen met zich meegebracht dan voordelen.
[/quote]

Die had ik ook! (IELTS gedaan in september 06 in Brussel)

An
 
Ik had zoiets als: Het voordeel van jongere werknemers te verkiezen boven oudere werknemers. 14-04-07 in Amsterdam.
 
14 april, Brisbane: hoe komt het denk je dat mensen ongezonder eten en minder bewegen dan 20 jaar geleden en wat denk je dat eraan gedaan kan worden?
 
Hoi

Bij het schrijven gaat het ook om indeling. Schrijf eerst je introductie. 2 zinnen de eerste iets specifieker dan de eerste.
Dan een verdedigende verklaring waarin in staat de benefits en disadvantages ze zijn dol op die 2 woorden.
Dan ongeveer 4 paragrafen over waarom voor en nadelen dan vooral woorden gebruiken als first, second ,in addition, moreover, as result. Ga je over van voor naar nadelen dan woorden gebruiken als On the other hand, there are also advantages ect.

Dan je conclusie en als laatste jouw mening en zie dat je geslaagd bent.....

Succes in ieder geval

Erna
 
Nou, na 2 weken in spanning, heb ik vandaag de uitslag terug,
geslaagd met Listening 8,5(had 9 verwacht :grin:) Reading 8 (goed ingeschat) writing 8 (had ik veeeel lager verwacht) en speaking 7 (valt dan tegen omdat ik dit vooraf als sterkste onderdeel had ingeschat)
 
Hee Wilbert, we hebben bijna dezelfde uitslag. Ik heb mijn resultaten inmiddels ook terug:
Listening 8,5
Reading 8,5
Writing 8
Speaking 7
Ik had juist verwacht dat ik speaking lager zou hebben, vond het zo slecht gaan. Ik ben reuze blij dat het toch nog een 7 is geworden, want ik moet voor m'n skills assessment minimaal een 7 op alle onderdelen hebben.

O ja, de stelling die ik kreeg was zoiets als: Het milieuprobleem is zo groot dat je er als burger eigenlijk niks aan kunt doen en het dus maar aan de overheid en grote bedrijven moet overlaten.

Groetjes,
Marina
 
Back
Top